Showing posts with label NIA QURRATUN'AINI. Show all posts
Showing posts with label NIA QURRATUN'AINI. Show all posts

DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI


DINDA KANDA - NIA QURRATUN'AINI

HARGA BUKU : RM 25.00 (SEM)

WHATSAPP : 0177342366

Dinda Andria. Nama bukan main sedap, tapi dia suruh orang panggil dia D saja.
"Jangan panggil saya dengan nama tu. Panggil saya D."
"Nama Dinda sesuai untuk awak. Awak pulak boleh panggil saya Qib. Tapi, kalau awak nak panggil saya kanda pun boleh. Dinda, kanda." 
"Tunggu Malaysia turun salji kut baru saya panggil awak kanda."

Bagi Khairi Raqib, pencarian gadis misteri selama tiga tahun berakhir bila D muncul di hadapan matanya. Lidah jadi kelu, hati pula hanya Tuhan yang tahu. Yang jadi masalahnya, jantung D tak berdegup laju.
"D tu untuk apa?"
"Awak dah tahu nama penuh saya, kan? Masih lagi nak tanya D untuk apa?"
"Kalau bagi saya, d tu untuk darling. Ataupun dear."
"D untuk Dinda."

Gara-gara hutang terlanggar side mirror, Khairi Raqib dekatkan jarak hatinya dengan D. Bila lelaki itu ajak kahwin, D tak tahu sama ada dia malu atau mahu. Apa yang pasti, Khairi Raqib mahu hubungan mereka jadi kita.
"Saya suka awak sebut perkataan kita."
"Dari dulu saya nak tanya, kenapa awak suka dengan perkataan tu?"
"Kita. Satu perkataan yang melibatkan saya dan awak secara serentak. Ibarat saya dalam diri awak dan awak ada dalam hati saya."


Kali ni jantung D sudah berdegup laju. Prinsip seteguh Tembok Besar China mula runtuh. Namun, ada rahsia yang Khairi Raqib pendam. Termasuklah peristiwa tiga tahun dulu.

PERLU KAMU - NIA QURRATUN'AINI

PERLU KAMU - NIA QURRATUN'AINI
HARGA BUKU : RM19.00
BUKU : BARU

 “Bila hati ini berbicara, aku tahu itu kamu. Bila hati ini mendengar, aku tahu itu kamu. Bila hati ini melihat, aku tahu itu kamu. Dan bila aku tahu itu kamu, hati ini mula tersenyum dan sesungguhnya hati ini perlu kamu.”

Pertemuan dengan gadis misteri itu di alam mimpi sudah cukup membuatkan hati Iqram tertanya-tanya. Acapkali ia berulang dan dia jatuh cinta terhadap gadis itu walaupun Natasya berada di sisi.

Takdir menemukan Iqram dengan Insyirah di alam nyata. Hati Iqram mengatakan Insyirah adalah gadis misteri itu. Gadis yang sama di alam mimpinya. Dia percaya Insyirah adalah takdirnya. Namun, setia Insyirah untuk Zafirul. Tidak mungkin untuk lelaki lain.

Satu peristiwa yang tidak diduga berlaku dalam hidup Insyirah. Apa yang menimpa menyebabkan dia melemparkan kebencian terhadap Iqram. Namun, Iqram seboleh mungkin mahu peluang kedua daripada Insyirah. Dia mahu alam mimpi dan realitinya bersatu. Insyirah harus ditawan hatinya.

Apakah akan terjadi? Mampukah Iqram menawan hati Insyirah sekali gus memperoleh peluang kedua yang dia mahukan? Adakah benar Insyirah takdir untuk Iqram? Benarkah Insyirah dan Iqram saling memerlukan?