THE REASON - REHAN MAKHTAR


THE REASON - REHAN MAKHTAR

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Dia… Adalah wanita yang menyayangi diri sendiri biarpun satu dunia tak mahu menghargai. Namun, saat dia mula mencintai; Ammara robek hati sendiri dengan begitu kejam. Dia tertipu dengan cinta fananya. Air mata jatuh tak terseka tetapi lelaki itu pergi begitu saja tanpa menoleh buat kali kedua. Lelah dia mencari sebab tapi akhirnya, dia pujuk hati untuk terima.
“I tak paksa dan I takkan rosakkan masa depan you. But I need at least an answer. Boleh tak you bagi jawapan?” - Ammara
“No!” - Eqram
Sepatah jawapan Eqram telah membunuh jiwanya. Ammara tunduk menyesali salah sendiri. Kerana itu dia bangkit bila hadir seorang puteri bernama Nur Amaris menemani perjalanan begitu sukar bahana beban kesan dosa silam. Namun, setelah lima tahun... Pintu yang selama ini tertutup… Terkuak. Adakah ini juga sebahagian hukuman untuknya?
“Then, patut ke I remind you balik? Perlu ke I bagi tahu you parut pada tubuh you, yang you sendiri mungkin tak tahu…” - Eqram
“Berapa kali nak cakap, bukan saya. Dan tolong tutup mulut awak tu. Jangan cakap kotor dengan saya, Mohd Eqram!” - Ammara
Lelah dia berlari. Puas dia elak. Tapi, takdir terus menguji.
“Saya memang suka awak sejak pertama kali, Ara. Saya sudi jaga awak dan Amaris.” - Eqwan
“Saya tahu awak baik, Eqwan. Tapi, segalanya tak mudah untuk saya…” - Ammara.
Ammara akhirnya menerima pinangan Eqwan kerana dia yakin, dia juga berhak bahagia. Biarpun Ammara tahu, Eqram tidak mahu dia menjadi isteri kepada abang lelaki itu.
“You said no… To me. I betul-betul perlukan you dulu, Eqram. Setidak-tidaknya, you bagi satu sebab kenapa you buat I macam tu…” - Ammara
“I don’t have even a reason back then. I dah cakap dekat you yang I jahil. I yakin you pun sama dengan I. For me, you dig your own grave by choosing me. But now... I have that reason, Ammara. And the reason... Is you...” - Eqram
Pengakuan Eqram telah menghambat mimpi ngeri yang selama ini menghantui Ammara. Dia akan bahagia bersama Eqwan. Dia yakin. Seperti kata Afina… Bahagia itu akan datang tidak lambat dan tidak cepat, tapi pada masa yang tepat. Kerana dia pernah gagal merancang; kali ini, dia hanya serahkan segalanya pada Tuhan yang menentukan. Apa saja ketetapan, sepenuh hati dia akan terima. 

JAUH KAU PERGI - DHIYA ZAFIRA


JAUH KAU PERGI - DHIYA ZAFIRA

HARGA BUKU : RM38.00 SM

TERMASUK POSLAJU SM

WHATSAPP : 0177342366

One for all. All for one.


Seperti setianya persahabatan Arthosm Porthos, Aramis dan d'Artagnan dalam The Three Musketeers, Rif, Jimmy, Eddie, Luqman dan Helmi menjunjung prinsip yang sama. Percaya dan setia antara satu sama lain. Komando GGK. Brotherhood. Mereka sahabat. Saudara dunia akhirat.



Bila Jimmy terbunuh dalam operasi rahsia. Dunia mereka musnah sekelip mata. Perhatian mereka tertumpu pada insan yang satu. Afiqah Najwa @Afi, kembar Jimmy.



Satu kematian. Satu pembunuhan. Satu konspirasi. Satu ketidakpastiaan, Tiba-tiba nyawa Afi dalam bahaya. Siapa Cougar sebenarnya?



"Jaga Afi, Janji dengan aku. Kalau sesuatu jadi pada aku, jaga Afi, Rif!"



Janji dan sumpah seorang sahabat. Rid tekad lakukan apa sahaja untuk melindungi Afi. Apa saja termasuk mengahwininya.



Tetapi muliakah hubungi yang dipenuhi dengan rahsia dan pendustaan? Sucikah cinta yang tercemar keraguan? Apabila kebenaran terbongkar, mampukah Rif dan Afi pertahankan cinta mereka?



Menyerah kepada takdir bukannya bererti menyerah kalah kerana manusia ditakdirkan untuk menang, bukan?



TALL, DARK & DANGEROUS - DHIYA ZAFIRA


TALL, DARK & DANGEROUS - DHIYA ZAFIRA

HARGA BUKU : RM 38.00

TERMASUK POSLAJU SM

WHATSAPP : 0177342366

Ceritera 1 - Buru Bayangan Luka


Dia umpama.... 'The Girl who cried Wolf.'



Tiada yang percaya. Tiada yang mahu mendengar kata. Halusinasi... delusi... suicidal. Semua itu dia.



Bila maut datang menyapa, Azalea nekad. Untuk kekal hidup. Untuk terus berjuang. Untuk sebuah kepercayaan. Survival instinctnya tiba-tiba menjulang. Dia tidak boleh mengubah masa silam namun dia percaya esok masih ada untuknya.



Namun... mahukah mereka percaya pada kebenaran yang tidak kelihatan?




Ceritera 2 - Haq 3



"Haq.



Kadang-kadang aku fikir, aku terlalu takut untuk bahagia. Kerana setiap kali aku tersenyum gembira... sesuatu yang buruk pasti terjadi. Aku takut kehilanganmu sekali lagi. Namun aku juga percaya... jika kau ditakdirkan untukku, sampai bila-bila pun kau tidak akan pernah menjadi milik orang lain, bukan?



Tetapi Haq... aku gementar ketika ini. Kerana di saat kita menemui Syurga... Neraka pun tercipta."

HAQ 11 - DHIYA ZAFIRA


HAQ 11 - DHIYA ZAFIRA

HARGA BUKU : RM 35.00 SM

TERMASUK POSLAJU SM

WHATSAPP : 0177342366

“Polis?” Geleng.


“Tentera? Spy?” Geleng.



“Criminal? Smuggler?”



“Who do you think I am?”



Siapa Haq yang sebenarnya?



Alin keliru. Dia celaru. Lelaki berbahaya yang cuba menamatkan riwayatnya, kini berubah menjadi ‘her knight in shining armour’. Sukar mahu percaya, tetapi sebaik sahaja haluan mereka bertemu, dunianya berubah sekelip mata.



Haq buntu. Apa yang awalnya menjadi tugas biasa, berubah sehingga di luar kawalan. Mengenali seorang Adlin Suffiya tidak pernah termasuk dalam perancangannya. Tiba-tiba tujuan hidupnya berubah.



“Damn it Alin. I never wanted to end this way.
Falling in love with you was never in the plan.”



Alin tekad. Dia tidak akan menerima perkataan ‘TIDAK’. Lebih-lebih lagi bila dia yakin Haq mahu mengatakan ‘YA’. Lalu bagaimana caranya untuk meyakinkan Haq bahawa peluang untuk mereka bahagia masih tetap ada.



~ Never trust everything you see. Even salt look like sugar~



KIEF - DHIYA ZAFIRA


KIEF - DHIYA ZAFIRA

HARGA BUKU : RM 38.00 SM

TERMASUK POSLAJU SM

WHATSAPP : 0177342366

Apakah perasaan bila anda kemalangan pada hari pernikahan dan hanya sedar 5 tahun kemudian?


Apa yang dirasa bila anak yang ditatang dengan minyak yang penuh, tiba-tiba ada yang mendakwa itu bukan miliknya? 



Apa yang harus dilakukan, bila masa silam yang cuba dilupakan kembali menghantui dan mengekori dalam diam?



Sesungguhnya dendam itu amarah yang marak apinya. Sama ada kita berjaya keluar atau hangus terbakar terperangkap di dalamnya.



Bagi Kief dan Arin, mereka hanya mahu mencari bahagia. Namun hidup yang baru bermula adakah sudah sampai ke penghujungnya?



"There are some things in life that are worth fighting for till the end."

LELAKI BERDOSA - FARISHA IMANI


LELAKI BERDOSA - FARISHA IMANI

ZINE (CERITA PENDEK)

HARGA : RM18 SM/ RM25 SS

TERMASUK POSLAJU

SPECIAL EDITION. TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

UNTUK PEMBELIAN WHATSAPP : 0177342366

Besar dosanya pada Nabiha. Besar lagi rasa penyesalan yang berbalut di hatinya. Kini, Shawn menanggung derta menjadi lelaki berdosa setelah apa yang dia lakukan terhadap bekas isterinya itu.

Demi menghukum dirinya, selama lima tahun itu Shawn setia menjadi pemerhati sepi kepada Nabiha. Ke mana sahaja Nabiha pergi, dia akan berada berhampiran. Demi keselamatan Nabiha juga demi rasa kasihnya pada wanita itu.

Ya. Cinta dan kasih semakin membaja dalam hati Shawn untuk Nurul Nabiha.

Namun, layakkah dia untuk terus menyimpan rasa itu sedangkan hakikatnya dialah menjadi penyebab kepada segala penderitaan yang gadis buta itu hadapi?

"Saya macam pernah dengar suara awak. Tapi siapa ya." - NABIHA

"Saya... saya pemandu teksi hari tu. Yang tumpangkan awak dekat tanah perkuburan ti." - SHAWN



LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR


LAMARAN CINTA TUAN ZUHAYR - FATIAH ZOHAR

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Pendiam. Susah nak senyum. Suka buat hal sendiri. Itu adalah Rafiqree Zuhayr yang dia kenali dahulu. Tapi, setelah bertemu semula dengan lelaki itu setelah 10 tahun, persepsi Imratul Najuwa jadi berubah.

Dia bukan lagi Rafiqree Zuhayr yang sama. Banyak bercakap, suka menyibuk hal orang dan yang paling penting, dia suka tersenyum. Tapi, kenapa senyumannya macam tersimpan seribu satu kesedihan?

“Kau tak naklah kahwin dengan aku, sebenarnya? Kau janji nak jadi isteri aku tu, apa?” - Rafiqree Zuhayr
“Jangan buat perangai budak-budak, boleh tak?” - Imratul Najuwa

Bagi Imratul Najuwa, Rafiqree Zuhayr melamarnya menjadi isteri atas dasar simpati semata-mata. Hanya kerana lelaki itu kasihan dengan nasib yang menimpa dirinya sepanjang 10 tahun mereka terpisah. Tapi, setelah mengetahui kelukaan yang dialami Zuhayr dan kesedihan lelaki itu jauh lebih menyedihkan daripada hidupnya, Najuwa mengubah haluan fikirannya.

“Kau nak melamar aku ke?” - Rafiqree Zuhayr
“Aku dah sedia nak jadi isteri kau. Kau sudi tak jadi pengantin lelaki aku, Rafiqree Zuhayr?” - Imratul Najuwa

SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY




SETELAH KUDIMILIKI - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Sarrafia terkejut selepas kali pertama diperkenalkan dengan lelaki yang bernama Adriz itu. Lelaki yang buat tak tahu meskipun sudah melihat wajahnya. Pelik. Lantaklah, kalau tak kenal, lagi bagus. Lebih mudah. Dia pun bukan lagi perempuan terhegeh-hegeh serupa dulu.
“Saya tak pernah jumpa awak. Ini kali pertama saya jumpa awak. Tapi pelik sebab awak nampak tak sukakan saya.” - Adriz
Sarrafia naik menyampah apabila Adriz kerap mengekorinya. Kalau tak kenal sudahlah, yang nak mengekor tu apa hal. Gila! Pula tu selalu Adriz cakap dia berasa tak tenang. Lagi gila, sudah dia tak tenang nak ajak orang lain tak tenang juga.
“Saya nak tebus apa yang berlaku antara kita dulu.” - Adriz
“Gila! Nak tebus apanya. Guna duit atau nak guna badan saya sekali lagi?”- Sarrafia
Kedegilan Adriz membuatkan Sarrafia menerima apa yang mahu ditebus oleh Adriz. Walaupun dalam hatinya tetap ada rasa yang sukar untuk difahaminya sendiri. Sarrafia tidak mahu bahagia, tetapi dalam hatinya penuh dengan cinta untuk Adriz. 
Bahagia ataupun tidak biarlah masa yang menentukannya...

*Credit to admya.blogspot.com

CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY


CINTA YANG TERTANGGUH - ZAZA QRY

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

Kematian mengejut abang ipar dan kakaknya membuatkan Hanania menjadi ibu segera kepada dua orang anak saudaranya. Tidak pernah dia mengeluh walaupun terpaksa menjaga amanah itu. Cuma, ketika kawan sekolahnya datang bertemu dengannya, dia terpaksa menipu dek didesak. 
Desakan itu membuatkan Hanania menunjukkan gambar bakal suaminya dalam sebuah majalah. Rupanya lelaki itu memang wujud. Wujud dalam versi yang amat menjengkelkan. Tambahan pula, Adrish Haqiey adalah bos tempat kerja barunya. 
“Perempuan bertudung sama saja. Hipokrit.” – Adrish
“Pelik dan gila. Salah pula orang pakai tudung. Tudung itu untuk menutup aurat.” – Hanania
Adrish tak sukakan Hanania kerana dia bertudung, tapi tetap sakit hati bila ada lelaki dekat dengan Hanania. Paling geram apabila bekas kekasih Hanania, Afii, datang mencari Hanania. Hanania yang mahu melarikan diri daripada Afii meminta tolong Adrish. Adrish on saja. Maka jadilah mereka suami dan isteri palsu.
“Encik nak kahwin lain ke?” – Hanania
“Aku kan dah kahwin dengan kau. Kau ingat aku mampu nak layan bini yang ramai?” – Adrish
Bila Adrish Haqiey mula anggap hubungan palsu itu sebagai yang benar, Hanania tak senang duduk. Panggilan love juga buat Hanania penasaran.

MAGHFIRAH - REHAN MAKHTAR


READY STOK

MAGHFIRAH - REHAN MAKHTAR

HARGA JUAL : RM38.00 SM/ RM46 SS

BUKU BERTANDATANGAN

ORIGINAL TANDATANGAN REHAN MAKHTAR


WHATSAPP : 0177342366

Maghfirah


HIDUP  ini adalah satu perjalanan.  Perjalanan yang boleh jadi lancar atau punyai halangan yang dipanggil ujian dan perjalanan hidup Ian berubah arah bila hati itu berlabuh pada pelabuhan yang tidak sepatutnya. 



Kerana itu, Ian buang segala yang dia ada demi bermula semula.  Dua tahun dia bermusafir menggalas beban dan bila dia singgah di depan seorang Maghfirah, dia tertanya… adakah ini destinasi terakhir?   Tapi, kenapa gadis jelita ini memencilkan diri daripada dunia?  



“Apa yang awak cari, Maghfirah?”  - Ian.



“Saya tak mencari.  Saya menanti.” –  Maghfirah



Pada Maghfirah, dia sentiasa bersyukur biarpun hidup miskin bersama ayah tersayang.  Salahnya berkeras kerana percayakan janji Nazri, biarpun pepatah mengatakan… orang tua makan garam lebih dulu.  Natijahnya dia tanggung hingga ke hari ini angkara fitnah.



Aneh.  Bila lelaki asing bernama Ian muncul di ambang pintu, yang tertutup itu dirasakan kembali terbuka.  Tapi, dia tiada daya untuk sekat langkah Ian.  Lelaki itu punyai wanita lain di dalam hati yang menjadi igauan saban malam.  Tapi, dia tetap akur dengan aturan takdir dan cuba menjadi kekuatan bagi segala kelemahan Ian kerana dia yakin, Ian sedang menjadi benteng dalam melindungi hati rapuhnya.  



“Saya tahu, lelaki macam awak tak perlukan saya untuk bermanja…”  - Maghfirah



“Siapa cakap saya tak perlukan awak?”  - Ian



Namun, bila wajah yang menjadi igauan Ian muncul membawa rahsia tentang kisah lalu Ian yang telah meragut satu nyawa, Maghfirah tahu… setakat itu saja Ian menjadi benteng untuknya.  Biarlah dia pula yang jadi pertahanan demi lelaki yang amat dia cinta. 



“Jari saya mesti kasar, kan?  Mesti tak sehalus jari dia.  Tapi, jari ini yang akan seka airmata awak sampai bila-bila…” - Maghfirah



“Maafkan abang sebab lukakan hati Firah biarpun abang tak sengaja, sayang…” - Ian



Ini kisah tentang satu perjalanan mencari sebuah keampunan demi secebis ketenangan.  Maghfirah dan Ian sama-sama dihunus mata pedang.  Mereka luka bersama.  Dan, mereka saling menjadi penawarnya.  

IKHLAS CINTA ANGGUN - CIK TET


IKHLAS CINTA ANGGUN - CIK TET

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

Terjatuh hati dengan bos sendiri, itu yang sedang dialami oleh Anggun Cempaka. Bukan salah dia. Semua itu Encik Ikhlas punya pasal. Layanan dan bicara manis pemuda itu buat dirinya sentiasa di awangan.

“Kalau saya nak dessert, saya tak nak makan benda lain. Saya nak awak aje.” – Encik Ikhlas

“Jangan nak mengarutlah, encik. Pergilah sana.” - Anggun

Namun dia sedar dengan kedudukan diri sendiri. Lebih-lebih lagi bila ada bunga lain yang sudah lama menanti. Lelah dengan permainan perasaan, Anggun menjauhkan diri dari Encik Ikhlas. Ada misi dan amanah yang perlu dia selesaikan.

Demi menunaikan amanah arwah orang tuanya, terlalu mahal pula harga yang dia kena bayar untuk sebuah kemaafan. Ada pengorbanan yang perlu dia lakukan. Dan kemunculan Encik Ikhlas telah membuatkan misinya semakin sukar.

“Dekat sini aje awak bersembunyi daripada saya?” – Ikhlas

“Saya datang sini bersebab. Ada misi yang perlu saya selesaikan.” – Anggun

“Kenapa lari dari saya, Anggun?” - Ikhlas

“Saya minta maaf. Saya cuma tak nak halang bahagia encik.” – Anggun

Apakah misi Anggun berjaya? Bagaimanakah penerimaan Anggun setelah mengetahui siapa sebenarnya Encik Ikhlas dalam hidupnya? Jika benar itu cinta sejati, rasa berbaloi walau disakiti.


LOVE ELSA DAN LOVE ELSA 2


LOVE ELSA DAN LOVE ELSA 2

CETAKAN TERHAD

"DAPATKAN SEGERA SELAGI STOK MASIH ADA!!!"

PRE-ORDER KOMBO GREEDY


PRE-ORDER KOMBO GREEDY

HARGA JIMAT - RM95.00 SEM / RM105.00 SS

TARIKH TUTUP PRE-ORDER - 31 OGOS 2019