Search This Blog

LURUH - REHAN MAKHTAR




LURUH - REHAN MAKHTAR

HARGA : RM35

POSTAGE RM8 SM/RM13 SS



http://www.wasap.my/+60136342359
 "LURUH"

*

WALAU hilang segalanya… Daneen cuba kutip sisa kekuatan demi seranting harapan.  Tapi, bila mama dan kakak pergi menghadap Ilahi, ayah pula menafi kehadirannya… Daneen sedar yang ranting harapan itu terlalu halus untuk dia berpaut.  

Patah.  Terhempas.  Lebur.  

Kerana itu dia cuba melawan kezaliman dengan cara yang tidak bermoral sebagai senjata terakhir.  

“Kau tekad nak teruskan bisnes ni?  Yang rugi nanti… kau.  Kau akan hilang segalanya…”-MALIKI

“Benda paling bagus bila tak punya apa-apa ni, saya tak perlu risau lagi tentang kehilangan…”  - DANEEN

Daneen kalah.  Maliki berjaya memasung kedua kaki dan tangannya.   Membenarkan Maliki menakluknya adalah sesuatu yang tidak pernah dia rela tapi jika ini muslihat terakhir permainan, Daneen terima.  Dia perlu menang satu hari nanti.   Maliki nekad melindungi dan menyayangi.  Tapi, Daneen pergi tanpa dapat dikesan.  Maliki penasaran.  Dia kecewa kerana Daneen tidak beri waktu untuk dia tunaikan segala janji.    

Tujuh tahun Daneen berjuang demi keadilan.  Tujuh tahun Maliki bertahan kerana rindu dan setia.  Mereka teguh demi janji masing-masing yang tak pernah tertunaikan.  Namun, sekali lagi Daneen dikhianati oleh mereka yang dia percaya di saat Maliki muncul di depan mata.  

“Jauhi aku!  Atau kau akan musnah!”  - DANEEN

“Daneen dah musnahkan abang sejak tujuh tahun lalu...”  - MALIKI

Indahnya luahan cinta Maliki tidak pernah dapat menimbulkan rasa pada hati yang telah lama karam dalam darah yang masih mengalir.  Cukuplah Dareeyan; yang Tuhan hantar di saat dia berputus asa.  Bila ayah ada, kepingan bahagianya akan lengkap.      

Yang dingin bertambah dingin.  Yang keruh terus keruh.  Biar sekuat mana Daneen menolak, segagah itu juga Maliki bertahan.  Luka Daneen sukar diubati dengan pujukan.  Hatinya diasuh menjadi kejam sehingga mampu tertawakan kematian.  Kegilaan ini perlu dihentikan.  Tapi, sukar.  

Perlukah Maliki korbankan segala usaha dan janji?  Membiarkan semuanya gugur bagai daun kering yang #LURUH?

*Credit : FB Rehan.makhtar