Search This Blog

KERANA LAMARAN ITU - XUANZA

KERANA LAMARAN ITU - XUANZA
HARGA : RM30.00 / RM33.00
HARGA JUAL : RM32.00 / RM35.00
(HARGA TERMASUK KOS PENGHANTARAN)

“Nur Amal Humaira, in front of this beautiful mosque as a witness, will you be honored to become my wife?”
“I... I don’t think I can give you the answer now. I’m sorry.”
Aku dah pilih dia. Lelaki yang berterus terang untuk menikahi aku dan meminta aku menerima apa saja kekurangannya. Dan kami nekad untuk teruskan hidup bersama malah mengharungi apa saja dugaan yang tak pernah kami duga dalam hidup berumahtangga. Tapi, mengapa setelah aku memilih dia sebagai suami, banyak perkara yang dia sorokkan daripada pengetahuan aku, si isteri?
Aku berkahwin dengan dia untuk berkongsi suka dan duka bersama. Jika masa lalunya membuatkan dia ‘sakit’ begitu, kenapa tak diluahkan saja kepada aku agar aku faham kedudukan sebenarnya? Aku boleh tunggu… kerana aku masih ingat janji kami. Iaitu aku takkan tinggalkan dia, malah takkan memilih yang lain. Kerana atas nama isteri kepadanya.
Dan tak pernah aku duga, akan bertemu semula dengan kekasih hati yang selama ini aku fikirkan takkan kembali. Argh! Kenapa dia kena muncul waktu aku sudah bergelar isteri dan mempunyai suami, padahal selama ini dah banyak yang aku korbankan untuk menunggu dia. Adakah dia muncul atas tujuan tertentu? Adakah ada nama lain dalam hatinya sehingga dia berubah menjadi seorang lelaki yang berbeza? Sungguh aku cemburu!
“My beautiful angel has come to rescue me.”
“Wow... unbelievable! I teringin nak tahu siapa perempuan yang bertuah tu.”
“She’s somewhere here...”
“What?! Where?”
“In my heart.”
Dan ketika aku bingung untuk memilih sama ada untuk terus setia kepada suamiku ataupun memilih untuk menyambung cinta yang dulu bersama lelaki itu, tiba-tiba aku terdengar sesuatu yang selama ini aku tak tahu. Siapa Kyra?
“I want you to back off. I love him. We love each other. You are just the other woman, Amal. You’ve ruined our relationship.”
Oh! Masalah menimpa-nimpa aku sebaik saja aku menerima lamaran itu!