Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts
Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts

LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR


LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Pendiam. Susah nak senyum. Suka buat hal sendiri. Itu adalah Rafiqree Zuhayr yang dia kenali dahulu. Tapi, setelah bertemu semula dengan lelaki itu setelah 10 tahun, persepsi Imratul Najuwa jadi berubah.

Dia bukan lagi Rafiqree Zuhayr yang sama. Banyak bercakap, suka menyibuk hal orang dan yang paling penting, dia suka tersenyum. Tapi, kenapa senyumannya macam tersimpan seribu satu kesedihan?

“Kau tak naklah kahwin dengan aku, sebenarnya? Kau janji nak jadi isteri aku tu, apa?” - Rafiqree Zuhayr
“Jangan buat perangai budak-budak, boleh tak?” - Imratul Najuwa

Bagi Imratul Najuwa, Rafiqree Zuhayr melamarnya menjadi isteri atas dasar simpati semata-mata. Hanya kerana lelaki itu kasihan dengan nasib yang menimpa dirinya sepanjang 10 tahun mereka terpisah. Tapi, setelah mengetahui kelukaan yang dialami Zuhayr dan kesedihan lelaki itu jauh lebih menyedihkan daripada hidupnya, Najuwa mengubah haluan fikirannya.

“Kau nak melamar aku ke?” - Rafiqree Zuhayr
“Aku dah sedia nak jadi isteri kau. Kau sudi tak jadi pengantin lelaki aku, Rafiqree Zuhayr?” - Imratul Najuwa

SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY




SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Sarrafia terkejut selepas kali pertama diperkenalkan dengan lelaki yang bernama Adriz itu. Lelaki yang buat tak tahu meskipun sudah melihat wajahnya. Pelik. Lantaklah, kalau tak kenal, lagi bagus. Lebih mudah. Dia pun bukan lagi perempuan terhegeh-hegeh serupa dulu.
“Saya tak pernah jumpa awak. Ini kali pertama saya jumpa awak. Tapi pelik sebab awak nampak tak sukakan saya.” - Adriz
Sarrafia naik menyampah apabila Adriz kerap mengekorinya. Kalau tak kenal sudahlah, yang nak mengekor tu apa hal. Gila! Pula tu selalu Adriz cakap dia berasa tak tenang. Lagi gila, sudah dia tak tenang nak ajak orang lain tak tenang juga.
“Saya nak tebus apa yang berlaku antara kita dulu.” - Adriz
“Gila! Nak tebus apanya. Guna duit atau nak guna badan saya sekali lagi?”- Sarrafia
Kedegilan Adriz membuatkan Sarrafia menerima apa yang mahu ditebus oleh Adriz. Walaupun dalam hatinya tetap ada rasa yang sukar untuk difahaminya sendiri. Sarrafia tidak mahu bahagia, tetapi dalam hatinya penuh dengan cinta untuk Adriz. 
Bahagia ataupun tidak biarlah masa yang menentukannya...

*Credit to admya.blogspot.com

CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY


CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Kematian mengejut abang ipar dan kakaknya membuatkan Hanania menjadi ibu segera kepada dua orang anak saudaranya. Tidak pernah dia mengeluh walaupun terpaksa menjaga amanah itu. Cuma, ketika kawan sekolahnya datang bertemu dengannya, dia terpaksa menipu dek didesak. 
Desakan itu membuatkan Hanania menunjukkan gambar bakal suaminya dalam sebuah majalah. Rupanya lelaki itu memang wujud. Wujud dalam versi yang amat menjengkelkan. Tambahan pula, Adrish Haqiey adalah bos tempat kerja barunya. 
“Perempuan bertudung sama saja. Hipokrit.” – Adrish
“Pelik dan gila. Salah pula orang pakai tudung. Tudung itu untuk menutup aurat.” – Hanania
Adrish tak sukakan Hanania kerana dia bertudung, tapi tetap sakit hati bila ada lelaki dekat dengan Hanania. Paling geram apabila bekas kekasih Hanania, Afii, datang mencari Hanania. Hanania yang mahu melarikan diri daripada Afii meminta tolong Adrish. Adrish on saja. Maka jadilah mereka suami dan isteri palsu.
“Encik nak kahwin lain ke?” – Hanania
“Aku kan dah kahwin dengan kau. Kau ingat aku mampu nak layan bini yang ramai?” – Adrish
Bila Adrish Haqiey mula anggap hubungan palsu itu sebagai yang benar, Hanania tak senang duduk. Panggilan love juga buat Hanania penasaran.

DENGANMU LEBIH INDAH - AZIEANA


DENGANMU LEBIH INDAH - AZIEANA

HARGA BUKU : RM 23.00

WHATSAPP : 0177342366

Bertemu dan mengenali Firdaus yang pernah menyelamatkan maruahnya daripada gangguan Razman membuatkan hati Melissa jadi ceria.Apalagi mengenangkan sikap malu-malu Firdaus dengan sikapnya yang suka menggoda.
"Tak malu ke tengok body orang"-Firdaus
"Dah ada tayangan free, kita tengoklah.Nasib baik bahagian atas yang kita nampak.Kalau tayangan bahagian bawah pun,kita sanggup tengok tau!Lagi suka,lagi teruja!"-Melissa
Walaupun begitu,Melissa sebenarnya seorang gadis yang naif dan polos terutaman sekali bila melibatkan soal hukum agama.Hidup dalam keluarga Haji Musa membuatkan Melissa mula mengenal cara hidup Islam.Di sini dia mula belajar solat dan membaca al-Quran.
Akibat perbuatan khianat,Firdaus dan Melissa akhirnya terikat dengan perkahwinan.Namun,kewujudan Firdaus dalam keluarga Melissa tidak disenangi oleh Datuk Rafiq Husni.Begitu juga Jeffri,kerana menggangap Firdaus tidak sesuai untuk bersama Melissa.Tambahan pula,dengan pekerjaan Firdaus yang hanya menternak lembu dan kambing di kampung.
"Firdaus,aku takkan mengalah dengan kau!Aku akan dapatkan Melissa keran Melissa hanya  layak jadi milik aku,bukan milik kau!"-Jeffri
Namun,cinta Firdaus dan Melissa bukan cinta yang mudah kalah.Datanglah Jeffri cuba menggugat hubungan mereka atau Balqis di antara mereka,tetap cinta itu bertahan....


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Dinda Andria. Nama bukan main sedap, tapi dia suruh orang panggil dia D saja.
"Jangan panggil saya dengan nama tu. Panggil saya D."
"Nama Dinda sesuai untuk awak. Awak pulak boleh panggil saya Qib. Tapi, kalau awak nak panggil saya kanda pun boleh. Dinda, kanda." 
"Tunggu Malaysia turun salji kut baru saya panggil awak kanda."

Bagi Khairi Raqib, pencarian gadis misteri selama tiga tahun berakhir bila D muncul di hadapan matanya. Lidah jadi kelu, hati pula hanya Tuhan yang tahu. Yang jadi masalahnya, jantung D tak berdegup laju.
"D tu untuk apa?"
"Awak dah tahu nama penuh saya, kan? Masih lagi nak tanya D untuk apa?"
"Kalau bagi saya, d tu untuk darling. Ataupun dear."
"D untuk Dinda."

Gara-gara hutang terlanggar side mirror, Khairi Raqib dekatkan jarak hatinya dengan D. Bila lelaki itu ajak kahwin, D tak tahu sama ada dia malu atau mahu. Apa yang pasti, Khairi Raqib mahu hubungan mereka jadi kita.
"Saya suka awak sebut perkataan kita."
"Dari dulu saya nak tanya, kenapa awak suka dengan perkataan tu?"
"Kita. Satu perkataan yang melibatkan saya dan awak secara serentak. Ibarat saya dalam diri awak dan awak ada dalam hati saya."


Kali ni jantung D sudah berdegup laju. Prinsip seteguh Tembok Besar China mula runtuh. Namun, ada rahsia yang Khairi Raqib pendam. Termasuklah peristiwa tiga tahun dulu.

JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY


JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Istihana betul-betul rimas dengan bekas abang iparnya. Kubur isteri masih merah dia sudah bersetuju berkahwin. Kalau dengan orang lain, Istihana tak hairan, tapi mahu dijodohkan dengan dirinya. Mereka ingat Istihana ini barang mainan? Boleh buang jika tak suka dan simpan apabila suka?
“Isti, kenapa nak lari jauh daripada abang?” - Ilhan 
“Aisy, saya tak sukalah awak dekat dengan saya. Rimas!” - Istihana

Selepas kahwin, Istihana buat kerja gila. Kerana rimas berdekatan dengan Ilhan yang sudah bertukar status daripada abang ipar kepada suami, Istihana menghilang. Istihana larikan diri!
Selepas tiga tahun, Istihana bertemu semula dengan Ilhan yang menjadi CEO di kilang tempatnya bekerja.
“Marah, suka, bahagia atau teruja mungkin. Semua perasaan tu. Abang cakaplah kalau-kalau Isti tak tahu?” - Ilhan 
“Tak mahu kuasa dua. Sebab semua perasaan tu, saya tak ada.” - Istihana.

Istihana tak mahu kuasa dua, tapi dalam hati jantung berirama beat box saat berada dekat dengan Ilhan. Buat apa menidakkan rasa hati yang dah penuh dengan cinta? Tambahan pula Ilhan tak pernah beralih selepas mencintainya. Akhirnya cinta Ilhan, Istihana balas.
Tapi, muncul pula si kawan baik yang terlebih sudu daripada kuah. Sameer, mahukan Ilhan kembali kepada kekasih lama iaitu, Adlin. Pelik, tapi cinta Istihana dan Ilhan tidak pernah goyah dengan sikap Sameer.