ADAM DAN HAWA - AISYA SOFEA

ADAM DAN HAWA
HARGA : RM19.90
BUKU : BARU
STOK : 1

AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela.
Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata.
Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu.
Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam. Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi...
credit:resensi novel

21 comments:

  1. nice story.. keep on writing! :-)

    ReplyDelete
  2. saya mahu novel ne ada msih ker ??

    ReplyDelete
  3. ada khai..
    jika berminat..email saya; fadzw@hotmail.com

    ReplyDelete
  4. stok Adam dan HAwa ada beberapa buah lagi..bg yg berminat sila email terus kpd ; fadzw@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pe yg perlu d email kt email add u tu? I nk order novel ni satu...

      Delete
  5. novel adam dan hawa ada lagi ka

    ReplyDelete
  6. jika berminat email saya..

    fadzw@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. wauuu,,,
    mesti best cite nie..
    dah jadi drama dah cite nie

    ReplyDelete
  8. mmng best pun...*^^*

    ReplyDelete
  9. Novel ni still ader stok tk?

    ReplyDelete
  10. Y ade gmba aaron aziz n nadiya nisaa tu ade tak? Cover photo gmbr dorg?

    ReplyDelete
  11. sy nk order novel nie..ada lg ke ?

    ReplyDelete
  12. Salam admin, saya nak tumpang iklan sekejap kat sini.

    Kepada sesiapa yang nak tengok drama Adam & Hawa ni secara online boleh ke site saya www.acg-tube.com

    ReplyDelete
  13. salam.. novel ni ada lg tak?

    ReplyDelete
  14. Novel ni available x skrg

    ReplyDelete