Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts
Showing posts with label DEAR NOVELS. Show all posts

LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR


LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Pendiam. Susah nak senyum. Suka buat hal sendiri. Itu adalah Rafiqree Zuhayr yang dia kenali dahulu. Tapi, setelah bertemu semula dengan lelaki itu setelah 10 tahun, persepsi Imratul Najuwa jadi berubah.

Dia bukan lagi Rafiqree Zuhayr yang sama. Banyak bercakap, suka menyibuk hal orang dan yang paling penting, dia suka tersenyum. Tapi, kenapa senyumannya macam tersimpan seribu satu kesedihan?

“Kau tak naklah kahwin dengan aku, sebenarnya? Kau janji nak jadi isteri aku tu, apa?” - Rafiqree Zuhayr
“Jangan buat perangai budak-budak, boleh tak?” - Imratul Najuwa

Bagi Imratul Najuwa, Rafiqree Zuhayr melamarnya menjadi isteri atas dasar simpati semata-mata. Hanya kerana lelaki itu kasihan dengan nasib yang menimpa dirinya sepanjang 10 tahun mereka terpisah. Tapi, setelah mengetahui kelukaan yang dialami Zuhayr dan kesedihan lelaki itu jauh lebih menyedihkan daripada hidupnya, Najuwa mengubah haluan fikirannya.

“Kau nak melamar aku ke?” - Rafiqree Zuhayr
“Aku dah sedia nak jadi isteri kau. Kau sudi tak jadi pengantin lelaki aku, Rafiqree Zuhayr?” - Imratul Najuwa

SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY


SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Sarrafia terkejut selepas kali pertama diperkenalkan dengan lelaki yang bernama Adriz itu. Lelaki yang buat tak tahu meskipun sudah melihat wajahnya. Pelik. Lantaklah, kalau tak kenal, lagi bagus. Lebih mudah. Dia pun bukan lagi perempuan terhegeh-hegeh serupa dulu.
“Saya tak pernah jumpa awak. Ini kali pertama saya jumpa awak. Tapi pelik sebab awak nampak tak sukakan saya.” - Adriz
Sarrafia naik menyampah apabila Adriz kerap mengekorinya. Kalau tak kenal sudahlah, yang nak mengekor tu apa hal. Gila! Pula tu selalu Adriz cakap dia berasa tak tenang. Lagi gila, sudah dia tak tenang nak ajak orang lain tak tenang juga.
“Saya nak tebus apa yang berlaku antara kita dulu.” - Adriz
“Gila! Nak tebus apanya. Guna duit atau nak guna badan saya sekali lagi?”- Sarrafia
Kedegilan Adriz membuatkan Sarrafia menerima apa yang mahu ditebus oleh Adriz. Walaupun dalam hatinya tetap ada rasa yang sukar untuk difahaminya sendiri. Sarrafia tidak mahu bahagia, tetapi dalam hatinya penuh dengan cinta untuk Adriz. 
Bahagia ataupun tidak biarlah masa yang menentukannya...

*Credit to admya.blogspot.com

CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY


CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Kematian mengejut abang ipar dan kakaknya membuatkan Hanania menjadi ibu segera kepada dua orang anak saudaranya. Tidak pernah dia mengeluh walaupun terpaksa menjaga amanah itu. Cuma, ketika kawan sekolahnya datang bertemu dengannya, dia terpaksa menipu dek didesak. 
Desakan itu membuatkan Hanania menunjukkan gambar bakal suaminya dalam sebuah majalah. Rupanya lelaki itu memang wujud. Wujud dalam versi yang amat menjengkelkan. Tambahan pula, Adrish Haqiey adalah bos tempat kerja barunya. 
“Perempuan bertudung sama saja. Hipokrit.” – Adrish
“Pelik dan gila. Salah pula orang pakai tudung. Tudung itu untuk menutup aurat.” – Hanania
Adrish tak sukakan Hanania kerana dia bertudung, tapi tetap sakit hati bila ada lelaki dekat dengan Hanania. Paling geram apabila bekas kekasih Hanania, Afii, datang mencari Hanania. Hanania yang mahu melarikan diri daripada Afii meminta tolong Adrish. Adrish on saja. Maka jadilah mereka suami dan isteri palsu.
“Encik nak kahwin lain ke?” – Hanania
“Aku kan dah kahwin dengan kau. Kau ingat aku mampu nak layan bini yang ramai?” – Adrish
Bila Adrish Haqiey mula anggap hubungan palsu itu sebagai yang benar, Hanania tak senang duduk. Panggilan love juga buat Hanania penasaran.

MURAL - ZARINI MANSOR


MURAL - ZARINI MANSOR

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Ketika melalui satu jalan pintas, enam sahabat singgah bermalam di sebuah rumah penginapan yang misteri kewujudannya. Kemunculan seorang wanita yang menggelar dirinya Nek Yah menimbulkan rasa curiga kepada Jun.
Pesan Nek Yah,"Rumah ni tak sebesar mana. Tapi nenek nak nasihatkan, jangan pergi mana-mana. Takut nanti tak jumpa jalan balik. Lagi satu, jangan diusik barang yang bukan hak kita. Buruk akibatnya."
Kata Fadhli,"Aku rasa ada yang tak kena. Apa kata kita tak payah singgah? Kemas barang, kita tidur dalam kereta."
Seorang demi seorang mengalami kejadian aneh di rumah penginapan tersebut. Kewujudan lukisan mural pada dinding luar rumah itu, yang pada awalnya dianggap seni yang mengagumkan, rupa-rupanya adalah bayangan mimpi ngeri buat mereka.
"Cucu-cucu tak dapat lari... nenek tua banyak saksi..."

KONTRADIKSI - ZAIF AB


KONTRADIKSI - ZAIF AB

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Gempar apabila satu kematian telah berlaku di sebuah hutan lipur yang agak popular. Detektif Osman dan Sarjan Rohana diarahkan untuk menyiasat kematian tersebut. Hasilnya kematian itu diklafikasikan sebagai kematian mengejut.
Namun lain pula dengan cerita yang disampaikan oleh beberapa orang anggota renjer di kawasan tersebut. Kisah hutan itu berpuaka mula tersebar. Saiful, seorang wartawan majalah, cukup berminat untuk menyelongkar misteri ini.
"Sedar-sedar dia terdengar kawannya menjerit."
"Dia jerit apa?"
"Hantu, itu yang Sufian dengar masa dia masih ada dalam semak. Bila dia keluar dia tengok kawan dia dah terbaring di batu tu dengan kepada berdarah."
Satu kejadian yang membabitkan kehilangan pelajar yang datang berkhemah telah membuka lembaran baru penyiasatan Detektif Osman dan Sarjan Rohana. Semakin jauh mereka membongkar kehilangan pelajar malang itu semakin mereka menemui sesuatu yang cukup tidak musabah.

PALING AKU CINTA - AZIEANA


PALING AKU CINTA - AZIEANA

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

"Saya tak nak dengar apa-apa lagi. Encik memang berniat nak perangkap saya. Betul, kan? Dan encik fikir perempuan kampung macam saya ni senang diperbodohkan?" - Eisya
Dua tahun kemudian, Eisya bertemu semula dengan Zarief di TZA Holdings.
"Saya akan buat awak jatuh cinta dengan saya. Awak akan rindukan saya." - Zarief.
"Jangan nak mimpi, boleh tak?" - Eisya.
Dalam  masa yang sama Ziddan juga menaruh hati kepada Eisya. Tapi, hasrat itu terpaksa dilupakan kerana Eisya sudah menjadi PA kepada Zarief dan dia pula dipindahkan ke Sabah.
"I boleh nampak yang dia sukakan you sejak pertama kali dia jumpa you. Sebab itu dia beria-ria jauhkan I dari you sebab dia nak you rapat dan dekat dengan dia." - Ziddan.
Impian Zarief untuk memiliki Eisya terlaksana bila akhirnya Eisya menerimanya sebagai suami. Namun, perkahwinan mereka tidak disenangi oleh Datuk Tengku Rashidi dan TJ.
Setelah menjadi isteri Zarief, Eisya dikejutkan dengan berita yang dibawa oleh TJ bahawa Zarief bukannya ikhlas menikahinya, sebaliknya Zarief ada agenda yang tersirat...

KHIANAT - KHAIRUL ZAMAN KHOBIN


KHIANAT - KHAIRUL ZAMAN KHOBIN

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

PENERBIT&PENGEDAR:DEAR NOVELS
"Aku dapat jemputan daripada Ustad"."Kau nak pergi jemputan Ustad?Wei,kau tak ingat ke apa kita buat kat dia dulu?Kita ni pembuli dia tahu tak!"."Pergi ajelah.Dia kan Ustad.Mesti dia akan maafkan kita".
Bot tiba-tiba melantun tinggi ke udara.Bahagian bawah bot seperti dihentam objek keras.Dan enjin bot mati!!!
Di enjin bot tersebut,terlekat satu mayat entah dari mana datangnya.Jasadnya terlihat seperti sudahdihiris-hiris dengan pisau kerana terkena enjin bot.
bebebrapa kali dia memejamkanj mata.Beberapa kali dia cuba ubah fikirannya tentang apa yang dia nampak.Ini bukan mimpi.
Ya,memang benar.Dia sedang berpijak di bumi nyata.Dia masih di pulau Bayu Wangi.Pulau yang cantik,dipenuhi makhluk yang menakutkan.Manusia seperti mayat.

NAFSU - AYUMI SYAFIQAH


NAFSU - AYUMI SYAFIQAH

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Tiga saudara Waji, Nas, dan Umai mengikat sumpah untuk tidak bercerita tentang kejadian yang berlaku pada malam kehilangan Sari sampai bila-bila. Tragedi berdarah itu biarlah terkubur begitu sahaja. 
Sepuluh tahun berlalu, semuanya berubah apabila Sari pulang ke rumah. “Cik Sari… Cik Sari dah balik ke rumah.”
“Sari masih hidup,” “Jadi dia tak mati malam tu?” “Kalau pun dia tak mati malam tu, macam mana dia boleh survive sepuluh tahun dalam hutan tu? Sepuluh tahun! Tak masuk akal!” Perjalanan Nashita mencari jawapan kepada kisah silam membawa langkahnya ke pintu Vila Mandura – sebuah vila kepunyaan keturunan keluarga Mandura iaitu keluarga Sari. “I tahu ada yang tak kena.”
“Maksud you?”
“Sari...” .

DENGANMU LEBIH INDAH - AZIEANA


DENGANMU LEBIH INDAH - AZIEANA

HARGA BUKU : RM 23.00

WHATSAPP : 0177342366

Bertemu dan mengenali Firdaus yang pernah menyelamatkan maruahnya daripada gangguan Razman membuatkan hati Melissa jadi ceria.Apalagi mengenangkan sikap malu-malu Firdaus dengan sikapnya yang suka menggoda.
"Tak malu ke tengok body orang"-Firdaus
"Dah ada tayangan free, kita tengoklah.Nasib baik bahagian atas yang kita nampak.Kalau tayangan bahagian bawah pun,kita sanggup tengok tau!Lagi suka,lagi teruja!"-Melissa
Walaupun begitu,Melissa sebenarnya seorang gadis yang naif dan polos terutaman sekali bila melibatkan soal hukum agama.Hidup dalam keluarga Haji Musa membuatkan Melissa mula mengenal cara hidup Islam.Di sini dia mula belajar solat dan membaca al-Quran.
Akibat perbuatan khianat,Firdaus dan Melissa akhirnya terikat dengan perkahwinan.Namun,kewujudan Firdaus dalam keluarga Melissa tidak disenangi oleh Datuk Rafiq Husni.Begitu juga Jeffri,kerana menggangap Firdaus tidak sesuai untuk bersama Melissa.Tambahan pula,dengan pekerjaan Firdaus yang hanya menternak lembu dan kambing di kampung.
"Firdaus,aku takkan mengalah dengan kau!Aku akan dapatkan Melissa keran Melissa hanya  layak jadi milik aku,bukan milik kau!"-Jeffri
Namun,cinta Firdaus dan Melissa bukan cinta yang mudah kalah.Datanglah Jeffri cuba menggugat hubungan mereka atau Balqis di antara mereka,tetap cinta itu bertahan....


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Dinda Andria. Nama bukan main sedap, tapi dia suruh orang panggil dia D saja.
"Jangan panggil saya dengan nama tu. Panggil saya D."
"Nama Dinda sesuai untuk awak. Awak pulak boleh panggil saya Qib. Tapi, kalau awak nak panggil saya kanda pun boleh. Dinda, kanda." 
"Tunggu Malaysia turun salji kut baru saya panggil awak kanda."

Bagi Khairi Raqib, pencarian gadis misteri selama tiga tahun berakhir bila D muncul di hadapan matanya. Lidah jadi kelu, hati pula hanya Tuhan yang tahu. Yang jadi masalahnya, jantung D tak berdegup laju.
"D tu untuk apa?"
"Awak dah tahu nama penuh saya, kan? Masih lagi nak tanya D untuk apa?"
"Kalau bagi saya, d tu untuk darling. Ataupun dear."
"D untuk Dinda."

Gara-gara hutang terlanggar side mirror, Khairi Raqib dekatkan jarak hatinya dengan D. Bila lelaki itu ajak kahwin, D tak tahu sama ada dia malu atau mahu. Apa yang pasti, Khairi Raqib mahu hubungan mereka jadi kita.
"Saya suka awak sebut perkataan kita."
"Dari dulu saya nak tanya, kenapa awak suka dengan perkataan tu?"
"Kita. Satu perkataan yang melibatkan saya dan awak secara serentak. Ibarat saya dalam diri awak dan awak ada dalam hati saya."


Kali ni jantung D sudah berdegup laju. Prinsip seteguh Tembok Besar China mula runtuh. Namun, ada rahsia yang Khairi Raqib pendam. Termasuklah peristiwa tiga tahun dulu.

JODOH AKU READY STOCK - AREEJ AIRIN


JODOH AKU READY STOCK - AREEJ AIRIN

HARGA BUKU : RM 23.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Hidup yang dulunya tenang mula huru-hara kerana Adam. Bunga diberi kata dua, carikan pengantin untuk Adam atau sama-sama naik pelamin dengan sahabat baiknya sendiri. Bunga diserang dilema. Ditelan mati bapak, diluah mati emak. Makanya dia ambil keputusan yang memihak kepada dirinya.
"Aku nak kau ikut permintaan umi. Aku nak kau kahwin." - Bunga Syauqina
Rancangan mencari pengantin untuk Adam bermula, tapi sayang seribu kali sayang, rancangan Bunga musnah. Di saat semuanya hampir gagal, muncul pesaing lama cuba merampas kehidupannya semula. Bunga mula menggelabah. Lili mengaku dia sudah berubah, tapi hati Bunga sukar mempercayai gadis itu lagi.
"Qina... aku dah berubah. Mustahil aku akan ulang lagi benda yang sama. Tolonglah percayakan aku." - Lili
"Kau berubah atau tak, aku memang takkan percayakan kau lagi. Once, it's a mistake but twice, it's a choice." - Bunga

Apabila sejarah lama terbongkar, hubungan Bunga dan Adam menjadi renggang, tapi atas satu permintaan, mereka berdua disatukan dalam keterpaksaan.
"Aku ni suami kau. Tak payah buat-buat lupa." - Adam
"Ya, kau memang suami aku sekarang, tapi semua tu bukan atas kerelaan aku. Jadi, kau tak boleh nak kongkong hidup aku." - Bunga


Dalam kekalutan rumah tangga Bunga, muncul Fauzan cuba meraih hati gadis itu. Memilih Fauzan bermakna Bunga menghancurkan banyak hati, tapi memilih Adam tidak memaknakan kebahagiaan bakal menjadi miliknya.

SETELAH TELAFASNYA AKAD - ANNA MILIA

SETELAH TELAFASNYA AKAD - ANNA MILIA

HARGA BUKU : RM 24.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Berkahwin dengan Nawal si berhingus hijau tu? Memang taklah. Budak perempuan itu mencacatkan keindahan zaman kanak-kanaknya. Namun, apabila Nawal dengan senang hati menerima pinangan dan umi main peras ugut, Hanan tidak ada pilihan.
Bagi Nawal pula, dia terpaksa menerima pinangan keluarga Hanan demi menutup satu rahsia besar. Ikutkan hati, tak sudi dia berlakikan Hanan si lembik yang selalu merajuk. Apa susah? Buatlah macam main pondok-pondok dulu. Mereka kan sudah sepuluh kali kut berkahwin sebelum ini. Apabila, bergaduh, larilah balik rumah masing-masing.
“Awak kena masak setiap hari. Tak pakai dah jadual yang kita buat tu. Semua kerja rumah awak kena buat seorang. Kita kena duduk sebilik. Kena berlakon yang kita pasangan paling bahagia di muka bumi ni.” – Hanan
“Beres!” – Nawal

Apa yang berada dalam gambaran minda Hanan dan Nawal sama sekali tidak benar. Kali ini berlainan benar karakter masing-masing. Hanan dengan sikap terlalu melindungi. Nawal pula dengan bajet isteri mithali. Lalu, mereka pun melayari alam rumahtangga dalam versi mereka sendiri.

Tetapi, kali ini Nawal tidak lagi berkahwin pondok apabila dia jatuh cinta berkali-kali dengan Hanan. Dia tidak rela berpisah dengan Hanan. Untuk itu, dia perlu menjadi wanita sempurna di mata lelaki itu. Namun, hati Hanan tetap untuk bekas isterinya dan anak mereka.

JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY


JANGAN TAK BALAS CINTAKU - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366

Istihana betul-betul rimas dengan bekas abang iparnya. Kubur isteri masih merah dia sudah bersetuju berkahwin. Kalau dengan orang lain, Istihana tak hairan, tapi mahu dijodohkan dengan dirinya. Mereka ingat Istihana ini barang mainan? Boleh buang jika tak suka dan simpan apabila suka?
“Isti, kenapa nak lari jauh daripada abang?” - Ilhan 
“Aisy, saya tak sukalah awak dekat dengan saya. Rimas!” - Istihana

Selepas kahwin, Istihana buat kerja gila. Kerana rimas berdekatan dengan Ilhan yang sudah bertukar status daripada abang ipar kepada suami, Istihana menghilang. Istihana larikan diri!
Selepas tiga tahun, Istihana bertemu semula dengan Ilhan yang menjadi CEO di kilang tempatnya bekerja.
“Marah, suka, bahagia atau teruja mungkin. Semua perasaan tu. Abang cakaplah kalau-kalau Isti tak tahu?” - Ilhan 
“Tak mahu kuasa dua. Sebab semua perasaan tu, saya tak ada.” - Istihana.

Istihana tak mahu kuasa dua, tapi dalam hati jantung berirama beat box saat berada dekat dengan Ilhan. Buat apa menidakkan rasa hati yang dah penuh dengan cinta? Tambahan pula Ilhan tak pernah beralih selepas mencintainya. Akhirnya cinta Ilhan, Istihana balas.
Tapi, muncul pula si kawan baik yang terlebih sudu daripada kuah. Sameer, mahukan Ilhan kembali kepada kekasih lama iaitu, Adlin. Pelik, tapi cinta Istihana dan Ilhan tidak pernah goyah dengan sikap Sameer.

DIA PENGANTINKU - NURFAZA ALISYA

03.png
DIA PENGANTINKU - NURFAZA ALISYA

HARGA BUKU : RM 27.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366


Aimi Najwa seorang gadis cantik keturunan Belanda, namun amat payah untuk mencari jodoh. Baginya, kerjayanya lebih penting daripada memikir soal jodoh. Apatah lagi dia bukannya gadis yang pandai memasak!

“Awak ni buta ke?! Tak nampak ke saya tengah jalan ni?”

Jiwa Aimi Najwa bergolak tidak tentu arah. Mengapa lelaki yang pernah menjadi mangsa tengkingannya adalah anak majikannya sendiri? Dan dia juga lelaki yang menyambutnya ketika mahu jatuh pada karnival pengantin, yang dimarahinya kerana melanggarnya ketika keluar dari lif?

Entah di mana harus disorok wajahny. Namun, Aimi Najwa harus bersabar menghadapinya. Yang penting rahsianya tidak diketahui teman sepejabatnya. Namun telinganya berdesing sebaik terdengar suara gemeresik Syed Ashraf memanggilnya ‘Cik Pengantin'. Gelaran yang paling benci didengarnya.

Rombongan merisik akan datang! Penolakan Aimi Najwa dikenakan syarat oleh abah dan uminya untuk mengenali semula lelaki yang pernah menjadi teman zaman kanak-kanaknya. Cinta monyet yang pernah terjadi antara mereka dahulu. Siapa lagi kalau bukan si chubby Bobo atau nama penuhnya Shahabudin!

Cinta itu hadirnya tanpa diundang. Datangnya tanpa diduga. Itulah yang terjadi kepada Aimi Najwa. Dia senang dengan sikap penyayang yang ditonjolkan Shahabudin. Tanpa sedar ada perasaan yang ‘bertamu' di hatinya untuk Syed Ashraf. Dua lelaki yang berlainan watak. Namun sikap kedua-dua lelaki ini yang sama membuatkan dia keliru. Kedua-duanya berjiwa lembut dan penyayang.

KONTRAK KAHWIN ANTI KLISE - SHAZIE KAMARUZAMAN

04.png
KONTRAK KAHWIN ANTI KLISE - SHAZIE KAMARUZAMAN

HARGA BUKU : RM 25.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366


Gila! Rose buat keputusan gila bila dia nak tumpang ‘bersembunyi’ di penthouse mewah Seth. Atas dasar simpati, Seth bersetuju. Tapi, ada syaratnya. Seth kata jangan menyesal!
Daripada duduk goyang kaki tak buat apa, Rose ofer diri bekerja di SM. Automatik Seth jadikan Rose sebagai PA kepada PAnya. Kalau dah di rumah berjumpa, di ofis pun bertemu mata, memang banyaklah perang mulut terjadi.
“I ni bos kepada bos you. Jadi, you kena ikut apa yang bos kepada bos you ni cakap. Lainlah kalau you nak kena denda dengan I.” - Seth
Satu rahsia membongkar segalanya. Seth dan Rose nekad berkahwin secara rahsia. Masing-masing ada agenda. Masing-masing mahu melindungi.
“Terima kasih jaga I.” - Rose
“To protect you is my vow.” - Seth
Bersama tanpa cinta, tak semestinya Seth dan Rose tak boleh bahagia. Muncullah Kael, Angie atau siapa pun, setia itu masih ada. Kontrak kahwin yang dah dipersetujui, sekelip mata boleh terbatal.
Kenapa tak tepati saja isi kontrak?
Alah, tak payahlah nak klise sangat!