TODAY I MARRY MY BEST FRIEND - SYAMNURIEZMIL

TODAY I MARRY MY BEST FRIEND - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 20.00

WHATSAPP : 0177342366

REPRINT DENGAN COVER BARU


“Berdua dengan aku lebih baik kan?”

“Tapi ada syaitan kalau berdua.”

“Tu sebab aku nak ajak kau kahwin cepat-cepat. Boleh ke?”

Menganga mulut aku bila my best friend ajak aku kahwin. Yang aku risaukan… aku akan kehilangan kawan baik aku! Bayangkan, lelaki yang selama ini biasa aku melepak sama, merepek sama-sama, tiba-tiba… nak jadi kekasih aku? Uuuu… Tak ke janggal?

Lagi haru aku nak menolak, bila mak kata, dari dulu lagi dia dah dapat agak jodoh aku akan dengan Usyair tu. Nak mengadu kat Umairah pun tak ada guna sebab dia lagi buat aku terfikir yang abang dia tu memang ditakdirkan berjodoh dengan aku. Argh! Tak ada ke siapa-siapa boleh cakap yang aku dengan Usyair tu takkan boleh jadi kekasih, apatah lagi suami isteri?

Kenapa perjanjian kami dulu yang berjanji nak kawan sampai mati tapi tak boleh sampai kahwin tu terbubar pula? Dan dengan senang-senangnya Usyair buat perjanjian baru dan batalkan perjanjian lama, iaitu;

“Kita kawan sampai mati, tapi tak boleh sampai kahwin kecuali...”

“Kecuali apa?”

“Pada penghujung umur kita 27 tahun, kita tak ada sesiapa, yang ada hanya kau dan aku saja dalam hubungan kita ni, kita boleh kahwin sesama kita.”

“Errr…”

Aduhai... Perlu ke aku bersetuju? Lamaran Usyair itu tak salah sebab aku memang tak ada sebab untuk tolak dia. Tapi… sanggup ke aku kehilangan kawan baik aku sendiri? Nampaknya aku harus bertindak untuk membuktikan pada diri aku sendiri sama ada aku harus menerima Usyair ataupun menolaknya bulat-bulat.


“Aku ajak kau kahwin... sebab aku cintakan kau. Kalau kau cintakan aku, kau accept my proposal. Simple, Qis. Esok hari... tak ada siapa yang tahu. Hanya Tuhan yang tahu. So, kalau kau tanya, boleh ke tak boleh ke... aku tak ada jawapan untuk itu sebab itu Tuhan punya kerja. But I have faith on us. I trust us. Do you?”


CINTA SI MAMAT SENYUM SENGET - SYAMNURIEZMIL

CINTA SI MAMAT SENYUM SENGET - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 20.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

REPRINT DENGAN COVER BARU

Rahiil Adzra mempunyai 10 kriteria pemilihan jodoh. Bagi Rahiil, senyuman senget merupakan kriteria utama. Tak kisahlah kalau tidak penuhi 9 kriteria yang lain. Asalkan senyum senget!

Oleh sebab itu, Rahiil Adzra memilih tajuk, CINTA MAMAT SENYUM SENGET sebagai tajuk artikel untuk majalah Kosmo terbitan hujang bulan tersebut. Rahiil ingat, mahu menjadikan Anuar Zain sebagai subjek untuk bahan artikelnya. Tetapi, ketuanya, Fuaz Harraz, memilih Fuad Hawwaz, abangnya sendiri sebagai subjek untuk cerita Rahiil Adzra.

Malangnya, CINTA ialah perkataan yang menyakitkan bagi Fuad Hawwaz. Dia tidak mahu ditemu bual. Akibatnya, Rahiil Adzra diugut untuk dipindahkan ke jabatan iklan yang tidak disukainya.

“Maafkan saya Cik Rahiil, saya tak berminat untuk dijadikan subjek dalam majalah ini. Apa lagi, topiknya tak bersesuaian dengan saya. Cinta? Saya tak ada masa untuk itu. Terima kasih.”- Fuad Hawwaz

Nasib seperti menyebelahinya, Izzat Faris yang diperkenalkan oleh mumnya, merupakan kawan baik kepada Fuad Hawwaz. Namun, ada bayaran yang terpaksa Rahiil Adzra korbankan. Kalau tidak, Izzat Faris tidak mahu membantu.

“Kenapa tak kunci pintu? Kalau orang culik cinta hati Abang Izzat macam mana?”- Izzat Faris

Bayarannya ialah menjadi cinta hati palsu Izzat Faris. Bukan saja palsu di mata mum Rahiil dan Datin Farah, tetapi di depan semua orang. Apakah maksud Izzat Faris? Adakah dia benar-benar jatuh cinta pada Rahiil?
Gara-gara amaran dan ugutan Fuaz Hawwaz, Rahiil Adzra mula jatuh cinta. Tetapi, benarkah Rahiil Adzra jatuh cinta kerana senyuman senget itu atau kerana takutkan ugutan Fuaz Harraz?

“Kalau untuk mendapatkan berita, memaksa awak untuk bercinta dengan dia, buatlah dia sampai jatuh cinta dengan awak. Kalau tidak, awak jatuh ke advertising.”- Fuaz Harraz

Kerana The Devil, Rahiil berdepan dengan dua pilihan. Antara The Dashing dan The Devoted. Siapalah agaknya yang layak memiliki sijil hati The Diva dan memenuhi kriterianya? Hakikatnya, Tuhan hanya memberikan apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Tuhan Yang Maha Adil.

TQ KAPTEN! - QASH IRDINA

TQ KAPTEN! - QASH IRDINA

HARGA BUKU : RM 24.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Mikayla Mirza atau Double M, si cantik jelita yang workaholic, aktif dan terkenal kerana kelincahan dan kepetahannya di hadapan kamera. Misinya menjadi kaya dan terkenal seperti Oprah Winfrey. Namun, realiti itu tidak seindah Instagram. Kerjanya bertimbun-timbun sehinggakan ibunya sering memetir di hujung talian memintanya agar selalu pulang ke kampung halamannya di Cameron Highlands.
Insiden pertama dan memalukan menemukan dia dengan Kapten Dihya’, mat perang kacak bergaya di RnR. Tidak cukup dengan insiden itu, mat perang itu juga menjadi hero menyelamatkannya. Cerita masam manis Mikayla dan Kapten Dihya’ berlarutan hingga ke Sungai Palas, Cameron Highlands. Semanis-manis aiskrim strawberi, manis lagi memori sewaktu mereka berdua sepanjang di kampung halaman Mikayla.
“Kerja nombor satu. Awak nombor dua.”- Kapten Dihya’
Amboi, padu betul ayat dia!
“Lupakan saja. Selagi kerja awak nombor satu.”- Mikayla
Ayat orang tak nak kalah.
Mikayla menjunjung ego. Kapten Dihya’ angkat kaki. Masa itu, baru kenal erti rindu. Oleh kerana bumi ini bentuknya sfera, mereka asyik sahaja bertemu. Bercakar belum lagi, cuma bertikam lidah. Sekejap sayang, esok membenci. Tapi bila rindu, seorang asyik tengok WhatsApp sambil menangis tak berlagu, seorang lagi tiup seruling lagu Kamelia. Masuk angin keluar asap!
“Don’t you dare challenge me, Dihya’. Just because that I confessed my own feelings towards you lately, you buat I rasa macam perempuan murah. Go to hell with your pride and concern.” – Mikayla
“Pasal Mikayla, aku memang sayang kat dia. Cuma perasaan sayang ni aku serahkan kepada Allah. Apa yang kita sayang, biar Allah yang jaga.”- Kapten Dihya’

Ada rahsia yang perlu dibongkar. Kerana selagi itu, cinta antara Mikayla dan Kapten Dihya’ tidak akan bersatu sampai bila-bila. Tapi, siapakah yang akan membongkarkan rahsia itu? Bersatukah dua jiwa itu akhirnya?

MENCARI JALAN PULANG - FARAH ADIBAH

MENCARI JALAN PULANG - FARAH ADIBAH

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Hana Suziela… Dia dibesarkan dengan kemewahan, namun serba-serbi kekurangan; kurang sifat kasih sayang dan asas hubungan sesama insan. Arah tujunya penuh dosa dan noda, paksinya dibelenggu dengan hawa nafsu. Kebahagiaan yang dicari tidak pernah abadi, lantas dirinya mula mempersoalkan kewujudannya di atas muka bumi. Namun dia tetap beruntung kerana dihadirkan orang-orang yang baik di sekelilingnya.
“Zie… kau selalu cakap dengan aku, untuk apa kita hidup atas dunia ni kalau tak ada tujuan… Kau ikutlah aku, Zie…” – Mia.
Takdir juga telah mempertemukan dia dengan Uzai tatkala dia sedang lemas dalam putus asa dan kekecewaan. Kemunculan lelaki itu telah memberikan seribu satu perubahan dalam dirinya, mengajarnya hakikat hidup yang sebenar.
“Kenapa dalam dunia ni ada kesusahan? Kalau Tuhan sayangkan manusia, Dia takkan biarkan kita ditimpa musibah, kan?” – Suzie
“Allah turunkan musibah tu sebagai satu bentuk ujian, untuk test siapa antara kita ni yang paling setia bergantung kepada Dia apabila ditimpa kesusahan.” – Uzai
“Awak tak rasa kejam ke Tuhan buat macam tu? Dia buat kita rasa susah semata-mata untuk uji kesetiaan kita.” – Suzie
Akhirnya, kebahagiaan yang hakiki telah pun dijumpai, dan dia bertekad tidak mahu berpaling lagi. Namun begitu, pelangi yang disangka dapat bertahan lama, habis lenyap pergi. Saat bahagia yang dinanti, dia diberi ujian sehinggakan kepercayaan yang dipegang tergugat dek kecewa hati.
“Kau tahu sebab apa aku jadi macam ni? Tahu sebab apa??? Sebab Tuhan tu tak pernah adil!!! Dia tak pernah adil!!! Dia kejam! Kejammmm!!!” – Suzie

Kisah ini bukan sekadar kisah tentang pertemuan antara dua jiwa, malah yang utama kisah ini tentang pertemuan seorang hamba dengan Tuhannya, kisah tentang manusia yang lemas dalam tipu daya dunia, dan kisah tentang hati yang ingin pulang kepada Penciptanya.

HALF GIRLFRIEND - ZURA RAHMAN


HALF GIRLFRIEND - ZURA RAHMAN

HARGA BUKU : RM 32.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Kahwin? Agenda kahwin itu tidak pernah termaktub dalam perancangan hidup CK. Tidak pernah terlintas dalam hatinya. Apatah lagi apabila berkahwin dengan KASEH HADANA, kawan baiknya sendiri. Bekas tunang kawan baiknya, NAUFAL.
Mana tidaknya, CK ibarat dari planet Marikh dan Hadana pula ibarat dari planet Zuhrah. Apabila bertemu di planet bumi, peperangan demi peperanganlah yang berlaku! Malah, mereka berkahwin pun disebabkan satu peristiwa hitam yang terjadi kepada Hadana. 
"Kau memang! Tak sofistikated langsung." ~ KASEH HADANA
"Only those who are complicated will have such sophistication." ~ CK
"Mengaku ajelah kau tak sophisticated!" ~ KASEH HADANA
"Aku? Tak sophisticated? Try me." ~ CK
CK, seorang jurutera yang bekerja di offshore ini terkenal dengan tingkah laku selamba badak dan, imej cool. Dia juga punya segala-galanya yang diimpikan oleh wanita di luar sana. Si jejaka kacukan mat salih ini juga selalu berfikir yang dia tidak perlukan perempuan untuk hidup bahagia. 
Namun, kehadiran Kaseh Hadana dalam hidup CK umpama gempa bumi yang menyergap tanpa amaran. Wanita itu bagai puting beliung, menodai ketenteraman fikiran CK. Yang buat hidupnya kacau bilau, diserang dilema. Semua yang dirancang sempurna, telah tergendala apabila status half girlfriend sudah bertukar menjadi isteri.

Apakah akan terjadi seterusnya? Akankah, CK, KASEH HADANA dan NAUFAL berjaya menamatkan konflik, persahabatan mereka yang sebelum ini rapat kini telah renggang? Apa yang perlu mereka bertiga lakukan? Rasai sendiri perjalanan cerita dan emosi tiga sahabat ini dalam Half Girlfriend...

SHAMIKAEL - ROSE ALEYNA


SHAMIKAEL - ROSE ALEYNA

HARGA BUKU : RM 31.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Tragedi buruk yang pernah berlaku di alam persekolahan telah meninggalkan kesan buruk dan trauma dalam hati tiga sahabat iaitu Hasha, Arshad dan juga Ekin. Mereka terpisah jauh, membiarkan waktu menghapuskan segala kenangan duka.
Hasha Ezzrina...
Dalam setiap nafasnya ada nama Arshad walaupun ada kebencian yang wujud di tengah-tengahnya. Cinta dalam hatinya tidak pernah berakhir walaupun jarak dan masa telah memisahkan mereka. Kemaafan yang tertangguh menjadi pertaruhan.

Arshad Mikael...
Dia menjadi pendendam kerana pengalaman ngeri yang berlaku sepuluh tahun lepas. Dia menyaksikan sendiri penderitaan seorang wanita yang bergelar isteri sampai ke akhir hayatnya. Tiada istilah kemaafan di dalam kamus hidupnya.

"Aku tak akan lupa setiap apa yang pernah dia buat pada arwah kak long. Biarpun dia adalah isteri kau, aku tetap akan meneruskan misi membalas dendam." ~ Maya
"Aku akan lakukannya, Maya. Dan kau tak perlu teruskan semua ini seorang diri sebab aku dah berjanji." ~ Mikael
Kerana janjinya kepada Maya, Mikael meneruskan misi membalas dendam.
"Apa lagi yang kau tak puas hati? Kau dah seksa hidup aku sampai macam ni sekali. Mula-mula kau rampas maruah aku. Tak cukup dengan itu, kau tinggalkan nyawa di dalam rahim aku. Lepas tu, kau biarkan aku terseksa dengan caci maki orang. Kau dah buat aku jauh dengan umi dan abah. Kau buat aku malu nak jumpa keluarga aku sendiri." ~ Sha
"Aku tak akan pernah berpuas hati selagi tak dapat tengok kau merana seumur hidup di hadapan mata aku sendiri." ~ Mikael

Kerana dendam Mikael, Sha terpaksa melalui liku-liku hidup yang penuh dengan kebencian. Tidak cukup dengan itu, Sha juga dibenci oleh umi dan abahnya. Cinta, denda, dan kebencian, mungkinkah akan berakhir dalam hati mereka? Ataupun kebencian dan dendam berterusan menjadi bara yang membakar diri hingga ke akhirnya?

LELAKI DINGIN - RINSYA CHASIANI

n1.png
LELAKI DINGIN - RINSYA CHASIANI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Aku Riah, editor di syarikat penerbitan kecil. Pernah putus tunang sebab orang tu ada perempuan lain. Mulalah aku berangan nak kahwin dengan lelaki dingin sedingin salji Kutub Utara. Tak romantik pun tak apa, janji dia pandang aku seorang aje!

Ainal lelaki kacak. Kacak yang luar biasa! Jika ada orang mengatakan Ainal itu pelakon drama, aku amat percaya. Namun lelaki kacak tak semestinya bersifat sempurna.

“Hidup dia macam katak di bawah tempurung, sesuai sangat dengan kau!” – Kak Mia

Tapi...

“Nal, awak nak hantaran apa dari saya?” - Aku
“Saya nak jam tangan, baju Melayu, dan Al-Quran.” – Ainal
“Habis, awak tak tanya saya nak apa ke?” – Aku
“Famili dah uruskan.” -Ainal

Ainal la mamat paling blur dalam dunia ni, paling susah nak buat benda romantik, paling tak berperasaan, dan paling malas nak ambil tahu soal hati perempuan. Betul ke aku dah jatuh hati dengan mamat beku bernama Ainal?

"Nal, orang sayangkan awak." - Aku


Dia setakat angguk kepala. Mampu ke aku hidup dengan lelaki sepasif Ainal? Aku ni, perempuan juga. Kalau cinta katakan cinta, tidaklah aku frust menggila!

DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Dinda Andria. Nama bukan main sedap, tapi dia suruh orang panggil dia D saja.
"Jangan panggil saya dengan nama tu. Panggil saya D."
"Nama Dinda sesuai untuk awak. Awak pulak boleh panggil saya Qib. Tapi, kalau awak nak panggil saya kanda pun boleh. Dinda, kanda." 
"Tunggu Malaysia turun salji kut baru saya panggil awak kanda."

Bagi Khairi Raqib, pencarian gadis misteri selama tiga tahun berakhir bila D muncul di hadapan matanya. Lidah jadi kelu, hati pula hanya Tuhan yang tahu. Yang jadi masalahnya, jantung D tak berdegup laju.
"D tu untuk apa?"
"Awak dah tahu nama penuh saya, kan? Masih lagi nak tanya D untuk apa?"
"Kalau bagi saya, d tu untuk darling. Ataupun dear."
"D untuk Dinda."

Gara-gara hutang terlanggar side mirror, Khairi Raqib dekatkan jarak hatinya dengan D. Bila lelaki itu ajak kahwin, D tak tahu sama ada dia malu atau mahu. Apa yang pasti, Khairi Raqib mahu hubungan mereka jadi kita.
"Saya suka awak sebut perkataan kita."
"Dari dulu saya nak tanya, kenapa awak suka dengan perkataan tu?"
"Kita. Satu perkataan yang melibatkan saya dan awak secara serentak. Ibarat saya dalam diri awak dan awak ada dalam hati saya."


Kali ni jantung D sudah berdegup laju. Prinsip seteguh Tembok Besar China mula runtuh. Namun, ada rahsia yang Khairi Raqib pendam. Termasuklah peristiwa tiga tahun dulu.

DIA TROUBLE MAKER - NURUL AIN SYUHADA


DIA TROUBLE MAKER - NURUL AIN SYUHADA

HARGA BUKU : RM 27.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Selepas pemergian kedua orang abang kembarnya, Nur Aina yang lebih dikenali Nunu mula dipersiakan kedua orang tua apabila mereka lebih memilih kerja daripada dirinya sendiri untuk mengubat luka perit kehilangan anak kembar itu. Tertekan dengan perlakuan kedua orang tuanya, Nunu sentiasa membuat masalah di sekolah hanya untuk meraih perhatian dan sedikit masa dari orang tuanya.
“Bukan salah dia orang I’m spoiled! Ayah pernah cermin diri tak? Bilanya mama dengan ayah ada masa untuk adik? Ayah kasi adik duit for exchange of your time! Ayah sendiri suruh adik cari masa adik sendiri dengan orang lain. And when I did, ayah kata adik spoiled? You spoiled me! Bukan abang!” tengking Nunu.
Dua tahun dia dihantar ke Madrid untuk mendisiplinkan diri. Apabila dia pulang semula ke Malaysia untuk SPM, orang tuanya masih juga begitu. Dalam masa dia terpaksa menempuh hari-hari sedihnya, Allah menarik kedua orang tuanya sekaligus dek kerana skandal syarikat bapanya dan meninggalkan dia seorang diri. Walaupun hilang tempat bergantung, Nunu cuba kuat atas pesan arwah abang-abangnya. Dijaga oleh Uncle Adam dan Auntie Ma yakni kedua ibu bapa saudaranya tidak memberi alasan untuk dia lari dari kehidupan kelam. Makin teruk dibuatnya apabila dia terpaksa berhenti belajar dari universiti dan mula bekerja untuk menyara hidupnya sendiri. Lemah. Dia lemah. Lantas Nunu mengambil jalan pintas untuk bunuh diri!
Dari situ mulanya pertemuan dia dan Alan yang banyak mengubah hidupnya sendiri.
“Awak selongkar barang saya?!” – Nunu
“It’s the right thing to do lepas you pengsan. Takkan I nak goncang you sampai bangun just untuk tanya nama you?” pedas. – Alan
Selepas kejadian itu, Alan banyak membantunya hingga membuatkan hatinya mula terusik. Siap diberi kerja baru! Tetapi lokasi tempat kerja baru membuatkan Nunu tertanya-tanya. Siapa lelaki yang membantunya ini? Bagaimana dia boleh di tempatkan di syarikat arwah bapanya?
Dan apabila dia tahu pemilik syarikat baru yakni dulu adalah rakan kongsi arwah bapanya, dia jadi benci dan berdendam dengan orang tua itu. Itu tidak cukup apabila Alan pula merupakan anak kepada rakan kongsi itu. Berkecai hatinya hanya Allah yang tahu. Lantas dia keraskan hati. Kalau harta arwah bapanya tidak mampu dirampas kembali, dia janji akan membuat masalah kepada setiap pelosok syarikat itu hingga dia puas.
Benci-benci nak ke mana, dik? Alan terlalu baik melayannya. Patutkah kerana dendam tiga tahun lalu dia lempiaskan pada Alan sedangkan lelaki itu tiada salah apa pada dirinya? Bila hati keras mula melembut, semuanya jadi cair termasuk dendam.

Nunu belajar memaafi. Tapi kenapa bila dia belajar untuk memaafkan, semuanya tidak berjalan seperti yang dia harapkan? Kenapa semua ini jadi terbalik? Kenapa dendamnya itu perlu kembali? Dalam senyap Auntie Ma datang membuka rahsia. Rahsia apa yang buatkan Nunu lari dari kenduri kahwinnya sendiri?

CALON SUAMI BUAT NOVELIS - ELIZA AB


CALON SUAMI BUAT NOVELIS - ELIZA AB

HARGA BUKU : RM 27.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Nak cari calon suami bukan semudah ABC. Bukan macam pilih sayur di pasar. Kenalah pilih yang betul-betul sesuai dan kena dengan jiwa. Begitulah yang terjadi kepada Qaira Nur Imani. Cadangan Puan Noraini memperkenalkan dia dengan beberapa calon suami membuatkan dia rasa sesak nafas.
Qaira Nur Imani, seorang novelis yang serik untuk jatuh cinta lagi. Cukuplah tiga kali dia kecewa kerana bertepuk sebelah tangan. Lantaran itu, pintu hatinya ditutup buat insan yang bergelar lelaki. Namun, perkara itu tidak menghalang Puan Noriani mencari calon suami untuk anaknya itu.
“Selagi Aira tak bawa calon untuk ibu, selagi itu ibu akan kacau hidup Aira!” - Puan Noraini
Bagi Qaira, nak cari calon suami bukan semudah ABC. Kenalah pilih yang betul-betul sesuai dan kena dengan jiwa serta dapat menggetarkan naluri perempuannya. Kalau boleh, dia menginginkan seorang suami sama seperti hero-hero dalam novelnya.
Pertemuan dengan jejaka kacak Hadif Asyraf merubah hidup Qaira. Hadif yang juga mempunyai masalah yang sama dengan Qaira melamar Qaira walaupun mereka baru berkenalan. Bagi Hadif, dia yakin dengan prinsip 5B ciptaannya. Berkenalan, berkawan, bercinta, berkahwindan bahagia.
“Aku nak melamar kau jadi isteri aku. Kita kahwin?” - Hadif
“Memang kita dah berkenalan.Kita pun dah berkawan. Tapi kitabelum bercinta. Mana boleh berkahwin terus?” - Qaira
“Kalau macam tu, kita kahwin kemudian kitabercinta.Aku nak jadi hero kau selama-lamanya.”

- Hadif Qaira dalam dilema. Calon sudah ada tapi mampukah Hadif menjadi calon suami buatnya seperti yang diidamkan? Mampukah dia membuka pintu hatinya buat Hadif Asyraf buat kesekian kalinya?

SUPER DADDY - DHIYANA


SUPER DADDY - DHIYANA

HARGA BUKU : RM 26.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Demi Luqman Firdaus... Nuqman danial kembali muncul setelah sekian lama menghilangkan diri. Sekeping nota ringkas... menimbulkan seribu persoalan di dalam kepala. Athar Faiz ditinggalkan sebagai tanda kenangan dan juga sebuah amanah yang perlu dipikulnya. 

Kemunculan gadis yang bernama Inara Sofea di Bandung, penuh dengan misteri. Nuqman yang sememangnya sentiasa tenang, menghulurkan bantuan. Hati lelakinya mula dijentik perasaan halus apabila senang meluangkan masa bersama-sama Inara. Usikan mula menjadi penghias hubungan hati, walaupun bibir cuba berkias-kias kata. 

Sekembalinya mereka ke Malaysia, sekali lagi mereka berdua dipertemukan di dalam satu insiden. Sekali lagi Nuqman dengan senang hatinya menghulurkan bantuan. Dan, juga mengambil kesempatan untuk mendekati Inara. 

“Dah tengah meneran nak buat apa menyahut? Hilang mood tahu tak!” – NUQMAN DANIAL
“Hasil pelaburan Tuan tu batu ke apa sampai teran tak boleh nak menyahut? Nak membuang pun kena ada mood,” – INARA SOFEA

Usikan demi usikan semakin mendekatkan hubungan mereka berdua. Nuqman tak tertanggung lagi untuk menanggung rasa hati. Lantas dilamarnya Inara untuk menjadi teman halal untuk disentuhi. 

Usai disatukan, kemisterian Inara mula tersingkap sedikit demi sedikit. Sepanjang mereka berdua saling mengenali dan menyulam kasih, Nuqman turut mula ‘diganggu’. Dan disebalik kehilangan Luqman, ada sesuatu yang dirancang. 


Nuqman danial memunculkan diri untuk merungkai misteri. Hadirnya Inara Sofea berserta teka-teki, tetapi hati terpaut pula pada si Super Daddy. Masihkah mereka berdua berpeluang untuk merasai kebahagiaan yang ikhlas hadir dari hati?

MAKMUM YANG TERTINGGAL - RAZLINA AZURA


MAKMUM YANG TERTINGGAL - RAZLINA AZURA

HARGA BUKU : RM 26.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Tuduhan dan kata nista yang dilemparkan, membuatkan hati HANAN diserang rajuk. Lalu dia membawa diri ke Kuala Lumpur. Hanya dengan satu kebetulan, dirinya bertemu dengan SYED FALIQ. Pertemuan yang telah merubah keseluruhan hidupnya.
Tatkala usia 19 tahun, dirinya terikat menjadi seorang isteri. Satu kejadian tak terduga telah terjadi kepada diri dan kemudian digantung tidak bertali bertahun lamanya oleh si suami. Kerana kesakitan itu, Hanan memenjarakan hati. Tidak sedikit pun tercuit dengan kehadiran MIKAIL.
Namun berbeza pula bagi suaminya. Tidak pernah terfikir yang dirinya punya seorang isteri. Bahkan nama isteri yang dinikahi tidak pernah tersemat dalam kotak memori. Seraut wajah yang telah halal terhadapnya juga tidak pernah terukir di dalam minda. Tambahan pula berselindung di sebalik niqab di wajah. Membuatkan Syed Faliq telah melepaskan tanggungjawab yang sepatutnya dipikul.
"Jangan buat saya macam ni. Tolonglah, encik!" - HANAN "Tak ada sesiapa yang nak datang tolong kau. Sebab aku kesiankan kaulah hidup aku jadi macam ni. Sebab aku nak tolong kaulah... Kau sanggup aniaya aku. Sekarang kau rasa diri kau layak ke nak minta tolong dengan aku?!" - SYED FALIQ
 Namun lima tahun selepas itu, kebekuan hati Hanan berjaya dicairkan oleh seorang pemuda. Bahkan seseorang yang terlalu rapat dalam hidupnya. Siapakah yang berjaya memenangi hati HANAN? Mikail atau SYED FALIQ? Segalaya bakal terjawab dalam Makmum Yang Tertinggal.

DENDAM ADUKA - FAIZUL RAHIM

DENDAM ADUKA - FAIZUL RAHIM

HARGA BUKU : RM 30.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366


Janji terpateri, jangan pernah didustai!

Hanya kerana terkhilaf dalam memilih kawan, Syafa terheret dalam kancah sebuah dendam yang tersimpan puluhan tahun lampau. Tidur malamnya yang sering didatangi oleh mimpi-mimpi seorang wanita bernama Suraya, cukup membingungkannya. Rupa-rupanya, mimpi-mimpi itu telah membuka pekung sebuah kisah lampau yang sengaja dipadamkan daripada memori kehidupan Syafa oleh ‘seseorang’. 

Ammar, rakan baik Syafa menyedari perubahan Syafa. Dia cuba membantu. Tetapi, entah di mana silapnya. Semakin dia mencuba, semakin Syafa menjauh daripadanya. Kemunculan Nizam semakin meruncingkan lagi kedinginan hubungan antara Syafa dan Ammar. 

Dalam diam, dendam mula bersemai mekar dalam hati. Ada hati yang terluka dalam diam. Permainan bermula. Aduka hanya memerhati ‘drama’ yang sedang dimainkan. Dia tahu, kini tugasnya perlu diselesaikan segera. Dia yakin, sejauh manapun ‘pendusta’ itu melarikan diri, akhirnya pasti tersungkur bersujud memohon ‘keampunan’ daripadanya. 

Antara sahabat dan janji, Syafa hampir-hampir tewas. Apa kaitan Syafa dengan Aduka? Mengapa pula Ammar mengkhianati sahabat baiknya sendiri?

“Jangan sentuh akulah! Apa salah aku pada kau? Sampai sekarang, kau masih ganggu hidup aku. Pergilah kau dari sini! Aku rayu pada kau. Tolonglah!” - Syafa

“Pasti kau kenal siapa Suraya, kan? Aku yang bantu keluarganya dan membatalkan perjanjian mengarut dengan keluarga kau. Kerana mereka berdua iblis. Dan begitu jugak dengan kau. Manusia tak seharusnya bersekutu dengan iblis.” - Fateh

“Kita tak boleh biarkan ayah macam tu aje, long. Sampai bila? Ayah tu Imah tengok dah macam mayat hidup.” - Fatimah

KOMBO 2 BUAH BUKU


KOMBO 2 BUAH BUKU

HARGA : RM 45.00 (SM)
TERMASUK POSTAGE

WHATSAPP : 0177342366

DERHAKA CINTA JEBAT - CIK TET


DERHAKA CINTA JEBAT - CIK TET

HARGA BUKU : RM 30.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Jebat Zulkarnain…
Dia seorang yang perengus. Egonya melebihi tahap tujuh petala langit. Setiap bait bicaranya hanya mengundang luka di hati insan yang terlalu sayangkannya.

Aisyah Humairah…
Bila hati dah terlanjur cinta… dia rela menadah hatinya untuk disakiti berkali-kali, walaupun jelas… sayang Jebat padanya hanya dusta semuanya. Cinta Jebat hanyalah helah untuk pemuda itu melunaskan dendamnya.

“Sebesar kuman pun tiada cinta dalam hati aku untuk perempuan curang macam kau ni.”

Bicara itu membunuh jiwanya. Sakit yang teramat.

“Kalau tiada sayang, kenapa awak biarkan saya terus merasa, sayalah wanita yang paling bahagia bila bergelar isteri pada suami yang paling saya cinta?”

“Sebab aku nak kau rasa balik setiap kesakitan dan derita yang kau hadiahkan untuk orang yang aku sayang. Aku akan pastikan, setiap nafas yang kau hela akan beralaskan duri yang amat tajam.”

Aisyah pasrah, Aisyah reda. Hukuman diterima dengan senang hati, tapi kenapa layanan Jebat padanya sering tak selari?

Kata benci, tapi kenapa Jebat yang terlebih cemas bila dirinya ditimpa sesuatu? Sikap caring Jebat melebihi ego dan panas baran yang sering ditonjolkan.


Pening Aisyah. Apa sebenarnya yang ada dalam hati Jebat? Kenapa Jebat begitu berdendam dengannya? Benarkah dirinya dah tak bertempat langsung dalam hati Jebat Zulkarnain?

DATING MISS MILLIONAIRE - SYAMNURIEZMIL

DATING MISS MILLIONAIRE - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 28.00 (SM) 
TERMASUK POSTAGE

WHATSAPP : 0177342366

Jelita Adzra merupakan anak tunggal kepada Tan Sri Jalil dan Puan Sri Adzna. Dia mewarisi keseluruhan kekayaan kedua orang tuanya. Kerana dia merupakan Miss Millionaire... hidupnya telah diatur dan dikawal sejak kecil. Jelita tak kisah. Dia ikut semuanya tanpa bantahan sehinggalah dia berusia 28 tahun.

“J tak nak bodyguard ikut. Cukuplah Zahara saja ikut J ke Bangkok nanti. Kalau daddy...”
“Okay, fine. Boleh.”

Terasa rancangan daddynya berbaur muslihat... Jelita menyuruh Zahara, pembantu peribadinya menyiasat siapa yang bakal mengikuti mereka ke Bangkok. Rupa-rupanya, anak Dato’ Harith yang bernama Zayd Harrison. Malangnya, tiada sebarang informasi tentang Zayd yang diperoleh. Oleh sebab itu, Jelita menyuruh Zahara menyamar sebagai dirinya.
Tak sangka Jelita, rupa-rupanya ada yang tahu tentang penyamarannya itu.

“Fine. Saya akan jawab. Tapi, apa rahsianya, Encik Zhafran?”
“Kenapa awak menyamar jadi Cik Zahara, Cik Jelita Adzra?”

Zhafran Yusof, merupakan adik angkat Zayd. Kedua orang tuanya telah meninggal dunia sewaktu dia masih kecil dan kenangan yang paling manis yang dia simpan ialah sewaktu zaman sekolah rendah. Kenangan itu termasuk cerita cinta pertamanya, Jelita Adzra yang berjaya mencuri hatinya sejak darjah satu.

Konflik mula timbul apabila Rebecca Tan Sri Rashid, seorang yang selalu cari pasal dengan Jelita membuat pertaruhan dengan kawan-kawannya untuk dapatkan Zayd. Geram dengan Rebecca, Jelita merancang untuk menggoda Zayd terlebih dahulu. Akibat itu, penyamarannya berubah. 

Menariknya... Jelita tak bertepuk sebelah tangan.

“Hati saya ni bukannya Maybank2u sampai nak kena pakai password. Tak perlu sampai nak jadi penggodam, Zayd.”
“So, engineer pun bolehlah?”
“As long as he is the right person, the heart will unlock itself.”

Masalahnya, adakah Zayd orang yang tepat? Berbaloikah Jelita buat Zayd jatuh cinta padanya... semata-mata untuk menyakiti hati Rebecca?

“Selamat malam, Jel. Don’t forget our date start tomorrow. I’ll pick you up... be ready, jangan lari. Assalamualaikum.”


Atau... Zhafran akan jadi penyebab hati Jelita yang sekeras tungsten... menjadi cair? Siapa agaknya yang layak dating dengan Miss Millionaire?

DHEOS - ANJELL

DHEOS - ANJELL

HARGA BUKU : RM 28.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Siapa sangka di balik kepolosan wajahnya, Nurissa Rose pernah berperang dengan maut? Kemalangan teruk yang berlaku bukan sahaja menyebabkan dia koma setahun, malah sebaik sahaja dia membuka mata, tiada langsung memori silamnya.
Tiga tahun berlalu, kehidupannya kembali normal meskipun tanpa ingatan. Hanya dikelilingi oleh orang-orang kesayangannya. Sehinggalah suatu hari, kematian ayahnya membawa kepada perkenalannya dengan lelaki bernama Dheo Han.
Dheo Han. Punya aura penuh misteri. Di balik wajah beku dan mata dinginnya itu, Nurissa tahu pasti ada rahsia yang tersimpan. Sesuatu yang gelap dan juga bahaya! Bukan sembarangan orang kalau dah bekas samseng pun tunduk hormat kepadanya. Apatah lagi lelaki itu sendiri pernah memberi amaran kepadanya.
“You can’t have things for me. I’m out of your league.” – DHEO HAN
Namun bagaikan magnet, dia tertarik jua dengan lelaki itu. Setiap apa yang dilakukan Dheo, pasti rasa dekat dalam hati. Bagaikan déjà vu. Firasat ternyata betul. Dheo merupakan seseorang yang mengenalinya dulu.
“Kenapa pura-pura tak kenal saya?” – NURISSA ROSE
“Saya kenal awak. Tapi tak bermaksud kita rapat. Mungkin saya adalah seseorang yang awak benci.” – DHEO HAN

Jadi, siapakah Dheo Han yang sebenarnya? Seseorang yang tiba-tiba muncul setelah empat tahun pasti punya motif sendiri, kan? Dalam mencari kebenaran, kejutan demi kejutan diterima Nurissa. Rupanya hidupnya sebelum ini memang jauh dari normal. Dan apabila semua kebenaran terbongkar, mampukah Nurissa menerimanya?