SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA! - ZURA ASYFAR

JANGAN KETINGGALAN MEMILIKI NOVEL MENARIK SEBENARNYA , SAYA ISTERI DIA! YANG TELAH DIADAPTASI KE DRAMA TV...!
EMAIL : fadzcoklat@gmail.com


Drama bersiri yang diadaptasi daripada novel popular, Sebenarnya Saya Isteri Dia yang telah mula ditayangkan di TV3 pada 29 March (SETIAP JUMAAT)

Watak Utama
  • Tiz Zaqyah sebagai Syafa Aqira
  • Izzue Islam sebagai Firash Arshad


SEBENARNYA SAYA ISTERI DIA! - ZURA ASYFAR
HARGA BUKU : RM30.00
BUKU : BARU 
(BELUM TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

Cinta pertama tidak semestinya akan bersatu walaupun masing-masing berjanji untuk hidup bersama. Itulah yang terjadi pada Syafa Aqira dengan Farish Adryan. Cinta yang pernah dipupuk sejak zaman universiti lagi akhirnya terputus di tengah jalan apabila Farish bertekad untuk memutuskan hubungan itu lantaran satu peristiwa hitam yang terjadi pada satu majlis yang dihadiri oleh mereka berdua.

Cadangan ibu kepada Farish iaitu Datin Farizah untuk berkahwin dengan adik lelaki itu terpaksa diterima dengan reda walaupun dia tahu yang mungkin perkahwinan itu tidak menjanjikan bahagia. Dia terpaksa dalam rela demi sebuah harga diri dan rasa kasih terhadap Datin Farizah.

"Aku buat semua ni kerana mama. Dan kau tu sepatutnya bersyukur sebab aku selamatkan maruah kau." – Firash Arshad.

"Ya, aku tahu Firash. Sepatutnya aku bersyukur sebab kau sudi kahwin dengan aku." – Syafa Aqira.

Laluan untuk mengharungi sebuah perkahwinan tanpa cinta bukanlah sesuatu yang mudah buat Syafa Aqira. Kehidupannya sebagai isteri langsung tidak dipedulikan apatah lagi perkahwinan mereka dirahsiakan atas permintaan Firash. Namun dia reda kerana kesibukan lelaki itu masih bergelar pelajar walaupun setiap kata-kata sinis yang terbit dari mulut Firash ditelan dengan rasa terbuku di dalam hati.

 Semuanya mula sedikit demi sedikit berubah apabila kawan baik serta abang sepupu kepada Firash cuba untuk mendekati Syafa dan kala itulah Firash mula menyedari yang dia sudah mula menyayangi isterinya itu.

"Kenapa pulak tak nak ikut? Boring giler saya duk kat rumah tu. Ada baiknya ikut awak pergi tengok wayang. Lagipun bukan senang nak dapat tengok filem macam ni untuk hari pertama. Biasa kan full seat je. – Syafa Aqira.

"Ye ke? Atau awak risau takut saya pergi dating dengan orang lain?" – Firash Arshad

Dan kala rasa sayang dan cinta mula hadir, ada saja dugaan yang datang menimpa. Kehadiran abang tiri dan adik tirinya yang tidak disangka-sangka mengeruhkan rasa cinta yang mula terbina. Syafa akhirnya pergi membawa diri dengan hati yang terluka. Firash jadi nanar. Hidupnya serba-serbi tidak kena. Bagi Firash, Syaf adalah anugerah terindah di dalam hidupnya. Dia sanggup untuk berbuat apa saja demi mendapatkan kembali kepercayaan dari isterinya itu.

"Siapa nak tidur atas riba awak? Please lah! Tak ingin pun!" – Syafa Aqira.

"Betul ke tak ingin? Dulu okay aje sampai lenguh paha saya nak menanggung kepala awak. Takkan awak dah lupa kut?" – Firash Arshad.

Namun apakah cinta mereka akan kembali bersatu? Bagaimana pula dengan kisah adik beradik tiri Firash? Dan apakah bahagia akan terus menjadi milik mereka?

56 comments:

  1. salam... sy sedang mencari sebuah novel. tp sy xpasti apa nama novel dia..
    yg sy tau nama yg di gunakan dlm novel tu..
    nama nye adalah larra kirana.. ada sebuah kedai dobi.. nama kedai dobinye adalah LK landry.. boleh bantu sy untuk cr novel nie x?

    ReplyDelete
  2. sya tolong jawab.......
    cinta tak beralih....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih tolong jawabkan..
      baru saya tahu bukunya tajuk cinta tak beralih-hezy azra :)

      Delete
  3. Assalamualaikum. Macam mana nAk tempah buku ni? Sy cari kat kedai xdk pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. email saya : fadzcoklat@gmail.com

      Delete
    2. Saya nak beli novel nie please . Puas cari.. sms atau wassup saya .. 0197325200 umi

      Delete
  4. Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. Masih boleh order lagi??

    ReplyDelete
  6. email dekat saya cara payment plezz noradiyaahanna@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Emel kn sy step nk oder novel ni, or text kn saje kt number ni 0122443142, cektembb@gmail.com
    Thanxs

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. bagi yg berminat nak beli ,sila email saya terus ya..
      kalau komen disini kadang2 saya tak perasan..

      fadzcoklat@gmail.com

      Delete
    2. Saya dah email.. Pls check :)) TQ

      Delete
  10. Sinopsisi novel kat http://novelmalay.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. masih ada stock,
    rencana saya nak order..
    tapi saya tinggal di batam,
    kira-kira berapa kena biaya yang harus saya bayar ?

    ReplyDelete
  13. Buku nie ada lagi tak? Saya nak

    ReplyDelete
  14. Buku ni masih ada stok ka?
    kalau ada, saya nak...

    ReplyDelete
  15. Sye dh email...check pleaseeee!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah email sila check..tq

      Delete
  16. Saya nak beli buku nie.. serius.. tapi mcm mba nak email? Email saya irtil3778@gmail.com

    ReplyDelete
  17. sms saya ASAP.. 0133645579.. sy nak beli buku ni.. dh lama cari

    ReplyDelete
  18. nk nk jugak..email hrga plz..ada stok lg x?asyikin7704@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Ada stock lagi x? Email saya kat rachierach96@gmail.com thanks! =)

    ReplyDelete
  20. sy nak beli novel nie.....blh email ada stok lg x..
    noraniza.mohamed@gmail.com

    ReplyDelete
  21. salam, tngah cari buku ni kt s.alam habis, e-mail sy julianamustafa@ymail.com.

    from:juliana

    ReplyDelete
  22. saya nak beli novel nie mcm mnew????

    ReplyDelete
  23. saya nak beli novei nie
    from tirah...
    mcg saya nom nie 01125410747
    pleaz saya nak bleh cpat...
    dengan novel teduhan kasih...

    ReplyDelete
  24. salam.. saya sedng mncari novel yg berkisar ttg seorg lelaki d pksa kwen pada umur 18 tahun dan isteri dia mnyamar jd lelaki dan msuk form 6 sekolah hsbnd dia.. tjuk pe dh nvel ni??? lupa la.. hrap bleh mmbntu

    ReplyDelete
  25. ada stock tak ?

    ReplyDelete
  26. assalamualikum ada lagi x novel ni ?

    ReplyDelete
  27. Salam. Saya tgh cari novel ni. Ada lgi tak? Boleh email saya azuranezam@gmail.com. tq.

    ReplyDelete
  28. sy pun nk..wasap sy cara belian..0192767475

    ReplyDelete
  29. salam ada lagi tak novel ni saya nk pun nak beli jugak

    ReplyDelete
  30. salam . saya nak novel ni...boleh tolong?!!!!!! emel saya fauziahhadith@gmail.com...

    ReplyDelete
  31. Salam...saya nak order sila email kat saya aidamontong4580@yahoo.com

    ReplyDelete
  32. salam...sy berminat utk order satu novel ni,bleh sms kan cara pemvelian kalau ada stok ke no 01116455909 tq.

    ReplyDelete
  33. Salam. Nk tanya still ade stok lg x novel ni? Email sy leen_alin@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  34. Slm. ade lg x? Tlg email klu ade. sayida_zhzar@hotmail.com
    terime kasih.

    ReplyDelete
  35. masih ada stok ke buku ni? klau ada tlg sms sya...0135682725.....jenni....

    ReplyDelete
  36. hai...ada stok lagi...?dah lama cari tapi tak jumpa...

    ReplyDelete
  37. novel ni ada stok lagi x? kalau ada boleh emel sy.. linie8686@gmail.com

    ReplyDelete