Showing posts with label NOVEL MELAYU. Show all posts
Showing posts with label NOVEL MELAYU. Show all posts

UNIKNYA CINTA - SHA IBRAHIM

 UNIKNYA CINTA - SHA IBRAHIM
CETAKAN KEDUA
CETAKAN TERHAD!
DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN STOK!



UNIKNYA CINTA - SHA IBRAHIM
HARGA BUKU TERMASUK POS : RM36(SEM) / RM40(S/S)

CETAKAN TERHAD!
TIADA DIJUAL DIKEDAI BUKU

PRE ORDER - PENGHANTARN MINGGU PERTAMA BULAN JANUARY

INFO

Kepada sesiapa yang tak tahu... Novel UNIKNYA CINTA ialah novel yang diulang cetak... dengan cover baru dan bonus satu cerpen di dalamnya...yang lama tu memang out of stock! Untuk yang baru ni stok buku buat masa ni masih ada

TEBAL BUKU 621ms TERMASUK SEKALI CERPEN ISTIMEWA YANG TEBALNYA DALAM 50++ms bertajuk PENGAKHIRAN YANG PASTI ...😉

*****************************************

SINOPSIS 


Nur Amani binti Mukhlis - Dia sentiasa berpegang teguh pada prinsip hidup yang diciptakannya sendiri sejak dulu lagi. Tiada CINTA yang akan hadir dalam hatinya selagi tanggungjawab kepada ibu bapa dan keluarga tidak dilunaskan dengan sebaiknya. Perwatakan Amani yang selamba dan mesra membuatkan dia disenangi ramai lebih-lebih lagi kaum adam. Kala muncul Imran Haniff secara tiba-tiba di dalam hidupnya, prinsip yang dipegang mulai goyah. Hati Amani mula tidak keruan dan dia kian keliru dengan perasaan sendiri. Mampukah dirinya bertahan dengan rayuan dan kata-kata manis serta sikap ambil berat Imran Hanif Hashim itu?


Dalam kalutnya Amani, kecomelannya tetap terserlah di mata Imran Haniff membuatkan hati lelaki itu bergetar hebat setiap detik.



Imran Hanif bin Hashim- Nur Amani binti Mukhlis mempunyai keunikkannya yang tersendiri. Lain dari yang lain. Di saat gadis seusianya sibuk mencari CINTA, keutamaan Amani hanya kepada ibu bapa dan keluarga menyebabkan hatinya tertarik dengan gadis itu. Sepanjang dirinya mengenali Amani, dia belajar untuk mencintai dan dicintai dengan cara yang amat berbeza. Mereka bahagia dalam usikan dan benih-benih cinta. Namun siapa sangka, mereka berpisah jua atas kehendak Amani. Imran reda jika itulah kehendak Amani dan dia akan menurut walau kasih dan cintanya yang dianugerahkan oleh Yang Esa dalam hati lelakinya hanya untuk Amani.



Kuatkah jodoh antara Imran Hanif Hashim dan Nur Amani Mukhlis?



“Im…Im…Im…Encik Imran. Saya Am…Im…Am…Im…Am…Im…Am,”
“IMAM! Perasan tak?”
“A’ahlah! Comel!”
“Tahu tak apa!”



Uniknya cinta Amani dan Encik Imran, unik juga aturan jodoh mereka.





AKU YANG TERTEWAS - HANI FAZUHA

 LIMITED EDITION

Tajuk : AKU YANG TERTEWAS
Penulis : Hani Fazuha
Harga TAWARAN : RM55(SM)/ RM47(SS)
TERMASUK POSTAGE


LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM



Bertahun lamanya, Elisa hampir lupa dia pernah jatuh cinta pada lelaki bernama Azam. Di depannya hari ini, hanya ada Tuan Luqman. Duda kematian isteri yang ada auranya tersendiri.
Saat hati Elisa kata dia mahu memilih Tuan Luqman, Azam muncul bersama sejuta kerumitan yang di dalamnya penuh harapan.



*Azam itu rupanya anak Tuan Luqman yang Elisa tak pernah tahu.
*Azam mahu leraikan persoalan yang membuatkan mereka terpisah.



Elisa jadi tersepit. Anak dan bapa, mana satu yang hatinya pilih? Anak yang pernah melukakan, atau bapa yang sentiasa memahami? Atau dia harus melupakan keduanya dan menerima Haqeem yang dipilih keluarga?



“Saya tak pernah menipu bila bercakap tentang cinta. Tapi, soal hati bukan boleh dibuat urus niaga untuk kita bercakap yang manis-manis saja.” – Tuan Luqman.



“I tak pernah tipu bila I kata tak pernah ada orang lain di hati I kecuali you.” – Azam



“Kalau abang cakap dengan Nek Wan abang setuju, Lisa akan jadi milik abang.” – Haqeem.



Siapa yang akan tertewas dalam pertembungan emosi dan perebutan seorang Elisa? Yang pasti, hanya seorang yang akan menang.



‘Jika meminta yang terbaik itu dia tidak layak, cukuplah sekadar yang boleh menyayangi sepenuh hati.’ - Elisa


Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA


PRE ORDER   LIMITED EDITION 

Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA 
Harga Tawaran : RM40(SM)/RM47postage (SS)

LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM
Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA

Penulis : 10 orang
Farah Husain Suzana Sulaiman, Hessa Widad, Illa Shanahila, Ezza Mysara, Cik Fara Haniey Ain Kamalia, Nia Adahays, Maya Adira, Hana Efriena.
Sinopsis :
Penulis Baru dan lama bergabung di dalam satu naskah UNTUK CINTA. Sepuluh kisah dari sepuluh penulis digarap indah untuk semua yang ada cinta di hatinya.

• BUAT KAMU TERSENYUM - FARAH HUSAIN
• MATAHARI - SUZANA SULAIMAN
• HITAM ITU MENAWAN - HESSA WIDAD
• CINTA HATI ROSA - AIN KAMALIA
• HANNA BELLA - EZZA MYSARA
• SILHOUETTE - ILLA SHANAHILA
• IMAM YANG TERPILIH - CIK FARA HANIEY
• CINTA UNTUK DHIA - MAYA ADIRA
• CINTA ITU ADA - HANA EFRIENA
• YANG HALAL - NIA ADAHAYS

ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO

  NOVEL ADAPTASI DRAMA  

  BAKAL DITAYANGKAN DI ASTRO  



ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Cinta tak kenal siapa... Kalau cinta itu kenal siapa mangsanya, tidak mungkin diva sengal ini jatuh cinta dengan si pakcik tua!

Seroja Irdina, si gadis peminat K Pop. Hidupnya tampak mudah. Siang dia seorang pelajar universiti. Malam... dialah diva berkasut tumit tinggi 6 inci. Berbusana moden bak artis Hollywood dan bertas tangan berjenama. Bergaya dan dunianya penuh warna-warni. Namun, tidak siapa yang tahu perang di jiwanya.

Tuan Ihsan, si kaya-raya yang terlajak usia. Hidupnya bergelumang dengan kisah lama yang penuh duka. Duka itu akhirnya menjadi kepompong menyaluti diri, menghindar hati untuk jatuh cinta lagi. Dunianya hanya ada warna hitam dan putih. Putih untuk, YA. Hitam untuk, TIDAK. Harta dan kejayaan yang dimiliki, malangnya tidak mampu menafikan jiwanya.

Sekeping wasiat dan satu amanah menjadi titik pertemuan antara dua insan yang berbeza...
“Sentuh sikit pun nak marah... atau, you takut tergoda?” – Seroja Irdina
“Excuse me? You called that godaan? Don’t flatter yourself missy!” – Tuan Ihsan

Apabila dua dunia bertembung, mampukah si diva sengal semarakkan warna-warni cinta ke atas kanvas hitam dan putih hati si pak cik tua?

“You ingat I tak berani nak lawan cakap you, eh? Oh! You silap besar!” – Seroja Irdina
“We’ll see. You lawanlah cakap I. Kita tengok apa akan jadi. Mungkin you benar–benar nak tahu apa yang I boleh buat, kan?” – Tuan Ihsan

Mampukah satu persoalan mudah dijawab si pak cik tua kalau maruah seorang Seroja perlu dibela?

“Seroja, dengar sini. You lebih dari semua itu. You’re very special and dear to me, but...” – Tuan Ihsan
“Tapi? Tapi, apa? Jujur dengan I... You sayang I, tak? You cinta I, tak? You nak kahwin dengan I, tak?” - Seroja Irdina

Dan dapatkan Seroja Irdina mendakap jawatan idaman menjadi hak milik kekalnya?
 

***************************************************************************************************


KERANA AKU CINTA KAMU - SOPHILEA


KERANA AKU CINTA KAMU - SOPHILEA
HARGA TAWARAN: RM40.00(SEM) / RM47.00 (S/S)

HARGA TERMASUK PENGHANTARAN (POS)


  CETAKAN TERHAD !  

HARGA TAWARAN TAK SAMA DGN HARGA BUKU..HARAP MAKLUM

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


***INFO DARI PENERBIT

**BUKAN Limited Edition, CETAKAN TERHAD mungkin...mungkin dalam 700 buah cetakan sahaja...sebab cetakan seterusnya bergantung kepada permintaan

BAGI PEMINAT SOPHILEA , KENA CEPAT YA KALAU NAK ORDER 

********************************************************************************************************
Sinopsis : 

Meski ujian yang datang seluas lautan tapi Rahmat Allah tetap sahaja setinggi langit. Cinta itu kalau bukan datang dengan ujian kita tak akan dapat manisnya rindu, indahnya sayang.
“Saya cintakan Raihan dan saya pilih Raihan.”

Demi Raihan, Nazrin sanggup berkorban. Demi Raihan, Nazrin rela lakukan apa sahaja.

‘Maafkan saya Nazrin kerana saya tak mampu untuk menjadi isteri awak sedangkan ikatan kita direstui Allah.’
‘Saya tak pernah lelah menanti, tak pernah penat menunggu Raihan untuk terus menjadi yang teristimewa di hati saya.’
Mampukah Raihan dan nazrin mengharungi ujian cinta kalau yang datang itu bukan ujian biasa.
"Saya macam tak percaya Raihan ada kat sini dengan saya. Saya macam tak percaya isteri saya ada dengan saya."
"Kenapa? Bukankah wajib seorang isteri mengikuti suaminya."
Raihan senyum. Dia mahu bahagia.
"Saya sayangkan Raihan. Walaupun dah berkali-kali saya cakap tapi saya masih tetap nak cakap. Bukan dari semalam tapi dari dulu lagi. Dari saat pertama kali kita kenal. Hati saya dah jatuh pada Raihan. Bila Raihan mahu menjadi isteri saya itulah saat paling bahagia dalam hidup saya. Mencintai, menyayangi dan memiliki Raihan."
Kerana aku cinta kamu..
Ini pengorbananku..
Kerana aku cinta kamu..
Ini janjiku...
Kerana aku cinta kamu
Ini jiwaku....
Kamu hanya kamu bukan dia
Mencintai kamu sepenuh jiwa
Menyayangi kamu sepenuh hati
Membuatkan jiwa ini menemui syurganya
Biar jalan ini berliku
Aku tetap lurus memegang tanganmu
Merindu kamu
Bisa sahaja aku mendaki gunung tinggi
Kerana aku cinta kamu

*****************************************************************************************
  TEASER   


Tangan Nazrin menggeletar sedikit. Dia tarik nafas, hembus. Tarik lagi hembus lagi. Akhirnya tombol pintu dipusing. Pintu terbuka. Dia nampak Raihan sedang termenung diatas katil. Perlahan-lahan dia menghampiri Raihan.
"Bila awak masuk? Syaa tak dengar." Raihan tersenyum pada Nazrin yang berkain pelikat dan t-shirt merah hati.
"Raihan termenung jauh. Itu yang tak dengar saya masuk." 
Nazrin duduk disebelah Raihan. Dia nak pegang tangan Raihan tapi malupun ada. Malu ya Nazrin? Dalam sms tak malupun.
"Raihan okey?" Soal Nazrin. Raihan angguk.
"Terima kasih untuk apa yang awak lakukan pada saya."
"Ehem.." Nazrin duduk rapat sikit. Sebelah tangannya diletakkan dibelakang Raihan.

"Kenapa nak berteima kasih. Raihan isteri saya. Kewajipan saya untuk beri perlindungan pada Raihan. Lagipun lebih selamat Raihan duduk dengan sayakan dari duduk asrama. Sudahlah asrama lelaki dekat je. Tak senang duduk nanti syaa kat rumah ni."
Raihan ketawa. Episod duka semalam mahu ditinggalkan.
"Pastilah saya duduk dengan awak, Nazrin. Syurga sayakan di bawah telapak kaki awak. Kenapa saya harus memilih neraka sedangkan syurga saya ada disini."
'peluang!.' Nazrin terus letak tangan nya dibahu Raihan. Rapatkan sedikit tubuh Raihan ke tubuhnya.
"Kalau syurga Raihan di bawah tapak kaki saya, syurga saya pula pada hati Raihan."

'Em cikgu Ekonomi dah jadi cikgu sastera ya.'
"Sebulan saja lagi Raihan. Lepas tu Raihan dan saya akan bebas macam apsangan lain. Tak seronoklah saya rasa macam nak bagitahu kat sekolah saya suami Raihan. Tak tahan tengok Raihan bergurau dengan Fakhrul dan pandnagan tajam cikgu Azmir tu. Boleh buka langkah silat saya." dielus-elusnya rambut Raihan yang panjang separas bahu.
"Saya bergurau masih dalam batasan. Saya tahu saya isteri orang walaupun Fakhrul tak tahu." Raihan letakkan kepalanya di bahu Nazrin. Lagilah jantung Nazrin macam terjun ke dalam gaung.
'Sabar Nazrin..'
"Saya macam tak percaya Raihan ada kat sini dengan saya. Saya macam tak percaya isteri saya ada dengan saya."
"Kenapa? Bukankah wajib seorang isteri mengikuti suaminya."
Raihan senyum. Dia mahu bahagia.
"Saya sayangkan Raihan. Walaupun dah berkali-kali saya cakap tapi saya masih tetap nak cakap. Bukan dari semalam tapi dari dulu lagi. Dari saat pertama kali kita kenal. Hati saya dah jatuh pada Raihan. Bila Raihan mahu menjadi isteri saya itulah saat paling bahagia dalam hidup saya. Menyintai menyayangi dan memiliki Raihan." tubuh Raihan dipeluk erat.
"Macamana tu? Usia kita berbeza." jwab Raihan.
"Masa saya kenal Raihan, masa tu Raihan baru form 5. Saya pulak baru 23 tahun. Rasanya tak jarak sangat kut usia kita. Mungkin Raihan rasa macam tu sebab Raihan masih disekolah. Tapi percayalah Raihan lebih matang dari wanita-wanita yang saya pernah kenal diluar sana."
"Menyintai awak juga adalah anugerah terindah dalam hidup saya Nazrin. Saya cuma mahu awak menyayngi saya sepenuh hati awak."

********************************************************************************************************

MISI MEMIKAT CIK HITLER - NOJIE


MISI MEMIKAT CIK HITLER - NOJIE
HARGA BUKU : RM29.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


“Sudi tak kahwin dengan saya?” - Naurah

Naurah buat kerja gila dengan melamar lelaki tidak dikenalinya hanya kerana mahu membalas balik permainan Umar terhadapnya. Cinta disangkakan ikhlas, rupanya hanyalah pertaruhan Umar dan rakan-rakannya. Sudahnya, diheret pula lelaki yang langsung tiada kaitan dalam hidupnya. Lelaki yang langsung tidak diketahui asal usulnya. Dan paling penting, lelaki tidak diketahui namanya.

“Nama bakal suami pun awak tak tahu, kan? Kalau awak tak ambil dadah, tak mabuk ketum, macam mana awak boleh buat kerja gila macam semalam?!” - Zhariff

Zhariff betul-betul marah dengan kerja gila dibuat oleh Naurah a.k.a Cik Hitler. Dia ingat kahwin ni senang? Boleh petik orang macam tu saja? Ingat lepas kahwin tu habis kat situ saja ke? Dan ia tak habis selepas ijab dan kabul tapi ia baru bermula!

Kata orang, bercinta bertahun pun belum tentu kenal hati budi pasangan, kan? Ini kan pula pasangan yang berkahwin tanpa sempat mengenali hati budi masing-masing. Huru-hara jadinya.

“Saya tak pernah lupa siapa saya pada awak. Saya suami awak. Dan awak isteri saya.” - Zhariff

“Tapi awak lupa, kita berkahwin sebab kepentingan sendiri.” - Naurah

Pada Zhariff, bila ijab dan kabul dilafazkan, Naurah sudah menjadi isterinya. Jadi, suka atau tidak Naurah itu sudah jadi tanggungjawabnya. Dia nekad, hati keras Naurah harus dilembutkan. Maka, bermulalah misi memikat Cik Hitler.

“Boleh tak awak cakap kat guard bawah tu.” - Zhariff

“Cakap apa?” - Naurah

“Cakap saya ni suami awak. Susah tau nak masuk sini. Sebab guard tu tak izinkan saya masuk.” - Zhariff

“Memanglah. Dah dia tak kenal awak.” - Naurah

“Jadi, awak cakaplah kat dia saya ni suami awak.” - Zhariff

“Nak buat apa?” - Naurah

“Senang nak lepaskan rindu pada awak.” - Zhariff

Bermacam cara sudah Zhariff lakukan untuk memikat hati si isteri a.k.a Cik Hitler termasuklah menghantar makanan untuk makan malam ke rumah isterinya, namun Cik Hitler tetap berhati batu. Mampukah Zhariff meneruskan misinya untuk memikat hati Cik Hitler sedangkan pada Naurah semua lelaki sama saja?
 



CIK SEDERHANA DAN ENCIK SEGAK - AIRISZ


CIK SEDERHANA DAN ENCIK SEGAK - AIRISZ
HARGA BUKU : RM21.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


AKU? Anak yatim piatu. Kerja biasa saja pun. Kadang-kadang aku jadi tukang kebun, kadang-kadang aku kerja kemas bilik di homestay, kadang-kadang aku kerja hantar bunga. Suka hati akulah nak kerja apa. Janji, aku gembira.

Aku jumpa seorang jejaka ni. Bajet kacaklah. Mula-mula jumpa, dia serupa terkejut tengok aku. Macam tak pernah tengok perempuan. Tak tahulah muka aku macam Angelina Jolie atau muka isteri Shrek. Tapi aku target macam isteri Shrek.

Lepas tu mulalah dia cari pasal. Paling teruk, dia tuduh aku curi kemeja dia yang taraf buat kain buruk. Siap nak saman aku sehinggakan aku buat-buat balik negeri, Sierra Leone.

Rupa-rupanya, dia nak berkenalan dengan aku saja. Hampeh betul!

“Saya tanya, siapa nama awak?”

“Rissa…”

“Nama penuhlah!”

Eh, tak puas hati pula dia.

“Saadiah Za'azie Rissa.”

“Siapa?”

Aku dah agak. Siapa pun yang tanya nama aku, mesti tanya balik semula walau aku jawab dengan jelas.

“Saadiah Za'azie Rissa.”

“Apa pasal panjang sangat nama awak? Ayah awak memang nak dera bakal menantu dia ke?”

Saat dia bawa aku bertemu keluarganya, aku dah mula risau. Boleh ke keluarga dia terima aku? Kami bukankah dari darjat yang berbeza?

Dan inilah kisah kami berdua. Aku, cik yang serba serbi sederhana dan dia, encik segak yang sentiasa kelihatan sempurna.



MIKAYLA - MELUR JELITA


MIKAYLA - MELUR JELITA
HARGA BUKU : RM27.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


Dengan… Atau tanpamu… Aku tetap berlari!

Hardi-E. Ar Rahman
Produk muda dari Pusat Latihan Polis, Air Hitam (PULAPAH)
Gila-gila, ceria dan playboy ayam-ayaman.

Wan Adra Mikayla
Kononnya berdarah Bugis
Dicop keturunan Si Bongkok Tanjung Puteri!

Gadis lanun diusik jejaka Minangkabau
Jadilah asam pedas astaghfirullahalazim bertemu masok lomak cili padi Alhamdulillah.
Hati Jiran Jendela Sebelah sudah terpaut.

Jawapan Hardie: Saya main-main Aje.
Berani kau cuit-cuit gadis Johor Bahru?!
Cap mohor Mikayla jelas bertanda di dada Hardie!

Dengan…
Atau tanpamu…
Aku tetap tersenyum!

ISTILAH CINTA UNTUK DIA - ANARIF


ISTILAH CINTA UNTUK DIA - ANARIF
HARGA BUKU : RM31.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


“Nek, anak orang putih mana pulak datang rumah nenek ni?”
“Hush!” Nek Zizah menepuk paha Paan, menegur bicaranya.
“Isabelle, mari duduk sini,” ditepuk-tepuk lantai di sebelahnya.
Isabelle menurut. Mata bulatnya jatuh pada naskhah suci al-Quran milik Paan.
“What is that?” jarinya tegak menghala ke arah al-Quran itu.
“Nek, dia cakap orang putihlah!” komen Paan teruja.

ISABELLE, anak kecil keturunan pan-asia telah diserahkan kepada Nek Zizah dan Tuk Khalid untuk dididik menjadi gadis Timur yang berilmu agama.

Kedatangannya mengundang amarah Haliza, ibu Paan sekali gus memisahkan hubungan antara ibu dan anak juga persahabatan Paan dengan Isabelle. Masa berlalu dan kali ini kehadiran Isabelle sebagai Fatimah di rumah besar Paan atas tugas orang gaji adalah arahan Haliza!

“Kau nak tahu kenapa aku nak kau ikut esok?”
Isabelle ketap bibir.
“Kalau majikan nak saya pergi ke mana pun, asalkan tak berdosa dan tak memudaratkan, apa hak saya untuk bertanya kenapa? Kalau boleh ke matahari tanpa terbakar pun saya kena pergi jugak,” separuh menyindir, Isabelle membalas.
Paan tersengih tiba-tiba.
“Tak ada pun aku suruh kau pergi sampai matahari tu. Layak ke kau nak jadi angkasawan?”
Isabelle membesarkan matanya. Aneh lelaki ini. Kejap prihatin, kejap mengutuk.

ESFAHAN aka Paan, seorang arkitek dan model bebas terutama pakaian dalam lelaki! Kerana memberontak dek kisah silam dia menjadi panas baran. Namun kerana cinta, dia jadi penyayang dan kerana Isabelle, dia sanggup lakukan apa saja. Sikap Paan membuatkan Isabelle membenci namun dalam diam terbit rasa suka.

“I didn’t know you have a lot of me inside your handphone.” – Issabelle
“I have a lot of you, inside my heart. Nak mintak belah dada, nanti tak sempat kahwin pula. So, ini saja bukti yang ada. You’re forever stuck with me. And I’m forever here for you.” - Paan

KENALKAH Paan siapa Fatimah sebenarnya? Dan apakah nasib hubungan antara ‘Fatimah’ dan Paan apabila Haliza yang punya misi rahsianya mengetahui mereka mula mencipta mesra sekali lagi?
 


DIA INEZ SOFEA - PUTERI AQISH


DIA INEZ SOFEA - PUTERI AQISH
HARGA BUKU : RM22.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


Inez Sofea seorang esekutif akaun yang suka sangat mengelamun dan kuat berangan.
Zayne seorang majikan yang cukup tegas, namun mempunyai sisi nakalnya yang tersendiri.
Usikannya pada Inez Sofea mengisyaratkan cinta yang sedang terpendam.
Dan danau Holding menjadi saksi sebuah cinta yang sukar diungkap, namun indah untuk dirasa.

"Tolong tanyakan untuk saya, kakak yang berdiri terpacak macam model kat meja awak tu. Buat apa berdiri kat situ? Tak ada kerja ke? Kalau tak ada suruh dia masuk dan temankan saya dalam office ni.” Zayne

"Kurang asam punya majikan!’ Inez Sofea


SWEET RANIA - AZIZAH AMI


SWEET RANIA - AZIZAH AMI
HARGA BUK : RM22.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366

Apabila kejujuran itu menghuru-harakan... Patah bicaranya yang tulus mengundang pelbagai reaksi. Kadangkala boleh membuahkan tawa dan kadangkala akan membuatkan jiwa tersentap. Namun, kepolosan itulah yang membuatkan Zafrin jatuh hati. Bukan sahaja jatuh tapi siap tergolek-golek. Lurusnya Rania bukan sekadar tahap bendul lagi tapi dah macam pembaris besi. Hidup Zafrin sentiasa berwarna pink... Manis dengan gelagat wanita yang mencuri hatinya tanpa dipaksa. Dapatkah Rania yang polos, jujur dan penuh dengan rasa cinta itu menarik insan lain dalam lingkungan rasa kasih sayangnya? Dia Rania... Satu-satunya Sweet Rania!


IMAM TULANG RUSUK: ANEKDOT DAIM #1 - KHAIRY TAJUDIN


IMAM TULANG RUSUK: ANEKDOT DAIM #1
KHAIRY TAJUDIN
HARGA BUKU : RM20.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366

Himpunan kisah lucu dan ringkas mengenai seorang pemuda sengal, nakal dan licik bernama Daim, yang mencari bakal isteri.

Daim, bukan coklay. Bukan juga ahli korporat. Daim cuma pemuda biasa. Dia sengal. Dia nakal. Tapi, dia banyak akal. Daim bukan buaya, tapi dia pencinta wanita.

Ini Daim punya cerita.

Setiap babak mengundang tawa.



ROOFTOP - FARRAH IZZLORNA




ROOFTOP - FARRAH IZZLORNA
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU

UNTUK ORDER : WHATSAPP 0177342366


Apa yang akan berlaku jika tiba-tiba muncul seorang lelaki yang hanya anda seorang saja boleh melihat dan mendengar?

Aya, gadis yang suka menyendiri. Jadual hidupnya ke kelas dan balik rumah. Namun ketenangan itu menjadi huru-hara apabila seorang lelaki menjelma dan ingin berdamping dengannya.

Siapa dia ni? Kenapa dia pilih aku? Nenek moyang aku membela ke?
K, lelaki sarkastik yang suka mencampuri urusan hidup Aya menyebabkan gadis itu kerap hilang sabar. Puas Aya halau, tetapi K tetap setia di sisi.
Akhirnya, mereka bersahabat. Namun ada sesuatu yang pelik tentang K yang membuatkan Aya nekad mahu mencari jawapannya.
Siapa K, pendamping dia selama ni? Kenapa dalam gembira K, terselit duka?
“Aya, kebaikan juga boleh membunuh.” 

SURI HATI MR. PILOT - DILA DYNA




SURI HATI MR. PILOT - DILA DYNA
HARGA BUKU : RM22.00
BUKU : BARU

HUBUNGI  : WHATSAPP 0177342366


Setelah panggilan diputus, lambat-lambat beg tangannya disambar dan disangkut semula ke bahu. Coffee latte yang masih berbaki separuh juga turut dibawa keluar dari kafe. Dia menapak masuk ke dalam kedai coklat berhampiran. Sebaik kakinya melangkah keluar selepas membuat pembayaran, telefon di dalam beg berbunyi. Kelam-kabut sebelah tangannya mengagau telefon di dalam beg. Belum sempat panggilan dijawab, coffee latte sudah terlepas dari pegangan. Sepantas kilat dia mendongak sebelum matanya terbeliak besar. Oh... my... god.
“Eh... apa ni? You tak nampak ke I lalu?!”
Suara nyaring itu menerjah pendengaran Warda.
“Saya minta maaf, cik. Saya betul-betul tak perasan tadi,” ucap Warda. Pantas tisu di dalam beg tangannya dikeluarkan. Baju pramugari yang memandangnya dengan muka memerah itu cuba dilap. Tak sempat dia buat apa-apa, tangannya sudah ditepis laju. Kasar sekali.
“Tak payah! Bertambah kotor baju I nanti!” jerkah wanita itu.
Warda ketap gigi. Merah dan tebal rasa kulit mukanya diherdik sebegitu di tengah laluan orang ramai. Agak-agak la pun minah ni, aku dah mintak maaf, kan tadi! Bukannya aku sengaja nak mandikan dia dengan air kopi tu! Marahnya dalam hati.
“Inara, behave! Malu orang keliling tengok,” ujar seorang lagi pramugari yang berambut pendek separas bahu itu dengan suara tertahan. Lengan wanita bernama Inara itu dipegangnya.
“Macam mana you boleh suruh I behave, Tis? Lagi sejam kita dah nak masuk kabin. Takkan you nak I masuk dengan baju kotor macam ni!” marah wanita itu lagi.
Warda telan liur. Macam ni ke pramugari? Dalam flight punyalah lemah lembut, tapi di luar bukan main lagi.
Langkah deras Ejaz dan Johan yang baru turun dari briefing room itu terhenti serta-merta sebaik saja terdengar suara lantang yang cukup dikenali itu. Dari jauh lagi dia dah nampak muka masam mencuka wanita itu.
“Apesal pulak tu?” soal Johan berbunyi gusar. Lantas dicuit lengan Ejaz seraya memuncung pada Inara yang berada tidak jauh dari situ. Flight bag masing-masing ditarik laju mendapatkan wanita itu.
“Sayang,” tegur Ejaz dari belakang.
Inara menoleh. Sebaik ternampak kelibat teman lelakinya itu, terus dibuka langkahnya lebar dengan muka masam mengalahkan mangga muda.
“Baby... tengok baju I ni tertumpah coffee,” adu Inara seraya memeluk lengan sasa itu memancing perhatian.
Warda berpaling ke belakang melihat gerangan siapa yang memanggil pramugari itu dengan panggilan ‘sayang’. Sebaik raut wajah kacak lengkap beruniform itu menyinggah matanya, degup jantungnya terhenti buat sesaat. Lelaki ni lagi?
Dia ketap bibir kuat. Terus kepala ditunduknya ke lantai yang berkilat bawah kaki. Menyumpah dalam hati. Dalam banyak-banyak pilot, kenapa la mamat ni jugak yang datang?! 


BUNGA TERAKHIR - FATRIM SYAH


BUNGA TERAKHIR - FATRIM SYAH
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU

Dua kisah.
Dua sahabat.
Dua rumahtangga.
 Dua dugaan.
 
Bazli yang menduda di usia muda dipertemukan dengan cinta keduanya Juwita manakala Adam Lee seorang mualaf berkahwin dengan Dahlia cinta hatinya namun ia bukan mudah bila kebencian keluarga menjadi penghalang.
 
“Berilah abang hak untuk bahagia macam orang lain, abang nak rasa sempurna macam orang lain.” - Bazli
 
“Tapi umi, hinakah seorang mualaf macam Adam ni umi? Salah Adam ke kami tak ada anak sendiri?” - Adam Lee
 
Namun, kebahagiaan yang mereka cari merupakan satu titik permulaan kepada sebuah dugaan. Adakah Bazli benar-benar mendapat sebuah cinta sejati?
 
“Ya. Juwita tidak mahu jadi anak derhaka bang. Sebab abang, hati Juwita ni sakit, Juwita terpaksa hadapi semuanya dalam pura-pura!”- Juwita
 
Adam Lee yang selama ini bertahan dengan kebencian keluarganya sendiri dan ibu mertuanya cuba mempertahankan rumahtangganya bersama Dahlia tapi sampai bila?
 
 ‘Maafkan Dahlia bang, bukan pinta Dahlia sebegini, tapi lebih baik abang tak tahu apa yang berlaku. Cukuplah apa yang abang hadapi selama ni,’ - Dahlia
 
            Di sebalik kisah rumahtangga dua sahabat, ada wanita yang menyimpan hati dalam diam. Kasih yang mencari-cari erti sebuah cinta sebenar muncul dalam hidup Bazli.
 
“Hensem juga dia ni, agak-agak bujang lagi tak. Baik pula tu, ada jodoh kot aku atas kapal terbang ni, sekali kahwin dalam kapal kan ke best.” – Kasih
 
Wani, sahabat baik Adam Lee cuba memahami keadaan sahabatnya tapi akhirnya terperangkap dalam satu insiden besar bersama Adam Lee.
 
 ‘Mungkin kau tak nampak aku lagi Adam, tapi aku akan tunggu masanya...’ - Wani
 
          Tapi, soal jodoh pertemuan yang diatur Tuhan tiada siapa yang dapat menduga pengakhirannya. Percayalah, Tuhan akan memberikan ujian semampunya yang boleh ditanggung oleh hambanya yang memunculkan bunga kebahagiaan pada akhirnya yang diberi nama Bunga Terakhir.



NATE SPECIAL - WAWA TAUFIK


NATE SPECIAL - WAWA TAUFIK

HARGA : RM31.00 (SEM) / RM34.00 (S/S)
(HARGA TERMASUK PENGHANTARAN (POS)

BUKU CETAKAN TERHAD



TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU




DIA SELALU DI HATI - WAWA AKIL


DIA SELALU DI HATI - WAWA AKIL
HARGA : RM40 (SEM)/ RM46 (S/S)

HARGA TERMASUK PENGHANTARAN(POS)

PRE ORDER 2ND BATCH

CETAKAN TERHAD

TIADA DI KEDAI BUKU

***PENGHANTARAN DIJANGKA PERTENGAHAN BULAN OKTOBER*** 

SINOPSIS

Ifftiyah- Izz Harraz tidak pernah bersua, apatah lagi mahu bercinta seperti pasangan lain. Tanpa berlove you dan berlove me, mereka diijab kabulkan. Ketika lelaki itu melafazkan akad nikah pengantin perempuan jauh berada di bumi Australia. 
“Abah boleh kahwinkan anak abah dengan sesiapa saja yang abah rasa layak dan sesuai untuk Iya. Walaupun tanpa kehadiran pengantin perempuan. Hukum sah nikah perlu ada pengantin lelaki, wali dan saksi. Itu sudah cukup,”- ENCIK HALAQ
Sampai hati abah! Dia bukan anak tiri, jauh sekali anak angkat. Dia tahu itu, sebab dia berbintikan Halaq. Bermakna dia anak abah. Tapi kenapa ayahnya sanggup mengatur perkahwinannya sebegitu rupa.
Namun akhirnya dia reda! Kalau itu sudah jodohnya, siapa dia untuk menidak ketetapan itu. Hidup perlu diteruskan. Dia mengharapkan lelaki itu menjadi pelindungnya untuk selamanya.
Namun, Izz Harraz bertindak mendiam diri sehinggalah dia pulang ke tanah air selepas menamatkan pengajiannya di Brisbane. Ada rahsia disimpan lelaki itu sehingga takdir menemukan mereka semula di Imraj Holdings. 
Sejak bekerja bekerja sebumbung kerap berlaku pergaduhan ala-ala gunung berapi. Seorang degil dan seorang lagi kaki mengusik. Ada saja bahan gurauan lelaki itu yang menyakitkan hatinya. 
“Buatlah lagi macam tu, nanti tak pasal-pasal mati terbeliak. Barulah saya jadi duda hot. Silap-silap hari bulan tak sampai seminggu, saya naik pelamin semula,”- IZZ HARRAZ
“Bukan awak sekarang dah jadi duda ke?” – IFFTIYAH
Dalam gaduh-gaduh manja itu, hatinya mula dijentik rasa. Ada rindu bertandang dijiwanya. Namun kehadiran si model genit bernama Netty membuatkan jiwanya kembali resah. 
Bahagiakah rumah tangga mereka? Adakah cinta mereka gugur sebelum sempat berkembang? Semuanya terjawab dalam Dia Selalu Di Hati… Sesungguhnya bahagia itu pasti jika dia selalu di hati….

***********************************

TEASER***

Dengan ketinggian enam kaki lebih, bertubuh sasa dan berwajah Pan Asean, lelaki itu tidak ubah seperti seorang model.

Pastinya hidup dia dikelililigi ramai wanita cantik. Ada jugalah dia terbaca di majalah tentang wanita-wanita yang dikaitkan dengan lelaki itu.
Terbayang wajah model bernama Netty yang dikatakan kekasih Izz Harraz. Entah kekasih yang keberapa dia pun tidak pasti.
Model yang tak cukup kain itu kerap juga muncul di Imraj Holding tetapi kebelakangan ini kelibat gadis itu sudah jarang kelihatan. 
Dari gossip yang dia dengar mereka sudah putus. Namun sejauh mana kebenarannya dia sendiri tidak pasti.
“Dah puas renung saya?” soal Izz Harraz. Sejak tadi isteri kawannya merangkap pekerjanya asyik merenungnya.
“Hah? Ya Allah.. sorry.. sorry,” kelam-kabut marlia berkata. Macamana dia boleh terbabas ni. Kalau tahu dek membe-member lain, malu dia ni. 
“Saya tahu saya handsome tapi jangan sampai Karl tahu. Naya awak nanti,” dia bergurau. Dia tahu renungan isteri temannya itu bukan renungan saja-saja. mesti ada yang tersirat di hatinya. 
Perbualan mereka terhenti sebaik saja pintu lif terbuka. Mereka melangkah masuk. ada beberapa kakitangan yang turut serta.