Search This Blog

SEMANIS CINTA RED VELVET - AJA

SEMANIS CINTA RED VELVET - AJA
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU

Tak sangka si pembunuh kucing yang berhati kering rupa-rupanya berjiwa lembut juga. Kalau tak, takkanlah rumput di belakang taman rumah mereka habis punah digali si dia. Oh… dah buat kubur untuk si 'jenazah' rupa-rupanya ya?

Terima kasih kepada 'arwah' yang pergi meninggalkan dunia, perjanjian yang terbina di antara mereka telah pun dilanggar secara tidak rela. Kenalnya dia akan sisi ‘positif' isteri bagaikan satu behaviour shock yang terlampau mengejutkan.

"Aku? Dengan manusia gasar tu? Dah terfeeling? Come on la, Yoyo! It was just a mere cat."

Ini checklist terhadap Ofa. Ofa yang pemalas, cuai, kasar, perasan, biadap, pengotor, dingin, selalu bangun lambat, selalu tidur lewat, menyakitkan hati, pandai menjawab, kuat makan dan tak lupa juga seorang yang licik.

Kalau Yoyo ada checklist pasal dia, dia pun ada jugaklah! Tapi dua perkara ajelah. Yoyo yang gila kerja! Yoyo yang ramai perempuan!

"Saya tahu saya bukan suami yang sempurna, saya tak reti nak romantik-romantik dengan awak. Jauh lagi nak memuji sesuatu yang tak logik, awak masak teruk sangat sayang, saya rasa awak pun terlebih tahu."

"Saya tahu saya seorang isteri yang cantik. Mana-mana perempuan yang berkenan dengan awak takkan mampu nak menandingi saya. Tapi lagi sekali saya tahu awak langgar kontrak kita, tolong anggap kita dah bercerai secara rasmi!"

Semanis Cinta Red Velvet, dalam benci ada sayangnya.