PENGUMUMAN

***DARI 11/7 - 21/7 ; KEMUNGKINAN ADMIN AKAN LEWAT MEMBALAS MESSAGE. DI HARAP ANDA BERSABAR YA..ADMIN AKAN CUBA LUANGKAN MASA JAWAP SEMUA MESSAGE ANDA

AKU DIPINANG DUDA - ADNIL ZAFF

TERBARU DARI PENULIS BESTSELLER ADNIL ZAFF
JADI LAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!


AKU DIPINANG DUDA - ADNIL ZAFF
HARGA : RM27.00 
BUKU : BARU

Lelaki bernama Firman Ahmed itu memanglah tidak digemari oleh Nurul Rania. Dalam pertemuan awal lelaki itu sudah mengakui dirinya duda yang memerlukan teman. Pertemuan seterus-seterusnya, ada sahaja gelagat lelaki itu yang membuatkan darahnya naik. Lelaki gatal! Rania memang alergi lelaki persis itu. Apatah lagi dengan title duda yang digalas Firman, pasti sahaja telahan itu dirasakan benar. Apa yang membuatkan dia benci dengan lelaki itu?

“You ada urusan apa kat sini?”
“Dah nama pun hospital. Buat apa lagi?”
“Oh, setahu I, banyak tujuan manusia datang ke hospital ni, Cik Rania. Kalau untuk wanita.. mungkin memeriksa kandungan. Atau kesuburan. You yang mana satu?”

Dah berkawan dengan adiknya, boleh pula meminang dirinya. Memang nak kena pelangkung si duda itu! Namun kata orang, kalau dah jodoh tak ke mana perginya.

Perkahwinan mereka bermula normal seperti manusia lain. Ada manis ada duka. Adatlah manusia perlukan masa untuk serasi dengan pasangan hidup mereka. Kehadiran anak-anak tiri, Irsyad, Iqbal dan Ferhad mengubah persespsi Rania kepada perkahwinan.

“Sekarang ni Irsyad pergi naik atas cakap pada daddy, daddy pun jangan jadi pemalas! Jangan banyak cakap! Tahu nak membongkang aja. Pergi cepat bagitahu daddy!”
“Daddy kata daddy penat drive. Mummy tadi duduk aja dalam kereta membesarkan punggung kat sebelah daddy.”

Namun bahagia mereka mula diuji. Hanez, bekas isteri Firman tiba-tiba menyampaikan hajat mahu mengambil alih jagaan ke atas anak-anak kandungnya. Hatinya tidak mampu menolak rasa cemburu melihat anak-anaknya lebih menyayangi ibu tiri berbanding dia. Semudah apa rintangan hidup mereka? Apa mahunya orang ketiga itu sebenarnya?


KUPILIH UNTUK SETIA - AMEERA AMEER

KUPILIH UNTUK SETIA - AMEERA AMEER
HARGA : RM28.00
BUKU : BARU

“Kau kena jadi orang gaji sepupu aku.” - Tengku Syakila

Kerana satu pertaruhan, hidup Dania jadi tunggang-langgang. Sebagai seorang anak perempuan yang manja dan ‘buta’ perihal rumah tangga, pertaruhan tersebut ibarat sengaja menjerut nyawa. Namun, demi menjaga nama baik seorang sahabat, Dania tiada pilihan, syarat Tengku Syakila akhirnya diturutkan. Tetapi mampukah Dania bertahan apabila ‘majikan’ sementara yang digelarkan ‘orang tua’ itu cerewetnya mengalahkan perempuan!

"Sorry Ku Ariff, saya lewat sikit." ~ Dania
"Lewat sikit ke?" ~ Ku Ariff
"45 minit. Saya tak tahulah sikit ke banyak sebab saya kerja 8 jam sehari. Kalau dikira tambah, tolak, darab dan bahagi masih sikit lagi tu." ~Dania
“Kalau awak nak kerja tolonglah serius sikit, jangan nak buat sesuka hati awak aje. Hormat sikit saya ni sebagai majikan awak. Apa yang saya tegur tu tak payahlah awak nak menjawab balik. ” ~Ku Ariff

Bagi Tengku Ariff Khalis, kehadiran pembantu rumah baharunya itu selalu membuatnya sakit hati. Sebaris nota yang ditinggalkan, pasti dibalas dengan berbaris-baris jawapan. Tetapi disebabkan satu insiden yang tidak disengajakan, pintu hatinya yang telah lama terkunci tiba-tiba dijengah oleh satu perasaan, sehingga dia nanar apabila pembantu yang mula bertakhta di hati hilang tanpa dapat dikesan.

Pertemuan semula yang tidak diduga, membuatkan perasaan yang lama disimpan berbunga kembali. Berbagai cara dilakukan oleh Ku Ariff untuk mengambil hati gadis yang telah lama bertakhta di hatinya itu. Tetapi mampukah hati Dania dimiliki apabila status ‘tuanya’ yang sering Dania pertikaikan?

"Aku tahu Irah tapi Ku Ariff tu enam belas tahun tua dari aku. Kalau kami ada anak dan keluar sama-sama, mesti orang ingat bapak bawa anak dan cucu jalan-jalan. Ish! Tak mahulah aku. Ngeri aje bila fikir." ~ Dania
“Nia, perbezaan tu bukan masalah besar bagi saya. Saya boleh cuba untuk ikut cara Nia asalkan ianya tidak bertentangan dengan agama. Saya juga tidak akan menghalang Nia untuk terus menikmati masa muda Nia asalkan Nia tahu batas-batasnya.” ~ Ku Ariff

Benarlah, ketulusan dan keikhlasan hati itu melebihi segalanya dan kerana sikap Ku Ariff yang begitulah, akhirnya lamaran lelaki itu diterima.

Dan benar jugalah, kuasa Allah melangkaui segala yang ada di langit dan di bumi. Lalu, ikhlaskah Dania menerima ketentuanNya apabila bahagia yang baru dirasainya direnggut sekelip mata? 


JIBAM KAHWIN JANDA VOGUE - ADNIL ZAFF

JIBAM KAHWIN JANDA VOGUE - ADNIL ZAFF
HARGA : RM28.00
BUKU : BARU

Mohd Syahir Eddy aka Jibam, seorang lelaki kampung tidak punya paras rupa yang menawan. Fizikalnya lain daripada orang lain. Selekeh, tidak bergigi. Semua ciri-ciri itu dimiliki oleh Jibam. Dek kerana dia bertubuh besar seperti The Rock dan tidak berpelajaran tinggi, pekerjaan sebagai seorang buruh di tapak pembinaan sememangnya sesuai untuk dia. Tiada paras rupa, tidak bergaya dan tidak berjawatan tinggi membuatkan lelaki ini kurang dipandang wanita-wanita di sekelilingnya. 

Katrina Emelda, seorang anak hartawan. Cantik dan berkedudukan sudah tentulah panduan yang sempurna untuk seorang wanita seperti dia. Namun, wanita vogue ini memiliki sejarah hidupnya sendiri. Dia adalah seorang janda setelah diceraikan dengan talak tiga oleh Ryan Abraham, bekas suaminya. Kecurangan Ryan memusnahkan rumah tangga yang terbina dalam masa tidak sampai setahun. Seterusnya dia diketemukan dengan seorang lelaki yang paling jujur bernama Jibam.

Dek kerana gila talak dan gila harta, Ryan terus memburu Katrina. Tujuannya tiada lain mahu Katrina bercina buta supaya mereka dapat bersama semula. Walaupun tidak ada hati lagi kepada bekas suaminya itu, tidak mudah untuk Katrina mengelak. Akhirnya terbina rancangan demi rancangan sehinggalah Katrina dan Jibam berkahwin. Namun ada syarat tertentu yang dikenakan Katrina buat Jibam sebelum dia diceraikan nanti.

“Kita ada perjanjian, kan? Jangan main-mainkan perasaan saya dan jangan sulitkan keadaan kita.” - Jibam.
Apakah perjanjian itu?
“Sebagai isteri, ada beberapa bahagian dalam diri you patut jadi milik I. Apa yang ada dalam hati you patut jadi hak I.” - Katrina 

Antara Beauty and the Beast, juga antara si miskin dan si kaya, ditambah pula gangguan daripada bekas suami Katrina, adakah mungkin untuk mereka bersatu sehingga ke hujung nyawa? Sesuatu yang mustahil pada pandangan mata manusia, jika sudah itu yang ditentukan Allah pasti ada jalan buat mereka. Berpeganglah pada hakikat itu!


SEJUTA NAFAS CINTAMU - KAY DELAILA

PRE - ORDER!
PENGHANTARAN SEMINGGU SELEPAS HARI RAYA
PROMOSI FREE POS UNTUK PEMBAYARAN SELEWATNYA 14/7/2015


SEJUTA NAFAS CINTAMU - KAY DELAILA
HARGA BUKU : RM26.00(SEM) / RM29.00 (S/S)
PROMOSI : PENGHANTARAN PERCUMA


DEMI ‘perjuangannya’, Puteri Manis tekad mendekati playbuaya tersohor, Luzman. Lelaki yang langsung tidak dikenali secara peribadi. Demi ego mahu menakluki si gadis sebutan ramai, Luzman tekad mahu menjadi yang pertama menakluki Puteri Manis. Pertemuan pertama di tempat songsang… Usai segalanya, tiada pertemuan kedua lagi! Itu tekad Puteri Manis.
Saban tahun Luzman mencari Puteri Manis yang berjaya ditaklukinya. Dia jatuh cinta. Malangnya, pertemuan pertama dahulunya, gadis itu menutup separuh wajahnya hingga sukar untuk dia jejaki. Lapan tahun berlalu, Luzman tidak pernah putus asa sehinggalah dia bertemu seorang gadis berhijab. Luzman yakin itu Puteri Manisnya...
“Ohh! Maaf. Nanti, katakan pada isteri awak yang awak telah menyelamatkan seorang perempuan dari tersungkur di lantai. Tak lebih dari itu,” kata Aufa. Luzman tertawa kecil. Lucu! Pandai Puteri Manis berlakon selamba seolah-olah tidak mengenalinya.
“Jangan risau. Saya bagi tahu umi saya, yang ini ciuman bakal menantunya. Betul, kan?” soal Luzman terus-terang. Dia tak mahu berkias. Dia tak mahu ambil masa berfikir. Inilah gadis yang ditunggu-tunggunya. Cukuplah dia kesal lapan tahun lalu. Kini tanggungjawab depan mata. Nikmat bersama Aufa bertahun dahulu buatkan dia tak mampu lupakan. 
“Tak baik menipu. Tak cium bau syurga,” ucap Aufa tanpa memandang Luzman yang mula mengiring badannya, memandang tepat ke arah Aufa.
“Saya cakap perkara yang benar... Dan bau syurga di depan mata saya inilah paling kuat buat saya nak cium untuk melepaskan rindu. Saya rindu awak, Puteri. Awak Puteri Manis saya, kan?” soal Luzman cukup manis. 
Aufa terus berpaling. Wajah Aufa berubah. Air liurnya terasa berpasir. Khilaf lama sememangnya merantai diri. Terus Aufa mahu berlalu pantas.

NUR AUFA ALIA panasaran... Lelaki silam mengejarnya sedangkan dia sudah bertaubat dan berjaya dengan kerjayanya sebagai pereka kasut dikenali. Dan, apakah sebenarnya berbaloi ‘perjuangan’ lapan tahun yang lalu oleh Aufa aka Puteri Manis ini?
“Kau tak akan terlepas Puteri. You will be mine soon,” – Luzman
“Calon suami Ufa, perlu khatam al-Quran depan nenek. Dia perlu mengimamkan solat wajib tuk selama 44 hari di sini. Dia mampu mengupas dan berdiskusi tentang adab dan tanggungjawab suami dan isteri dalam Islam dan akhir sekali dia perlu ikhlas menyayangi Ufa tanpa mengharapkan balasan.” - Aufa


LOVE LETTER - MINZHEE

LOVE LETTER - MINZHEE 
HARGA BUKU : RM25.00 / RMRM28.00
HARGA JUAL : RM27.00 / RM30.00
(HARGA TERMASUK KOS PENGHANTARAN)


“Saya tak layak nak kawan dengan awak ke?”
“No... Saya yang tak layak berkawan dengan awak!”
“But why?”

Tak ada siapa yang tahu kenapa Nelissa takut untuk menerima cinta. Semenjak surat cinta itu tidak dapat disampaikan kepada empunyanya disebabkan peristiwa hitam itu, Nelissa percaya yang lelaki semuanya sama saja. Lelaki takkan memandang dirinya kerana cinta, tapi sekadar ingin mempermain-mainkan perasaannya. Baginya, dia tidak layak untuk sesiapa.

Bertemu dengan Hadif, menambahkan luka yang pernah bersarang dalam hatinya. Namun tak dapat Nelissa nafikan, ada cinta buat si dia. Adakah Hadif sudah berpunya? Jika sudah berpunya, kenapa perlu hadir dalam hidupnya? Adakah takdir juga sedang mempermain-mainkan dirinya?


Sibuk ke? I miss y...

Dek SMS yang tak sengaja dihantar kepada Hadif, Nelissa malu sendiri. Pasti Hadif fikir dia juga sukakan lelaki itu, cuma sengaja jual mahal. Oh My God… Malunya!!!!!

“Ermmm... Saya nak hantar dekat Hariz tapi tersalah send dekat Hadif pula....”
“Lis... It’s not funny at all, seriously I don’t like it!
“Fine! Mesej tu saya memang nak hantar dekat awak sebenarnya! Saya nak padam tapi tertekan Send. Puas hati?”
“Haha... I knew it! Lain kali kalau mengaku aje terus, kan senang...”

Dengar saja jawapan naif daripada Nelissa, Hadif kini sudah pasti. Sebenarnya, ada rasa yang sama dalam diri Nelissa. Tapi kenapa gadis itu enggan berterus terang malah mengelak daripadanya meskipun sedaya upaya dia cuba mendekati?

Hari ni, saya beranikan juga diri saya untuk bagi surat ini untuk awak. Saya tak nak jadi hipokrit, saya suka awak. Itu hakikat.


FAJAR DI BUKHARA - MARINI MAT ZAIN

SAKSIKAN DRAMA ADAPTASI FAJAR DI BUKHARA 
JAM 7.00 MALAM DI TV1

FAJAR DI BUKHARA - MARINI MAT ZAIN
HARGA : RM30.00 / RM33.00
HARGA JUAL : RM32.00 / RM35.00
(HARGA TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

“Humairah, saya tak nak awak salah sangka. Maaf cakap, awak tak sepatutnya percaya kemesraan kita petanda saya sukakan awak. Awak pun tak patut sukakan saya. Saya mintak tolong jangan jatuh hati dengan saya.”

Malu. Humairah rasa malu bila tak semena-mena Fahim meminta dia sebegitu. Humairah sedar siapa dirinya, meskipun kaya dan berharta, dia tidak layak berdampingan dengan lelaki muda seperti Fahim. Seharusnya Humairah sedar akan hal itu sebelum memulakan perkenalan. Kalau tak disebabkan Husna dan Jasmine yang mendedahkan rahsia hatinya itu, pasti Fahim takkan menghina sekaligus pergi daripada hidupnya. Mungkin ini takdir Humairah buat selama-lamanya, iaitu hidup sendirian tanpa kasih sayang daripada lelaki bernama suami.

“Saya tak akan berganjak. Saya akan sentiasa berada di sini dan menghantui hidup awak.”
“Saya tidak mampu merampas hak orang.”

Fahim sedar yang dia tak boleh hidup tanpa wanita itu. Meskipun dia memilih untuk menetapi syarat yang ditetapkan oleh emaknya, namun hatinya masih berada di sana. Masih ada sesuatu yang tertinggal di Bukhara. Mengingatkan dia, bak mengingatkan detik-detik bersama ketika melihat fajar menyingsing, memetik gitar sambil menyanyi dan kafe kegemaran yang menjadi saksi pertemuan. Masih ada peluangkah untuk Fahim kembali ke sana, menyedari tentang perasaan sebenarnya?

“Citra sedih. Citra tunggu sangat saat abang cakap abang cintakan Citra. Tapi Citra tak dapat cinta abang. Padahal Citra dah lama sayangkan abang... cintakan abang.”
“Abang minta maaf dengan Citra. Kalaulah abang boleh cakap benda yang sama. Tapi abang tak mampu.”

Akhirnya Citra tahu kebenaran yang selama ini sangat takut untuk diketahuinya. Mampukah Citra melepaskan suami yang dicintainya setelah mengetahui hakikat itu? Walaupun Citra yakin ada insan lain yang bertakhta dalam hati lelaki itu, namun Citra nekad untuk mempertahankan cintanya. Biarlah apa pun keputusan lelaki itu, Citra yakin suatu hari nanti pasti hati akan terbuka setelah melihat keikhlasannya. Namun… mampukah Citra meredakan permintaan suaminya yang satu itu?

“Impian saya hanya satu aje. Saya ingin menjadi isteri dan ibu. Sabda Rasulullah, isteri mana saja yang meninggal dalam keadaan suaminya reda kepadanya nescaya dia akan masuk syurga. Bantulah saya. Lengkapi hidup saya sebagai wanita. Saya impikan menjadi ibu dan mentaati awak sebagai suami.”


AWAK, JOM CINTA SAMPAI SYURGA! - ASHANY

AWAK, JOM CINTA SAMPAI SYURGA! - ASHANY
HARGA : RM26.00 / RM29.00
HARGA JUAL : RM28.00 / RM31.00
(HARGA TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

Rain, benarkah kita akan belajar lebih menghargai bila kita kehilangan sesuatu yang kita sayangi? Selama sebulan ini saya menangisi kehilangan dia, cinta pertama saya untuk selama-lamanya. Tolong saya... Tell me how am I supposed to live my life?

Yasmeen Hayfa, kadangkala bila kita terlalu menangisi sebuah kehilangan, hingga kita terlupa, kita masih dan sentiasa ada Dia di sisi kita. Benarkah hidup kita ini hanya ada derita bila kehilangan cinta? Benarkah kehilangan dia buat kita hilang segala-galanya? Fikir, Hayfa.

Lelaki itu cinta pertama yang sukar untuk aku lupakan. Aku hampir sahaja putus asa saat dia pergi sekali lagi. Kalau kau berada di tempat aku, apakah yang kau akan buat? Bingung bukan? Boleh sakit jiwa!

Mujurlah ada Rain, sahabat e-mel, menjadi tempat mengadu dan bercerita tentang perasaan aku kala ini. Meskipun ada Luq yang cuba memujuk dengan penuh sabar, sekaligus ingin menawan hati aku yang sedang bersedih, namun hanya Rain pendengar terbaik yang aku ada setakat ini. Siapakah kau, Rain, lelaki di sebalik skrin komputer riba?

“My proposal, particularly about our relationship. Let’s make a deal, Hayfa. Kalau dalam tempoh setahun ini kita masih bujang dan hubungan kita masih seperti ini, we meet up and try our luck on our third anniversary. Deal?”

“Deal!”

Bukan Luq tak sempurna. Dia punya kerjaya, pandai mengambil hati keluargaku dan bermulut manis. Bukan aku tak pernah mencintainya, tapi, seperti ada tembok yang menyekat mulutku untuk mengiakannya.

“Dah berapa hari menangis tu?”
“Kenapa nak tahu?”
“Nak prepare tempayan.”
“Nak buat apa?”
“Nak tadah air mata anak dara untuk pinang Puteri Gunung Ledang.”

Luq memang pandai memujuk dan membuat aku senyum tersenyum sama seperti cinta pertamaku itu. Namun persamaan itu yang membuatkan aku lebih kerap menafikan rasa hati dan menolak segala yang dilakukan oleh Luq untuk aku. Tapi, benar kata Rain, aku harus meneruskan hidup!

Akhirnya di kota suci Mekah, ketika aku menjalankan ibadah umrah, aku menemukan sesuatu yang tak pernah aku sangka. Aku bertemu dengan lelaki itu. Lelaki yang berada dekat dengan aku, tetapi tak pernah aku menyedari kewujudannya. Dan atas nasihat Luq dan Rain, akhirnya aku membuat keputusan untuk kembali mencari bahagia. Kalau lamaran itu masih terbuka untuk aku, bolehkah aku mengajaknya untuk bercinta sampai syurga?

KERANA LAMARAN ITU - XUANZA

KERANA LAMARAN ITU - XUANZA
HARGA : RM30.00 / RM33.00
HARGA JUAL : RM32.00 / RM35.00
(HARGA TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

“Nur Amal Humaira, in front of this beautiful mosque as a witness, will you be honored to become my wife?”
“I... I don’t think I can give you the answer now. I’m sorry.”
Aku dah pilih dia. Lelaki yang berterus terang untuk menikahi aku dan meminta aku menerima apa saja kekurangannya. Dan kami nekad untuk teruskan hidup bersama malah mengharungi apa saja dugaan yang tak pernah kami duga dalam hidup berumahtangga. Tapi, mengapa setelah aku memilih dia sebagai suami, banyak perkara yang dia sorokkan daripada pengetahuan aku, si isteri?
Aku berkahwin dengan dia untuk berkongsi suka dan duka bersama. Jika masa lalunya membuatkan dia ‘sakit’ begitu, kenapa tak diluahkan saja kepada aku agar aku faham kedudukan sebenarnya? Aku boleh tunggu… kerana aku masih ingat janji kami. Iaitu aku takkan tinggalkan dia, malah takkan memilih yang lain. Kerana atas nama isteri kepadanya.
Dan tak pernah aku duga, akan bertemu semula dengan kekasih hati yang selama ini aku fikirkan takkan kembali. Argh! Kenapa dia kena muncul waktu aku sudah bergelar isteri dan mempunyai suami, padahal selama ini dah banyak yang aku korbankan untuk menunggu dia. Adakah dia muncul atas tujuan tertentu? Adakah ada nama lain dalam hatinya sehingga dia berubah menjadi seorang lelaki yang berbeza? Sungguh aku cemburu!
“My beautiful angel has come to rescue me.”
“Wow... unbelievable! I teringin nak tahu siapa perempuan yang bertuah tu.”
“She’s somewhere here...”
“What?! Where?”
“In my heart.”
Dan ketika aku bingung untuk memilih sama ada untuk terus setia kepada suamiku ataupun memilih untuk menyambung cinta yang dulu bersama lelaki itu, tiba-tiba aku terdengar sesuatu yang selama ini aku tak tahu. Siapa Kyra?
“I want you to back off. I love him. We love each other. You are just the other woman, Amal. You’ve ruined our relationship.”
Oh! Masalah menimpa-nimpa aku sebaik saja aku menerima lamaran itu!


101 DOA JAMPI MUJARAB ULAMA PONDOK: PENYEMBUH DAN PERISAI

101 DOA JAMPI MUJARAB ULAMA PONDOK:
PENYEMBUH DAN PERISAI
HARGA : RM32.00
BUKU : BARU

Buku 101 Doa Jampi Mujarab Ulama Pondok: Penyembuh & Perisai mengajak pembaca untuk membaca amalan dan khasiat daripada ayat-ayat tertentu dalam al-Quran yang telah teruji keberkesanannya oleh orang soleh pada zaman dahulu dan sangat bermanfaat untuk Mukmin pada masa sekarang.

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck - Hamka

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck - Hamka
HARGA : RM24 (BARU)
TERMASUK POS : RM30(SEM)/RM34(S/S)
BUKU : BARU


Cerita ini berkisar tentang semangat juang Zainuddin, bagaimana merana dan melaratnya hidup Zainuddin setelah cintanya ditolak oleh keluarga Hayati. Kemudian beliau bangun semula dari segala kedukaan, membuka lembaran baru dalam hidupnya menjadi seorang penulis yang ternama dan berjaya. Ia menceritakan tentang kesetiaan, cinta dan kasihnya Zainuddin terhadap Hayati. Meski Hayati sudah berkahwin tetapi sebaik mendapat tahu tentang kesusahan yang dihadapi Hayati, lantaran suaminya yang suka berpoya-poya serta tidak bertanggung-jawab, Zainuddin terus membantu tanpa ada dendam dan benci. Sesungguhnya cinta yang suci itu akan terus mekar di dalam hati hingga ke hujung nyawa begitulah jua cinta antara Zainuddin dan Hayati.
Sumber: Laman web KKUM

ISTERIKU 120KG - SITI NUR DHUHA

ISTERIKU 120KG - SITI NUR DHUHA
HARGA: RM28.00
BUKU : BARU

INI wasiat yang paling gila dan tidak masuk akal! Itulah yang bermain dalam fikiran Aiman Zafril apabila Nenek Masyitah mahu dia berkahwin dengan Nelydia yang gemuk dan tiada apa-apa keistimewaan. Dia tiada pilihan. Perlu berkahwin jika mahu harta menjadi miliknya. Setelah bergelar suami kepada Nelydia seberat 120 kg itu, Nenek Masyitah membuat onar lagi. Mahukan cicit! Jika tidak, jangan harap Nenek Masyitah akan memberikan harta. 

Gelap hitam dunia Aiman Zafril. Bagaimana dia mahu menyentuh Nelydia sedangkan melihat wanita itu sahaja tekaknya sudah loya? Nenek Masyitah pula makin hari makin mendesak mahukan cicit. Ah, bingung jadinya! Tetapi lain pula bagi pihak Nelydia yang berasa cukup bertuah kerana dapat menjadi isteri kepada lelaki kacak dan kaya seperti Aiman Zafril. Namun, sukar sekali untuk membuatkan Aiman Zafril jatuh hati kepadanya. 

Untuk terus menjadi isteri Aiman Zafril demi mengecap kemewahan, Nelydia perlu memberikan zuriat buat lelaki itu. Nelydia buntu dan keliru. Perlukah Nelydia berkorban sejauh itu?

“Awak fikir saya mintak dengan TUHAN ke lahir sebagai perempuan gemuk yang tak cantik? Tak! Saya tak mintak, tapi nilah takdir saya. Nilah takdir saya!” – Nelydia

“Harta nenek tu, memang takkan jadi milik Aiman selagi Aiman tak bagi cicit kepada nenek. Nenek nak cicit daripada Neli. Bukan daripada perempuan lain. Ingat tu.” – Shahaikal

“Tak, abang tak bohong. Neli tak hodoh. Cuma Neli gemuk sikit aje daripada anak gajah, yang ni abang jujur. Neli jangan sedih ya.” – Aiman Zafril

DIA YANG TERPILIH - HANI FAZUHA


DIA YANG TERPILIH
KARYA 10 PENULIS HEBAT

HARGA TERMASUK POSLAJU
RM45(SEM) / RM50 (S/S)

STOK SANGAT-SANGAT TERHAD
SILA BUAT TEMPAHAN SEGERA
WHATSAPP : 0177342366

Penulis :
FARAH HUSAIN
HANI FAZUHA
APRIL SNOW
EZZA MAISARA
SYEENA HAMDAN
RIDHYA IMAN
PENA KAYU
WAWA TAUFIK
DAHLIA AMANDA
QJ


Note : Naskah ini hanya boleh didapati melalui online sahaja.

DARA - SUTERA HATI

DARA - SUTERA HATI
LIMITED EDITION
STOK TERHAD!


ORDER DIBUKA UNTUK NOVEL DARA
LIMITED EDITION
HARGA TERMASUK POSLAJU
: RM40(SEM) /RM44 (S/S)

BUKU INI TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU
HANYA DI JUAL OLEH SELLER TERTENTU SHJ
BUKU SANGAT TERHAD KERANA CETAKAN TAK BANYAK
BERMINAT : WHATSAPP 0177342366

Blurb:

"KEHEBATAN perempuan melayu itu bila dia mampu meletakkan maruahnya sama tinggi dengan  gelarannya."
"Jangan bercakap tentang maruah kalau ustaz sendiri tak tahu erti maruah!"

Haryani membiarkan selindangnya jatuh ke bahu. Rambutnya mengurai, dan gadis itu menyeka rambutnya yang hitam berkilat itu ke telinga. Ustaz Umar Zakir tersenyum memandang Haryani. Senyum Haryani tersungging, gelagat lelaki itu menjengkelkan.
Lelaki itu beredar tanpa memandang wajah Haryani yang kelat...

Aku menyerahkan jiwa ku yang mana di dalamnya ada kamu biarpun aku tak mampumenjadi muslimah seperti yang engkau dambakan ~ Haryani
Aku menikahi mu atas rasa tanggungjawab yang tergalas dibahu ku.~ Umar Zakir

GIGOLO - SUTERA HATI


LIMITED EDITION!

GIGOLO - SUTERA HATI
HARGA : RM35.00
HARGA JUAL : RM42 / RM46
(TERMASUK POSTAGE)

Novel Gigolo novel Limited Edition
Tiada di kedai buku dan hanya dijual oleh seller tertentu
Buku sgt terhad sbb printing x banyak
Sila buat tempahan segera jika berminat 

GIG~ PROLOG 

DIA mengertap bibirnya rapat-rapat, separuh jiwanya hancur menjadi puing-puing yang tidak mampu untuk dicantumkan kembali. Absurd! Jiwanya tidak punya corak yang jelas, kabur dan bersimpang siur. Lelaki itu menarik tangannya. Dia membiarkan genggaman lelaki itu bertaut erat dengan sela jarinya. Dia inginkan sejalur kekuatan untuk sedikit bertahan dari rebah menyembah takdir. Dia ingin agar apa yang dilihatnya adalah satu mimpi yang kejam, dan bila ia sedar kembali lelaki yang dilihatnya itu akan tetap dengan keangkuhannya. Dia lebih suka begitu dari menemui kebenaran sepahit ini. “Kita balik.” Lelaki itu menarik tangannya, namun kakinya terasa terlalu longlai untuk berpijak. Dia benar-benar telah kehilangan kekuatan... Tubuhnya disambut lalu dipeluk dengan erat. Dia tidak lagi mampu untuk menangis kerana air matanya tidak lagi semurah dahulu. “Bawa saya pergi... bawalah ke mana pun asalkan saya takkan jumpa dia.” Lelaki itu memapahnya, membawanya ke kereta lalu ia beredar dengan laju meninggalkan banglo tersebut. 


PERGILAH SEPI - FAUZIAH ASHARI

PERGILAH SEPI - FAUZIAH ASHARI
HARGA TAWARAN - RM50.00
(TERMASUK POS SEMENANJUNG)

'RARE - OUT OF PRINT'

ANARKIS - KHAIRUL NIZAM KHAIRANI

ANARKIS - KHAIRUL NIZAM KHAIRANI
HARGA TAWARAN : RM60.00
(TERMASUK POS SEMENANJUNG)

'RARE - OUT OF PRINT'

SINOPSIS

Sarjan Awai Anak Gamung, seorang penembak hendap Gerup Gerak Khas membiarkan dirinya dipenjarakan selama lima tahun di wilayah Balkan. Baginya, tiada pengampunan atas dosa yang dilakukannya di wilayah bergolak itu. Sehinggalah pihak Angkatan Tentera Malaysia menjumpainya dan membawanya pulang.

Di Malaysia, dia sedari yang dia tidak punya apa-apa. Anak dan isteri telah meninggalkannya. Dan, bagai bayang-bayang hitam, dosa lalu tidak pernah meninggalkannya. Dia dikaitkan dengan kematian diplomat Britain, Sir  Sir Anthony Morse dan peguam belanya sendiri,  Jagjit Kaur. Keadaan mula menekan, dan dia terpaksa melarikan diri.

Kota raya Kuala Lumpur berubah menjadi medan pertempuran apabila sekumpulan tentera upahan misteri mula menjalankan operasi memburunya. Misi mereka: Sarjan Awai mesti mati!

Apabila nyawa keluarganya terancam, dia berhenti berlari. Daripada seorang yang diburu, dia menjadi pemburu. Kemusnahan mengikut setiap langkahnya. Tiada undang-undang dapat menghalangnya. Dia menjadi...

ANARKIS!

SELIMUT MALAM - HANI FAZUHA

SELIMUT MALAM - HANI FAZUHA

LIMITED EDITION
TIADA CETAKAN SEMULA

YANG BETUL2 SERIOUS NAK BELI
WHATSAPP : 0177342366

SINOPSIS 

Kerana suka, Dania buat kerja gila. Kerana suka dia terima lamaran Haidar. Walhal dia tahu, lamaran itu hanya untuk menghalalkn yg haram, bukan untuk sebuah kasih sayang. Tapi, ada yg Haidar tidak tahu kenapa dia snaggup lakukan begitu. 'Semua orang tak boleh tahu apa yg berlaku. Anggap saja antara kita tak pernah jadi apa-apa.' Dania tunduk, sembunyikan wajah. Mahu berkata-kata tapi tiada suara. 'I tahu you tak pernah sayang I. Tapi..' likurnya terasa sangkut di kerongkong sendiri. 'Cara you 'buang' I ni, buat I rasa terhina'. 'I tahu you kuat.' 'Suara Haidar bagai memujuk. Tangan naik menyentuh pipi isteri. Dania senyum dalam tangis. Kalau apa yang dia beri selama ini belum cukup untuk mengikat hati Haidar, dia akur. Siapalah dia untuk berdiri di sebelah Haidar yg hebat. Haidar yg punya segalnya kecuali cinta dan kasih sayang. 'Maksudnya, you dah puas dengan I?'. Suara Dania hamir tidak terkeluar. haidar berpaling. Sebut tentang puas. Jika bersama Dania dia tak pernah tahu erti puas. Tapi, ada sesuatu yg mengharuskan dia 'melepaskan' Dania dari genggaman. Akan wujudkah sebuah rasa yg bernama cinta di antara hati mereka? Jika tidak, mungkinkah akan ada org ketiga?



IGAUAN MAUT - RAMLEE AWANG MURSHID

IGAUAN MAUT - RAMLEE AWANG MURSHID
HARGA TAWARAN : RM45.00
(TERMASUK POSLAJU SEMENANJUNG)

***BUKU YANG SUKAR DI DAPATI DARIPADA PENULIS TERKENAL RAMLEE AWANG MURSHID

***YG BETUL-BETUL BERMINAT SAHAJA


TIGA WAJAH - LAMIA AIMAL

TIGA WAJAH - LAMIA AIMAL
HARGA JUAL : RM30.00
(TERMASUK POS SEMENANJUNG)

AIRANI - ABD TALIB HASSAN

AIRANI - ABD TALIB HASSAN
HARGA JUAL : RM30.00 
(TERMASUK POS SEMENANJUNG)

***BUKU LAMA - 'RARE'

BAHASA HATI KITA - REHAN MAKHTAR

BAHASA HATI KITA - REHAN MAKHTAR
HARGA BUKU : RM26.00
BUKU : BARU

Satu ketentuan bila Qalam Azad a.k.a Que yang sinis dipertemukan dengan Dian Jehanna Puteri a.k.a Jed yang bengis. Bukan sekali dua, malah berkali-kali. Biar dielak, biar ditolak, tetap juga terjadi. “Kalau kau rasa aku nak layan kau macam puteri kat sini, silaplah. Boleh cari orang lain.” - Que. “Aku tak susahkan orang lain. Aku susahkan diri sendiri. Kau apa kisah?” – Jed Jed yang tersasar. Jed yang memberontak kerana marahkan orang tua. Hadirnya seorang Que dalam dunia kelamnya, membuka mata hati, menampakkan sinar cahaya. Dia harus berubah menjadi seorang bidadari besi untuk melayakkan diri sebagai isteri di sisi lelaki sehebat Que. Tapi..rasa seperti dia tak mampu. “Kau memang benci aku, kan?” tanya Jed pada Que. “Aku tak cakap aku benci...” “Tapi, kau tak suka aku,” cantas Jed. “Pun aku tak cakap aku tak suka...” Que renung Jed dua saat. “Kalau tak suka, aku tak luang masa dengan kau, aku tak dukung kau, bawak pergi hospital, siap tunggu lagi. Tak jadi orang bodoh kejar kau sampai ke Sungai Tua sana, bawak kau makan, bungkuskan nasi, nasihatkan kau...” Hati mereka mula berbicara. Bahasa sunyi itu hanya mereka saja yang mengerti. Bagi Que, tugasnya mendidik Jed menjadi seorang puteri akan berakhir bila wanita itu menjadi isteri. Tapi... ianya tidak semudah yang diinginkan. “Jauh lagi aku kena jalan untuk sampai tahap tu...” - Jed “Aku boleh temankan hingga sampai ke destinasi...” - Que. Mampukah seorang Qalam Azad membentuk Dian Jehanna Puteri menjadi sri kandi besi yang sentiasa teguh berdiri di sisi suami? Bahasa hati mereka ada jawapannya.


TARBIAH SENTAP - ADNIN ROSLAN

TARBIAH SENTAP - ADNIN ROSLAN
HARGA BUKU  : RM 25.00
HARGA BUKU TERMASUK POS :
RM30.00(SEM)/RM35.00 (S/S)
PEMBELIAN BUKU ; WHATSAPP 0177342366

" kadang kadang ummah hari ini perlu diberi SENTAPAN untuk mereka mereka yang lalai dan terlalu selesa dibuai mimpi, kembali bangkit menjadi singa !"


HENSHIN - AIMAN BANNA



#HENSHIN - AIMAN BANNA 
(From jahiliah to jannah)
HARGA BUKU : RM25.00
HARGA BUKU TERMASUK POS 
: RM30.00 (SEM) / RM35.00(S/S)
PEMBELIAN BUKU ; WHATSAPP : 0177342366 

Henshin? Apakah itu...?
Henshin = Hijrah, berubah.

Buku ini mengenai apa?

Sebuah manual untuk perjalanan keluar daripada jahiliah melalui proses henshin lalu menuju ke jannah.

"Ramai orang mahu berubah tapi mereka tidak tahu apa yang perlu diubah dan bagaimana cara hendak berubah.

Buku #Henshin ini bagi saya adalah satu buku yang mampu untuk menjawab segala persoalan dan kekeliruan anda!

Buku ini menggunakan bahasa yang santai, menyentuh perasaan pembacanya dan ada gaya yang tersendiri.

Saya yakin siapa sahaja yang membaca pasti akan tersentuh hati dan dapat mencetus diri untuk berubah, inshaAllah.


Henshin!" - Bro Adnin Roslan, Pengasas Tarbiah Sentap

DREAMCATCHER - MAYA ADIRA


DREAMCATCHER - MAYA 
HARGA : RM27.00
HARGA TERMASUK POS : RM33(SEM)/RM37(SS)
BUKU : BARU

Sinopsis
Bagaimana mahu mencintai orang yang sudah hilang cintanya. Perlukah diajar dia bahasa-bahasa rasa, degup-degup jeritan jiwa? Bagaimana? - Amni
Hatiku di mana? Matikah? Hancurkah? Kenapa kau datang tatkala ribut resah sedang berpusar? Jauh, menjauh sekarang! - Khalid
Dia lelaki pujaan. Cinta pertama yang aku idamkan. Dia terseksa, aku mahu menampal lukanya. Kau sekadar bunga menghiasi laman hati, tapi akulah wangian yang meresap dalam urat nadinya… - Syafiqa


MR LONDON MS LANGKAWI - HERNA DIANA

MR LONDON MS LANGKAWI
BAKAL DI TAYANGKAN
LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN IZAIRAH AISYAH



MR LONDON MS LANGKAWI - HERNA DIANA
HARGA : RM21.00
POSTAGE : RM6.50 ( SEMENANJUNG)
BUKU : BARU

SERIOUS BUYER SAHAJA!
STOK TERHAD!

Aidid Mukhlis - Berpelajaran tinggi dan mempunyai kerjaya yang bagus. Dari kecil sudah menetap di luar negara membuatkan jiwanya seakan hilang rasa cinta pada kampung halaman. Akhirnya kerana dipaksa, dia pulang juga tanpa rela.

Nurul Liyana - Dia hanya gadis biasa. SPM pun setakat cukup makan. Memang dia dalam kategori bukan pelajar cerdik tapi jiwanya besar. Cintanya pada tanah air cukup menebal. Bila bertemu, mereka sentiasa berlaga angin. Seorang serius bukan main. Yang seorang lagi, nakalnya… Nauzubillah.

 "Macamlah bagus sangat Kota London dia tu," ejek Liyana penuh jengkel.
 "Memang bagus pun," jawab Aidid dengan nada yang menyakitkan hati.
 "Apa yang bagus sangat? Apa yang London ada, Malaysia tak ada? Cer cite....cer cite." Liyana melawan kata-kata Aidid.
 "Yang bagusnya, kat London tu tak ada mulut mak nenek macam kau!"

Hmm....asyik bertekak sahaja Mr. London dan Ms. Langkawi ini. Kata orang, perbezaan akan mewujudkan keserasian. Tetapi adakah keserasian akan wujud dalam jiwa Aidid Mukhlis dan Nurul Liyana?


DIA ISTERI LUAR BIASA - UMIE NADZIMAH

DRAMA DIA ISTERI LUAR BIASA 
SLOT AKASIA TV3
ADAPTASI DARI NOVEL UMIE NADZIMAH
DAPATKAN SEGERA SEBELUM KEHABISAN!




DIA ISTERI LUAR BIASA - UMIE NADZIMAH
READY STOCK!
HARGA BUKU: RM24.00
HARGA JUAL : RM30.00 
TERMASUK POSLAJU SEMENANJUNG

SERIOUS BUYER SAHAJA!
NO BOOKING!

Sinopsis
SINGLE is simple, double is trouble...
Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan!
Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…
Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB aka Nasi Ayam Bonda.
“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw . No husband anymore . Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA
Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan 'Suami Sementara' dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.
“Saya Amzar... errr ... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR
Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni?
Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai 'Suami Sementara'nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya?
Temui jawapannya dalam DIA... Isteri Luar Biasa , kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya.
SINGLE is simple, double is trouble...
Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan!
Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…
Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB aka Nasi Ayam Bonda.
“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw . No husband anymore . Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA
Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan 'Suami Sementara' dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.
“Saya Amzar... errr ... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR
Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni?
Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai 'Suami Sementara'nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya?
Temui jawapannya dalam DIA... Isteri Luar Biasa , kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya.