DIA PENJAGA HATIKU - HAIRYNN SALEHUDDIN


DIA PENJAGA HATIKU - HAIRYNN SALEHUDDIN
HARGA BUKU : RM26.00

POSTAGE (SEM) : RM8.00

*** BELI 2 BUAH BUKU TERBITAN ANAASA , FREE POSTAGE***


WHATSAPP 0177342366



Saat hati dah mula jatuh suka, dia terpaksa pendam kerana gadis itu bukan miliknya. Dia terlambat. Dan dia juga terikat. 

Haikal Qarleef, dicintai oleh tunangnya Kirana. Namun, entah kenapa pertemuan dengan pekerjanya Zaira mula membibitkan rasa cinta. Dalam diam, dia mencintai Zaira. Sungguh!

Nur Zaira, gadis yang setia menyerahkan cintanya pada kekasih hati. Walaupun dia tidak sehebat Haikal, namun itulah lelaki yang akan diangkat sebagai penghuni hatinya. Dia tidak ragu lagi. Kepada Azri dia serahkan rasa itu.

“Betul ke apa yang Zaira cakap tadi?” - Haikal Qarleef

“Betul apa, Encik Haikal?”- Nur Zaira

“Pasal nak kahwin tahun depan.” - Haikal Qarleef

“Ooo... Pasal tu. Insya-Allah, kalau tak ada aral melintang. Encik Haikal dengan Cik Kirana bila pulak?”- Nur Zaira

Lalu, Haikal buang jauh perasaan cinta pada Zaira. Zaira akan menjadi isteri orang. Dan dia, menerima ketentuan jodohnya bersama Kirana.

“Kita dah kahwin, Kirana. We are suppose to think about us. About our own family. Anak-anak kita.” - Haikal Qarleef

“What? Anak?” – Kirana

Benarlah kata Haikal, perkahwinan ibarat satu perjudian. Indah bila disebut tetapi pahitnya hanya mereka yang tahu. Begitu juga dengan Zaira. Dingin Azri terhadapnya memungkinkan segalanya. Dia tergantung sepi!

“I love you Nur Zaira.” - Haikal Qarleef

Saat rapuhnya hati, Haikal datang mendampingi. Lelaki itulah yang mengambil berat tentang dirinya. Hatinya dijaga. Dirinya rasa dipeduli.

Namun, betulkah apa yang dia lakukan? Sanggupkah dia melukakan hati Kirana hanya kerana kepentingan sendiri? Dia juga wanita. Dia rasai apa itu perit. Dia pernah rasa bila hati itu hancur. Dia pernah dilukakan!





No comments:

Post a Comment