7 HARI MENCINTAIKU - SITI ROSMIZAH

7 HARI MENCINTAIKU - SITI ROSMIZAH
HARGA BUKU : RM32.90
BUKU : BARU

SINOPSIS


Khuzairi, dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yang setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya.

“Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau. Kau memang saja nak cari pasal dengan aku kan? Hei Khuzairi kau dengar sini. Kau tu budak kampung yang tak sedar diri! Tapi ada hati nak kahwin dengan anak orang kaya! Sedar-sedarkanlah diri kau tu. Kau tak layak langsung nak berdamping dengan akulah. Kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau. Buat tak reti bahasalah pulak. Aku harap lepas ni kau akan ingat kata-kata aku ni sampai mati! So…apa kata kau berambus sekarang! Kau pergi balik jaga kambing-kambing kau sebab kat situ baru betul tempat kau!” 

Aduhai! Angkuh sungguh kata-katanya. Bungkam seketika Khuzairi mendengarnya. Jauh di sudut hati dia mula bertanya, sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yang di lemparkan oleh gadis ini? Sudah lalikah telinganya? Sudah matikah perasaannya? Tidak ke dia kecewa? Tidakkah dia terluka? Khuzairi mengangguk perlahan.

“Ya, aku juga manusia biasa, aku ada hati dan perasaan, tapi aku tidak mampu untuk berbuat apa-apa, demi satu amanah aku harus menelannya, demi satu amanah aku harus terus bersabar….” 

Amanah? Amanah siapa yang di genggam oleh Khuzairi itu, sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita? 

Lupakah Mia Adriana, hidup ini bagaikan putaran roda, satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri. Berdoalah, di kala keinsafan menjelma nanti, cinta lelaki bernama Khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya. 

ehsan :sr

16 comments:

  1. hat nie novel bari siti rosmizah ker??

    ReplyDelete
  2. wahh..!!!mcm best jerkkk..nk belilahh....
    nie novel yg ke4 eaa???
    kte da beli andai itu takdirnye..lps 2 cnta ko& ak..cume novel lafazkan khalimah cnta dan novel nie jerk blom beli...
    dkt mne nk beli novel nie ea???
    n mcm mne kte nk dapatkn katalog novel2 ea???

    ReplyDelete
  3. cemana nk beli buku ni.cari kat kedai dah abis

    ReplyDelete
  4. betul buku baru siti rosmizah..
    karya beliau yang ke 4

    BAGI YG BERMINAT UNTUK BELI EMAIL KEPADA SAYA
    fadzw@hotmail.com

    STOK BUKU TERHAD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi.. buku nie ada lg ker ?

      Delete
  5. sy nk beli buku nie....cmne sy nk buat??kt kedai xd..sape blh tlg sy??nk beli untuk my sis...untuk bday dia..help me

    ReplyDelete
  6. mizszetty..saya ada jual cuma stok skrg dah habis..
    stok baru mungkin weekend ni..

    boleh email saya ye..
    fadzw@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. ada novel tbaru x...ksemua novel siti rosmizah sy dh ada...cme nk tgu yg tbaru,,,bila eye nk kuar???

    ReplyDelete
  8. saya pun nk bli,tp dah abis la plak..sy xnk miss novel siti rosmizah..terbaikkk

    ReplyDelete
  9. warh,,,cam best jew novel nyh...nk bli r...x ley jd nyh.....

    ReplyDelete
  10. Camne ye nak wat report sikit.. Citer memang best giler.. very d touching.. cuma ada page yg tiada... dalam 30helai repeat page yg sama... camne tu ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bawa resit pembelian dan buku dan pergi balik ke kedai dimana buku dibeli..beritahu/tunjuk pages yg tak ada..
      biasanya diorang akan ganti balik..

      Delete
  11. Saya dah baca dah novel ni! best giler...! terbaik.. tapi saya terpaksa pinjam kawan saya punya novel sebab dah habis... Siti Rosmizah la novelis idola saya...! ^_^

    ReplyDelete
  12. novel ni mmng best gilreeerrr...sya dpat byngkan Mia Adriana sbgai Izara Aishah dan khuzairi sbgai Fizo Omar...mmng serasi...dgn sifat mia adriana ala2 manja...novel ni sgt mnyentuh prsaan sya shnggakan sya x bleh tido...:)

    ReplyDelete
  13. Kalo la novel ni di dramakn.. pelakon Izara Aishah sbg Mia Adriana & Aiman Hakim Ridza sbg Khuzairi mesti meletop punya mcm vanila coklat.. setuju x???

    ReplyDelete