Showing posts with label NURAQILAH SYUHAIDA. Show all posts
Showing posts with label NURAQILAH SYUHAIDA. Show all posts

KHAIRIZAL : A LOVE STORY - NURAQILAH SYUHADA

KESINAMBUNGAN KISAH 'ABANG KHAI TOMBOY'

KHAIRIZAL : A LOVE STORY - NURAQILAH SYUHADA
HARGA : RM22.00
BUKU : BARU

“Abang, mana abang pergi selama ni? Rina rindu abang... Rindu sangat-sangat...”

Selepas  kehilangan insan yang tersayang, Khai berubah menjadi dirinya yang dulu, iaitu seorang tomboi. Baginya, lebih baik dia mencari punca kehilangan suaminya meskipun terpaksa bertindak sendirian! Ya, Khai berani melakukannya. Demi menuntut kebenaran yang tiada siapa dapat merungkaikannya.

Namun, tak mungkin Khairul dan Azman akan membiarkan Khai bertindak sendirian. Dengan bantuan mereka, Khai semakin menghampiri kepada kebenaran. Sehinggalah, mereka terjumpa ‘seseorang’ yang menyebabkan agenda mereka terkendala. Kehadiran Alif menyebabkan mereka musykil. Agenda mereka terutamanya Khai jadi terpesong semenjak hadirnya lelaki itu.

“Aku perasan sesuatulah, Khai.”

“Apa dia?”

“Muka kau macam perempuan. Kalau rambut kau panjang sikit mesti kau dah jadi perempuan.”

Kehadiran Alif membuatkan hati Khai yang sedang berduka, terubat sedikit rasa kerinduan terhadap suaminya. Adakah Alif mampu menggantikan Rizal dalam hatinya? Atau kehadiran Alif harus disembunyikan daripada pengetahuan sesiapapun agar lelaki itu tidak menjadi mangsa sepertimana Rizal menjadi mangsa?

“Aku cintakan kau! Hati aku jadi tak keruan sejak pertama kali aku pandang kau dekat kampung. Walaupun masa tu aku belum tahu kau perempuan. Aku tak pernah ada perasaan macam ni pada sesiapa pun.”

AMIR FARISH - NURAQILAH SYUHAIDA


AMIR FARISH - NURAQILAH SYUHAIDA
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU

AMAR FARISH, anak angkat Dato’ Sharif dan Datin Aliah yang ditatang bagai minyak yang penuh. Rupa parasnya yang sempurna menjadikannya kegilaan para gadis. Dan dia bangga apabila semua gadis berada di bawah telunjuknya hinggalah dia bertemu dengan seorang gadis kampung bernama Zahra.
“Woi rumpai laut, apa pegang-pegang ni? Aku terajang kang!”
“Apa kau panggil aku tadi? Rumpai laut?”
“Memang itu gelaran yang paling tepat untuk kau. Mat salih celup tak sedar diri, bajet nak buat rambut mamat Korea. Macam rumpai laut je aku tengok!”
Kerana satu kesilapan, Farish dan Zahra telah disatukan. Pelbagai masalah menimpa apabila sepupunya, Eirfan Rudy turut memendam rasa terhadap Zahra. Farish yang masih mencari identiti sendiri, tidak dapat menerima kehadiran Tengku Kamal yang mengaku sebagai bapa kandungnya sekali gus mendedahkan rahsia hidupnya yang sebenar.
“Apa kaitannya dengan Ara? Kenapa abang macam nak hukum Ara dalam hal ni? Ara tak salah  apa-apa, bang…. Ara tak buat apa-apa pun.” - Zahratul Jannah
“Awak nak tahu kenapa saya nak tinggalkan awak? Sebab mama dan papalah saya terpaksa kahwin dengan awak!” - Amar Farish
Disebabkan latar belakang dan harapan Tengku Kamal, Farish terpaksa mengambil satu keputusan yang akan merubah keseluruhan hidupnya. Namun, bagaimanakah kisah rumah tangga Farish dan Zahra? Adakah Farish akan meninggalkan segala-galanya dan menjadi seseorang yang baru? Amar Farish akan merungkaikan kemelut persoalan ini...


ABANG KHAI TOMBOY - NURAQILAH SYUHAIDA



ABANG KHAI TOMBOI - NURAQILAH SYUHAIDA
HARGA ASAL : RM20.90
BUKU : BARU


SINOPSIS

"Tak tau aku pelakon. Wei, dari mana kau qoute ayat tu hah? Dari Kamus Dewan Bahasa edisi ke lima ke? Aku tiap2 hari masuk tv. Macam mana kau boleh tak tahu aku ni pelakon?"

Hanya dgn pertemuan tanpa sengaja, membawa Rizal dan Khai ke pertemuan seterusnya, seterusnya dan seterusnya. Juga tanpa sengaja telah memutikkan satu perasaan yg aneh dalam diri mereka. Khai lebih senang untuk memendam perasaannya. Manakala Rizal risau dgn perasaan yg wujud dalam dirinya-risau akan tercetus perasaan songsang. 

Dengan menepis perasaan yg kian bercambah, pelbagai dugaan datang menimpa. Dato' Rashid yg tidak sudah2 dgn dendamnya. Rizal yg ingin menuntut hak. Geng 23X yg mula membuat onar. Khai juga ingin mencari kepastian diri. 

Bagaimana kesudahannya? Mampukah hati Dato' Razali dilembutkan? Berjayakah Rizal merebut hak yg dipertahankan? Tertumpaskah Geng 23X? Adakah segala yg berlaku dalam hidup mereka semua, mampu memperkuatkan rasa kasih yg sudah tersemai?

credit: gengkicap