Showing posts with label IDEA KREATIF. Show all posts
Showing posts with label IDEA KREATIF. Show all posts

AKU YANG TERTEWAS - HANI FAZUHA

 LIMITED EDITION

Tajuk : AKU YANG TERTEWAS
Penulis : Hani Fazuha
Harga TAWARAN : RM55(SM)/ RM47(SS)
TERMASUK POSTAGE


LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM



Bertahun lamanya, Elisa hampir lupa dia pernah jatuh cinta pada lelaki bernama Azam. Di depannya hari ini, hanya ada Tuan Luqman. Duda kematian isteri yang ada auranya tersendiri.
Saat hati Elisa kata dia mahu memilih Tuan Luqman, Azam muncul bersama sejuta kerumitan yang di dalamnya penuh harapan.



*Azam itu rupanya anak Tuan Luqman yang Elisa tak pernah tahu.
*Azam mahu leraikan persoalan yang membuatkan mereka terpisah.



Elisa jadi tersepit. Anak dan bapa, mana satu yang hatinya pilih? Anak yang pernah melukakan, atau bapa yang sentiasa memahami? Atau dia harus melupakan keduanya dan menerima Haqeem yang dipilih keluarga?



“Saya tak pernah menipu bila bercakap tentang cinta. Tapi, soal hati bukan boleh dibuat urus niaga untuk kita bercakap yang manis-manis saja.” – Tuan Luqman.



“I tak pernah tipu bila I kata tak pernah ada orang lain di hati I kecuali you.” – Azam



“Kalau abang cakap dengan Nek Wan abang setuju, Lisa akan jadi milik abang.” – Haqeem.



Siapa yang akan tertewas dalam pertembungan emosi dan perebutan seorang Elisa? Yang pasti, hanya seorang yang akan menang.



‘Jika meminta yang terbaik itu dia tidak layak, cukuplah sekadar yang boleh menyayangi sepenuh hati.’ - Elisa


Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA


PRE ORDER   LIMITED EDITION 

Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA 
Harga Tawaran : RM40(SM)/RM47postage (SS)

LIMITED EDITION : TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU
HARGA TAWARAN TAK SAMA DENGAN HARGA BUKU
HARAP MAKLUM
Tajuk : Kompilasi Cerpen UNTUK CINTA

Penulis : 10 orang
Farah Husain Suzana Sulaiman, Hessa Widad, Illa Shanahila, Ezza Mysara, Cik Fara Haniey Ain Kamalia, Nia Adahays, Maya Adira, Hana Efriena.
Sinopsis :
Penulis Baru dan lama bergabung di dalam satu naskah UNTUK CINTA. Sepuluh kisah dari sepuluh penulis digarap indah untuk semua yang ada cinta di hatinya.

• BUAT KAMU TERSENYUM - FARAH HUSAIN
• MATAHARI - SUZANA SULAIMAN
• HITAM ITU MENAWAN - HESSA WIDAD
• CINTA HATI ROSA - AIN KAMALIA
• HANNA BELLA - EZZA MYSARA
• SILHOUETTE - ILLA SHANAHILA
• IMAM YANG TERPILIH - CIK FARA HANIEY
• CINTA UNTUK DHIA - MAYA ADIRA
• CINTA ITU ADA - HANA EFRIENA
• YANG HALAL - NIA ADAHAYS

MERAH CINTA DIA - HANI FAZUHA

   TERBARU DARI PENULIS HANI FAZUHA

   LIMITED EDITION!   

   TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU  



MERAH CINTA DIA - HANI FAZUHA

 RM60 (SEM)/ RM 70
  HARGA TAWARAN TERMASUK PENGHANTARAN (POS )  


 SERIOUS BUYER : WHATSAPP 0177342366 


**Sinopsis*

Nikah kahwin bukan perkara main-main. Dan Riana serius bila dia kata sudah bersedia menerima Arif sebagai imamnya.

“Kalau nak nikah senyap-senyap, kena nikah kat Siam.” Arif menduga.
“Okey! saya tak kisah.” Mudah Riana bersetuju.
Arif berfikir sejenak. Riana ni betul-betul atau saja nak main-main? 
“Tapi kalau nikah senyap-senyap pun, saya tak nak pandang aje. Dah sah, mesti nak sentuh-sentuh.” Arif angkat-angkat kening. 

Yang sebenarnya, Arif ragu-ragu dengan keihklasan Riana dan keraguan itulah yang membuka jalan kehancuran. 
Belum sampai sebulan bergelar suami isteri, Arif tiba-tiba menghilang. Riana tidak tahu di mana silapnya sedangkan sebelumnya mereka baik-baik saja. 

“Empat tahun Arif. Kalau pokok pun, dah lama mati tanpa air.” - Riana.
“Kita masih suami isteri, kalau itu yang awak ragukan.” - Arif. 

Empat tahun, setelah ditemukan kembali, Riana sudah menjadi 'orang baru' dan Riana yang baru itu buat hidup Arif haru-biru. Dia sanggup tidur tak beralas hanya kerana mahu sebumbung dengan Riana. Dia sanggup saja kalau jarinya putus tersepit pintu hanya kerana Riana.

Tapi bila Riana mula belajar memaafkan, ada pula yang menyentap hati. Kadangkala, yang melukakan itulah yang sentiasa menjadi pilihan utama.


CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN


CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN

TERBARU DARI PENULIS PILIHAN RAMAI

LIMITED EDITION

TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU

HARGA TAWARAN : RM56.00(SEM) / RM62.00(S/S)

DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN!!

HARGA TAWARAN BERBEZA DGN HARGA BUKU .. HARAP MAKLUM


Azrul Redza dan Nur Amani. Cinta terbit saat kali pertama mereka bertemu. Tapi semuanya musnah dek salah faham. 

“I ingatkan you ni berbeza. Rupa-rupanya, you’re as cheap as them...” – Azrul.
“You hold a mean grudge, Encik Azrul.” – Nani.
“Ya, kalau melibatkan soal hati dan perasaan, memang I berdendam!- Azrul.

Takdir tertulis, ada pertemuan seterusnya buat mereka. Mulanya Azrul berniat membalas dendam. Tapi, kalau memang jenis tak pernah buat kerja jahat, hatinya jadi tak tergamak. Sudahnya, dia ‘lepaskan’ sahaja Nani. Ingatkan selepas itu, hati akan lega. Tapi rupanya makin kacau dengan kehadiran Aaron.

“Dah awak dengan dia tak ada apa-apa. Tak salah saya ambil peluang kan? – Aaron.

Nani juga jadi serabut. Dia tak mahu berpaling pada Azrul tetapi dia juga tak mahu beri harapan pada Aaron. Hingga sampai satu tahap, dia terpaksa memilih Azrul untuk mendapatkan bantuan. Cumanya, bantuan Azrul bukan datang percuma! Ada terma dan syaratnya.

“Awak ni nak mengambil kesempatan ke, atau memang ikhlas nak tolong?” – Nani
“Ikhlas tu urusan saya dengan Allah. Come on, Cik Amani. Kalau nak diikutkan, dalam hal ni awak yang paling untung tau!” – Azrul

Untung ke kalau sekeping hati yang jadi pertaruhan? Kalau ikut kata Azrul, semuanya nampak mudah. Tapi hakikatnya, tak semudah yang difikirkan. 

Adakah Nani akan setuju dengan terma dan syarat Azrul? Jika setuju, cukup banyakkah cinta mereka untuk terus kuat menempuh ujian?

LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LELAKI PILIHAN TERAKHIR - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

HARGA TAWARAN TIDAK SAMA DENGAN HARGA BUKU .. HARAP MAKLUM


SERIOUS BUYER WHATSAPP : 0177342366   


Limited Edition
Sinopsis :

Cinta buat Airis Safiya satu kepastian, bukan kepalsuan. Tapi, kenapa Aakif Hudzairi tak pernah mahu faham? Kenapa Adif Hakimi tak pernah mahu mengerti? Dan kenapa Farid Adam juga tidak mahu menerima kenyataan?
Bukankah jodoh itu rahsia DIA? Ada dalam setiap lipatan takdir manusia. Tapi kenapa mahu bersengketa sesama sendiri hanya kerana tiada jodoh yang tertulis antara mereka?
Hud yang beku. Adif yang gentlemant dan Farid yang suka bertindak di luar jangkaan. Ada ikatan persaudaraan sesama mereka dan kebetulannya, mereka suka wanita yang sama.
“She’s mine.”
“Aku peduli apa.”
Mata bertentang mata. Ada api yang marak membara.
“Touch her and I’ll kill you.” Nada biasa-biasa tapi ayat amaran yang diberikan lelaki itu cukup berbisa.
Kerana seorang Airis Safiya, semuanya berantakan. Pertalian darah bukan lagi satu keutamaan. Yang penting cinta di hati harus menang.
“Abah serahkan Airis pada kamu. Satu-satunya harta dunia yang abah ada. Selepas ini, tanggungjawab sudah tergalas di bahu kamu dan abah harap kamu ambil anak abah untuk letak di hati, bukan sebagai alas kaki.” Pesanan abah untuk sang suami buat air mataku tumpah lagi.
Kenapa aku rasakan abah bagai sedang menyampaikan sesuatu yang mungkin akan terjadi dalam hidupku?
Siapakah lelaki yang menjadi pilihan terakhir bagi menggalas tanggungjawab mengambil Airis untuk diletakkan dalam hati?

BILA PAPA JATUH CINTA - CIK D


BILA PAPA JATUH CINTA - CIK D
HARGA BUKU : RM26 / RM29
BUKU : BARU

*************************


Sinopsis : BILA PAPA JATUH CINTA 💖💟💝

Lebih empat tahun dia mengelak, pertemuan tanpa sengaja itu buat hati Adinie Syifa kembali dilanda gelombang. Rupanya, dia tak pernah mampu lupakan lelaki itu.
Bagi duda kacak bernama Ahmad Dhani pula, ditemukan semula dengan Dinie buat hatinya kembali ‘hidup’. Memang cintanya pada anak bekas pekerjanya itu tak pernah pudar.
Tapi, misi untuk meraih cinta si gadis bukan mudah. Dia yang sentiasa tenang dalam bicara dan tingkah, harus berubah watak menjadi lelaki yang menjengkelkan.
"Macam mana encik tahu kereta Dinie pancit?" Pinggang Dinie cekak, di 
bawah sinaran mentari begini, tubuhnya cepat saja hangat nak bangkit marah.
"Lelaki sekacak saya sentiasa bersiap bersedia dengan sebarang keadaan." Dhani senyum. Ada sesuatu yang cuba diselindungkan.
Kalau hati dah kata mahu, apa cara sekali pun dia sanggup. Walau harga yang mahal harus dia bayar untuk mengangkat Dinie menjadi isterinya.
Pun begitu, kisah mereka tidak tamat setelah bergelar suami isteri. Rupanya, Dinie tak pernah belajar dari silapnya sendiri. Kerana satu perkataan curiga, semuanya berantakan.
“Sayang, salah ke kalau abang dan Juliana..."
"Tak salah?” Dinie memintas. 
“Tak salah abang kata?" Dinie ulang tanya. 
"Dinie rasa elok abang pergi sekarang. Tak perlu jelaskan apa-apa. Dinie dah tak nak dengar semua alasan abang!" Suaranya meninggi.
Dhani tergamam. Separuh jiwanya pergi bila dia diingatkan sekali lagi untuk pergi. Seperti biasa, dia mengalah. Kalah dengan air mata si isteri.
"Sayang..."
"Pergi! Dinie tak nak tengok muka abang lagi!"
Apa sebenarnya kisah antara Dhani dan bestfriend forevernya yang bernama Juliana itu yang buatkan hati Dinie membara? Dan apa akan jadi jika Dhani benar-benar pergi meninggalkan si isteri?



SERASI DI HATI - ROSE HARISSA


SERASI DI HATI - ROSE HARISSA
HARGA TAWARAN : RM33.00
BUKU : BARU
(BELUM TERMASUK KOS POS)

CETAKAN SEMULA NOVEL SERASI DI HATI DARI PENULIS BEST SELLER 'ROSE HARISSA

LIMITED EDITION
CETAKAN TERHAD
TIADA ULANG CETAK!
TIADA DI KEDAI BUKU!

*********************************************
HARGA TAWARAN TIDAK SAMA DGN HARGA BUKU, HARAP MAKLUM

*********************************************


Sinopsis  SERASI DI HATI 💖💝💛💚💙

Dia lelaki berdosa. Dalam usia muda, sudah menjadi ’anak ikan’ pada Zalina Asha, isteri seorang VVIP yang tak pernah puas dengan suami sendiri.
“Lately ni aku asyik kena berkepit dengan si tua tu. Bosan tau? Lembik! Dahlah bau cerut! Tak macam Zarul, rasa manis macam jagung.” – Zalina
Hidup dalam kemewahan tapi jiwanya kosong. Sehinggalah dia ditemukan dengan Intan Edrinaz di alam maya. Baru kenal, dia rasa rapat dengan wanita itu dan boleh bercerita apa saja termasuk kisahnya bersama Datin Zalina.
“Ala… kesiannya! Nampaknya you dah tak freelah lepas ni ye? Dah nak kena rantai balik!” Edrinaz gelak-gelak.
“Sakan gelak? Sampai hati you! I bosan tau! You tau tak, lepas ni I for sure kena ‘gulai’ cukup-cukup!” Zarul cuba menagih simpati. Tak timbul rasa malu bila berbicara begitu.
“Ala, okey apa? You pun dah lama ‘puasa’, kan?” Suka betul Edrinaz mengusik Zarul.
Bagi Edrinaz, Zarul memang kacak. Punya tarikan tersendiri. Tapi, setia dan kasihnya pada sang suami tak pernah tergugat. Walaupun dia rasa dia tidak dilayan selayaknya sebagai isteri.
“Abang! Sepanjang kita kahwin, abang langsung tak bagi Inn nafkah zahir. Okay, fine, Inn redha sebab Inn faham keadaan abang. Tapi sekarang ni, nafkah batin Inn pun abang abaikan!”- Edrinaz
Dan, bila dia tahu yang sebenarnya dia telah dicurangi sang suami, Zarul juga yang dia cari untuk mengadu.
Apa akan jadi bila Datin Zalina tahu tentang Edrinaz dan Zarul? Dan akan bertahankah rumahtangga Edrinaz bila segalanya bukan lagi menjadi rahsia?
Ini kisah hitam tentang kecurangan, bila manusia lupa makna kesetiaan....




SAKITNYA TUH DI SINI - HANI FAZUHA


SAKITNYA TUH DI SINI - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

WHATSAPP : 0177342366

Tenangnya perkahwinan mereka buat Aleeya tidak percaya wujudnya orang ketiga yang memusnahkan segalanya dalam sekelip mata.

“Tolong jujur dengan Leeya, bang.” ~ Aleeya Irdina
“Kami sudah terlanjur...” ~ Zariel Ikhwan

Berpisah! Itu yang Aleeya pinta. Tapi, bila talak itu di tangan lelaki, bukan mudah untuk meminta.

Tatkala dia hampir mahu mengalah, ada tangan yang menghulur. Benar, takdir itu tidak kejam. Yang kejam adalah manusia di dalam takdir tersebut.

“Kalau I berjaya pujuk dia lepaskan you, I boleh dapat apa-apa rewards tak?”~ Hariz Ilham
“You nak apa?”~ Aleeya Irdina
“I nak you.” ~Hariz Ilham.

Persoalannya, masih adakah ruang di hati Aleeya untuk yang lain selepas Zariel?

“I pernah minta satu bilik di hati you, yang belum pernah ‘dia’ jejak. Tapi malam ni I dah tahu, semua ruang yang ada di hati you memang ada jejak ‘dia’.” ~ Hariz ilham.
“Hariz, I minta maaf...” ~ Aleeya Irdina.
“Tolong bersihkan semua jejak tu dan kosongkan dulu semua ruang di hati you, baru I akan masuk”~ Hariz Ilham.

Mampukah Aleeya lakukan seperti yang diminta Hariz? Jika tidak, adakah dia akan kembali pada Zariel yang telah insaf akan khilafnya? Atau... terima lelaki yang bernama Zafri untuk membalas rasa sakit di hatinya.


BICARA TENTANG CINTA - HANI FAZUHA


BICARA TENTANG CINTA - KOMPILASI CERPEN

LIMITED EDITION 

TIADA ULANG CETAK 

HARGA TAWARAN : RM40.00

HARGA BELUM TERMASUK POS

13 cerita digarap indah oleh 13 penulis. Bercerita tentang cinta dari sudut hati mereka. 


Lelaki Melayu-Jawa-Portugis Itu - Pena Kayu

Jerebu Kasih - Syeena Hamdan

Ini Cinta Insta - Ayeesha Haana

Diguna-guna Cinta - Hana Efriena

Alasan Yang Indah - Luna Bulan

Bukan Pengantin Dia - Dahlia Amanda

Hapuskan Nama Dia - Hani Fazuha

Kerana Jealousy - Zananis Ali

Cinta KIV Dulu - Cik D

You & I - Farisya Natasha

FALAK - Wawa Taufik

Bittersweet - Emy Roberto

#AiLoveStory - Farah Husain


UNTUKMU TIADA NOKTAH - SYEENA HAMDAN

UNTUKMU TIADA NOKTAH - SYEENA HAMDAN

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

HARGA TAWARAN : RM35.00

HARGA BELUM TERMASUK POS


Kerjaya itu, dia yang pilih. Tetapi, dia tidak memilih untuk menjadi buruan Doktor Naim dan dia juga bukan penghalang cinta Doktor Marina. Asyikin Hannah hanya mahu menjadi seorang jururawat, tak lebih dari itu.


“You nak suruh I jadi macam mana supaya you boleh terima I, Ikin?” - Doktor Naim.
"Please, doktor. Tolonglah faham. Saya tak boleh. T-A-K-B-O-L-E-H." - Asyikin Hannah



Munculnya Abrar Faris dalam pertemuan yang tak dirancang bagai penyelamat keadaan. Tapi, Asyikin bukan orangnya yang mudah menyerahkan hati pada lelaki. Abrar perlu berusaha keras.



"Harus jual mahal. Mana boleh jual murah." Asyikin ketawa-ketawa. Menutup rasa malu. 
"You jual murah ke jual mahal ke I sanggup beli, sayang." Abrar menoleh sekilas. Satu kenyitan diberi.
"Errr..." Asyikin merenung Abrar di sisi.
“You ni memang ada sindrom errr....ya?” Abrar jongket kening.
“Sindrom tu wujud sebab you. Takkanlah you tak tahu?” Asyikin angkat keningnya.



Tapi, saat hatinya sudah terjatuh suka, kisah silam Abrar datang menggugat. Untuk mengundur, rasanya sudah terlewat. Tapi, ‘berlawan’ dengan Afiqah Dato’ Azman buatkan dia penat. Penat hati dan juga perasaan.



Haruskah dia melepaskan Abrar demi Afiqah sedangkan lelaki itu sudah menjadi haknya yang sah? Siapakah sebenarnya Afiqah pada Abrar?

LAIN DUNIA - PENA KAYU


LAIN DUNIA - PENA KAYU

LIMITED EDITION

TIADA ULANG CETAK

Di awal perkahwinan lagi, hati Anggriani sudah sentap. Apa taknya, dia diminta menjadi ‘isteri patung’ oleh Rayhan.

“Saya nak awak jadi isteri yang seperti patung, Anggriani. Bernyawa, tapi tak punya perasaan. Kaku, tapi boleh berfikir.” - Rayhan

Tanyalah isteri seluruh dunia. Mana ada yang mahu jadi isteri yang seperti patung. Jadi Rayhan, jangan jadi lelaki tidak logik! Nanti karma.

Ya! Karma itu wujud. Kerana selepas itu, Rayhan bagai dihukum bicara sendiri. Walau berusaha keras menafikan, dia juga lelaki yang punya nafsu.

"Awak jangan fikir saya cemburu pula, Anggriani. Saya buat semua ni sebab saya tak nak ada gosip antara awak dengan si dayus tu." - Rayhan
"Saya tahu awak takkan cemburu. Saya ni cuma isteri patung. Tak perlu awak jelaskan berkali-kali.” - Aggriani

Tapi, ‘pesanan’ Rayhan tetap Aggriani pegang. Dia harus menjadi ‘isteri patung’.

"Jangan pandang saya," mohon Anggriani sambil mengesat-ngesat hujung mata.
"Pandang saja tak cukup, Anggriani. Awak yang menangis sekarang hanya buat saya jadi gatal nak cium awak."
Kalau tadi guguran air mata Anggriani telah mulai terhenti, kini lebat semula.
"Usahlah menangis lagi. Air mata tu tak sesuai untuk masa sekarang."
Guguran air mata Anggriani tetap juga berleluasa.
"Air mata awak ni, sama degil macam awak juga," keluh Rayhan.

Mampukah seorang Rayhan yang ego dan sering menyakitkan itu berubah menjadi suami yang mendamaikan? Hanya Anggriani saja yang mampu menjawabnya
. 


TERSUKA TANPA SENGAJA - PENA KAYU



TERSUKA TANPA SENGAJA - PENA KAYU
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU

Kali pertama mereka bertemu, Farhah dituduh mahu mencalarkan kereta Syed Arif. Tak cukup dengan itu, identitinya dicurigai.

“You pandang apa?” sergah Farhah. Dia juga sudah menutup bahagian dadanya mengunakan tangan.

Syed Arif membeliakkan mata, tidak percaya dengan tindakan perempuan gedoboh tersebut.

“I tak selera pun nak pandang you. I’m just shocked that you are actually a girl dressed up like a boy.”

​Kali kedua bertemu, Farhah berdress meleret dengan high heel bagai. Tapi, encik Doktor tetap kutuk juga.

“You tanpa mekap sangat pucat. I boleh nampak hidung you ni agak kembang. Mata pun agak sepet.” – Doktor Syed Arif.

Sebab itu bila tiba-tiba Syed Arif ajak dia kahwin, Farhah memang tak percaya. Syed Arif tu kacak bukan main, mana nak sepadan dengan dia yang gedoboh itu. Walau di hatinya terbersit rasa indah tapi, dia harus sedar diri. Dia tak cantik dan kisah hidupnya tak seindah mana.

"I lebih suka lelaki yang nak kahwin dengan I sebab dia suka I, bukan sebab yang lain.” - Farhah

"Then.. make me fall in love with you. Seduce me.” – Doktor Syed Arif

Goda Syed Arif? Ingat itu kerja senang ke? Farhah tak pandai nak jadi perempuan gedik apatah lagi nak buat lelaki itu jatuh cinta.

“I tak akan sia-siakan you. Janganlah you fikir I ni macam hero-hero dalam novel. Asal kahwin tanpa rela saja, si isteri disia-siakan.” – Doktor Syed Arif.

Boleh percaya ke? Lebih-lebih lagi bila kekasih lama Syed Arif muncul kembali. Katrina Datuk Ahmad Alias tu cantiknya luar biasa. Kuat ke iman tuan doktor?

“Sebab dia, you curang, kan? Sebab dia, you lupakan I, kan? Memang dia ni perampas!” – Katrina.

“Farhah bukan perampas. I yang lamar Farhah jadi isteri I”- Doktor Syed Arif.

Mampukah Farhah tepis ‘langau’ tercantik abad ini dalam memenangi hati suami sendiri? Sedang dalam keluarga pun dia kalah dengan Katrina, inikan pula dengan ‘suami tanpa cinta’ itu.
 


RULE NOMBOR 1 - AZWIN ZULKAPLI

RULE NOMBOR 1 - AZWIN ZULKAPLI
HARGA : RM27.00
BUKU : BARU


Rule Number One, boss is always right. Rule Number Two, if the boss is wrong....see Rule Number One. – Hezree

Bekerja dengan lelaki seperti Hezree tak adalah susah sangat. Cuma hati nak kena tahan, nak kena ada karung besar untuk simpan rasa sakit yang kadang-kadang beratnya berpuluh kilo. 

“Awak tak ketuk pintu? Main terjah macam penyamun.” Hezree menyergah. Aduh ayat menanah telinga.
“Saya dah ketuk, encik tak dengar ke?”
“Ada saya suruh masuk?”
“Encik kata lepas siap sebut harga terus hantar pada encik.”
“Awak ni banyak cakap. Ingat Rule Number One.” Bosan betul. Sentiasa mencari salahku.

Tapi, bila bicara Hezree berubah rentak jadi manis bergula, hati Amanina pula bagai diserang penyakit gelabah. Semuanya jadi serba tak kena.

“Siapa suruh awak ambil hati saya?”- Hezree
“Saya tak pernah ambil hati sesiapa. Lain kali jangan bersusah-payah untuk saya. Saya tak akan berikan hati saya pada Encik.” – Amanina.
“Siapa yang minta hati awak? Saya cuma nak berikan hati saya pada awak.”- Hezree.

Dia mahu lari dari Hezree kerana jalan yang mereka lalui tidak sama. Hezree sudah bertunang dan dia juga akan jadi milik orang. Tapi,  masa yang sama dia sangat perlukan kerja tersebut. Dan masa yang sama juga, hati Hezree bagai magnet menarik hatinya.

“Kalau saya tanya, jawab!”
“Nak suruh jawab apa? Kalau tak sakit tak adalah pergi klinik. Saya patut minta doktor bagi ubat tahan sakit untuk hati sekali.”
“Kenapa pula awak yang sakit hati? Saya ni yang patutnya sakit hati. Seronok sangat berpeluk dengan lelaki tu.”

Apa yang akan berlaku bila mereka tahu sebuah kebenaran? Akan adakah sebuah magis untuk menukar rasa sakit di hati masing-masing menjadi bahagia yang diimpikan?

TANGISAN KEMARAU CINTA - NUR BALQIS

TANGISAN KEMARAU CINTA - NUR BALQIS
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU

Mahligai mereka dipacak bersaksikan cinta. Mereka bahagia sehinggalah mahligai yang dibina tiba-tiba direntap rakus. “Makin aku benci tengok muka kau, makin kerap kau muncul depan aku!.” – Puan Shuhada Baru dia tahu tahap mana kebencian seorang ibu mertua. Walau dia pernah menjadi penyelamat keadaan, Sarina yang dulunya pernah menconteng arang di muka keluarga mereka juga yang disanjung, dipuji. Kerana syurga sang suami ada pada ibunya, Aliyah cuba reda. Tapi, dugaan lain yang datang bertimpa-timpa buat dia hampir rebah. Rupanya, Komplot merobohkan istana cinta mereka dilakar hebat. “Siapa pula kali ni? Tak cukup adik ipar sendiri, rembat jantan lain pulak?” – Sarina. Saat jiwa wanitanya dihunus oleh belati tak bermata, sang suami pula bagai hilang kata percaya. Cinta yang diungkap bagaikan semakin berkemarau di dinding hati! “Tak boleh ke mengalah sikit dengan ibu tu? Pasal anak-anak pun nak bertekak ke?- Ihsan Sehingga satu detik, relung hati wanita bernama Aliyah seakan sudah tandus dengan perasaan yang bernama cinta dari seorang suami. “Buat apa Aliyah nak balik kalau hati Aliyah kena tusuk tanpa rasa bersalah?” – Aliyah Sampai bila jiwanya akan disalai sedang sebagai isteri, dia sangat perlukan kasih seorang suami. Apakah Ihsan akan sedar, semua yang terlakar di depan mata itu hanyalah satu fitnah untuk merobohkan istana cinta mereka?

J & J - SUZANA SULAIMAN

J & J - SUZANA SULAIMAN
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU


Terkejut.Terkedu.Terkesima. Itulah perasaan Nur Jannah Zahraa ketika 'dilamar' oleh seorang lelaki yang baru sahaja dikenali.

"Saya nak jadi yang istimewa dalam hidup awak, Jannah," akui Jihad jujur. Memandang tepat ke dalam mata Jannah.

"Kenapa?" berkerut dahi Jannah.

"Saya tak ada jawapan untuk soalan tu."

"Mustahil!"

"Yang saya tahu, jantung saya berdetak hebat apabila saya dekat dengan awak."

"Ayat player tu, Jihad," Jannah ketawa sinis.

"Saya bukan player, Jannah. Saya tak bohong."

"Then, you must be crazy. You don't even know me."

"Love is kinda crazy."

Ya! Cinta itu gila, sama gila dengan encik lawyer yang bernama Jihad Mikhael. Sekuat mana Jannah menolak, sekuat itu juga takdir merapatkan mereka sehingga akhirnya Jannah mengalah.

"Jihad Mikhael, will you take me as your wife? Jannah membuka mata dan memandang tepat wajah lelaki itu.

Pandangan mereka bertaut lama. Seperti ada sesuatu yang menghalang mereka mengalih pandang.

"Can...can you say that again?" Jihad bagai tak percaya. Sungguh dia tidak sangka! Jannah melamarnya!

Adakah perkahwinan mereka merupakan titik sebuah bahagia? Bagi Jihad, dia memang sudah lama bersedia. Cuma Jannah yang masih ragu-ragu. Trauma hidup penuh keperitan masa lalunya buat dia rasa rendah diri.

"Bagaimana kalau saya tak dapat membahagiakan awak, Jihad?"

"Kebahagiaan itu telah jadi milik saya di saat awak melamar saya, Jannah. You made me a happy man since then."

SEPTEMBER - FARAH HUSAIN

SEPTEMBER - FARAH HUSAIN
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU


Niat Nur Jazleen hanya mahu membantu temannya tapi, siapa menduga dia ditemukan kembali dengan kisah silamnya, Zayn Akmal. Namun, Zayn hari ini bukan lagi Zayn yang dikenali dulu. Kelembutan bicaranya sudah hilang dan tiada lagi siar cinta di matanya. “Jauhkan diri kau dari adik aku, Jazleen. Kalau tak..” – Zayn Akmal “Kalau tak, awak nak buat apa?” – Nur Jazleen “I’ll make your life a living hell. Mark my words, Jazleen.” – Zayn Akmal Tiga tahun dahulu, mereka bertemu dan jatuh cinta pandang pertama. Bagi Zayn, Jaz adalah adalah segalanya. Apa saja dia sanggup lakukan dengan kebahagiaan Jaz. Tapi ada sesuatu yang ‘menghalang’ Jaz untuk menerima cinta Zayn. Dan.. bermulalah penipuan demi penipuan sehingga Zayn jadi kecewa. Kini, takdir menemukan mereka kembali. Masing-masing cuba menafikan rasa yang masih wujud di hati. Namun, makin mereka cuba menjauh, makin takdir mendekatkan mereka. Dan kehadiran si dia bernama Ariq menambahkan lagi kusut keadaan. "I hate that I hate you, Jaz." – Zayn Akmal “So what do you suggest we do, Zayn?” – Nur Jazleen September menyaksikan dua hati bertemu, berpisah dan bertemu kembali. Mampukah peluang kedua ini menukar kesudahan kisah mereka seperti yang diinginkan hati? Atau kisah ini akan terus luruh bersama waktu?

J.A.D (JIWAKU ADA DIRIMU) - WAWA TAUFIK

J.A.D (JIWAKU ADA DIRIMU) - WAWA TAUFIK
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU

Berkahwin dengan Jad Jazman? Tak pernah terfikir oleh kotak fikiran Nur Alena. Jad itu hanyalah sekadar kawan yang boleh dijadikan tempat meminta pertolongan. Tapi, demi keselamatan diri, demi mahu lari dari Khan yang psiko, Alena terima cadangan keluarga untuk mengahwini lelaki itu. Kerana dia tahu, dia akan selamat bersama Jad. Lelaki itu mana pernah ada hati pada perempuan. “Kau pergi kelab gay kan tadi?” - Alena “Kau tanya lagi macam tadi, siap kau!” - Jad Hidup sebumbung, tapi haluan asing-asing sebab antara mereka tak pernah wujud perkataan cinta. Tapi, bila keadaan memaksa untuk mereka tinggal berjauhan, ada rasa lain pula yang muncul. “Datang sini.” Jad bersuara lembut. “Bila?” “Hujung minggu...” “Hmm...” “Please.... Sekejap pun tak apa. Aku rindukan kau.” Bila jauh, rasa rindu mula menggebu, rasa sayang mula bercambah. Masa dekat, semua tu tak pernah pula muncul. Tapi, benarkah Jad rindukan dia? Sedang dia tahu, si suami yang berada nun jauh di sana sudah ada Zeki, ‘teman tapi mesranya’ di sisi. “Susah kan, nak bukti yang aku sayangkan kau? Payah kan, untuk kau rasa yang aku ikhlas sayangkan kau? Sebab kita bukan bermula sebagai kekasih. Sebab aku bukan Khan.”- Jad Bila nada cemburu mula berirama, ada yang menuntut penjelasan. Khan yang sudah berubah dan Zeki yang sentiasa ada antara mereka, mana satu yang menjadi puncanya.



CINTA KITA - SUZANA SULAIMAN

CINTA KITA - SUZANA SULAIMAN
HARGA : RM23.00
BUKU : BARU

4.36/5 - rating

Lama hidup sendirian setelah pemergian Dahlia, Khalish jadi lupa cara bercinta sehinggalah Qistina hadir dalam hidupnya. Qistina yang matang, Qistina yang penuh dengan adab sopan dan yang penting Qistina kaya dengan kasih sayang menarik Khalish untuk jatuh cinta sekali lagi.

“I think I have fallen in love with you.”- Khalish

Qistina angkat muka dan air mata sudah mengalir di pipinya. Sungguh, dia memang mengharapkan ucapan itu dari Khalish.

“Please don't cry, Qis. Marrying me can't be that bad?” - Khalish

Perkahwinan mereka memang membahagiakan. Khalish yang penyayang, sering buatkan Qistina terbuai dengan setiap perlakuannya.

“Hmm.. bagi abang peluk sayang kejap. I need to recharge my batteries.” – Khalish

“I am truly blessed to have you. Abang tak pernah sangka yang rasa bahagia ini akan jadi milik abang sekali lagi.- Khalish

Namun, bahagia milik mereka hanya sampai dipertengahan jalan. Ujian yang melanda, hampir membuatkan mereka tewas.

“I want you to terminate the pregnancy. Faham tak ni?” - Khalish

“Qis faham. Tapi Qis tak boleh.” - Qistina

“Then you don't love me! It is as simple as that, Qistina.”- Khalish

Qistina sudah mula menggeleng. Tidak mungkin. Apa sebenarnya yang terjadi sehingga Khalish yang penyayang sanggup meminta Qistina menggugurkan kandungannya? Apa akan jadi bila Qistina tetap dengan pendiriannya dan Khalish mengambil keputusan meninggalkan rumah untuk mencari ketenangan?
 

YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

SPECIAL EDITION
KARYA TERBARU DARI PENULIS HANI FAZUHA
JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA

UNTUK YG BETUL2 NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION 
***TIADA DIJUAL DIKEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis



Pulangnya jiran depan rumah dari luar negara buat sejarah lama yang cuba dilupakan Hani tersingkap kembali. Tapi peliknya, lelaki itu bagai lupa yang mereka pernah ada sejarah silam yang menyakitkan.

“Bagi nombor telefon.” – Hazril 
“Nak buat apa?” – Hani 
“Agak-agak nombor telefon tu boleh buat gulai tempoyak tak?” – Hazril

Perubahan drastik Hazril buat hidup Hani yang tenang-tenang selama ini bertukar huru hara.

“Semalam tu...sebab tangan aku macam dah mencabul kau. Senang cerita kita kahwin ajelah.” – Hazril
“Kau pernah tak sarapan dengan kaki kerusi? Kalau tak pernah, tolong hentikan bercakap benda mengarut.” Hani .

Jenuh mengelak, tapi.... api cinta yang Hazril tiupkan terlalu kuat. Kerana rasa itu memang sudah lama ada di situ, ianya sangat mudah dihidupkan. Sampai satu tahap, kerana cinta, dia sanggup apa saja walau berkahwin tanpa restu keluarga.

~ Saya panjat ikut tingkap, sembunyi-sembunyi masuk bilik awak ya? - Hazril
+ Jangan buat lawak boleh tak? Saya tengah sakit ni - Hani

Sampai bilakah mereka harus main sembunyi-sembunyi, intai-intai balik pintu? Apa akan jadi bila Hazril diharuskan berkahwin dengan wanita lain hanya kerana kesilapan silamnya sedang hubungan mereka masih menjadi rahsia?
Dan...tatkala setia yang diharapkan menjadi terlalu mahal harganya, luka lama yang sudah bertampal kembali berdarah.


PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

DI PETIK DARI KATA-KATA PENULIS HANI FAZUHA

"Saya nampak banyak persoalan timbul tentang Pergi TAnpa Alasan ni. Di sini saya berikan penjelasan tentang perbezaan PTA versi lama dengan PTA versi baru.

** Cter yang sama saya rombak kembali susunan plotnya dan tambah sana sini untuk mencantikan lagi perjalanannya serta panjangkan endingnya menjadi 560 page (yang lama 500 page).
**Akan dicetak dalam jumlah yang terhad menggunakan bulky paper (kertas ringan tu).

Kalau rasa PTA lama anda dah suka susunan ceritanya. Tak payah beli yang ni pun tak apa. , " - Hani Fazuha


                 VERSI BARU                         VERSI LAMA

PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA

UNTUK YANG BETUL-BETUL NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION

***TIDAK ADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis 

Rihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit dari poketnya.

“Kahwin dengan I Rin, I’ll pay you two million.” - Hakim
“Dua juta tidak cukup untuk membeli maruah I, Hakim”- Rihana

Segalanya berubah apabila Rihana bertemu hidayah-Nya dan meninggalkan dunia kelam untuk berubah ke arah kebaikan. Hakim jadi panasaran mencari Rihana yang hilang.
Bertemu kembali setelah enam bulan berlalu dan melihat Rihana yang ‘baru’, Hakim jadi sedar yang dia mahukan Rihana bukan kerana nafsu tetapi kerana rasa yang satu itu sudah meresap meracuni hatinya.

Namun, melihat Rihana makin rapat dengan Ridzwan, jutawan muda yang tidak kurang kacaknya buatkan Hakim rasa tergugat. Biarpun Ridzwan itu teman baiknya, tidak bermakna Rihana juga harus menjadi teman baik lelaki itu.

Bijaknya Hakim memerangkap telah mengikat Rihana dalam sebuah perkahwinan yang sangat rumit. Kerana Hakim itu sudah menjadi tunangan Nelly, Rihana harus menjadi isteri secara sembunyi. Namun, apa akan jadi bila kisah silam Rihana dibongkar dan dikorek hingga ke akar umbi?

“Hakim, I rasa macam tak layak untuk you.”- Rihana
“Walau I harus mati kerana memilih you, I tetap akan pilih you.” Hakim

Kalau mati pun dia sanggup untuk Rihana, apalah sangat jika dia harus kehilangan seluruh hartanya demi wanita itu.

Mampukah perkahwinan mereka bertahan bila hidup diuji kesusahan? Sanggupkah Hakim melepaskan Rihana ke tangan Ridzwan demi merungkai segala kerumitan?

~ Rin… your love is the only thing keeping me alive ~ Hakim