NOVEL TUAN RUMAH PEMBANTU RUMAH DI BUKA UNTUK PRE-ORDER YA..
NOVEL INI AKAN DIADAPTASI KE DRAMA DI TV3 TIDAK LAMA LAGI..UNTUK TEMPAHAN EMAIL SEGERA..
EMAIL - fadzcoklat@gmail.com

CINTA KONTRAK - NURUL AIN SYUHADA


CINTA KONTRAK - NURUL AIN SYUHADA
HARGA ASAL : RM20.00
BUKU : BARU

"Oi cicak kobeng! Ayat aku tu! Yang kau sibuk-sibuk ciplak buat harta sendiri pulak apahal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" Aku semburkan ayat-ayatku dihadapan wajahnya.

Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Dengan bantuan sahabat Alongnya, Kak Yati, Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.

Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato' Eddy disebuah syarikat besar.

Takdir menemukan Airysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Airysha.

Disaat akad nikah hampir tiba, Airysha menyusun strategi untuk lari!, Airysha mengambil keputusan untuk membatalkan kontrak tersebut. Lantas sekeping kertas yang tertera kontraknya, dibuang. Apa yang bakal terjadi seterusnya? Adakah perkahwinan masih diteruskan? Bagaimana kehidupan Airysha selepas ini? Adakah masih terkurung disangkar yang disaluti emas? Bahagiakah dia? Bagaimana pula penerimaan Danial terhadap perangai brutal Airysha? Bila senduk bertemu kuali, bila api bertemu sumbu bom, apa yang akan terjadi?

"Kontrak! Kontrak! Kontrak! Tu je yang kau tau nak sebut? Yela! Yela! Aku yang buang. Aku tak puas hati dengan syarat-syarat dia. Ada ke aku sebagai seorang perempuan, kena tido atas sofa? Kau ni manusia takde hati, takde perut!" selorohku. Dalam masa yang sama, aku cuba melepaskan diri daripada rangkulannya. Danial mendengus
perlahan.

39 comments:

  1. mane jual novel nie da dkt semggu cri kebykkan nyer da abz jual

    ReplyDelete
  2. bagi yg berminat blh beli dgn saya
    email saya; fadzw@hotmail.com
    stok ada beberapa buah lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy nk satu bleh?
      ader lagi tak??

      Delete
    2. ada..sila isi borang pesanan..

      Delete
    3. ada lg tk????

      Delete
    4. macam mana nak beli.. saya nak beli lah.. saya x ada account hot mail, ^_^

      Delete
    5. saya nk jgak boleh ke..?? nak beli online dpt tak ?

      Delete
    6. sye da order..duit pn da byr...bile sye leh dpt novel sye?

      Delete
  3. seyes tak best. the only novel yang saya menyesal beli...

    ReplyDelete
  4. jalan cerita ada tp corak penulisan kurang mantap... bnyk yg perlu diperbaiki oleh writer muda ini...

    ReplyDelete
  5. novel ni terbaikk!!~

    ReplyDelete
  6. mmg bez cite nie... wlaupun writer bru 1 time tlis novel but still ok... bez sngt2... love it....

    ReplyDelete
  7. klw sya nk order...
    mcm mne? bleh prcya ker?

    ReplyDelete
  8. klw sye nk order 2 bku..
    novel yes boss-buku prima dgn cinta kontrak..?
    brapa?
    kdai awk kat mane?

    ReplyDelete
  9. yess boss stok tak ada buat masa ni..
    saya tiada kedai..jual online sahaja..

    ReplyDelete
  10. awk tggl kat mane?
    klw saya nk beli novel cinta kontrak tu brapa?
    including postage?
    brapa semua?
    saya tinggal kat sarawak..

    ReplyDelete
  11. nurul..kalau betul berminat sila email saya..

    fadzw@hotmail.com

    nanti saya beri total harga..

    ReplyDelete
  12. kalau bli novel nie.. diskount 20% tu dh msk wang pos ke blom?? sye ade pnjam novel ni dri kwn kwn sye .. best cerita nya.. saye merupakan pelajar mrsm , jdi.. mcm mne agk nye sye hndak membayar wang secara pos... bli bce jdi nk bce lgi.. mmng skarang musim cuti skolah.,, tetapi saya hendak pulang ke kampung halaman di Australia , saya takut tiada orang yg bakal mengambil novel ini kerana yang hanya ada di rumah saya semasa saya pulang ke kampung halaman hanya ada pengawal ,, itupon dia stay dlm pondok pengwal kt luar rumah.. saya balik malaysia mayB dlm 1 minggu sebelum sekolah,, saya takut tidak sempat hendak membayar wang secara pos kerana mahu membeli kelengkapan sekolah .. ibu bapa saya pula akan ke Hong Kong utuk urusan perniagaan mereka selama 5 bln.. kakak dan abang serta adik saya pula masing2 pulang ke sekolah mereka .. jdi bagaimana yang saya harus lakukan???

    ReplyDelete
  13. sambung tdi.. yang hanya tinggal dirumah saya hanyalah org jgi saya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. perlu ke citer panjang2

      Delete
  14. salam ..ada lagi tak novel ni...puas cari ..tak jumpa

    ReplyDelete
  15. best novel nie...

    ReplyDelete
  16. novel nie best giler!!!i bace smpy b'ulg-ulg kali..tp yg cdey nyer novel yg i beli ade page yg ilang..sob2..tp yg pntg,novel nie mmg best!!!
    way to go ain syuhada!!

    ReplyDelete
  17. insyaallah ada lagi..
    email saya jika berminat

    fadzw@hotmail.com

    ReplyDelete
  18. citer ni best sgt walopon bce bnyk kli ttp rse nk trgelak...
    dri mula smbai habis kelakar sgt...
    time mak ayh arisyah tu mati tu sdih lah juga...

    ReplyDelete
  19. ade lagi x novel nie....best la....

    ReplyDelete
  20. Salam..novel ni ada lg x ? kalau nk beli,mcmana ek ?

    ReplyDelete
  21. salam..saya nak novel ni juga..brapa harga lau termasuk pos laju?ni no saya 0168416004..nti mesej kat no ni brapa harga semua ya..tq

    ReplyDelete
  22. awat cita ni x bkembang..sakit pala baca..cite mcm budak2 pny IQ...hope pertingkatkn kemahiran menulis dan timba pngalaman yg lebih. sekian, selamat hari raya, maaf zahir batin

    ReplyDelete
  23. SAYA NA BELI NOVEL NI DAN SAYA DAH ISI BORANG PESANAN . JADI , AGAK-AGAK BILA SAYA BOLEH PROCEED ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah reply borang pesanan, nanti check email ye..

      Delete
  24. saya bru hbis bce novel nie smlam..jln cerita best..n bnyk mesej..untk mnjd wanita muslimah mcm nur alia airysha..

    ReplyDelete