FAIRYTALE - PUTERI NOR


FAIRYTALE - PUTERI NOR

HARGA BUKU : RM 33.00

WHATSAPP : 0177342366

Tiga jiwa - Sofie, Ajmal dan Emry yang pernah terperangkap dalam cinta tiga segi diuji lagi selepas menamatkan pengajian di England. Sikap mementingkan kerjaya Ajmal, egonya, serta persepsinya tentang peranan dan kuasa suami sering buat Sofie berkecil hati. 
“Is the feeling over? Is the magic gone?” –SOFIE. 
Sewaktu trekking di hutan Thailand selepas tamat tugasan luar negara, Ajmal yang bertempur dengan kumpulan penyeludup diisytiharkan terkorban. 
Hamil, Sofie tinggal bersama ibu mertua. Ditakdirkan Tuhan, semasa ditimpa kemalangan, dia dibantu oleh Emry. 
Tamat edah Sofie, Siah yang melihat Emry sebagai pengganti Ajmal meminang Sofie di luar pengetahuan Emry. Demi mertua, anak-anak dan dendam, Sofie menerima. Tetapi, Emry dilayan seburuk-buruknya. 
Berang, mamanya, Zainab nekad memberi Sofie pengajaran. Derita zaman remaja Emry yang diketahui selepas kemunculan adik tiri juga buat Sofie menilai diri. 
Semasa menemani Emry menemui uminya di Scotland, hubungan mereka bertambah baik. Di universiti lama, Sofie meminta Emry melakukan sesuatu bagi meredakan traumanya. Sejak itu, mereka rapat terutama selepas terbongkarnya satu rahsia. 
“As a one-woman man, I’m still drown in you.” –EMRY. 
Sementara itu, Ajmal yang sebenarnya tidak mati diselamatkan oleh puak bukit dan hidup seperti mereka. 
“Aku suka dia, pak. Aku mahu dia.” -NAMTHIP. 
Tahun berlalu. Hubungan Emry dengan ibu dan adik-beradik Ajmal kian kukuh. Namun, semua berantakan apabila Ajmal ditemui.

WANITA KHAS UNTUK QARIN - AIMY HANIYA


WANITA KHAS UNTUK QARIN - AIMY HANIYA

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

Awkward. Aku pun tak tahu kenapa aku rasa janggal sangat nak berdepan dengan Hanis. Sebab apa yang pernah berlaku antara aku dengan dia ke? Atau sebab dia pernah confess pada aku? Takkanlah. Kalau itu sebabnya, bukan sepatutnya Hanis yang berasa janggal? Kenapa aku tengok dia okey aje bergelak ketawa? Kenapa aku pula yang rasa serba tak kena ni?
Duda. Sebab tak terima lamaran Hanis dulu dan kahwin dengan orang lain, sekarang ni gelaran terhormat itu yang aku sandang selepas bercerai dengan Suraya. Malu juga aku tapi aku tak menyesal sebab aku dikurniakan Qaseh, puteri comel buah hatiku. Hidup aku sama seperti orang lain sehinggalah secara kebetulan aku bertemu dengan seorang polis ‘kerek’ sewaktu aku sedang mencari kawan lama aku.
“Radio kereta ni boleh guna tak?” -QARIN
“Nak buat apa guna radio?” -SOFEA
“Laaa... Bosan. Senyap sunyi. Tak tahulah kalau kau...” -QARIN
“It’s fine. Dah banyak saya jumpa orang yang kurang adab ni. Biasalah tu. Tak apa, teruskan.” -SOFEA
Dia selalu buat aku bengang dan kerana dia, tak pasal-pasal aku terlibat sama dalam menyelesaikan misi mencari mangsa lemas. Dan dalam tak sedar juga, lepas satu kes, satu kes lain pula aku terlibat. Semuanya dengan dia. Dan tak sangka, dia boleh hantar mesej begini kepada aku.
Kita dating tengah hari nanti.
Kalau dah macam tu, aku rasa perlu untuk aku jalankan misi mencari ‘Wanita Khas Untuk Qarin’ untuk kebaikan Qaseh, anak aku. Hehehe…

SARA NUR NAILA - MARDIHAH


SARA NUR NAILA - MARDIHAH

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

“Kalau kita ditakdirkan berpisah, you nak cari lelaki yang macam mana?” KHALIL
“Kalau dia senyum kan, hati I mesti akan rasa berdebar-debar. Macam ada gendang tau kat hati I nanti.” SARA
Namun bilang emak, Sara ini tak akan sesekali beroleh bahagia. Sumpah itu sendiri diiakan oleh Sara, bahawa takdirnya memang begitu. Bahagia takkan pernah singgah dalam hidupnya. Khalil bukan jodohnya, malah penyebab deritanya.
Kalau aku dah benci dan tak reda dengan kau, sampai bila-bila kau akan sentiasa merana.” - NONIE
Kerana khilaf dan titik duka itu, dia menjadi pelarian di bumi Melbourne, mencicip manisnya kehidupan bersama Haslinda, mak su kesayangannya. Dalam tak sengaja, wajah yang lama bermuram itu mula pandai mengukir senyum kepada insan selain Haslinda saat munculnya Reza. Lelaki yang mengembara ke tanah kanggaru mencari anak lelakinya.
“Kau ada dua bulan lebih aje kat sini nak cari anak kau. Kau ingat Aussie ni kecil macam Melaka?” – SARA
Mereka bertekak, bersenda, lalui musim kegembiraan yang buat hati masing-masing membisik rasa indah. Sara menjadi penenang yang setia buat Reza. Dan apabila tiba saat untuk Reza pergi, Sara masih kukuh memegang rahsia hidupnya.
Dan akhirnya tiang utuh dalam hidup Sara telah roboh. Saat Haslinda dikhabarkan hilang, bagai roh Sara turut sekali melayang. 
Ketika itu, Reza pula membalas segala kebaikan Sara sepenuh hati. Kemunculan emak Reza yang begitu penuh kasih dan sayang bagaikan penawar bagi segala kesakitan Sara Nur Naila selama ini. Kebahagiaan yang dirasa itu buat Sara tekad mengikat hatinya buat Reza.
“Lain kali kalau ada orang tanya, Sara ni kawan Reza ke? Atau Sara ni siapa? Jawab macam ni.” - REZA
“Jawab macam mana?” - SARA
“Saya ni isteri Reza.” - REZA
Reza yakin jalinan cinta itu perlu dinoktahkan segera. Dan apabila akad menyatukan, kisah silam dan luka lama isterinya itu telah melahirkan ‘Sara Nur Naila’ yang baru.
Dan Khalil, dia menjadi lelaki yang terus setia meskipun Sara itu telah menjadi milik Reza. Dia lelaki yang menyembunyikan keresahan akibat kisah silam si gadis yang berpunca daripada dia.
Satu soalan yang Sara Nur Naila fikirkan tanpa henti. Sejauh mana dia berusaha, mampukah dia untuk terus bahagia jika ada satu doa tak henti menghantui hidupnya?
“Ingat Sara, pergilah mana saja kau pergi. Sesekali pun kau takkan bahagia.”

DIA HELENA ISABELLA - AZIMAH LILY


DIA HELENA ISABELLA - AZIMAH LILY

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

HELENA ISABELLA gadis kacukan Melayu Sepanyol yang membesar di luar negara. Selepas tamat pelajaran, Helena mengambil keputusan bekerja di Malaysia. Atas faktor kerja, Helena menyewa di rumah sewa Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah sehingga projek syarikatnya di utara semenanjung tamat. Mulanya Helena kekok tetapi Helena belajar sesuaikan diri dengan suasana kampung yang begitu asing baginya.
Kehadiran tetamu di rumah Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah tidak disenangi oleh Helena. Lebih-lebih lagi tetamu itu buatkan Helena mengimbau kembali peristiwa hitam 17 tahun yang lalu yang menimpa dirinya.
“You again! I remember you. Airport? KLIA Airport, remember?” – AHMAD FALIQ
“Salah orang kut.” – HELENA ISABELLA
Helena berpura-pura tak mengenali Faliq. Dalam diam, gelagat Faliq sepanjang tinggal di situ diperhatikan. Helena mula syak yang Faliq ada niat tak baik pada Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah malah Helena bimbang jika Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah menerima nasib yang sama seperti dirinya.
“Kau dengar sini baik-baik, aku akan sentiasa perhatikan kau.” – HELENA ISABELLA
“Kalau macam ni selalu, macam mana aku nak laksanakan plan aku?” – AHMAD FALIQ
Sikap dingin Helena terhadapnya menyebabkan Faliq sendiri tertanya-tanya. Hanya Helena seorang saja yang tidak mengalu-alukan kedatangannya. Di mata Helena, apa saja yang Faliq buat ada saja benda yang tak kena.
Apakah sebenarnya tujuan Faliq datang ke rumah Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah? Mampukah Helena bongkar rahsia Faliq? Dan apa sebenarnya terjadi antara Faliq dan Helena tujuh belas tahun yang lalu?

CALL UPON HIM - MIZI WAHID


CALL UPON HIM - MIZI WAHID

HARGA BUKU : RM 55.00

WHATSAPP : 0177342366

We often find ourselves asking,"Why hasn't Allah s.w.t responded to my Du'a?"
We're told to bear patience but slowly our hope diminishes with each passing day.
Is there something wrong with they way we're making our Du'a?
Call Upon Him discusses 21 practical steps on how we can nurture our relationship with Allah through our Du'a. It teaches us how to strengthen our trust when we are required to stay in faith throughout the long wait after the Du'a has been made.
Written with the sole intention to inspire people to have unquestionable faith in Allah, Mizi Wahid shares his wisdom in understanding the real science of how prayer, our efforts and fate come together to determine our destiny in this life and hereafter.

THE ART OF LETTING GOD - MIZI WAHID


THE ART OF LETTING GOD - MIZI WAHID

HARGA BUKU : RM 50.00

WHATSAPP : 0177342366

Do you feel overwhelmed right now with all the pressures and uncertainties of life? 
Does the thought of your past failures, failed relationships and negative labels drag you down? 
Have you ever wished that you could just leave everything behind and start fresh? 
Are you ready to finally let go, move on and live a happy and joyful life?
If you keep bringing negative baggage from yesterday into today, it will eventually poison your future. Your problems are real. And you may have had an unfair past, but the truth is, you don't need to have an unfair future. 
You may have had a rough start in your marriage, your business, your career - but it's not how you start that matters most, it's how you finish. Let us begin the exploration of your journey towards "surrendering" in this book. And may we all find the strength to let go, the capacity to forgive, and the faith to move on.

ENSIKLOPEDIA FIQAH WANITA MUSLIMAH - SYEIKH ABU MALIK KAMAL BIN AS-SAYID SALIM


ENSIKLOPEDIA FIQAH WANITA MUSLIMAH - SYEIKH ABU MALIK KAMAL BIN AS-SAYID SALIM

HARGA BUKU : RM 55.00

WHATSAPP : 0177342366

Sesiapa juga yang melihat dunia pada hari ini dengan hati nurani, pasti memandang wanita sebagai sasaran musuh-musuh Islam. Wanita pada hari ini diumbang-ambing dan dibingungkan antara ajaran Islam dan kesesatan media massa. Bahkan seringkali ditemukan remaja puteri membesar tanpa pengetahuan tentang al-Quran dan hukum-hakam Islam. Tidaklan hairan kalau sebahagian dari mereka tidak mengenal hukum bersuci yang berkait rapat dengan sah atau tidaknya sembahyang dan tidak mengenal hukum sembahyang yang merupakan tiang kedua dalam Islam setelah dua kalimat syahadat. Demikian pula dengan ibadah dan muamalah yang lain. 
lni lebih ketara lagi dengan hilangnya ikutan di kalangan kaum wanita serta lemahnya kemahuan untuk melaksanakan kewajipan amar makruf nahi mungkar sesuai dengan nilai-nilai syariat. Hal ini boleh dilihat dengan meningkatnya kerosakan, merebaknya perkara-perkara yang melengahkan dan memancing syahwat. 
Bertolak dari sinilah, wanita lebih memerlukan aturan dan pengajaran berbanding lelaki. Keadaan menuntut agar wanita boleh berkarya dan menuntut ilmu yang berguna serta mengamalkan amal soleh. Hal seperti inilah yang mendorong penulis untuk menulis buku tentang hukum-hukum wanita. Walaupun kerosakan sudah sedemikian parah, tetapi masih ramai muslimah yang mahu membaca buku-buku agama yang ditulis berdasarkan al-Quran dan as-Sunnah. 
Hal ini tidak aneh dan menghairankan, kerana fitrah keimanan dan kecintaan kepada agama masih terpendam di dalam hati yang tertutup oleh debu-debu kelalaian. Sebaik sahaja debu tersebut hilang maka keimanan kepada Rasulullah SAW akan segera menyambut dan mengikutinya. 
Selain itu, hal yang mendorong penulis menulis buku ini adalah keinginan supaya buku ini menjadi rujukan bagi wanita dalam mempelajari hukum fiqah yang sering mereka pertanyakan dan perlukan. 
Justeru, perbincangan dalam buku ini, penulis tidak membatasi hanya pada hukum fiqah yang berkaitan dengan wanita sahaja, tetapi juga hukum-hakam yang berkenaan dengan masalah hubungan antara lelaki dan wanita. Walaupun ada sebahagian hukum yang khusus untuk wanita.

MUNAJAT CINTA - VIVIANUR AZURA


MUNAJAT CINTA - VIVIANUR AZURA

HARGA BUKU : RM 29.00

WHATSAPP : 0177342366

Susah memikat lelaki? Bagi Puteri Irdiana Nafisya, perkara itu di hujung jarinya. Tidak perlu bergadai body, berderet lelaki jatuh cinta dengannya. Senyum serta gelak tawa juga lentok manjanya, cumalah plastik semata-mata.

Dia tidak pernah kecundang dalam cinta kerana dia tidak pernah jatuh cinta. Hidupnya cuma punyai satu maksud, memburu si kasanova, menjerat dengan cinta plastik lalu meninggalkan mereka! Yang penting, dia berasa puas.

Irdiana Nafisya membekukan hati dari semua insan di sisinya. Harapan Amar Farhan tidak menjadi kudis buatnya. Namun mengapa titis air mata Qhairatunnissa, sahabat baiknya mengusik memori lampaunya?

“Puteri Irdiana Nafisya, sudikah Fisya menjadi isteri Amar? Berkongsi suka duka juga kegembiraan dengan Amar dan menjadi ibu kepada anak-anak Amar nanti?” - AMAR FARHAN

“Qiara hanyut dalam gelora cinta bersama Amar Farhan...” - QHAIRATUNNISSA

Kasih sayang dan perhatian Engku Narizah semakin menyusup masuk ke dalam lubuk jiwanya yang sekian lama ketandusan membuatkan Irdiana Nafisya makin keliru dengan isi hatinya. Juga sifat Hairul Nazren yang sering kali membuatkan jiwanya yang resah kembali tenang.

“Diana... Lupakanlah segala kenangan hitam yang terjadi dahulu. Mulakan langkah baru dengan tekad yang baru. Izinkan saya bersama Diana menempuhi cabaran yang mendatang serta berkongsi segalanya dengan Diana...” - HAIRUL NAZREN
Bisakah hati Irdiana Nafisya yang beku kembali mencair dengan kasih sayang? Atau perlukah dia bermunajat agar cinta mendatangi hidupnya lalu dia tidak lagi berpaling dari kenyataan?

MR. RACER ENCIK MEKANIK - ZURA RAHMAN


MR. RACER ENCIK MEKANIK - ZURA RAHMAN

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

Syarat-syarat pertaruhan :-

LEANNE: Tak boleh call/text/jumpa Adrian selama sebulan.
JUDE: Tak akan jumpa/flirt perempuan selama sebulan.
JIKA LEANNE MENANG : Jude tak akan jumpa/flirt selama sebulan lagi. Leanne boleh jumpa Adrian.
JIKA JUDE MENANG : Leanne tak boleh jumpa atau cakap dengan Adrian dan terpaksa ‘date’ Jude selama sebulan.

Ternyata Leanne terpaksa date dengan Jude selama sebulan selepas kalah dalam pertaruhan itu. Leanne, si gadis yang nampak lurus, seperti rambutnya yang lurus. Personalitinya jauh berbeza dengan abangnya Leo dan daddynya yang terlibat dalam dunia permotoran.

Jude, sebut sahaja namanya dalam dunia perlumbaan haram, semua orang kenal. Dialah the king of street racers. Malah, gelaran ‘player’ sinonim dengan lelaki itu. Semua orang tahu. Kerana fizikalnya dan juga perangai bad boynya. Perempuan pula berderet sekeliling pinggang.

Permulaannya date biasa-biasa sahaja, tapi lama-lama suatu rasa terbit dari hati masing-masing. Leanne mahupun Jude, mereka berkongsi rasa yang sama. Namun hubungan mereka tidak seperti pasangan lain. Leo dan daddynya tersangat anti dengan street racers. Jadi, mereka date sembunyi-sembunyi walau Jude seorang mekanik di syarikat daddy Leanne.

“Just... Stay away from him.” - LEO

“Daddy nak Leanne jauhkan diri dari Jude.” - UNCLE BEN

Kantoi.

Itulah reaksi Leo dan Uncle Ben apabila mengetahui hubungan Leanne dengan Jude. Kenyataan itu buat Leanne tergemap. Dia tidak sanggup berpisah dengan Jude. Dia yakin Jude akan berubah. Mampukah Leanne mempertahankan cintanya dengan seorang street racer seperti Jude setelah mendapat tentangan daripada keluarganya? Adakah Jude akan berubah sementelah race itu merupakan hobinya?  

MY MR. NANNY - DHIYNA


MY MR. NANNY - DHIYNA

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

“Nama Uncle, Ryan. Ali boleh panggil Uncle Ryan.” – ULTHAF DARYAN

Perkenalan singkat itu membuatkan Ryan dan Ali semakin rapat dan mesra. Dan melalui Ali juga lah Ryan bertemu semula dengan Aileen, selepas enam belas tahun berpisah. Rasa yang sekian lama terpendam di dalam hati terasa kembali segar dan menggebu.

Demi untuk Ali, Ryan sanggup bertukar menjadi Mr. Nanny. Menemani dan melayani Ali setiap hari tanpa jemu. Tumpahnya kasih dia pada Ali melimpah ruah. Aileen yang melihat kemesraan itu mula menyulam perasaan bahagia. Dia mula menagih rahsia hati Ryan yang sekian lama terpendam.

“Awak nak saya cakap apa lagi, Aileen? Yang saya sukakan awak… sayangkan awak… cintakan awak… sejak dari dulu lagi sampai lah sekarang. Begitu?” – ULTHAF DARYAN

“Hey, jiran sebelah. Terima kasih… untuk rasa yang ada di hati kita.” – AILEEN UFAIRAH

Di saat mula menyulam perasaan bahagia selepas berbelas tahun berpisah, mereka berdua dikejutkan dengan kemunculan Tuan Mejar Saad dan juga Raziman. Penjelasan ditagih dan hak dituntut.

Bersediakah Ryan dan Aileen untuk berdepan dengan kejutan yang tanpa disangkakan itu? Siapa Tuan Mejar Saad? Siapa Raziman? Dan, siapa pula Mak Eton?

“Burung pipit terbang tinggi, terbang tinggi di langit biru, sungguh rasanya tak tertanggung lagi, mohon Eton jangan lari tolong lah dengar dulu.” – TUAN MEJAR SAAD

JANJI YANG DINANTI - ALIA ALIZS


JANJI YANG DINANTI - ALIA ALIZS

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

Pertemuan singkat aku bersama Zahwan di bumi Borneo telah melahirkan rasa cinta tanpa pengetahuan Adil, abang kandungku. Zahwan telah berjanji akan setia kepadaku, tetapi akhirnya dia hilang tanpa berita. Kerana janji itu, aku setia menanti dan menutup pintu hati untuk lelaki yang ikhlas menghargai aku. Faliq... maafkan aku!
"Sanggup kau buat aku macam ni, Wan! Sanggup kau khianati persahabatan kita. Sampai hati kau nak rampas kebahagiaan aku."~Faliq.
"Aku tak rampas kebahagiaan kau, Liq. Aliaa bukan kekasih kau, bukan isteri kau. Selagi dia bukan milik orang lain, selagi tu aku ada peluang. Kali ini, aku takkan sia-siakan dia. Tu janji aku." - Zahwan.
Dalam masa yang sama, hubungan aku dan Faliq ditentang hebat oleh kakak Faliq, iaitu Asnida. Dendam Asnida kepada Adil menyebabkan kami menjadi mangsa keadaan. Kononnya, aku punca hubungan dia dengan abangku terputus di tengah jalan.
Berjayakah Asnida memisahkan aku dengan Faliq? Mampukah Faliq mempertahankan cintanya padaku? Apa pula tindakan Adil bila tahu aku menjadi rebutan antara Zahwan dan Faliq?
Oh, abang! Tolonglah... adikmu ini benar-benar tersepit. Antara abang, kawan dan kekasih.

BUKAN GADIS BIASA - LIZA NUR


BUKAN GADIS BIASA - LIZA NUR

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Johana bukan gadis sembarangan. Rambutnya dicukur pendek. Kalau ada yang cuba mencari fasal, dia tidak teragak-agak melayangkan penumbuk. Jean dan kemeja menjadi teman akrabnya. Misinya hanya satu, memberi masa depan yang lebih baik untuk si kecil Aisya yang memanggilnya 'emak'.
"Jo cakap macam tu sebab Jo tomboi? Manusia boleh berubah, Jo. Saya boleh bimbing Jo kalau Jo mahu beri saya peluang. Saya boleh beri Jo masa depan yang lebih baik." ~ Amirul
Cinta adalah sesuatu yang asing baginya. Pertemuan semula Amirul dengan Johana membuatkan Amirul yakin tentang perasaannya. Hidup Johana sering kali bersimpang-siur dengan Rayyan, sepupu Amirul yang degil tetapi berprinsip.
"Kau boleh cakap kau bukan milik aku. Tapi, aku akan tetap beritahu satu dunia, aku milik kau." ~ Rayyan
Kemunculan adik Rayyan, Amer membuatkan Johana rasa terpukul. Si mata keranjang itu cuba mencari jalan fast track ke hatinya sedangkan Amirul yang terlebih dahulu ada masih setia menanti. Takdir memerangkap dirinya di antara hati tiga bersaudara. Mampukah dia terus menipu diri? Atau haruskah dia pulang kepada fitrah, memilih jalan bahagianya bertemankan sekeping hati yang lain?
"Apa? Kalau ada lelaki lain syok kat aku, kau nak buat apa? Nak bunuh semua orang yang cakap dia cintakan aku?" ~ Johana
"Tak. Aku akan cintakan kau lebih." ~ Rayyan

DIA JANJI SETIA - WAN NUR NAJIHAH

DIA JANJI SETIA - WAN NUR NAJIHAH

HARGA BUKU : RM 27.00

WHATSAPP : 0177342366

‭Papa tu tak setia dengan ibu. Berbelas tahun ibu hidup bermadu. Ibu sanggup tahan ‬dengan papa. Tolonglah ibu minta cerai dengan papa. Rina tak suka tengok ibu hidup macam ni. Ada laki macam tak ada. Ibu terlalu baik, papa yang tak pandai hargai ibu‭."‬MARINA KHADEEJA
Hadirnya dia setelah 10 tahun orang tuanya berkahwin. Hidup yang diharapkan indah seperti pelangi hancur disebabkan ayahnya yang memilih untuk berpoligami. Dia saksi penderitaan ibunya yang hidup bermadu. Lantaran itu dia memilih untuk hidup dalam keadaan bencikan lelaki. Bertahun hidup dalam dunia ciptaan sendiri, kehadiran Izzhan mula mengganggu hidupnya. Hanya kerana satu pertemuan, dirinya terus dikejar.
"‭Keikhlasan memang tak nampak, tapi saya boleh buktikan dan awak akan rasa ‬keikhlasan saya. Saya betul-betul nak kawan dengan awak. Seumur hidup saya tak pernah jumpa perempuan macam awak. Tak sangka wujud lagi‭." ‬
"‭Tak sangka perempuan jahat masih wujud‬?" Kehadiran lelaki itu tidak diundang. Puas ditengking Izzhan tetap muncul di hadapan mata.
"‭Macam mana saya nak pandang perempuan lain, kalau saya dah terpikat dengan ‬awak‭."‬UMAR IZZHAN
Dia tahu Rina bencikan dia. Dia tahu Rina bencikan semua lelaki. Tapi dia tidak peduli. Hatinya sudah berkenan pada gadis sombong itu. Hati Rina perlu ditawan. Berkali lamarannya ditolak, tetap Marina Khadeeja yang dikejar. 
"‭Tolong bagi peluang pada saya. Saya akan buktikan tak semua lelaki macam apa ‬yang awak fikir. Masih ada lelaki yang setia. Terima saya sebagai suami awak‭." ‬

SENAFAS RINDU - DAMYA HANNA


SENAFAS RINDU - DAMYA HANNA

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

TEGARKAH DIA BERDEPAN DENGAN KENYATAAN ANDAI DIRI MASIH DIHIMPIT KENANGAN LALU?KE MANA JUA LANGKAHNYA DIBAWAH,KISAH DUKA YANG PERNAH TERPALIT ITU AMAT SUKAR DILUPUTKAN DARIPADA INGATAN.TANPA KATA-KATA PERPISAHAN,SHAFIQAH KABUR DARIPADA PANDANGAN MATA.LANTARAN ITU,JIWA FARIZ TERUS LUMPUH TAK KERUAN.
BERTAHUN LAMANYA MEMENDAM RASA,KEMUNCULAN VIVIANA MENARIK PERHATIAN.PERTEMUAN PERTAMA YANG TERJADI BAGAIKAN DIRANCANG,NAMUNJ HAKIKATNYA ADA RAHSIA YANG TERSINGKAP.FARIZ TIDAK MAMPU MENGELAK ANDAI ITU SEJARAH YANG BAKAL TERUKIR DALAM EPISOD HIDUPNNYA.SHAFIQA ADALAH KENANGAN DAN KEHADIRAN VIVIANNA ADAKALA MENCUIT HATI LELAKINYA.APAKAN DAYA,PERBEZAAN ADAT DAN AGAMA MENYEKAT DIRI UNRUK BERANGAN-ANGAN TINGGI.
DI SAAT KEMELUT MELANDA DIRI DENGAN KEBETULAN YANG TERCIPTA,ADA SENAFAS RINDU YANG BERTAMU DENGAN KEHADIRAN SITI NUR AIN.FARIZ PASTI....SINAR BUATNYA AKAN TERSERLAH ANDAI MEREKA TABAH MENGHADAPI DUGAAN.
ANTARA SYAFIQAH,VIVIANA DAN SITI NUR AIN.....FARIZ HANYA MEMILIH SATU.NAMUN ,AKAN ADA HATI YANG PASTI TERLUKA DENGAN KEPUTUSANNYA.DIA SEKADAR BERSERAH.

SEPARUH AKU - ALYA HUSNA

 

SEPARUH AKU - ALYA HUSNA

HARGA BUKU : RM 27.00

WHATSAPP : 0177342366

"JALAN TUGAS SAYA RAWAT HATI AWAK,"-SYAH
"RA...WAT HATI?"-MUHAJADAH
SYAH RASA NAK TAMPAR MULUT SENDIRI BILA DIA BERANI JUAL AYAT ACAH-ACAH LELAKI NAK MENGAYAT.INI SEMUJA HANTU KITA PUNYA PASAl.DULU,SATU CALON PUN TIDAK BERKENAN.BILA HATI DAH MULA SANGKUT,HANTU KINA TAK KASI PELUANG LANGSUNG.
"SAYA NI BUKAN MACAM PEREMPUAN LAIN YANG AWAK BOLEH GULAKAN SESUKA HATI ."-MUHAJADAH
"BILA MASANYA SAYA GULAKAN AWAK?SAYA NI BUKAN SPESIES LELAKI YG SUKA BERJANJI TAPI TAK TEPATI."-SYAH
KEKURANGAN YANG ADA PADA DIRI SENDIRI MEMBUATKAN KEYAKINAN MUHAJADAH CARIKMUNTUK MENERIMA SEKEPING HATI.NAMUN,SEJAK MENGENALI SYAH....DIA TIDAK TAHU JAMPI CINTA APAKAH YANG TELAH MENYAMPUK DIRINYA.MAHU DITOLAK JAUH SYAH,JIWANYA PULAK DAH TERSIMPUL KUAT DENGAN LELAKI ITU.TANPA DESEDARI ADA RAHSIA YANG TERBONGKAR DAN MENGUBAH CINTA MEREKA MENJADI DENDAM".

DENGANMU KURASAI CINTA - AINON ZAINI


DENGANMU KURASAI CINTA - AINON ZAINI

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

"NAGA JUMPA BUAYA .DUA-DUA MENYUSAHKAN ORANG"-JULITA
MR.EDWIN,NAGA JADIAN BUAT6 JULITA BERAPI SEPANJANG MASA .SUKA SANGAT MAMAT GARANG INI MENGHURU-HARAKAN HIDUPNYA.SEMUA NAK IKUT KATA DIA.POYOLAH DIA NI.
"KERJA TAK BOLEH MAIN-MAIN.AWAK SUDAH CEDERAKAN PEKERJA LAIN.SAYA BAGI WARNING AKHIR.KALAU MAHU KERJA ,MESTI PERANGAI CANTIK.KALAU TIDAK,AWAK BOLEH BERHENTI KERJA.-MR.EDWIN
"SAYA SUKA AWAK, SAYA NAK AWAK ".-ISKAN
ISKAN,LELAKI YANG BERANI BERTERUS-TERANG.YANG PANDAI BELI JIWA,TAPI CEMBURU BUTA.
KEDUA-DUANYA MENYEDARKAN JULITA BAHAWA CINTA DALAH HAL YANG COMPLICATED.JULITA PERLU MEMILIH ANTARA MEREKA.BERTAMBAH SERABUT BILA NURLIS MUNCUL.NURLIS YANG TIDAK PERNAH SENANG HATI MELIHAT KEBAHAGIANNYA.ADA SAJA AKAL JAHATNYA MAHU MENGENAKAN JULITA.
'KAU RAMPAS ISKAN DARIPADA AKU,KEMUDIAN KAU RAMPAS PULA MR.EDWIN YANG MULA BAIK DENGAN AKU!KAU MEMANG TAMAK JULITA!KAU PORAK-PERANDAKAN HIDUP AKU!"
ANTARA DUA JEJAKA ITU,DENGAN SIPA DIA HARUS MENYEMAI CINTA ?ADAKAH PILIHANH ITU TERBAIK?BUAT DIA BAHAGIA?BUAT DIA DERITA?TIGA HATI,SATU CINTA...DI MANA TITIK NOKTAH CINTA JULITA?
SEGALA HAL YANG BAIK SELALU DATANG DI WAKTU YANG TEPAT DAN TENTU DENGAN SESEORANG YANG TEPAT.JULITA PASTI LELAKI YANG BERJODOH DENGANNYA ADALAH PERJALANAN CINTANYA YANG TERAKHIR.DATANGLAH SEPULUH WANITA SEPERTI NURLIS,DIA PASTI LELAKI ITU AKAN MENJADI PENYELAMAT TERAKHIR HATINYA.


RELAKAH HATI TERUS MENCINTAI? - FARISHA IMANI


RELAKAH HATI TERUS MENCINTAI? - FARISHA IMANI

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

Demi bersatu dengan kekasih hatinya Sara Alya, Shawn merangka rancangan gila untuk memerangkap gadis itu. Tapi sayangnya… yang menjadi mangsa bukannya Sara Alya tetapi Nurul Nabiha. Tiada istilah tanggungjawab andai wanita itu adalah Nabiha!
.
“Yang pak cik nak berdrama sangat ni kenapa. Tak faham ke apa yang pegawai agama tadi tu cakap. Saya tak perlu kahwin pun dengan anak saudara pak cik tu.” – SHAWN .
Takdir yang mengikat mereka tidak ternoktah di situ. Pemergian Sara secara mengejut membuatkan Shawn menanam api dendam. Nabiha perlu membayar harga atas kehilangan Sara. Satu lamaran dihulur.
.
“Perkahwinan ini akan jadi perkahwinan terindah dalam hidup awak. Percayalah, Nabiha. Saya akan jaga awak dan mencintai awak seluruh hati saya.” – SHAWN .
Saat hatinya benar-benar menyerahkan cinta dan jiwa, watak manis Shawn berubah laku.
“Apa salah saya. Apa dosa saya pada awak. Kenapa awak benci sangat dengan saya.” – NABIHA

KERNA SYURGA BUKAN PERCUMA - NAJMI FETIH


KERNA SYURGA BUKAN PERCUMA - NAJMI FETIH

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

“Takkan nak ngorat awek tengah-tengah jalan kot bro? ni set-set tudung labuh pun kau minat?” tanya Khai. “Bukan Khai.. Ni haaa dua perempuan pakai khemah atas kepala ni rasa dah besar sangat nak tegur aku. Hahahaha.” Gelak Is kuat, diikuti Hanif. “Eh kau cakap baik sikit eh? Siapa yang kau cakap pakai khemah atas kepala?” marah Solehah. Darahnya naik setelah diperli sedemikian rupa. “Takkan sebab tu je kau nak buang masa bergaduh dengan dua budak tak matang ni Is? Hanif? Come on la.” Kata Khai sambal menepuk bahu kedua-dua kawannya itu. Khairul Rafeeq. Ya, mungkin melihat pada barannya dia seakan bukan manusia. Tapi satu; baginya perempuan bukan untuk dikasari. Orang selalu mengambil alih kerja Tuhan. Lantas, Khai dihukum Neraka oleh manusia yang memandangnya dengan penuh hina. Hidayah, kerja Tuhan. Kita hamba, wajib percaya. Mudahnya menghukum, padahal kita perut tak pernah kosong. Selalu memaki, lupa bahawa aib sendiri bergunung tinggi. Manusia tak jahat, it is the dose that makes the poison. Pain – changes people. “Kerana Syurga bukan percuma. Sebab tu kena usaha.” – Khai.

WALIMATULURUS AKU & DIA - ANA EIMAYA

n22.png
WALIMATULURUS AKU & DIA - ANA EIMAYA

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

BLURB:
Kalau bertunang tak semestinya sampai ke jenjang pelamin. Lebih kurang dua bulan saja lagi, status diri Nur Adinda dan Tengku Haidar bakal bertukar single kepada married. Namun, sedang hati mereka memandu menuju pelamin angan, tiba-tiba ada pula yang datang melanggar. Terus jadi ‘pelamin anganku musnah’.
“Tolong tarik balik keputusan awak. Kita dah nak berkahwin, kan sayang?” – Haidar
“Tak nak dan tak mungkin! Sebab tak lama lagi kita nak jadi suami isterilah saya kena putuskan semua ni. Saya tak nak gadaikan diri hidup dengan lelaki macam awak!” – Dinda
Jika yang pergi itu cinta, mungkin yang datang adalah jodoh. Setelah 7 tahun tidak bersua, takdir membawa Zarr Iskandar kembali. Tiada yang kebetulan melainkan semua telah dirancang.
“Zarr Iskandar, awak sedar tak apa yang awak tengah buat ni? Awak buta ke? Tengok betul-betul saya ni siapa? Saya Adinda. Bukan tunang awaklah!” – Dinda
“Saya malas nak cakap banyak. Jom, kita kahwin?” – Zarr
Tak boleh! Adinda tidak mahu mencari masalah. Malangnya, rencana manusia memang indah, tapi rencana Allah lebih indah. Mereka bersatu jua.
“I’m just acting my part. Tak perlu berterima kasih.” – Dinda
“Your part? As what?” – Zarr
“Your wifelah.” -Dinda
“Boleh ulang tak?” – Zarr
Berkahwin biar sekali. Dinda berusaha belajar memberi dan menerima meskipun terus dirayu oleh Haidar untuk kembali. Ah, kacau! Tapi Dinda sedar dengan kewujudan Putri memang dia tidak dapat larikan diri. Nanti, atau boleh jadi sampai bila-bila!
“Macam yang saya rancang sebelum ni, awak dan saya sama-sama jaga Putri.” – Haidar
“Takkan ada sesiapa pun di dunia ni boleh ambil Putri daripada saya.” – Zarr
Apakah hubungan sebenar dua lelaki itu sehingga sepanjang hidup Dinda harus tersangkut dengan bekas tunangnya itu? Dan siapa pula Putri dalam lingkungan takdir mereka bertiga?