Showing posts with label HANI FAZUHA. Show all posts
Showing posts with label HANI FAZUHA. Show all posts

AKU HARUS MEMILIH - HANI FAZUHA


PBAKL ..... PBAKL.....PBAKL



  HANYA TERDAPAT DI PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR  

JADILAH ORANG YANG PERTAMA MEMILIKI NYA !


AKU HARUS MEMILIH - HANI FAZUHA

HARGA TAWARAN : RM48.00 (SM) / RM58.00 (SS)

HARGA TAWARAN TERMASUK POS (EDISI TERHAD)

PENGHANTARAN SELEPAS TAMAT PESTA BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Tiga bulan bertahan, akhirnya ijab dan kabul terlerai. Amelia akur, rupanya rapat itu bukan jaminan untuk serasi. “Kita masih boleh mencuba, Mel.” – Haqif “Mencuba sesuatu yang sia-sia itu kerja bodoh, Haqif.” Amelia. “I nak you, Mel. Tapi you paksa I terima orang lain.” Zafri. Cinta itu bukan sesuatu yang boleh dikutip dan diletak ke hati. Bahagia juga bukan sesuatu yang boleh diambil bila ada yang sudi memberi. Sebab itu dulu dia tidak memilih Zafri. “I nak kita kahwin semula.” - Haqif “Sejarah selalunya orang tak ulang, lebih-lebih lagi yang menyakitkan.” – Amelia “Jangan cari bahagia di tempat sama yang pernah membuatkan you terluka, Mel.” – Zafri. Haqif itu bekas suaminya dan Zafri itu bekas suami kawannya. Jika ditanya, dia tak mahu keduanya. Tapi aturan takdir memaksa dia untuk memilih salah seorang daripada mereka.  Haqif atau Zafri? Yang pasti, untuk bahagia, hati perlu ikhlas dan redha.



MERAH CINTA DIA - HANI FAZUHA

   TERBARU DARI PENULIS HANI FAZUHA

   LIMITED EDITION!   

   TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU  



MERAH CINTA DIA - HANI FAZUHA

 RM60 (SEM)/ RM 70
  HARGA TAWARAN TERMASUK PENGHANTARAN (POS )  


 SERIOUS BUYER : WHATSAPP 0177342366 


**Sinopsis*

Nikah kahwin bukan perkara main-main. Dan Riana serius bila dia kata sudah bersedia menerima Arif sebagai imamnya.

“Kalau nak nikah senyap-senyap, kena nikah kat Siam.” Arif menduga.
“Okey! saya tak kisah.” Mudah Riana bersetuju.
Arif berfikir sejenak. Riana ni betul-betul atau saja nak main-main? 
“Tapi kalau nikah senyap-senyap pun, saya tak nak pandang aje. Dah sah, mesti nak sentuh-sentuh.” Arif angkat-angkat kening. 

Yang sebenarnya, Arif ragu-ragu dengan keihklasan Riana dan keraguan itulah yang membuka jalan kehancuran. 
Belum sampai sebulan bergelar suami isteri, Arif tiba-tiba menghilang. Riana tidak tahu di mana silapnya sedangkan sebelumnya mereka baik-baik saja. 

“Empat tahun Arif. Kalau pokok pun, dah lama mati tanpa air.” - Riana.
“Kita masih suami isteri, kalau itu yang awak ragukan.” - Arif. 

Empat tahun, setelah ditemukan kembali, Riana sudah menjadi 'orang baru' dan Riana yang baru itu buat hidup Arif haru-biru. Dia sanggup tidur tak beralas hanya kerana mahu sebumbung dengan Riana. Dia sanggup saja kalau jarinya putus tersepit pintu hanya kerana Riana.

Tapi bila Riana mula belajar memaafkan, ada pula yang menyentap hati. Kadangkala, yang melukakan itulah yang sentiasa menjadi pilihan utama.


LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

HARGA TAWARAN TIDAK SAMA DENGAN HARGA BUKU .. HARAP MAKLUM


SERIOUS BUYER WHATSAPP : 0177342366   


Limited Edition
Sinopsis :

Cinta buat Airis Safiya satu kepastian, bukan kepalsuan. Tapi, kenapa Aakif Hudzairi tak pernah mahu faham? Kenapa Adif Hakimi tak pernah mahu mengerti? Dan kenapa Farid Adam juga tidak mahu menerima kenyataan?
Bukankah jodoh itu rahsia DIA? Ada dalam setiap lipatan takdir manusia. Tapi kenapa mahu bersengketa sesama sendiri hanya kerana tiada jodoh yang tertulis antara mereka?
Hud yang beku. Adif yang gentlemant dan Farid yang suka bertindak di luar jangkaan. Ada ikatan persaudaraan sesama mereka dan kebetulannya, mereka suka wanita yang sama.
“She’s mine.”
“Aku peduli apa.”
Mata bertentang mata. Ada api yang marak membara.
“Touch her and I’ll kill you.” Nada biasa-biasa tapi ayat amaran yang diberikan lelaki itu cukup berbisa.
Kerana seorang Airis Safiya, semuanya berantakan. Pertalian darah bukan lagi satu keutamaan. Yang penting cinta di hati harus menang.
“Abah serahkan Airis pada kamu. Satu-satunya harta dunia yang abah ada. Selepas ini, tanggungjawab sudah tergalas di bahu kamu dan abah harap kamu ambil anak abah untuk letak di hati, bukan sebagai alas kaki.” Pesanan abah untuk sang suami buat air mataku tumpah lagi.
Kenapa aku rasakan abah bagai sedang menyampaikan sesuatu yang mungkin akan terjadi dalam hidupku?
Siapakah lelaki yang menjadi pilihan terakhir bagi menggalas tanggungjawab mengambil Airis untuk diletakkan dalam hati?

SAKITNYA TUH DI SINI - HANI FAZUHA


SAKITNYA TUH DI SINI - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

WHATSAPP : 0177342366

Tenangnya perkahwinan mereka buat Aleeya tidak percaya wujudnya orang ketiga yang memusnahkan segalanya dalam sekelip mata.

“Tolong jujur dengan Leeya, bang.” ~ Aleeya Irdina
“Kami sudah terlanjur...” ~ Zariel Ikhwan

Berpisah! Itu yang Aleeya pinta. Tapi, bila talak itu di tangan lelaki, bukan mudah untuk meminta.

Tatkala dia hampir mahu mengalah, ada tangan yang menghulur. Benar, takdir itu tidak kejam. Yang kejam adalah manusia di dalam takdir tersebut.

“Kalau I berjaya pujuk dia lepaskan you, I boleh dapat apa-apa rewards tak?”~ Hariz Ilham
“You nak apa?”~ Aleeya Irdina
“I nak you.” ~Hariz Ilham.

Persoalannya, masih adakah ruang di hati Aleeya untuk yang lain selepas Zariel?

“I pernah minta satu bilik di hati you, yang belum pernah ‘dia’ jejak. Tapi malam ni I dah tahu, semua ruang yang ada di hati you memang ada jejak ‘dia’.” ~ Hariz ilham.
“Hariz, I minta maaf...” ~ Aleeya Irdina.
“Tolong bersihkan semua jejak tu dan kosongkan dulu semua ruang di hati you, baru I akan masuk”~ Hariz Ilham.

Mampukah Aleeya lakukan seperti yang diminta Hariz? Jika tidak, adakah dia akan kembali pada Zariel yang telah insaf akan khilafnya? Atau... terima lelaki yang bernama Zafri untuk membalas rasa sakit di hatinya.


BICARA TENTANG CINTA - HANI FAZUHA


BICARA TENTANG CINTA - KOMPILASI CERPEN

LIMITED EDITION 

TIADA ULANG CETAK 

HARGA TAWARAN : RM40.00

HARGA BELUM TERMASUK POS

13 cerita digarap indah oleh 13 penulis. Bercerita tentang cinta dari sudut hati mereka. 


Lelaki Melayu-Jawa-Portugis Itu - Pena Kayu

Jerebu Kasih - Syeena Hamdan

Ini Cinta Insta - Ayeesha Haana

Diguna-guna Cinta - Hana Efriena

Alasan Yang Indah - Luna Bulan

Bukan Pengantin Dia - Dahlia Amanda

Hapuskan Nama Dia - Hani Fazuha

Kerana Jealousy - Zananis Ali

Cinta KIV Dulu - Cik D

You & I - Farisya Natasha

FALAK - Wawa Taufik

Bittersweet - Emy Roberto

#AiLoveStory - Farah Husain


YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

SPECIAL EDITION
KARYA TERBARU DARI PENULIS HANI FAZUHA
JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA

UNTUK YG BETUL2 NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION 
***TIADA DIJUAL DIKEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis



Pulangnya jiran depan rumah dari luar negara buat sejarah lama yang cuba dilupakan Hani tersingkap kembali. Tapi peliknya, lelaki itu bagai lupa yang mereka pernah ada sejarah silam yang menyakitkan.

“Bagi nombor telefon.” – Hazril 
“Nak buat apa?” – Hani 
“Agak-agak nombor telefon tu boleh buat gulai tempoyak tak?” – Hazril

Perubahan drastik Hazril buat hidup Hani yang tenang-tenang selama ini bertukar huru hara.

“Semalam tu...sebab tangan aku macam dah mencabul kau. Senang cerita kita kahwin ajelah.” – Hazril
“Kau pernah tak sarapan dengan kaki kerusi? Kalau tak pernah, tolong hentikan bercakap benda mengarut.” Hani .

Jenuh mengelak, tapi.... api cinta yang Hazril tiupkan terlalu kuat. Kerana rasa itu memang sudah lama ada di situ, ianya sangat mudah dihidupkan. Sampai satu tahap, kerana cinta, dia sanggup apa saja walau berkahwin tanpa restu keluarga.

~ Saya panjat ikut tingkap, sembunyi-sembunyi masuk bilik awak ya? - Hazril
+ Jangan buat lawak boleh tak? Saya tengah sakit ni - Hani

Sampai bilakah mereka harus main sembunyi-sembunyi, intai-intai balik pintu? Apa akan jadi bila Hazril diharuskan berkahwin dengan wanita lain hanya kerana kesilapan silamnya sedang hubungan mereka masih menjadi rahsia?
Dan...tatkala setia yang diharapkan menjadi terlalu mahal harganya, luka lama yang sudah bertampal kembali berdarah.


PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

DI PETIK DARI KATA-KATA PENULIS HANI FAZUHA

"Saya nampak banyak persoalan timbul tentang Pergi TAnpa Alasan ni. Di sini saya berikan penjelasan tentang perbezaan PTA versi lama dengan PTA versi baru.

** Cter yang sama saya rombak kembali susunan plotnya dan tambah sana sini untuk mencantikan lagi perjalanannya serta panjangkan endingnya menjadi 560 page (yang lama 500 page).
**Akan dicetak dalam jumlah yang terhad menggunakan bulky paper (kertas ringan tu).

Kalau rasa PTA lama anda dah suka susunan ceritanya. Tak payah beli yang ni pun tak apa. , " - Hani Fazuha


                 VERSI BARU                         VERSI LAMA

PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA

UNTUK YANG BETUL-BETUL NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION

***TIDAK ADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis 

Rihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit dari poketnya.

“Kahwin dengan I Rin, I’ll pay you two million.” - Hakim
“Dua juta tidak cukup untuk membeli maruah I, Hakim”- Rihana

Segalanya berubah apabila Rihana bertemu hidayah-Nya dan meninggalkan dunia kelam untuk berubah ke arah kebaikan. Hakim jadi panasaran mencari Rihana yang hilang.
Bertemu kembali setelah enam bulan berlalu dan melihat Rihana yang ‘baru’, Hakim jadi sedar yang dia mahukan Rihana bukan kerana nafsu tetapi kerana rasa yang satu itu sudah meresap meracuni hatinya.

Namun, melihat Rihana makin rapat dengan Ridzwan, jutawan muda yang tidak kurang kacaknya buatkan Hakim rasa tergugat. Biarpun Ridzwan itu teman baiknya, tidak bermakna Rihana juga harus menjadi teman baik lelaki itu.

Bijaknya Hakim memerangkap telah mengikat Rihana dalam sebuah perkahwinan yang sangat rumit. Kerana Hakim itu sudah menjadi tunangan Nelly, Rihana harus menjadi isteri secara sembunyi. Namun, apa akan jadi bila kisah silam Rihana dibongkar dan dikorek hingga ke akar umbi?

“Hakim, I rasa macam tak layak untuk you.”- Rihana
“Walau I harus mati kerana memilih you, I tetap akan pilih you.” Hakim

Kalau mati pun dia sanggup untuk Rihana, apalah sangat jika dia harus kehilangan seluruh hartanya demi wanita itu.

Mampukah perkahwinan mereka bertahan bila hidup diuji kesusahan? Sanggupkah Hakim melepaskan Rihana ke tangan Ridzwan demi merungkai segala kerumitan?

~ Rin… your love is the only thing keeping me alive ~ Hakim



DIA YANG TERPILIH - HANI FAZUHA


DIA YANG TERPILIH
KARYA 10 PENULIS HEBAT

STOK SANGAT-SANGAT TERHAD
SILA BUAT TEMPAHAN SEGERA
WHATSAPP : 0177342366

Penulis :
FARAH HUSAIN
HANI FAZUHA
APRIL SNOW
EZZA MAISARA
SYEENA HAMDAN
RIDHYA IMAN
PENA KAYU
WAWA TAUFIK
DAHLIA AMANDA
QJ


Note : Naskah ini hanya boleh didapati melalui online sahaja.

SELIMUT MALAM - HANI FAZUHA

SELIMUT MALAM - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION
TIADA CETAKAN SEMULA

YANG BETUL2 SERIOUS NAK BELI
WHATSAPP : 0177342366

SINOPSIS 

Kerana suka, Dania buat kerja gila. Kerana suka dia terima lamaran Haidar. Walhal dia tahu, lamaran itu hanya untuk menghalalkn yg haram, bukan untuk sebuah kasih sayang. Tapi, ada yg Haidar tidak tahu kenapa dia snaggup lakukan begitu. 'Semua orang tak boleh tahu apa yg berlaku. Anggap saja antara kita tak pernah jadi apa-apa.' Dania tunduk, sembunyikan wajah. Mahu berkata-kata tapi tiada suara. 'I tahu you tak pernah sayang I. Tapi..' likurnya terasa sangkut di kerongkong sendiri. 'Cara you 'buang' I ni, buat I rasa terhina'. 'I tahu you kuat.' 'Suara Haidar bagai memujuk. Tangan naik menyentuh pipi isteri. Dania senyum dalam tangis. Kalau apa yang dia beri selama ini belum cukup untuk mengikat hati Haidar, dia akur. Siapalah dia untuk berdiri di sebelah Haidar yg hebat. Haidar yg punya segalnya kecuali cinta dan kasih sayang. 'Maksudnya, you dah puas dengan I?'. Suara Dania hamir tidak terkeluar. haidar berpaling. Sebut tentang puas. Jika bersama Dania dia tak pernah tahu erti puas. Tapi, ada sesuatu yg mengharuskan dia 'melepaskan' Dania dari genggaman. Akan wujudkah sebuah rasa yg bernama cinta di antara hati mereka? Jika tidak, mungkinkah akan ada org ketiga?



YANG DIA PILIH - HANI FAZUHA



YANG DIA PILIH - HANI FAZUHA


RATING/REVIEW : YANG DIA PILIH 4.22***

Kata orang, cinta itu manis. Kata Hareez, mana ada manisnya kalau orang yang dia cinta harus menjadi adik ipar sendiri. Cinta tidak kesampaiannya pada Lya buat dia hampir tersungkur. Pertemuan yang tiba-tiba dengan Fatia buat Hareez kembali ‘hidup’. 

Tanpa sedar, skill kasanova yang telah menjadi khazanah kembali muncul. “Kalau nak tahu, cubalah.” Hareez senyum senget. “Cuba apa?” Fatia tiba-tiba jadi blur. “Tak pakai baju depan saya, tengok awak selamat ke tidak.” Mata dikenyit nakal. “Awak ni gatal kan?” Terus membulat mata Fatia. “Nak tahu gatal ke tak, kahwin dengan saya dulu.” Melamar Fatia bukan kerana cinta tetapi kerana dia suka. Bukankah suka itu juga salah satu dari akar cinta? 

Persoalannya… bolehkah bahagia tanpa cinta? Dan…apabila dugaan datang melanda dengan tawaran untuk Hareez mendapatkan cinta pertamanya bersama Lya, ada banyak hati yang terpaksa dikorbankan. Kerana bahagia itu banyak jalan yang bersimpang, mereka harus membuat pilihan. ‘Setia tidak menjanjikan balasan kesetiannya juga.’ Persoalannya, siapa yang tidak setia diantara mereka? Kesinambungan HATI KALA CINTA ini membawa kita mengenal siapa sebenarnya Hareez Daniel yang pernah ditolak Lya kerana memilih adiknya, Zhafran.


PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA




PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA
HARGA BUKU : RM23.00 
BUKU : BARU

Rihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit dari poketnya. “Kahwin dengan I Rin, I’ll pay you two million.” - Hakim “Dua juta tidak cukup untuk membeli maruah I, Hakim”- Rihana Segalanya berubah apabila Rihana bertemu hidayah-Nya dan meninggalkan dunia kelam untuk berubah ke arah kebaikan. Hakim jadi panasaran mencari Rihana yang hilang. Bertemu kembali setelah enam bulan berlalu dan melihat Rihana yang ‘baru’, Hakim jadi sedar yang dia mahukan Rihana bukan kerana nafsu tetapi kerana rasa yang satu itu sudah meresap meracuni hatinya. Namun, melihat Rihana makin rapat dengan Ridzwan, jutawan muda yang tidak kurang kacaknya buatkan Hakim rasa tergugat. Biarpun Ridzwan itu teman baiknya, tidak bermakna Rihana juga harus menjadi teman baik lelaki itu. Bijaknya Hakim memerangkap telah mengikat Rihana dalam sebuah perkahwinan yang sangat rumit. Kerana Hakim itu sudah menjadi tunangan Nelly, Rihana harus menjadi isteri secara sembunyi. Namun, apa akan jadi bila kisah silam Rihana dibongkar dan dikorek hingga ke akar umbi? “Hakim, I rasa macam tak layak untuk you.”- Rihana “Walau I harus mati kerana memilih you, I tetap akan pilih you.” Hakim Kalau mati pun dia sanggup untuk Rihana, apalah sangat jika dia harus kehilangan seluruh hartanya demi wanita itu. Mampukah perkahwinan mereka bertahan bila hidup diuji kesusahan? Sanggupkah Hakim melepaskan Rihana ke tangan Ridzwan demi merungkai segala kerumitan? ~ Rin… your love is the only thing keeping me alive ~ Hakim