Showing posts with label LOVENOVEL. Show all posts
Showing posts with label LOVENOVEL. Show all posts

KAMPUNG HILANG - ROSLI MOHD. SAH


KAMPUNG HILANG - ROSLI MOHD. SAH

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Demi dendam dan kasih sayang, pertaruhan yang dibuat terlalu besar. Kampung Hilang menjadi saksi kekejaman silam akan berulang dengan watak berbeza.

“Kalau kamu masih berhajat juga nak ke kampung puaka tu, baik hentikan. Jangan cari masalah. Kami di kampung ni dah cukup letih dengan masalah dari kampung tinggal tu. Dah tak larat nak hadap masalah yang berulang-ulang.”

Sesiapa pun boleh datang, tetapi tiada sesiapa pun yang boleh meninggalkannya. Mereka akan diraikan tetapi mereka juga akan diperangkap.

“Kau berdua tidak dapat keluar dari kampung ini. Kau berdua sudah terperangkap di sini!”

Kampung Hilang sentiasa menantikan kehadiran waris-warisnya.

“Kau datang, anak puanku…”

Penghuninya tidak pernah mati walaupun terpaksa mengharungi kehidupan yang berulang-ulang.

LARA WIRANG - MARIA KAJIWA


LARA WIRANG - MARIA KAJIWA

HARGA BUKU : RM 22.00

WHATSAPP : 0177342366

Ustaz Muiz, seorang guru agama berhasrat untuk mendirikan sebuah madrasah di kampungnya sebagai pusat mengajar ilmu agama yang lebih tersusun. Dia mendapat sokongan daripada isteri, kawan dan penduduk kampung tetapi ditentang oleh Sahir Zub-yan dan konco-konconya.

“Kita akan buat apa sahaja asalkan rancangannya gagal.” – Sahir Zub-yan

Sahir Zub-yan, seorang ahli sihir Kaum Kan. Dia tinggal di Gunung Dayan dalam daerah Hasam Hurang, salah sebuah daerah dunia gelap. Sejak dahulu dia menentang segala usaha Ustaz Muiz untuk menghidupkan syiar Islam dan menyebarkan dakwah.

Bersama pembantunya yang setia bernama Derani, mereka menghasut seorang guru silat untuk menentang dan mengkhianati Ustaz Muiz sekeluarga dengan menggunakan ilmu hitam. Tapak madrasah, isteri dan anak Ustaz Muiz menjadi sasaran.

“Engkau sanggup menukar imanmu dengan nyawanya?” Sahir Zub-yan.

Adakah Ustaz Muiz akan tunduk kepada segala seksaan dan ugutan ? Mampukah dia mempertahankan pendiriannya? Ikutilah sebuah pertarungan antara dua pegangan dan dua dunia yang berbeza.  

GERHANA CINTA YANA - NIA AFEERAH


GERHANA CINTA YANA - NIA AFEERAH

HARGA BUKU : RM 26.00

WHATSAPP : 0177342366

Sara Aryana gadis manja dan periang yang tidak pernah mengenal erti cinta menjadi keliru pada saat rasa itu mula mengetuk pintu hatinya. Berulang kali cuba dinafikan perasaan cintanya yang mula berputik untuk Haqimie. Bagi Yana, Haqimie hanya dianggap seperti abangnya sendiri.

Mengalah dengan mudah bukan salah satu prinsip dalam hidup Zacqryl Haqimie. Dua kali ditolak oleh Yana tidak menjadikan dia berputus asa untuk memperjuangkan cintanya.

“Cinta ni hadir tanpa abang sedar. Abang cuma minta diberikan peluang untuk rebut hati Yana. Kalau abang masih tak dapat ubah perasaan Yana pada abang, only then, I’ll back off.” – Haqimie.

“Pleaselah Abang Qimie! Jangan cuba pujuk Yana lagi. Tak akan ada cinta selamanya untuk Abang Qimie!” – Yana.

Kehadiran Hafizah di sisi Haqimie membuatkan Yana tertanya-tanya sendiri tentang perasaannya terhadap lelaki itu. Malangnya ketika merencanakan kejutan untuk Haqimie, Yana pula yang dikejutkan dengan berita yang tidak dijangka. Lalu dia pergi jauh membawa hati yang terluka bersama rahsia cintanya yang tersimpan rapi.

“Saya cintakan awak. Saya harap awak berikan saya peluang untuk menjadi imam awak sehingga ke syurga.” – Taufiq

Sekembalinya Yana setelah lama menghilangkan diri, membawa kepada pertemuannya dengan Taufiq Mikael. Kewujudan lelaki itu membawa satu sinar baru ke dalam hidup Yana. Walaupun perasaan cinta terhadap Haqimie masih kukuh, Yana cuba membuka pintu hatinya untuk Taufiq. Kebahagiaan hanya sempat dikecapi seketika sebelum direntap sekelip mata daripada hidupnya. Kerana peristiwa itu, dia hilang dirinya sendiri. Dia bukan lagi Yana yang dulu. Senyumannya terlalu mahal untuk dilihat. Suaranya sukar untuk didengar. Yana berubah menjadi seorang Sara Aryana yang kerap menyendiri. Hidupnya dirasakan kosong!

Masih adakah sinar kebahagiaan buat Yana? Berjayakah Haqimie mengembalikan Yana yang dahulu? Siapa pula ‘Q’, lelaki misteri yang sering mengganggu ketenteraman hidup Yana? Selama manakah rahsia cinta Yana kepada Haqimie akan kekal menjadi rahsia?

BISIKAN RINDU SEMALAM - LUVIS EIJA


BISIKAN RINDU SEMALAM - LUVIS EIJA

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

BLURB:
Kerana kenangan silam, Cinta Arissa menutup pintu hatinya untuk semua lelaki. Janji abang sepupunya, Hariz Ilman terus dipegang. Bertahun-tahun lamanya.
7 tahun Hariz pergi menyepikan diri, membiarkan Arissa terus hidup bersama kenangan silam; membuatkan perasaan rindu bertukar sedikit demi sedikit menjadi dendam. Kepulangan semula Hariz bersama seorang anak perempuan comel menambahkan lagi luka di hati Arissa. Tapi, kepetahan anak comel itu membuatkan hati kecilnya terpaut sayang.
“Would you like to be my mama?” – Izzara
Atas desakan keluarga, mereka berdua dikahwinkan. Biarpun perasaan sayang dan rindu terhadap Hariz tidak pernah pudar, namun perasaan dendam dan marah terus menguasai hati Arissa, sehinggakan hatinya menjadi begitu keras untuk mengakui perasaannya sendiri. Biarpun berkali-kali Hariz menyatakan rasa cinta dan sayangnya, hati Arissa tetap tidak mahu mempercayai. Tetap meragui keikhlasan hati lelaki itu.
“Abang, kenapa kita perlu teruskan pernikahan ni? Cinta tak nak bernikah dengan abang. Semua ni tak patut berlaku.” – Arissa
“… Abang tak ada masalah kalau nak teruskan pernikahan ni .Abang memang nakkan pernikahan ni. Bukan sebab nak tutup mulut orang kampung, tapi sebab… you’re right here. In my heart!” – Hariz
Saat hatinya mula belajar mahu memaafkan, muncul pula lelaki lain yang menggugat perasaan.
“I sukakan you, Arissa. Sejak bila, I sendiri tak pasti. Tapi pertama kali I nampak you, hati I terasa begitu dekat dengan you. Ini bukan ayat Mat Romeo, Arissa. I dah cukup tua untuk bermain cinta.” – Dato’ Kamal
Peliknya, Arissa juga dengan mudah terjatuh sayang kepada Dato’ Kamal. Cintakah dia kepada lelaki itu? Tapi kenapa getaran hatinya tatkala terpandangkan Dato’ Kamal tidak sama seperti getaran hatinya saat terpandangkan Hariz? Rasanya lebih halus, lebih mendalam! Yang nyata, dia sayangkan kedua-duanya! Kedua-duanya ada keistimewaannya yang tersendiri. Hanya hatinya saja yang mengerti.

WALIMATULURUS AKU & DIA - ANA EIMAYA

n22.png
WALIMATULURUS AKU & DIA - ANA EIMAYA

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

BLURB:
Kalau bertunang tak semestinya sampai ke jenjang pelamin. Lebih kurang dua bulan saja lagi, status diri Nur Adinda dan Tengku Haidar bakal bertukar single kepada married. Namun, sedang hati mereka memandu menuju pelamin angan, tiba-tiba ada pula yang datang melanggar. Terus jadi ‘pelamin anganku musnah’.
“Tolong tarik balik keputusan awak. Kita dah nak berkahwin, kan sayang?” – Haidar
“Tak nak dan tak mungkin! Sebab tak lama lagi kita nak jadi suami isterilah saya kena putuskan semua ni. Saya tak nak gadaikan diri hidup dengan lelaki macam awak!” – Dinda
Jika yang pergi itu cinta, mungkin yang datang adalah jodoh. Setelah 7 tahun tidak bersua, takdir membawa Zarr Iskandar kembali. Tiada yang kebetulan melainkan semua telah dirancang.
“Zarr Iskandar, awak sedar tak apa yang awak tengah buat ni? Awak buta ke? Tengok betul-betul saya ni siapa? Saya Adinda. Bukan tunang awaklah!” – Dinda
“Saya malas nak cakap banyak. Jom, kita kahwin?” – Zarr
Tak boleh! Adinda tidak mahu mencari masalah. Malangnya, rencana manusia memang indah, tapi rencana Allah lebih indah. Mereka bersatu jua.
“I’m just acting my part. Tak perlu berterima kasih.” – Dinda
“Your part? As what?” – Zarr
“Your wifelah.” -Dinda
“Boleh ulang tak?” – Zarr
Berkahwin biar sekali. Dinda berusaha belajar memberi dan menerima meskipun terus dirayu oleh Haidar untuk kembali. Ah, kacau! Tapi Dinda sedar dengan kewujudan Putri memang dia tidak dapat larikan diri. Nanti, atau boleh jadi sampai bila-bila!
“Macam yang saya rancang sebelum ni, awak dan saya sama-sama jaga Putri.” – Haidar
“Takkan ada sesiapa pun di dunia ni boleh ambil Putri daripada saya.” – Zarr
Apakah hubungan sebenar dua lelaki itu sehingga sepanjang hidup Dinda harus tersangkut dengan bekas tunangnya itu? Dan siapa pula Putri dalam lingkungan takdir mereka bertiga?

TQ KAPTEN! - QASH IRDINA

TQ KAPTEN! - QASH IRDINA

HARGA BUKU : RM 24.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Mikayla Mirza atau Double M, si cantik jelita yang workaholic, aktif dan terkenal kerana kelincahan dan kepetahannya di hadapan kamera. Misinya menjadi kaya dan terkenal seperti Oprah Winfrey. Namun, realiti itu tidak seindah Instagram. Kerjanya bertimbun-timbun sehinggakan ibunya sering memetir di hujung talian memintanya agar selalu pulang ke kampung halamannya di Cameron Highlands.
Insiden pertama dan memalukan menemukan dia dengan Kapten Dihya’, mat perang kacak bergaya di RnR. Tidak cukup dengan insiden itu, mat perang itu juga menjadi hero menyelamatkannya. Cerita masam manis Mikayla dan Kapten Dihya’ berlarutan hingga ke Sungai Palas, Cameron Highlands. Semanis-manis aiskrim strawberi, manis lagi memori sewaktu mereka berdua sepanjang di kampung halaman Mikayla.
“Kerja nombor satu. Awak nombor dua.”- Kapten Dihya’
Amboi, padu betul ayat dia!
“Lupakan saja. Selagi kerja awak nombor satu.”- Mikayla
Ayat orang tak nak kalah.
Mikayla menjunjung ego. Kapten Dihya’ angkat kaki. Masa itu, baru kenal erti rindu. Oleh kerana bumi ini bentuknya sfera, mereka asyik sahaja bertemu. Bercakar belum lagi, cuma bertikam lidah. Sekejap sayang, esok membenci. Tapi bila rindu, seorang asyik tengok WhatsApp sambil menangis tak berlagu, seorang lagi tiup seruling lagu Kamelia. Masuk angin keluar asap!
“Don’t you dare challenge me, Dihya’. Just because that I confessed my own feelings towards you lately, you buat I rasa macam perempuan murah. Go to hell with your pride and concern.” – Mikayla
“Pasal Mikayla, aku memang sayang kat dia. Cuma perasaan sayang ni aku serahkan kepada Allah. Apa yang kita sayang, biar Allah yang jaga.”- Kapten Dihya’

Ada rahsia yang perlu dibongkar. Kerana selagi itu, cinta antara Mikayla dan Kapten Dihya’ tidak akan bersatu sampai bila-bila. Tapi, siapakah yang akan membongkarkan rahsia itu? Bersatukah dua jiwa itu akhirnya?

CHINTA AIRIS - EEFA AZWANY


CHINTA AIRIS - EEFA AZWANY

HARGA BUKU : RM 27.00 (SM)

WHATSAPP : 0177342366



Chinta Airis… Dia tidak dapat menerima perceraian antara Khalil dengan Melissa. Dia kecewa. Dia bukan sekadar kehilangan ibunya, malah abangnya juga. Oleh itu perkahwinan kali kedua Khalil dengan Marina juga tidak direstuinya. Baginya, Marinalah penyebab keruntuhan rumah tangga kedua ibu bapanya. Namun bagi Khalil ada satu rahsia yang tidak mampu dia ungkapkan kepada Airis.
Luaran nampak keras sedangkan dalaman Airis rapuh. Dia terus berlagak tabah tetapi sesekali dia rebah juga apabila kerinduan terhadap ibu dan abangnya bertandang. Kehadiran Dani, kawan baiknya yang sentiasa ada sedikit sebanyak telah menceriakan hidup Airis.
10 tahun terpisah, takdir telah menemukan dia kembali dengan ibu dan abangnya. Namun kebahagiaan yang dikecap tidak bertahan lama. Khalil telah mengeluarkan arahan agar dia menjauhi Melissa.
Kemunculan Reeza sebagai calon suami membuatkan Airis semakin memprotes aturan papanya.
“I jatuh cinta saat pertama kali I tengok gambar you. Entah, I pun tak tahu nak cakap macam mana, tapi itulah yang I rasa. Jantung I rasa macam tak stabil tiba-tiba. Berdegup kuat sangat…” – Reeza
Dan kehadiran Fareez, teman sepermainannya benar-benar membuatkan dadanya bergetar kuat. Rasa apakah itu? Dia keliru.
“Kalau saya cakap yang saya dah jatuh hati pada awak, agak-agak apa reaksi awak?” – Fareez
Lain pula bagi Dani, Reeza dan Fareez dianggap lawan dalam diam.
“Aku cintakan kau. Dah lama aku ada perasaan ni, tapi aku takut nak beritahu. Aku takut kau tolak dan jauhkan diri daripada aku kalau kau tahu perasaan aku ni.” – Dani
Satu per satu masalah menimpa membuatkan hidup Airis semakin huru-hara. Dan bagaimanakah dia menguruskan hatinya apabila ketiga-tiga jejaka mula meluahkan perasaan cinta? Dan siapakah yang berjaya merebut hati Chinta Airis? Apakah rahsia di sebalik perceraian kedua ibu bapanya?

ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO

  NOVEL ADAPTASI DRAMA  

  BAKAL DITAYANGKAN DI ASTRO  



ISTERI TUAN IHSAN - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Cinta tak kenal siapa... Kalau cinta itu kenal siapa mangsanya, tidak mungkin diva sengal ini jatuh cinta dengan si pakcik tua!

Seroja Irdina, si gadis peminat K Pop. Hidupnya tampak mudah. Siang dia seorang pelajar universiti. Malam... dialah diva berkasut tumit tinggi 6 inci. Berbusana moden bak artis Hollywood dan bertas tangan berjenama. Bergaya dan dunianya penuh warna-warni. Namun, tidak siapa yang tahu perang di jiwanya.

Tuan Ihsan, si kaya-raya yang terlajak usia. Hidupnya bergelumang dengan kisah lama yang penuh duka. Duka itu akhirnya menjadi kepompong menyaluti diri, menghindar hati untuk jatuh cinta lagi. Dunianya hanya ada warna hitam dan putih. Putih untuk, YA. Hitam untuk, TIDAK. Harta dan kejayaan yang dimiliki, malangnya tidak mampu menafikan jiwanya.

Sekeping wasiat dan satu amanah menjadi titik pertemuan antara dua insan yang berbeza...
“Sentuh sikit pun nak marah... atau, you takut tergoda?” – Seroja Irdina
“Excuse me? You called that godaan? Don’t flatter yourself missy!” – Tuan Ihsan

Apabila dua dunia bertembung, mampukah si diva sengal semarakkan warna-warni cinta ke atas kanvas hitam dan putih hati si pak cik tua?

“You ingat I tak berani nak lawan cakap you, eh? Oh! You silap besar!” – Seroja Irdina
“We’ll see. You lawanlah cakap I. Kita tengok apa akan jadi. Mungkin you benar–benar nak tahu apa yang I boleh buat, kan?” – Tuan Ihsan

Mampukah satu persoalan mudah dijawab si pak cik tua kalau maruah seorang Seroja perlu dibela?

“Seroja, dengar sini. You lebih dari semua itu. You’re very special and dear to me, but...” – Tuan Ihsan
“Tapi? Tapi, apa? Jujur dengan I... You sayang I, tak? You cinta I, tak? You nak kahwin dengan I, tak?” - Seroja Irdina

Dan dapatkan Seroja Irdina mendakap jawatan idaman menjadi hak milik kekalnya?
 

***************************************************************************************************


IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO

IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Mereka kata perangkap cinta itu boleh menyatukan dua insan yang berlainan jantina. Tapi, ini kisah lain. Kisah cinta antara Yusuf Dzulkarnain dan Jasmine Hannah. Bagaimanakah perangkap cinta itu boleh menyatukan mereka yang datang dari dua dunia berbeza?

“Entahlah... Jasmine mengingatkan aku kepada diri sendiri. Dia bagaikan biasan masa silam aku. Tiap kali aku pandang Jasmine, wajahnya itu, seolah-olah meminta aku untuk selamatkannya. Sekelip mata sahaja ada rasa dalam diri ini, rasa yang lahir untuk mempertahankan dan melindungi dia.” - Yusuf Dzulkarnain

“Perempuan baik untuk lelaki yang baik? Aku ni perempuan macam mana, Yusuf? Perempuan yang tak baik, kan? Bukankah itu maknanya aku cuma sesuai dengan lelaki yang tak baik? Macam Adam?” - Jasmine Hannah

Apabila dendam sebelas tahun yang lalu berjaya membelah waktu, dan akhirnya tampil menjadi penghalang kepada bahagia mereka yang baru dirasa, apabila ada manusia yang tampil hanya untuk mengingatkan tentang sejarah silam mereka yang penuh noda, benarkah cinta sahaja boleh mengatasinya? Atau mungkinkah hubungan yang baru terjalin itu bakal menemui titik noktahnya?

“Apa beza dunia kita dengan dunia Jasmine? Dongak ke atas, langit yang sama. Tunduk ke bawah, bumi yang sama. Manusia di tengah-tengah ini yang membeza-bezakan  antara satu sama lain. Insya-Allah, semua itu akan mampu kami tempuhi dengan kematangan.” - Yusuf Dzulkarnain

“Hasbunallahu wa ni’mal wakil. Cukuplah Allah sebagai penolong kami, dan Allah adalah sebaik-baik pelindung.” - Jasmine Hannah 

UNTUK SEKALI LAGI - SARA KYOKO

UNTUK SEKALI LAGI - SARA KYOKO
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU


Peluang itu... salahkah kalau meminta? Berdosakah kalau memberi?
Ini bukan cerita kahwin paksa, kahwin kontrak, atau juga bukan cerita tentang wanita yang menderita kerana menjadi isteri kedua!

Ini adalah cerita seorang wanita, Rose Raihanah yang telah berjaya menemui cinta pertamanya, Hud Daniel. Lelaki itu datang ke dalam hidupnya dengan seribu satu rasa berkait dengan cinta. Akan tetapi, cinta pertama itu datang dengan pakej harga yang sangat mahal. Dia terpaksa membayarnya dengan tekad untuk menghadapi semua cabaran yang mendatang agar kebahagiaannya dapat dipertahankan.
Lumrah seorang wanita, sekuat mana penampilannya, seteguh mana pendiriannya, pasti akan kalah juga saat diri terasa tidak diperlukan. Kalau hati sudah terluka, walaupun masa boleh menyembuh sakitnya, tapi parutnya tetap ada. Lalu, bersama rahsia yang dikandung di dalam badan, berbekalkan kecekalan seorang wanita yang terasa dirinya dipinggirkan, dia akhirnya mengatur langkah membawa diri ke perantauan. Di sana, dia bertemu dengan Ilhaan Sufiy, seorang teman yang setia dan berjaya mengisi kekosongan jiwa.

Demi sebuah kehidupan baru untuk diri dan buah hatinya, Rose Raihanah terpaksa membuat satu keputusan. Sekalipun ada hati yang bakal merana, ada jiwa yang bakal disakiti, namun dia harus memilih.

Untuk sekali lagi, Hud Daniel datang menagih sebuah kemaafan.
...Berilah peluang kedua pada perkahwinan kita. Berilah peluang kedua untuk abang. Berilah peluang kedua pada cinta kita...” – Hud Daniel
Untuk sekali lagi, Ilhaan Sufiy juga datang menuntut.
“You’ve promised me. Untuk sekali lagi saya nak ingatkan janji itu. Ini bukan rasa yang biasa-biasa, love. Rasa ini rasa cinta, sebab itu saya terpaksa menjadi seorang yang pentingkan diri. Saya mahu cinta saya. Saya mahu awak, Rose Raihanah.” – Ilhaan Sufiy, si teman sejati
Apakah keputusan Rose Raihanah? Antara Hud Daniel dan Ilhaan Sufiy, siapakah yang bakal mendapat peluang itu?

Sesungguhnya, walau siapa pun yang bakal menerimanya, peluang itu harus ada!

ITALIAN BOY - DEKNA LEE

ITALIAN BOY - DEKNA LEE
HARGA : RM25.00
BUKU : BARU


Benji pulang ke Malaysia setelah habis belajar dengan membawa gelaran bekas model sambilan di USA. Pulangnya disambut oleh Oddie, anak kawan baik mamanya, orang yang langsung tidak pernah bertegur sapa dengan dia sepanjang hidupnya. 

Oddie, dia dah jangka sangat niat mama mereka untuk menyatukan dia dengan crushnya semenjak kecil itu. Namun, semakin dia kenal Benji, semakin annoying dia dengan sikap mamat Itali itu. 

Kemunculan Amzar dan Ikram membuatkan perangai Benji semakin aneh. Benji selalu tenung dia, ajak dia keluar dan sebagainya walaupun ketika itu Benji dah ada kekasih yang dipanggil ‘darling’. Semakin lama, Benji semakin berani bermain dengan api. 

“I miss you.” ~ Benji 

“Tell that to your darling!” ~ Oddie 

Mungkin sebab jodoh, mereka bersatu juga sebagai sepasang tunang. Oddie tahu, dia bertunang dengan jejaka pilihan Malaya memandangkan Benji telah lama menyambung kariernya sebagai model tetap di Malaysia. 

“Benji, tentu hidup dia lebih banyak berhadapan dengan perempuan lain. Yang bodi cantik, muka cantik... bukan seorang dua yang nakkan dia. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.” ~ Sofian, abang Oddie 

Oddie rela dilambung ombak berkali-kali asalkan buah hatinya di sisi. Siapa sangka, dugaan bertunang dengan orang glamor ini besar sungguh. 
Patutlah Sofian menitipkan pesanan begitu. Oddie sering makan hati apabila ‘darling’ Benji mendapat perhatian media semenjak kecoh berita tentang pertunangan mereka. 

Mereka diuji berkali-kali sehingga Oddie mula rasa teragak-agak untuk meneruskan perkahwinan mereka. Kemunculan bapa kandung Benji memburukkan lagi keadaan. 

“…Oddie nak ajak dia bincang dalam-dalam. Oddie tak mampu nak teruskan dah.” ~ Oddie 

Apakah kesudahannya? Kuatkah jodoh antara mereka atau salah seorang daripada mereka terpaksa menyerah kalah? Kukuhkah rumah di tepian pantai dipukul deruan ganas ombak yang menghempas?

MY SOULMATE - SHILA ALISH

 MY SOULMATE - SHILA ALISH
HARGA : RM29.00
BUKU : BARU

Ayuni Zara - Dia terperangkap oleh perasaan mencintai dan dicintai oleh dua orang sahabat. Meletakkan hati dan perasaannya kepada orang yang salah setelah merasakan bosnya itu ialah soulmatenya selepas dua kali diselamatkan daripada kemalangan yang hampir meragut nyawanya, biarpun dia sedar cintanya itu cinta terlarang.
Taufik Hidayat - Dia assistant kepada sahabat sendiri, telah jatuh cinta separuh mati kepada Ayuni Zara. Ditentang hebat oleh sahabatnya itu hanya kerana sebab yang tidak boleh diterima. Namun kerana cinta, dia tetap dengan pendiriannya kerana gadis itu telah mengembalikan sinar bahagia dalam hidupnya.
Hisyam Datuk Bakri - Dia telah ditunangkan dengan Zetty Nur Sarafina. Seolah-olah menjilat ludah sendiri. Tanpa diduga dia telah jatuh cinta kepada cinta hati sahabatnya hingga dia nekad mengkhianati hati sahabtnya itu dan mengecewakan hati si tunang.
Konflik demi konflik berlaku. Baik Ayuni mahupun Hisyam, masing-masing terpaksa berpijak di bumi yang nyata dan terpaksa menerima ketentuan takdir bahawa mereka memang tidak dijodohkan bersama. Masing-masing nekad untuk mengakui bahawa mereka ialah soulmate hanya sekadar dalam hati mereka. Itulah janji mereka tanpa boleh dihalang oleh sesiapa pun kecuali DIA.
"...The very moment I heard my first love story, I wanted a soulmate of my own. I searched blindly, not knowing where to look. Finally, I realised... lovers don't just meet anywhere. They're in each other all along..." -Hisyam
"...Sometimes I think a soulmate is someone who lets you be the person you want to be..." -Ayuni Zara
Ternyata cinta Ayuni dan Hisyam tidak bertitik noktah di situ apabila seorang soulmate tetap akan menjadi soulmate dalam hati pasangannya apabila sekali lagi cinta mereka dipertemukan waaupun ia datang dengan cara cerita yang berbeza. Penuh air mata dugaan dan pengorbanan kerana seorang soulmate bukan sekadar pasangan serasi, yang sehati sejiwa tetapi sebaliknya yang saling melengkapi.

KERANA AKU UNTUKMU - ACIK LANA

KERANA AKU UNTUKMU
JUMLAH MUKA SURAT 854
HARGA BUKU : RM35.00
BUKU : BARU


DARRIZ IMDAD... kepulangannya ke tanah air menemukannya dengan seorang wanita anggun, jelita dan cukup mempesona. Hati disentuh perasaan indah yang tidak pernah dia rasakan sebelum ini. Perasaan indah bila jatuh cinta… buat kali pertama!

“Fakhry tu siapa Zenia? Abang you?” ~ Darriz Imdad

“No, Fakhry tu suami I.” ~ Zenia

Jiwa terhenyak pedih dengan sebuah kenyataan. Memang tidak ada manusia yang berdosa kerana jatuh cinta, tapi jatuh cinta kepada isteri orang, sudah tentu salah! Lalu perasaan cinta diusir walaupun terlalu sukar mahu menghapus bayangan Zenia daripada hidupnya. Tambahan pula kehadiran Aiman ibarat ‘tali’ yang terus mengikat mereka berdua.

ZENIA... Dua tahun perkahwinan tanpa cinta bersama Fakhry, benar-benar telah mendera jiwa Zenia. Zenia jelak dengan perangai kaki pukul dan sikap suka berfoya-foya Fakhry sehingga sanggup berzina di rumah sendiri. Akhirnya ikatan itu terlerai jua. Namun kehidupan Zenia masih tidak aman kerana Fakhry masih terus mengganggu.

Kehadiran Darriz Imdad yang lebih berani merapati membuatkan dia berasa selamat dan dilindungi. Perasaan cinta mula berbenih, hingga akhirnya mereka disatukan biarpun mendapat tentangan hebat daripada ibu Darriz Imdad sendiri. Namun ribut taufan menjengah kebahagiaan mereka. Semuanya gara-gara Fakhry. Sikap obsesi Fakhry terhadap Zenia akhirnya membawa kepada konflik yang tidak disangka-sangka. Banyak hati yang terluka!

“Have some pride Fakhry, begging someone to like you is so pathetic!” ~ Zenia
“Aku takkan mengalah, aku tetap takkan lepaskan kau macam tu aje. Kau tetap hak aku dan aku akan paksa kau untuk terima aku semula!” ~ Fakhry

Jadi di mana pengakhiran kisah cinta tiga segi ini? Darriz Imdad atau Fakhry yang berjaya memiliki seluruh diri Zenia? Dan mampukah bahagia muncul kembali setelah ada noda hitam yang terpalit?

13 ROS MERAH - APRIL SNOW


13 ROS MERAH - APRIL SNOW
HARGA BUKU :  RM23.00
BUKU  : BARU

Dia… yang selamba,

Dia… yang gila-gila tak terkira,

Dia… yang ikut suka kepala dia,
Samseng pun dia juga!
Tapi…dia juga yang melekat di mata,
Dia…si pipi merah belahan jiwa

Mereka berdua dipertemukan dalam suasana yang tidak terduga.

“Err..cik, cik ok? Saya minta maaf. Saya tak sengaja. Sungguh tak sengaja. Saya betul tak nampak lubang berlopak tu tadi. Minta maaf, cik." – Iq a.k.a Iqram Faysal

“Bawak kereta tu tolong pasang mata sama laa. Jangan simpan bijik mata lu dalam poket. Gua tau la kereta lu kebaboom punyer gempak tapi agak-agaklah kalau nak tayang pun. Ingat gua ni pokok krismas warna coklat aper." – D a.k.a Damia Humaira.

Itu pertemuan pertama mereka. Tak romantik langsung. Manis? Jauh sekali. Tapi siapa sangka dari insiden di lopak tepi jalan, cik pipi merah yang garang giler dengan encik mata cokolat seksi yang cool jer bertemu lagi di bawah langit Setia Heights yang damai. Itulah takdir Allah namanya. Tentu ada sebabkan? Memangpun. Seorang Pengarah Urusan syarikat permotoran terkenal. Seorang lagi pengurus farmasi. Daripada kenalan naik setingkat jadi kawan biasa dan bertukar status kawan baik. Dari kawan peneman makan ke kawan curah perasaan. D tukang dengar yang setia, Iq tukang cerita yang tengah frust giler sebab kena tipu dengan makwe! Lama-lama dari kawan baik jadi mesra. Kamceng giler. Dalam hati Iqram dah bercambah rasa suka tapi tak berani nak kata. Macammana nak mula? Nak tackle si pipi merah ni macammana? Khidmat Firdaus, si rakan akrab dipinta. Misi mengurat si pipi merah harus segera dilaksana.

"13 red roses?! Daily? Kidding haa, man? Ni kerja gila, Fir. Tau tak gila?"

Misi 13 Ros Merah nama diberi. Misi secret admirer. Hari-hari kena bagi. Memang perrgh tapi gila tak terperi. Tapi tuan pengarah urusan seronok jadi pemerhati setia lihat cik pipi merah marah diganggu 13 ros merah saban masa dan ketika. Tapi sampai bila nak jadi stalker dengan 13 Ros merah jer. Bila nak mengaku dah suka giler. Angkat tangan, surrender jer kat dia. Mengaku jer la. Senang cerita.

"Aw..awak IFF? Awak IFF?!!!"

"Yes, D. Saya lah IFF. Saya la orangnya yang hantar 13 ros merah pada awak selama ni."

Kalau sungguh cinta, mesti sanggup tempoh apa sahaja. 10 syarat yang diberi sebagai pelengkap ujian menjadi imam seorang D. 5 syarat dunia 5 syarat akhirat. Iq nak kata apa. Demi cik pipi merah sanggupkan sahaja la. 10 syarat bukan senang. Giler susah tapi nak seribu daya tak nak seribu payah. Ujian getir menanti buat Iq kerana cintanya pada cik pipi merah pujaan jiwa bukan murah maharnya. Dugaan dan cabaran bertali arus. Ustaz Harraz yang muncul bersama pakej lengkap imam yang dicari Damia bisakah menggugat keyakinan Iqram? Onar ciptaan Aisyah yang mencalar maruah seorang Iqram mampukah buat cinta Damia lebur sekelip mata? Tersimpulkah kasih dua insan yang saling ikhlas kasih dan cinta keranaNya. Jodoh itu rahsia. JanjiNya adalah pelengkap cerita. Ternoktah di tiang lohmahfuz. Dua nama bercantum. Menjadi satu.

SOMETHING STUPID - DEKNA LEE


SOMETHING STUPID
HARGA BUKU :  RM23.00
BUKU : BARU


“Saya dihina awak depan orang ramai, saya ditolak mentah-mentah. Bila saya datang nak menghulur bantuan, awak masih dengan sikap angkuh awak. Awak nak saya layan awak buruk jugak, kan? Itu yang awak nak selama ni, kan?” ~ Irsyad

Kerana rasa tercabar dilayan bagaikan tidak wujud oleh gadis pujaannya, ditambah pula dengan rasa cemburunya terhadap Aiman, Irsyad tega merampas mahkota gadis itu. Padanya, Zara miliknya yang abadi. Bukan milik Aiman dan bukan juga milik sesiapa. Hanya milik dia.

Zara kecewa dengan Irsyad. Lelaki itu memang berhati binatang! Sanggup melakukan sedemikian terhadapnya. Dia menyepikan diri bertahun lamanya.

Salah faham yang pernah terjadi, lambat terbongkar. Zara sudah menghilang. Irsyad menyesal! Enam tahun berlalu begitu sahaja, Irsyad dan Zara dipertemukan semula tanpa dirancang.

“Zara, saya... saya datang nak minta maaf. Zara, saya berdosa. Saya tahu. Izinkan saya bertanggungjawab atas perbuatan saya dulu. Bukan niat saya... Tolonglah, Zara.” ~ Irsyad

“Get lost!!” ~ Zara.

Fikir Zara, semuanya kembali normal jika Irsyad pergi. Namun kemunculan tidak terduga Aiman sewaktu Irsyad menagih kemaafan daripadanya telah merumitkan keadaan. Irsyad merayu kepada Aiman untuk memperisterikan Zara.

Apakah yang harus dilakukan oleh Zara? Terima saja Irsyad yang banyak melukai hatinya atau... menyepikan diri sekali lagi?