Showing posts with label THE CHAPTER. Show all posts
Showing posts with label THE CHAPTER. Show all posts

TODAY I MARRY MY BEST FRIEND - SYAMNURIEZMIL

TODAY I MARRY MY BEST FRIEND - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 20.00

WHATSAPP : 0177342366

REPRINT DENGAN COVER BARU


“Berdua dengan aku lebih baik kan?”

“Tapi ada syaitan kalau berdua.”

“Tu sebab aku nak ajak kau kahwin cepat-cepat. Boleh ke?”

Menganga mulut aku bila my best friend ajak aku kahwin. Yang aku risaukan… aku akan kehilangan kawan baik aku! Bayangkan, lelaki yang selama ini biasa aku melepak sama, merepek sama-sama, tiba-tiba… nak jadi kekasih aku? Uuuu… Tak ke janggal?

Lagi haru aku nak menolak, bila mak kata, dari dulu lagi dia dah dapat agak jodoh aku akan dengan Usyair tu. Nak mengadu kat Umairah pun tak ada guna sebab dia lagi buat aku terfikir yang abang dia tu memang ditakdirkan berjodoh dengan aku. Argh! Tak ada ke siapa-siapa boleh cakap yang aku dengan Usyair tu takkan boleh jadi kekasih, apatah lagi suami isteri?

Kenapa perjanjian kami dulu yang berjanji nak kawan sampai mati tapi tak boleh sampai kahwin tu terbubar pula? Dan dengan senang-senangnya Usyair buat perjanjian baru dan batalkan perjanjian lama, iaitu;

“Kita kawan sampai mati, tapi tak boleh sampai kahwin kecuali...”

“Kecuali apa?”

“Pada penghujung umur kita 27 tahun, kita tak ada sesiapa, yang ada hanya kau dan aku saja dalam hubungan kita ni, kita boleh kahwin sesama kita.”

“Errr…”

Aduhai... Perlu ke aku bersetuju? Lamaran Usyair itu tak salah sebab aku memang tak ada sebab untuk tolak dia. Tapi… sanggup ke aku kehilangan kawan baik aku sendiri? Nampaknya aku harus bertindak untuk membuktikan pada diri aku sendiri sama ada aku harus menerima Usyair ataupun menolaknya bulat-bulat.


“Aku ajak kau kahwin... sebab aku cintakan kau. Kalau kau cintakan aku, kau accept my proposal. Simple, Qis. Esok hari... tak ada siapa yang tahu. Hanya Tuhan yang tahu. So, kalau kau tanya, boleh ke tak boleh ke... aku tak ada jawapan untuk itu sebab itu Tuhan punya kerja. But I have faith on us. I trust us. Do you?”


CINTA SI MAMAT SENYUM SENGET - SYAMNURIEZMIL

CINTA SI MAMAT SENYUM SENGET - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 20.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

REPRINT DENGAN COVER BARU

Rahiil Adzra mempunyai 10 kriteria pemilihan jodoh. Bagi Rahiil, senyuman senget merupakan kriteria utama. Tak kisahlah kalau tidak penuhi 9 kriteria yang lain. Asalkan senyum senget!

Oleh sebab itu, Rahiil Adzra memilih tajuk, CINTA MAMAT SENYUM SENGET sebagai tajuk artikel untuk majalah Kosmo terbitan hujang bulan tersebut. Rahiil ingat, mahu menjadikan Anuar Zain sebagai subjek untuk bahan artikelnya. Tetapi, ketuanya, Fuaz Harraz, memilih Fuad Hawwaz, abangnya sendiri sebagai subjek untuk cerita Rahiil Adzra.

Malangnya, CINTA ialah perkataan yang menyakitkan bagi Fuad Hawwaz. Dia tidak mahu ditemu bual. Akibatnya, Rahiil Adzra diugut untuk dipindahkan ke jabatan iklan yang tidak disukainya.

“Maafkan saya Cik Rahiil, saya tak berminat untuk dijadikan subjek dalam majalah ini. Apa lagi, topiknya tak bersesuaian dengan saya. Cinta? Saya tak ada masa untuk itu. Terima kasih.”- Fuad Hawwaz

Nasib seperti menyebelahinya, Izzat Faris yang diperkenalkan oleh mumnya, merupakan kawan baik kepada Fuad Hawwaz. Namun, ada bayaran yang terpaksa Rahiil Adzra korbankan. Kalau tidak, Izzat Faris tidak mahu membantu.

“Kenapa tak kunci pintu? Kalau orang culik cinta hati Abang Izzat macam mana?”- Izzat Faris

Bayarannya ialah menjadi cinta hati palsu Izzat Faris. Bukan saja palsu di mata mum Rahiil dan Datin Farah, tetapi di depan semua orang. Apakah maksud Izzat Faris? Adakah dia benar-benar jatuh cinta pada Rahiil?
Gara-gara amaran dan ugutan Fuaz Hawwaz, Rahiil Adzra mula jatuh cinta. Tetapi, benarkah Rahiil Adzra jatuh cinta kerana senyuman senget itu atau kerana takutkan ugutan Fuaz Harraz?

“Kalau untuk mendapatkan berita, memaksa awak untuk bercinta dengan dia, buatlah dia sampai jatuh cinta dengan awak. Kalau tidak, awak jatuh ke advertising.”- Fuaz Harraz

Kerana The Devil, Rahiil berdepan dengan dua pilihan. Antara The Dashing dan The Devoted. Siapalah agaknya yang layak memiliki sijil hati The Diva dan memenuhi kriterianya? Hakikatnya, Tuhan hanya memberikan apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Tuhan Yang Maha Adil.

DATING MISS MILLIONAIRE - SYAMNURIEZMIL

DATING MISS MILLIONAIRE - SYAMNURIEZMIL

HARGA BUKU : RM 28.00 (SM) 
TERMASUK POSTAGE

WHATSAPP : 0177342366

Jelita Adzra merupakan anak tunggal kepada Tan Sri Jalil dan Puan Sri Adzna. Dia mewarisi keseluruhan kekayaan kedua orang tuanya. Kerana dia merupakan Miss Millionaire... hidupnya telah diatur dan dikawal sejak kecil. Jelita tak kisah. Dia ikut semuanya tanpa bantahan sehinggalah dia berusia 28 tahun.

“J tak nak bodyguard ikut. Cukuplah Zahara saja ikut J ke Bangkok nanti. Kalau daddy...”
“Okay, fine. Boleh.”

Terasa rancangan daddynya berbaur muslihat... Jelita menyuruh Zahara, pembantu peribadinya menyiasat siapa yang bakal mengikuti mereka ke Bangkok. Rupa-rupanya, anak Dato’ Harith yang bernama Zayd Harrison. Malangnya, tiada sebarang informasi tentang Zayd yang diperoleh. Oleh sebab itu, Jelita menyuruh Zahara menyamar sebagai dirinya.
Tak sangka Jelita, rupa-rupanya ada yang tahu tentang penyamarannya itu.

“Fine. Saya akan jawab. Tapi, apa rahsianya, Encik Zhafran?”
“Kenapa awak menyamar jadi Cik Zahara, Cik Jelita Adzra?”

Zhafran Yusof, merupakan adik angkat Zayd. Kedua orang tuanya telah meninggal dunia sewaktu dia masih kecil dan kenangan yang paling manis yang dia simpan ialah sewaktu zaman sekolah rendah. Kenangan itu termasuk cerita cinta pertamanya, Jelita Adzra yang berjaya mencuri hatinya sejak darjah satu.

Konflik mula timbul apabila Rebecca Tan Sri Rashid, seorang yang selalu cari pasal dengan Jelita membuat pertaruhan dengan kawan-kawannya untuk dapatkan Zayd. Geram dengan Rebecca, Jelita merancang untuk menggoda Zayd terlebih dahulu. Akibat itu, penyamarannya berubah. 

Menariknya... Jelita tak bertepuk sebelah tangan.

“Hati saya ni bukannya Maybank2u sampai nak kena pakai password. Tak perlu sampai nak jadi penggodam, Zayd.”
“So, engineer pun bolehlah?”
“As long as he is the right person, the heart will unlock itself.”

Masalahnya, adakah Zayd orang yang tepat? Berbaloikah Jelita buat Zayd jatuh cinta padanya... semata-mata untuk menyakiti hati Rebecca?

“Selamat malam, Jel. Don’t forget our date start tomorrow. I’ll pick you up... be ready, jangan lari. Assalamualaikum.”


Atau... Zhafran akan jadi penyebab hati Jelita yang sekeras tungsten... menjadi cair? Siapa agaknya yang layak dating dengan Miss Millionaire?