NOVEL TUAN RUMAH PEMBANTU RUMAH DI BUKA UNTUK PRE-ORDER YA..
NOVEL INI AKAN DIADAPTASI KE DRAMA DI TV3 TIDAK LAMA LAGI..UNTUK TEMPAHAN EMAIL SEGERA..
EMAIL - fadzcoklat@gmail.com

MY DEAR, MR. DIMPLE - AIFA BATRISYA


MY DEAR, MR. DIMPLE - AIFA BATRISYA
HARGA : Semenanjung : RM24
                                                                         Sabah/Sarawak : RM27
PENGHANTARAN : PERCUMA

UMAR FALIQ. Kehadirannya secara kebetulan di majlis pertunangan versi kejutan antara Zarin Sofea dan Naim menjadi titik permulaan jodoh Umar Faliq bersama Sofea. Zarin Sofea tertipu dengan tindakan Puan Zahlia a.k.a si Angry Bird yang merupakan majikannya. Naim, anak si Angry Bird ini akhirnya ditunangkan dengan Umayra dan bukannya Sofea.
“Awak sendiri pun masih lagi belum boleh terima hakikat yang lelaki di dalam tu dah bertunang. Kalau awak tak boleh terima inikan pula ahli keluarga awak kan? Jadi… Alang-alang saya dah tolong awak tadi… apa kata, awak bagi saya teruskan?” – UMAR FALIQ.
“Awak… sedar tak apa yang awak cakapkan ni, Umar? Ini bukan perkara main-main, tahu? Ini melibatkan masa depan awak dan dah tentu-tentu masa depan saya. Awak sedia nak jadi tunang saya untuk selamatkan keadaan malam ni dan lepas kita bertunang, awak nak putuskan pulak? Macam tu?” – ZARIN SOFEA.
Tidak cukup dengan majlis pertunangan, kontrak perkhidmatannya pula ditamatkan tanpa budi bicara. Sungguh, Sofea rasa lemah. Dia hilang Naim, dia hilang kerja. Dunianya dah jadi terbalik dan semua disebabkan oleh kebencian si Angry Bird kepada Sofea!
Rentetan itu, bagaikan intuisi apabila si mr. dimple yang misteri muncul dan sentiasa ada tatkala Sofea dilanda tertekan jiwa dan hati. Biarpun bicara sang jejaka tidak banyak, tapi senyuman dan lesung pipitnya bagai pelembut hati Sofea yang lara.
Apakah penamat teka-teki punca kebencian Puan Zahlia kepada Zarin Sofea? Lalu siapakah yang mampu memiliki cinta Zarin Sofea? Adakah masih punya harapan untuk Naim? Ataupun Umar Faliq yang hadir sebagai cinta hati teruna buat si dara?

MENANTU 'MITHALI' - KHAYRIESHA


MENANTU 'MITHALI' - KHAYRIESHA
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU


EMMA RAISHA... Dia tidak sangka nasibnya akan berubah dalam sekelip mata. Dibenci daddynya semenjak kecil, mummynya pula meninggal dunia, putus cinta dengan kekasihnya, dibuang kerja dan rumahnya turut disita. Semuanya berlaku dalam tahun yang sama. Akhirnya dia tidak punya sesiapa di sisi kecuali rakannya sahaja.

Atas alasan itu, dia sanggup menerima pertolongan daripada rakannya, RAJA AFFENDY. Seorang lelaki bakal mengubah hidupnya seratus peratus. Pada saat Andy ditimpa kesusahan, Emma juga ingin membantu kerana lelaki itu telah banyak membantunya.

“You cakap you boleh tolong. Kalau macam itu, kahwin dengan I jom?” ~ ANDY

“Errr...” ~ EMMA

Akhirnya, demi kepentingan diri sendiri, Emma menerima lamaran tersebut. Namun dia tak sangka akan ada syarat-syarat yang menguji kesabarannya.

“Mama I fussy sangat. You tolong menangi hati mama I. You tolong jadi menantu paling mithali buat mama I. Boleh tak?” ~ ANDY

Menantu mithali? Oh tidak!!! Kenapalah dia harus jadi menantu mithali? Kalau menantu yang dikesali itu barulah dia tahu! Syarat pertama, Emma sudah mula merungut. Syarat kedua, Emma sudah berfikir dua tiga kali. Syarat ketiga, dia mula resah. Syarat keempat, macam tak masuk akal. Dan syarat seterusnya, terus Emma berdendam dengan bakal mertuanya.

Saat dia mula dapat menerima apa yang tersurat, dia tak sangka semua yang berlaku ibarat di atas pentas lakonan. Dia tak sangka ada agenda yang tersembunyi di sebalik segala kesusahannya. Kehadirannya daddynya semula turut membuatkan dunia Emma Raisha berubah.

Berjayakah Emma yang liar itu menjadi menantu mithali untuk mama Andy? Adakah cinta yang tiba-tiba hadir akan direstui oleh orang tua mereka? Dan cinta yang berputik di tempat penuh maksiat adakah akan mendapat keredaan-Nya?


SEINDAHMU - TINA DERIKA

DISKAUN 10%


SEINDAHMU - TINA DERIKA
HARGA : RM33.00
BUKU : BARU
PENGHANTARAN : RM9.00 (SM)
                                     : RM15 -SABAH
                                             : RM13 - SERAWAK

“Sama ada kau kena berubah sikap, atau kahwin dengan Zinnirah. Bila sebut pasal ubah sikap maknanya, kau tak bolehlah pergi kelab, berfoya-foya dengan Sofia.”
Malangnya Danial Zakhan, pewaris syarikat perkapalan yang suka bersosial dan berhibur itu tidak berjaya mengubah sikap buruknya. Dato Abdullah, papanya Danial menganggap hanya Zinnirah yang mampu mengubah Danial Zakhan.
Siapa Zinnirah? Pada Danial, perempuan itu hanya anak pemilik kedai runcit kampung. Memang tiada apa yang indah pada wanita kampung itu. Lainlah Sofea Eryna, kekasih hatinya selama bertahun-tahun, yang seksi bergaya dan tinggi darjatnya. Lantas perkahwinan dia dengan Zinnirah disembunyikan daripada khalayak, juga Sofia Eryna.
“Selama kau belajar kat U, kau tak ada boy-friend?”
“Belum pernah ada. Saya tak pernah terfikir lagi.”
“Huh! Tak pernah ada boy-friend, dah mengada-ada nak kahwin. Menggatal!”
Dan Zinnirah hanya terkedu. Dalam hati seorang Zinnirah, dia tertarik kepada keindahan alunan piano yang dimainkan oleh Danial Zakhan, juga tertarik kepada lelaki kacak yang sudah bergelar suaminya itu. Tetapi isteri mana yang tidak sakit apabila suaminya bertunang dengan perempuan lain?
“Zira... Kau tahu buat Cheese Cake?”
“Kek tu awak nak buat apa?”
“Untuk hantaran TUNANG. Aku nak bagi kek untuk Sofia… Kek tunang aku tu mesti sedap. Okey? ”
“Alright, Encik Danial. Saya akan buat yang paling sedap.”
Rupa-rupanya secara tidak sengaja Danial Zakhan telah berusaha membuat Zinnirah cemburu dan sakit hati. Namun tidak berjaya. Mengapa? Kerana perempuan itu Zinnirah!
Setelah membaca selembar surat usang itu, barulah Danial Zakhan menyedari indahnya Zinnirah yang dimilikinya. Namun, semuanya sudah terlambat apabila perkahwinannya dengan Sofea Eryna bakal berlangsung tidak lama lagi. Di tambah pula dengan Adam, majikan Zinnirah yang bersungguh-sungguh ikhlas mencintai isteri rahsianya itu. Mungkinkah mereka bersama? Kini… apa yang tercetus dalam hati, hanya mampu membuatkan sayup-sayup melodi jantung mereka degup menyebut… Seindahmu…

DOA CINTA SEORANG LELAKI - PENA KAYU

DOA CINTA SEORANG LELAKI - PENA KAYU
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU
STOK : PRE-ORDER

REVIEW : http://www.goodreads.com/book/show/20933409-doa-cinta-seorang-lelaki

Dia kelulusan Universiti Al-Azhar yang baru pulang dari Mesir dan digelar kolot kerana namanya. Tiba-tiba dia jatuh cinta pada seorang perempuan stylo. – Abu Hanifah

Dia seorang yang trendy dan sering menjadi buruan lelaki kerana kecantikannya. Tetapi, lelaki yang dia pilih pula berlaku curang. - Nadine

Permintaan otak seorang Abu Hanifah ialah mencari isteri sebagus Saidatina Khadijah. Tetapi… tatkala terpandang Nadine, jantung lelakinya terpanah. Dia mula belajar bahasa rindu. Dan siapa sangka, wanita itu adalah jiran rumah barunya.

Bagi Nadine, lelaki pelik + kolot a.k.a Abu Hanifah itu bermulut lepas. Suka jaga tepi kain orang dan suka menyindir. Misi hidupnya, harus menjauhi lelaki itu sejauhnya. Namun, siapa sangka yang akhirnya dia harus menerima lelaki itu sebagai suaminya.

"Tak boleh ke awak buat tak tahu? Tak boleh ke awak tutup sebelah mata saja? Tak boleh ke awak buat Nadine macam tak wujud? Nadine tak pernah kacau hal awak pun. Tapi kenapa awak selalu buat Nadine susah hati macam ni? I hate you. I hate you very much!”- Nadine

"Aku lelaki yang tidak pandai menyentuh hati seorang perempuan. Tuhan..tolong pinjamkan aku kekuatan untuk memujuknya, mengubati gundah di hatinya. Dan kalau permintaan ini terlalu besar, cukuplah aku menjadi udara yang selalu menemaninya dalam diam. Rasanya, itu sudah cukup untuk lelaki sepertiku." – Abu Hanifah

Mampukah Abu Hanifah meraih cinta si dara manis bernama Nadine Qhaisara? Bagaimana dia mahu membuat Nadine Qhaisara jatuh cinta padanya kalau dia sendiri kosong dalam hal-hal cinta? Dan isu paling besar, bagaimana caranya mahu menamatkan perang Teluk versi kecil-kecilan antara mereka berdua?


YANG PERNAH TERLUKA - HANA EFRIENA


YANG PERNAH TERLUKA - HANA EFRIENA
HARGA : RM27.00
BUKU : BARU
STOK : PRE-ORDER


Ugutan keras melumpuhkan mulut untuk berbicara. Kerana maruah dan harga diri, dia terpaksa menerima lelaki yang memang mahu menjahanamkan hidupnya. Dia rela demi menutup aib yang mungkin kunjung tiba. Inilah padahnya suka mempermainkan perasaan kaum Adam suatu ketika dulu. – Merlissa Umairah

Dendam ini tak pernah padam. Orang yang bertanggungjawab ke atas kematian Nadzril perlu mendapat pembalasan. Dia akan buat gadis itu menderita kerana mempermainkan perasaan sahabatnya itu. Dan.. jalan terbaik adalah ‘memaksa' gadis itu menerimanya sebagai suami. – Syed Adryan Firdaus

“Aku belum puas buat kau menderita. Jadi, kau jangan ingat perkahwinan ini untuk menutup aib. Kalau kau berani buka mulut, kau akan menyesal” ~ Firdaus.

“Buatlah apa awak suka. Saya redha, Fir.”~ Merlissa.

Banyaknya luka yang Firdaus guriskan di hati Merlissa sehingga parutnya memenuhi setiap ruang. Dan…bila hati tiba-tiba bertukar rasa, ruang yang diminta untuk menyemai benih kasih seakan tiada lagi.

“Lissa mohon pada Fir, lepaskan Lissa.” ~ Merlissa
“Fir tak boleh Lissa. Tolonglah… “ ~ Firdaus

Jika dendam mahu ditukar menjadi cinta, berapakah harga yang perlu Firdaus bayar untuk ‘membeli' kembali kepercayaan Merlissa?


RIA QISTINA - BIKASH NUR IDRIS

RIA QISTINA - BIKASH NUR IDRIS
HARGA TAWARAN : RM30.00
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!
(TIADA PAKSAAN)

ASMARA YANG PERTAMA - NASS ALINA NOAH

ASMARA YANG PERTAMA - NASS ALINA NOAH
HARGA TAWARAN : RM39.00
FREE : POSLAJU
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!
(TIADA PAKSAAN)

LILI BUAT NAJAH - NAZURAH AISHAH

LILI BUAT NAJAH - NAZURAH AISHAH
HARGA : RM16.00
PENGHANTARAN : PERCUMA POS REGISTER

PRINCESS - BIKASH NUR IDRIS


PRINCESS - BIKASH NUR IDRIS
HARGA TAWARAN : RM30.00
(TIADA PAKSAAN)
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!

BUAT YANG TERAKHIR - SABARIAH ARAUR


BUAT YANG TERAKHIR - SABARIAH ARAUR

KEMELUT DI MUARA RINDU - AFFI DHIYA


Kemelut di muara rindu
Harga Asal : RM21
Harga Jual : RM15
Penghantaran : Percuma

SUZAN - MANAF HAMZAH


SUZAN - MANAF HAMZAH


Suzan...
Gadis rupawan yang kehilangan segala-galanya. Dia ingin mencari haluan yang lebih bermakna dan bertekad untuk berdikari. Namun tanpa disedari, ada rahsia padanya yang membawa bahaya.

Ruztem...
Pemuda yang memiliki segala-galanya, kecuali hati dan perasaan. Apabila mengetahui bahawa ada tersimpan rahsia tentang dirinya, dia bertekad untuk membongkarnya walau dengan apa cara pun.

Dua Jiwa...
Bertemu dalam tipu-daya, tapi terpaksa berganding bahu untuk mengelak musuh yang mahu membinasakan mereka. Namun saat semua rahsia terbongkar dan huraian ditemui mungkin sudah terlambat untuk mereka mengecapi kebahagiaan yang diimpikan..


AIRMATA KASIH - NORHAYATI BERAHIM

AIRMATA KASIH - NORHAYATI BERAHIM
HARGA TAWARAN : RM27.00
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!
(TIADA PAKSAAN)

GARIS-GARIS SENJA - FATIMAH KASSIM

GARIS-GARIS SENJA - FATIMAH KASSIM
RM10 - free poslaju semenanjung

RAHSIA UMMI - FAIZAL TEHRANI

RAHSIA UMMI - FAIZAL TEHRANI
RM10 - free poslaju semenanjung

PILIHAN KEDUA - ELIAS HJ IDRIS

PILIHAN KEDUA - ELIAS HJ IDRIS
HARGA TAWARAN : RM30.00
SERIOUS BUYER SAHAJA!!!
(TIADA PAKSAAN)

BERIKAN CINTAMU - ROSE HARISSA

BERIKAN CINTAMU - ROSE HARISSA
HARGA TAWARAN : RM27.00 - FREE POSLAJU SEMENANJUNG

MULANYA SATU CINTA - ROSE HARISSA

MULANYA SATU CINTA - ROSE HARISSA
HARGA TAWARAN : RM27.00 - FREE POSLAJU SEMENANJUNG

OBSESI - ABDUL RAHIM AWANG

 'BUKU RARE'
  OBSESI - ABDUL RAHIM AWANG 
HARGA TAWARAN : RM36.00
: SABAH/SERAWAK : RM40.00
FREE : POSLAJU



Kisah Kasih - Kreisya Reisya

Kisah Kasih - Kreisya Reisya
Harga Jual : RM16.00

AWAS, KALAU DAH SUKA! - MIZ AMARYLLIS

SEMENANJUNG:- RM20

SABAH SARAWAK:- RM23

Sinopsis:-
Kerana kasih pada si adik, Trish sanggup
memperjudikan hidupnya dalam perkahwinan yang diatur
oleh keluarga, dengan harapan si adik sedar kasih yang cuba
dia sampaikan. Namun sia-sia. Malah, Riya membuatkan
rumah tangganya berantakan apatah lagi setelah mengetahui
kebenaran yang cukup menyakitkan.
Setulus kasih dia cuba mewarnakan perkhwinan itu
tetapi tidak membawa erti kepada Tengku Afif Akmani. Apa
yang lelaki itu inginkan hanyalah imbuhan atas perkahwinan
yang dirancang oleh bapa mereka. Biar seikhlas mana pun
Trish menabur kasih, suaminya tetap angkuh dalam keegoan.
Dan Trish tertanya-tanya, apakah pengakhirannya
sebuah duka yang melatari hidupnya itu? Apa yang
membuatkan kembarnya menjauh pergi dan berubah laku?
Tidak adakah ruang di hati Tengku Afif Akmani untuk
dirinya?
“Kasihku tak perlukan bait bicara, aku hanya mahu
kita bersama hingga akhir usia.”

CINTAI AKU BOLEH? - ILYNN NYRA

SEMENANJUNG:- RM21
SABAH SARAWAK:- RM24

Sinopsis:-
Saat Qaira sudah sah menjadi isteri kepada Syed
Ashraff Zafryl, dirinya diceraikan talak tiga sejurus selepas
dinikahkan.
Tengku Zareef menerima Qaira atas penghormatan
kepada arwah ayahnya dan juga sedikit rasa hormat pada
ibunya. Dia menyeksa Qaira secara mental dan fizikal untuk
membuatkan wanita itu tersungkur di kakinya.
Kehadiran Tengku Hazwan menambah duka dalam
hidup Qaira, kehadiran Trisha menambah sengsara.
Semuanya membuatkan Qaira hampir-hampir rebah. Saat
kasih Tengku Zareef berubah arah, pelbagai dugaan yang
timbul dalam rumah tangganya.
Dapatkah Tengku Zareef dan Qaira menggapai
bahagia? Siapa Tengku Hazwan? Siapa Qaira? Apakah kaitan
dia dengan keluarga Tengku Radziah?
“Kau boleh blah tak? Rimaslah aku tengok muka
kau!” - Tengku Zareef.
“Kau ingat aku nak sangat bertandang ke bilik kau
yang busuk ni? Kau ni dah mengganggu ketenteraman aku.
Kalau kau nak main lempar barang macam budak kecik tak
cukup umur, kau pergi main kat luar!” - Qaira.

MUNGKINKAH? - HANNI RAMSUL

SEMENANJUNG:- RM32

SABAH SARAWAK:- RM35

Sinopsis:-
Arisa mencintai Radhi sepenuh hati tetapi, cintanya
hanya membawa sengsara. Menjadi isteri kepada seorang
lelaki yang tidak bertanggungjawab, membuat dia serik untuk
jatuh cinta lagi. Dengan payah, dia meminta meminta
perpisahan.
Zariff pula seorang lelaki yang tidak pernah percaya
pada cinta. Kesukaannya, berpelesiran dengan wanita-wanita
cantik. Bukan cinta yang dicari tetapi keseronokan
menghabiskan masa bersama si jelita yang manja.
Pertemuan secara tidak sengaja dengan Arisa, tanpa
dia sedari telah mengubah keseluruhan gaya hidupnya.
Beberapa pertemuan yang tidak disengajakan berakhir apabila
Arisa menjadi calon yang mencuba nasib mencari rezeki di
syarikatnya. Menolak semua calon yang lain, dia nekad
memilih Arisa sebagai pembantu peribadinya.
Rasa tertarik pada Arisa dan rasa geram sering
ditolak oleh Arisa membuat Zariff tercabar. Akhirnya mereka
berkahwin kerana kepentingan bersama. Perkahwinan
mereka sama-sama dirahsiakan. Pada Arisa, perkahwinan itu
tidak lebih untuk menghalalkan apa yang haram sebelumnya.
Tetapi, untuk Zariff, perkahwinan itu secara perlahan-lahan
telah mengajarnya tentang kehidupan yang lebih baik. Belajar
untuk menjadi ketua keluarga mengajarnya erti
tanggungjawab dan dia mula membuka hati untuk menerima
perkahwinan itu sebagai satu ikatan yang suci.
Malangnya cara Zariff mendapatkan Arisa, membuat
Arisa tidak yakin langsung dengan perubahan Zariff. Lebihlebih
lagi, pada masa yang sama, ibu Zariff sibuk mahu
menjodohkan Zariff dengan Nabila.
Apakah penamat hubungan di antara Zariff, Arisa
dan Nabila? Mampukah Zariff menggapai cintanya? Terus
matikah perasaan Arisa kerana duka semalam? Dan,
mungkinkah Nabila cinta yang betul-betul layak buat Zariff?
“Mungkinkah hati yang mati, ‘kan bernafas
kembali?
“Mungkinkah rasa yang hilang, ‘kan mencari jalan
pulang?
“Mungkinkah asa yang runtuh, ‘kan kembali
teguh?”

DIA IMAMKU - NAJWA RAHMAN

SEMENANJUNG :- RM21.00 

SABAH/SARAWAK :- RM24.00 

Sinopsis:-

Bila mama Insyirah mengusulkan untuk
perkahwinannya dengan Naufal, dia bersetuju tanpa raguragu
kerana gambaran Naufal sama seperti gambaran lelaki
misteri dalam mimpi-mimpinya.Tetapi, saat dia mula
mengenali lelaki itu, hatinya dibalut sebal dan geram.Lelaki
itu tak seperti yang dia gambarkan. Naufal seorang yang sinis,
dingin, beku dan lain-lain lagi.

Tetapi sesudah mereka diijabkabulkan, Naufal
bukanlah dingin mana. Si kelat-kelat masam ni pun lelaki
biasa. Bisa bertukar menjadi si manis-manis gula yang buat
Insyirah terkena kencing manis setiap masa.

Saat bahagia meraja jiwa, mereka harus terpisah
dek cita-cita sang suami. Ketika itu, hadirnya ‘si dendeng’
yang mengocak hubungan bahagia itu. Mampukah mereka
bertahan dengan hanya kasih sayang mereka? Atau, ikatan
suci yang dicipta kerana keluarga bakal terlerai begitu saja?
“Abang janji pada Insyirah, cinta abang hanya untuk
Insyirah sorang dan hanya abang yang akan jadi imam
Insyirah. Tiada lain, insya-Allah.” - Naufal.


“Dia memang sudah ditakdirkan untuk menjadi
imamku sedari awal, cuma aku tidak menyedarinya.” -
Insyirah.”

GAUN CIK BOS, TUXEDO MR. SECRETARY - FATRIM SYAH

SEMENANJUNG :- RM20.00 

SABAH/SARAWAK :- RM23.00 

Sinopsis:-

Adam terpaksa bekerja sebagai setiausaha kepada
Khalisah yang tegas lagi cerewet kerana Adam sangat-sangat
memerlukan pekerjaan. Khalisah selalu menyusahkan Adam
tetapi, Adam tetap bersabar. Namun, had kesabaran manusia
ada batasnya.

“Kenapa cik bos selalu kenakan saya? Apa salah
saya pada cik bos?”
“Suka hati sayalah! Awak, kan kuli saya.”

Aril, teman lelaki Khalisah kurang selesa dengan
Adam. Ada rahsia mengenai Adam yang disimpannya. Malah,
ia itu turut bersangkut-paut dengan Danish, kanak-kanak
kecil yang dijaga oleh Adam sejak bayi lagi.

Bila Adam bakal berkahwin dengan orang lain,
masihkah Khalisah tegar dengan egonya? Dan, apakah rahsia
mengenai diri Adam itu?

“Apakah perasaan benci ni sebenarnya cinta? Hesy!
Pada secretaryNot my class okay!”