Showing posts with label MYRA AMEER. Show all posts
Showing posts with label MYRA AMEER. Show all posts

AKU SHARK - MYRA AMEER

PBAKL ..... PBAKL.....PBAKL

HANYA TERDAPAT DI PESTA BUKU ANTARABANGSA KL

JADILAH ORANG YANG PERTAMA MEMILIKI NYA !



AKU SHARK - MYRA AMEER @ AMEERA AMEER)

HARGA BUKU : RM28.00

UPAH RUNNER PBAKL RM2.00

POSTAGE : RM7.00 (SEM) / RM11.50(SS)

BAYARAN AKHIR : 4HB MEI

PENGHANTARAN SELEPAS TAMAT PESTA BUKU

Anda peminat penulis Ameera Ameer ?

Disini kami belanja cover dan blurb untuk novel keluaran Mei. 
Untuk anda yang mengikuti karya-karya hebat daripada penulis Myra Ameer ( Ameera Ameer ), jangan lupa untuk menjadi antara pemilik terawal yang memiliki Aku Shark...Dan Akulah Lelaki Itu di PBAKL nanti!! đź“·đź“·
.
**************
Dia bukan anak raja, bukan juga CEO syarikat ternama atau pelajar lulusan dari luar negara, tetapi dia hanyalah insan biasa yang punya kisah hidup yang penuh duka dan tidak sempurna.

Dialah Shark... Lelaki yang punya pesona dan digilai ramai gadis popular dan ternama. Biar dipikat dan digoda tetapi hatinya tetap dijaga hanya untuk dimiliki oleh seorang gadis bernama Jeslina yang digelarnya bunga.

Bagi Jeslina, nama Shark atau digelar si pembuli itu memang sedari awal lagi sudah dipangkah-pangkah dari senarai calon teman lelaki pilihan. Dibuli tanpa henti ketika di sekolah menengah dahulu membuat dia sangat membenci biar lelaki itu gigih mengambil hati. Lebih-lebih lagi ketika itu dirinya bakal dimiliki oleh sahabat baik lelaki itu sendiri.

“Dengar sini Shark, antara kita tak mungkin akan ada apa-apa ikatan sebab aku akan berkahwin dengan Redza. Faham? - Jeslina

“Kuasa Tuhan tak siapa yang tahu, Jes. Orang yang dah berkahwin pun boleh bercerai, inikan pula baru bertunang. Eh! Pembetulan…Belum bertunang pun lagi.” – Shark

Terjalinnya ikatan pertunangan antara Redza dan Jeslina membuatkan Shark panasaran. Tetapi, jika sudah namanya Shark, biar hak orang akan tetap diredah juga selagi belum disahkan dengan akad dan perkahwinan.Walaupun dimarahi, juga dinasihati, dia tetap tidak peduli lebih-lebih lagi bila hati sudah terlalu mencintai.

“Astaghfirullahalazimmm... Kamu ni dah kenapa? Lupa Jes tu tunang kawan baik kamu?” – Mak Ngah Iman

“Untuk memiliki perempuan yang kita suka bukan senang mak ngah, jadi kalau ada peluang, kawan pun boleh jadi lawan.” – Shark

Sayangnya ketika ikatan dengan Jeslina hampir dimeterai, kebenaran terbongkar. Kerana seorang gadis bernama Nadrah, kisah silam yang hitam menjadi pertaruhan disebabkan dendam. Ugutan demi ugutan yang diterima daripada Redza membuatkan hatinya goyah dan mula hilang keyakinan.

"Well... The best man win. Sayangnya kau dah kecundang!” – Redza

“Kau ingat aku akan rahsiakan perkara ini dari Jes? Aku bukan lelaki macam kau. Berani buat tapi tak berani bertanggungjawab.” – Shark

“Dan kau ingat dengan berterus terang akan memulihkan keadaan? Tak, Shark… Kau hanya akan buat mereka benci dan jijik dengan kau.” – Redza

Mampukah Shark bertahan atau melepaskan demi melindungi insan tersayang? Dan bisakah kisah silam yang selama ini menghantui hidupnya berakhir dengan bahagia atau akan membuat jiwanya lebih merana? Dan siapa pula Nadrah yang tiba-tiba muncul membawa bencana?


SESAL SEPARUH NYAWA - MYRA AMEER

COVER EDISI KHAS
LIMITED STOK!

SESAL SEPARUH NYAWA - MYRA AMEER
HARGA BUKU : RM37.00
BUKU : BARU

“Awak rasa kita takkan jumpa lagi lepas ni?”- Fara
“Kita dah janji kan kita akan jadi kawan sampai bila-bila.” – Razlan

Pertemuan pertama di padang sekolah ketika berusia 12 tahun telah mengikat Fara dan Razlan dalam satu hubungan dan janji. Malangnya perhubungan baik tersebut tidak disenangi oleh Datin Mona dan Datin Liza disebabkan dendam lama yang disimpan. Sengaja memisahkan mereka, Datin Liza telah menghantar Fara ke Melaka untuk terus menetap di sana dan ketika di situlah bermulanya persahabatan baik di antara Fara dan Fendi.

Setelah sembilan tahun berlalu, Fara dan Razlan dipertemukan semula apabila mereka belajar di satu Universiti yang sama di Dublin. Pertemuan yang langsung tidak Razlan sedari sehingga Fara dijadikan sebagai mangsa bulinya. Fara yang kecewa dengan penerimaan Razlan, membuat keputusan untuk menukar pengajiannya ke Amsterdam dan belajar di satu Universiti dengan Fendi.

“Kau masih tak nampak eh? Kau ni buta sangat ke?” – Fara
“Dah malam, gelap. Memanglah susah nak nampak.” – Razlan
“Kau memang dah lupa!” – Fara
“Weii…ingat kau nangis-nangis ni aku kisah?” – Razlan
“Aku kisah sebab ada benda yang tak boleh diganti!” – Fara

Setelah menyedari siapa Fara sebenarnya, Razlan terus mencari. Bermula dari situ hubungan mereka kembali bertaut sehingga membibitkan rasa cinta dan menyebabkan Melissa, adik angkat Razlan dan Fendi cemburu. Dalam diam, berbagai usaha yang mereka lakukan untuk memastikan Fara dan Razlan berpisah.

Datin Mona dan Datin Liza yang mengetahui tentang perhubungan tersebut tetap menentang keras dan turut melakukan berbagai usaha untuk memisahkan mereka. Nekad, Fara dan Razlan membuat keputusan untuk berkahwin walaupun keluarga masing-masing membantah.

Ketika persiapan sedang giat dilakukan dan hanya tinggal tiga hari sahaja lagi majlis pernikahan berlangsung, Razlan menghilangkan diri. Fara kecewa dan lebih mengecewakan lagi apabila dia mengetahui hilangnya Razlan adalah kerana menikahi Melissa, adik angkatnya sendiri.

Akibat luka yang Razlan tinggalkan, Fara terus hanyut dengan dunianya sendiri. Berbagai perkara yang dilakukan olehnya semakin menghancurkan diri sendiri. Bimbang dengan keadaan Fara yang sudah tidak mampu dikawal, sekali lagi Datin Liza menghantarnya ke Melaka untuk menguruskan perniagaannya di sana.

Setelah dua tahun berlalu, Razlan kembali menuntut janji. Mampukah Fara menerima huluran tangan Razlan setelah dilukai dan disakiti? Atau dia terus menerima huluran cinta Fendi yang sentiasa ada di sisinya dikala susah dan senang?