Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts
Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts

DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Dinda Andria. Nama bukan main sedap, tapi dia suruh orang panggil dia D saja.
"Jangan panggil saya dengan nama tu. Panggil saya D."
"Nama Dinda sesuai untuk awak. Awak pulak boleh panggil saya Qib. Tapi, kalau awak nak panggil saya kanda pun boleh. Dinda, kanda." 
"Tunggu Malaysia turun salji kut baru saya panggil awak kanda."

Bagi Khairi Raqib, pencarian gadis misteri selama tiga tahun berakhir bila D muncul di hadapan matanya. Lidah jadi kelu, hati pula hanya Tuhan yang tahu. Yang jadi masalahnya, jantung D tak berdegup laju.
"D tu untuk apa?"
"Awak dah tahu nama penuh saya, kan? Masih lagi nak tanya D untuk apa?"
"Kalau bagi saya, d tu untuk darling. Ataupun dear."
"D untuk Dinda."

Gara-gara hutang terlanggar side mirror, Khairi Raqib dekatkan jarak hatinya dengan D. Bila lelaki itu ajak kahwin, D tak tahu sama ada dia malu atau mahu. Apa yang pasti, Khairi Raqib mahu hubungan mereka jadi kita.
"Saya suka awak sebut perkataan kita."
"Dari dulu saya nak tanya, kenapa awak suka dengan perkataan tu?"
"Kita. Satu perkataan yang melibatkan saya dan awak secara serentak. Ibarat saya dalam diri awak dan awak ada dalam hati saya."


Kali ni jantung D sudah berdegup laju. Prinsip seteguh Tembok Besar China mula runtuh. Namun, ada rahsia yang Khairi Raqib pendam. Termasuklah peristiwa tiga tahun dulu.

JODOH AKU READY STOCK - AREEJ AIRIN


JODOH AKU READY STOCK - AREEJ AIRIN

HARGA BUKU : RM 23.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Hidup yang dulunya tenang mula huru-hara kerana Adam. Bunga diberi kata dua, carikan pengantin untuk Adam atau sama-sama naik pelamin dengan sahabat baiknya sendiri. Bunga diserang dilema. Ditelan mati bapak, diluah mati emak. Makanya dia ambil keputusan yang memihak kepada dirinya.
"Aku nak kau ikut permintaan umi. Aku nak kau kahwin." - Bunga Syauqina
Rancangan mencari pengantin untuk Adam bermula, tapi sayang seribu kali sayang, rancangan Bunga musnah. Di saat semuanya hampir gagal, muncul pesaing lama cuba merampas kehidupannya semula. Bunga mula menggelabah. Lili mengaku dia sudah berubah, tapi hati Bunga sukar mempercayai gadis itu lagi.
"Qina... aku dah berubah. Mustahil aku akan ulang lagi benda yang sama. Tolonglah percayakan aku." - Lili
"Kau berubah atau tak, aku memang takkan percayakan kau lagi. Once, it's a mistake but twice, it's a choice." - Bunga

Apabila sejarah lama terbongkar, hubungan Bunga dan Adam menjadi renggang, tapi atas satu permintaan, mereka berdua disatukan dalam keterpaksaan.
"Aku ni suami kau. Tak payah buat-buat lupa." - Adam
"Ya, kau memang suami aku sekarang, tapi semua tu bukan atas kerelaan aku. Jadi, kau tak boleh nak kongkong hidup aku." - Bunga


Dalam kekalutan rumah tangga Bunga, muncul Fauzan cuba meraih hati gadis itu. Memilih Fauzan bermakna Bunga menghancurkan banyak hati, tapi memilih Adam tidak memaknakan kebahagiaan bakal menjadi miliknya.

SETELAH TELAFASNYA AKAD - ANNA MILIA

SETELAH TELAFASNYA AKAD - ANNA MILIA

HARGA BUKU : RM 24.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Berkahwin dengan Nawal si berhingus hijau tu? Memang taklah. Budak perempuan itu mencacatkan keindahan zaman kanak-kanaknya. Namun, apabila Nawal dengan senang hati menerima pinangan dan umi main peras ugut, Hanan tidak ada pilihan.
Bagi Nawal pula, dia terpaksa menerima pinangan keluarga Hanan demi menutup satu rahsia besar. Ikutkan hati, tak sudi dia berlakikan Hanan si lembik yang selalu merajuk. Apa susah? Buatlah macam main pondok-pondok dulu. Mereka kan sudah sepuluh kali kut berkahwin sebelum ini. Apabila, bergaduh, larilah balik rumah masing-masing.
“Awak kena masak setiap hari. Tak pakai dah jadual yang kita buat tu. Semua kerja rumah awak kena buat seorang. Kita kena duduk sebilik. Kena berlakon yang kita pasangan paling bahagia di muka bumi ni.” – Hanan
“Beres!” – Nawal

Apa yang berada dalam gambaran minda Hanan dan Nawal sama sekali tidak benar. Kali ini berlainan benar karakter masing-masing. Hanan dengan sikap terlalu melindungi. Nawal pula dengan bajet isteri mithali. Lalu, mereka pun melayari alam rumahtangga dalam versi mereka sendiri.

Tetapi, kali ini Nawal tidak lagi berkahwin pondok apabila dia jatuh cinta berkali-kali dengan Hanan. Dia tidak rela berpisah dengan Hanan. Untuk itu, dia perlu menjadi wanita sempurna di mata lelaki itu. Namun, hati Hanan tetap untuk bekas isterinya dan anak mereka.

JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY


JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Istihana betul-betul rimas dengan bekas abang iparnya. Kubur isteri masih merah dia sudah bersetuju berkahwin. Kalau dengan orang lain, Istihana tak hairan, tapi mahu dijodohkan dengan dirinya. Mereka ingat Istihana ini barang mainan? Boleh buang jika tak suka dan simpan apabila suka?
“Isti, kenapa nak lari jauh daripada abang?” - Ilhan 
“Aisy, saya tak sukalah awak dekat dengan saya. Rimas!” - Istihana

Selepas kahwin, Istihana buat kerja gila. Kerana rimas berdekatan dengan Ilhan yang sudah bertukar status daripada abang ipar kepada suami, Istihana menghilang. Istihana larikan diri!
Selepas tiga tahun, Istihana bertemu semula dengan Ilhan yang menjadi CEO di kilang tempatnya bekerja.
“Marah, suka, bahagia atau teruja mungkin. Semua perasaan tu. Abang cakaplah kalau-kalau Isti tak tahu?” - Ilhan 
“Tak mahu kuasa dua. Sebab semua perasaan tu, saya tak ada.” - Istihana.

Istihana tak mahu kuasa dua, tapi dalam hati jantung berirama beat box saat berada dekat dengan Ilhan. Buat apa menidakkan rasa hati yang dah penuh dengan cinta? Tambahan pula Ilhan tak pernah beralih selepas mencintainya. Akhirnya cinta Ilhan, Istihana balas.
Tapi, muncul pula si kawan baik yang terlebih sudu daripada kuah. Sameer, mahukan Ilhan kembali kepada kekasih lama iaitu, Adlin. Pelik, tapi cinta Istihana dan Ilhan tidak pernah goyah dengan sikap Sameer.

DIA PENGANTINKU - NURFAZA ALISYA

03.png
DIA PENGANTINKU - NURFAZA ALISYA

HARGA BUKU : RM 27.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366


Aimi Najwa seorang gadis cantik keturunan Belanda, namun amat payah untuk mencari jodoh. Baginya, kerjayanya lebih penting daripada memikir soal jodoh. Apatah lagi dia bukannya gadis yang pandai memasak!

“Awak ni buta ke?! Tak nampak ke saya tengah jalan ni?”

Jiwa Aimi Najwa bergolak tidak tentu arah. Mengapa lelaki yang pernah menjadi mangsa tengkingannya adalah anak majikannya sendiri? Dan dia juga lelaki yang menyambutnya ketika mahu jatuh pada karnival pengantin, yang dimarahinya kerana melanggarnya ketika keluar dari lif?

Entah di mana harus disorok wajahny. Namun, Aimi Najwa harus bersabar menghadapinya. Yang penting rahsianya tidak diketahui teman sepejabatnya. Namun telinganya berdesing sebaik terdengar suara gemeresik Syed Ashraf memanggilnya ‘Cik Pengantin'. Gelaran yang paling benci didengarnya.

Rombongan merisik akan datang! Penolakan Aimi Najwa dikenakan syarat oleh abah dan uminya untuk mengenali semula lelaki yang pernah menjadi teman zaman kanak-kanaknya. Cinta monyet yang pernah terjadi antara mereka dahulu. Siapa lagi kalau bukan si chubby Bobo atau nama penuhnya Shahabudin!

Cinta itu hadirnya tanpa diundang. Datangnya tanpa diduga. Itulah yang terjadi kepada Aimi Najwa. Dia senang dengan sikap penyayang yang ditonjolkan Shahabudin. Tanpa sedar ada perasaan yang ‘bertamu' di hatinya untuk Syed Ashraf. Dua lelaki yang berlainan watak. Namun sikap kedua-dua lelaki ini yang sama membuatkan dia keliru. Kedua-duanya berjiwa lembut dan penyayang.

KONTRAK KAHWIN ANTI KLISE - SHAZIE KAMARUZAMAN

04.png
KONTRAK KAHWIN ANTI KLISE - SHAZIE KAMARUZAMAN

HARGA BUKU : RM 25.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366


Gila! Rose buat keputusan gila bila dia nak tumpang ‘bersembunyi’ di penthouse mewah Seth. Atas dasar simpati, Seth bersetuju. Tapi, ada syaratnya. Seth kata jangan menyesal!
Daripada duduk goyang kaki tak buat apa, Rose ofer diri bekerja di SM. Automatik Seth jadikan Rose sebagai PA kepada PAnya. Kalau dah di rumah berjumpa, di ofis pun bertemu mata, memang banyaklah perang mulut terjadi.
“I ni bos kepada bos you. Jadi, you kena ikut apa yang bos kepada bos you ni cakap. Lainlah kalau you nak kena denda dengan I.” - Seth
Satu rahsia membongkar segalanya. Seth dan Rose nekad berkahwin secara rahsia. Masing-masing ada agenda. Masing-masing mahu melindungi.
“Terima kasih jaga I.” - Rose
“To protect you is my vow.” - Seth
Bersama tanpa cinta, tak semestinya Seth dan Rose tak boleh bahagia. Muncullah Kael, Angie atau siapa pun, setia itu masih ada. Kontrak kahwin yang dah dipersetujui, sekelip mata boleh terbatal.
Kenapa tak tepati saja isi kontrak?
Alah, tak payahlah nak klise sangat!