FAIRYTALE - PUTERI NOR


FAIRYTALE - PUTERI NOR

HARGA BUKU : RM 33.00

WHATSAPP : 0177342366

Tiga jiwa - Sofie, Ajmal dan Emry yang pernah terperangkap dalam cinta tiga segi diuji lagi selepas menamatkan pengajian di England. Sikap mementingkan kerjaya Ajmal, egonya, serta persepsinya tentang peranan dan kuasa suami sering buat Sofie berkecil hati. 
“Is the feeling over? Is the magic gone?” –SOFIE. 
Sewaktu trekking di hutan Thailand selepas tamat tugasan luar negara, Ajmal yang bertempur dengan kumpulan penyeludup diisytiharkan terkorban. 
Hamil, Sofie tinggal bersama ibu mertua. Ditakdirkan Tuhan, semasa ditimpa kemalangan, dia dibantu oleh Emry. 
Tamat edah Sofie, Siah yang melihat Emry sebagai pengganti Ajmal meminang Sofie di luar pengetahuan Emry. Demi mertua, anak-anak dan dendam, Sofie menerima. Tetapi, Emry dilayan seburuk-buruknya. 
Berang, mamanya, Zainab nekad memberi Sofie pengajaran. Derita zaman remaja Emry yang diketahui selepas kemunculan adik tiri juga buat Sofie menilai diri. 
Semasa menemani Emry menemui uminya di Scotland, hubungan mereka bertambah baik. Di universiti lama, Sofie meminta Emry melakukan sesuatu bagi meredakan traumanya. Sejak itu, mereka rapat terutama selepas terbongkarnya satu rahsia. 
“As a one-woman man, I’m still drown in you.” –EMRY. 
Sementara itu, Ajmal yang sebenarnya tidak mati diselamatkan oleh puak bukit dan hidup seperti mereka. 
“Aku suka dia, pak. Aku mahu dia.” -NAMTHIP. 
Tahun berlalu. Hubungan Emry dengan ibu dan adik-beradik Ajmal kian kukuh. Namun, semua berantakan apabila Ajmal ditemui.

MURAL - ZARINI MANSOR


MURAL - ZARINI MANSOR

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Ketika melalui satu jalan pintas, enam sahabat singgah bermalam di sebuah rumah penginapan yang misteri kewujudannya. Kemunculan seorang wanita yang menggelar dirinya Nek Yah menimbulkan rasa curiga kepada Jun.
Pesan Nek Yah,"Rumah ni tak sebesar mana. Tapi nenek nak nasihatkan, jangan pergi mana-mana. Takut nanti tak jumpa jalan balik. Lagi satu, jangan diusik barang yang bukan hak kita. Buruk akibatnya."
Kata Fadhli,"Aku rasa ada yang tak kena. Apa kata kita tak payah singgah? Kemas barang, kita tidur dalam kereta."
Seorang demi seorang mengalami kejadian aneh di rumah penginapan tersebut. Kewujudan lukisan mural pada dinding luar rumah itu, yang pada awalnya dianggap seni yang mengagumkan, rupa-rupanya adalah bayangan mimpi ngeri buat mereka.
"Cucu-cucu tak dapat lari... nenek tua banyak saksi..."

KONTRADIKSI - ZAIF AB


KONTRADIKSI - ZAIF AB

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Gempar apabila satu kematian telah berlaku di sebuah hutan lipur yang agak popular. Detektif Osman dan Sarjan Rohana diarahkan untuk menyiasat kematian tersebut. Hasilnya kematian itu diklafikasikan sebagai kematian mengejut.
Namun lain pula dengan cerita yang disampaikan oleh beberapa orang anggota renjer di kawasan tersebut. Kisah hutan itu berpuaka mula tersebar. Saiful, seorang wartawan majalah, cukup berminat untuk menyelongkar misteri ini.
"Sedar-sedar dia terdengar kawannya menjerit."
"Dia jerit apa?"
"Hantu, itu yang Sufian dengar masa dia masih ada dalam semak. Bila dia keluar dia tengok kawan dia dah terbaring di batu tu dengan kepada berdarah."
Satu kejadian yang membabitkan kehilangan pelajar yang datang berkhemah telah membuka lembaran baru penyiasatan Detektif Osman dan Sarjan Rohana. Semakin jauh mereka membongkar kehilangan pelajar malang itu semakin mereka menemui sesuatu yang cukup tidak musabah.

PALING AKU CINTA - AZIEANA


PALING AKU CINTA - AZIEANA

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

"Saya tak nak dengar apa-apa lagi. Encik memang berniat nak perangkap saya. Betul, kan? Dan encik fikir perempuan kampung macam saya ni senang diperbodohkan?" - Eisya
Dua tahun kemudian, Eisya bertemu semula dengan Zarief di TZA Holdings.
"Saya akan buat awak jatuh cinta dengan saya. Awak akan rindukan saya." - Zarief.
"Jangan nak mimpi, boleh tak?" - Eisya.
Dalam  masa yang sama Ziddan juga menaruh hati kepada Eisya. Tapi, hasrat itu terpaksa dilupakan kerana Eisya sudah menjadi PA kepada Zarief dan dia pula dipindahkan ke Sabah.
"I boleh nampak yang dia sukakan you sejak pertama kali dia jumpa you. Sebab itu dia beria-ria jauhkan I dari you sebab dia nak you rapat dan dekat dengan dia." - Ziddan.
Impian Zarief untuk memiliki Eisya terlaksana bila akhirnya Eisya menerimanya sebagai suami. Namun, perkahwinan mereka tidak disenangi oleh Datuk Tengku Rashidi dan TJ.
Setelah menjadi isteri Zarief, Eisya dikejutkan dengan berita yang dibawa oleh TJ bahawa Zarief bukannya ikhlas menikahinya, sebaliknya Zarief ada agenda yang tersirat...

WANITA KHAS UNTUK QARIN - AIMY HANIYA


WANITA KHAS UNTUK QARIN - AIMY HANIYA

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

Awkward. Aku pun tak tahu kenapa aku rasa janggal sangat nak berdepan dengan Hanis. Sebab apa yang pernah berlaku antara aku dengan dia ke? Atau sebab dia pernah confess pada aku? Takkanlah. Kalau itu sebabnya, bukan sepatutnya Hanis yang berasa janggal? Kenapa aku tengok dia okey aje bergelak ketawa? Kenapa aku pula yang rasa serba tak kena ni?
Duda. Sebab tak terima lamaran Hanis dulu dan kahwin dengan orang lain, sekarang ni gelaran terhormat itu yang aku sandang selepas bercerai dengan Suraya. Malu juga aku tapi aku tak menyesal sebab aku dikurniakan Qaseh, puteri comel buah hatiku. Hidup aku sama seperti orang lain sehinggalah secara kebetulan aku bertemu dengan seorang polis ‘kerek’ sewaktu aku sedang mencari kawan lama aku.
“Radio kereta ni boleh guna tak?” -QARIN
“Nak buat apa guna radio?” -SOFEA
“Laaa... Bosan. Senyap sunyi. Tak tahulah kalau kau...” -QARIN
“It’s fine. Dah banyak saya jumpa orang yang kurang adab ni. Biasalah tu. Tak apa, teruskan.” -SOFEA
Dia selalu buat aku bengang dan kerana dia, tak pasal-pasal aku terlibat sama dalam menyelesaikan misi mencari mangsa lemas. Dan dalam tak sedar juga, lepas satu kes, satu kes lain pula aku terlibat. Semuanya dengan dia. Dan tak sangka, dia boleh hantar mesej begini kepada aku.
Kita dating tengah hari nanti.
Kalau dah macam tu, aku rasa perlu untuk aku jalankan misi mencari ‘Wanita Khas Untuk Qarin’ untuk kebaikan Qaseh, anak aku. Hehehe…

SARA NUR NAILA - MARDIHAH


SARA NUR NAILA - MARDIHAH

HARGA BUKU : RM 30.00

WHATSAPP : 0177342366

“Kalau kita ditakdirkan berpisah, you nak cari lelaki yang macam mana?” KHALIL
“Kalau dia senyum kan, hati I mesti akan rasa berdebar-debar. Macam ada gendang tau kat hati I nanti.” SARA
Namun bilang emak, Sara ini tak akan sesekali beroleh bahagia. Sumpah itu sendiri diiakan oleh Sara, bahawa takdirnya memang begitu. Bahagia takkan pernah singgah dalam hidupnya. Khalil bukan jodohnya, malah penyebab deritanya.
Kalau aku dah benci dan tak reda dengan kau, sampai bila-bila kau akan sentiasa merana.” - NONIE
Kerana khilaf dan titik duka itu, dia menjadi pelarian di bumi Melbourne, mencicip manisnya kehidupan bersama Haslinda, mak su kesayangannya. Dalam tak sengaja, wajah yang lama bermuram itu mula pandai mengukir senyum kepada insan selain Haslinda saat munculnya Reza. Lelaki yang mengembara ke tanah kanggaru mencari anak lelakinya.
“Kau ada dua bulan lebih aje kat sini nak cari anak kau. Kau ingat Aussie ni kecil macam Melaka?” – SARA
Mereka bertekak, bersenda, lalui musim kegembiraan yang buat hati masing-masing membisik rasa indah. Sara menjadi penenang yang setia buat Reza. Dan apabila tiba saat untuk Reza pergi, Sara masih kukuh memegang rahsia hidupnya.
Dan akhirnya tiang utuh dalam hidup Sara telah roboh. Saat Haslinda dikhabarkan hilang, bagai roh Sara turut sekali melayang. 
Ketika itu, Reza pula membalas segala kebaikan Sara sepenuh hati. Kemunculan emak Reza yang begitu penuh kasih dan sayang bagaikan penawar bagi segala kesakitan Sara Nur Naila selama ini. Kebahagiaan yang dirasa itu buat Sara tekad mengikat hatinya buat Reza.
“Lain kali kalau ada orang tanya, Sara ni kawan Reza ke? Atau Sara ni siapa? Jawab macam ni.” - REZA
“Jawab macam mana?” - SARA
“Saya ni isteri Reza.” - REZA
Reza yakin jalinan cinta itu perlu dinoktahkan segera. Dan apabila akad menyatukan, kisah silam dan luka lama isterinya itu telah melahirkan ‘Sara Nur Naila’ yang baru.
Dan Khalil, dia menjadi lelaki yang terus setia meskipun Sara itu telah menjadi milik Reza. Dia lelaki yang menyembunyikan keresahan akibat kisah silam si gadis yang berpunca daripada dia.
Satu soalan yang Sara Nur Naila fikirkan tanpa henti. Sejauh mana dia berusaha, mampukah dia untuk terus bahagia jika ada satu doa tak henti menghantui hidupnya?
“Ingat Sara, pergilah mana saja kau pergi. Sesekali pun kau takkan bahagia.”

DIA HELENA ISABELLA - AZIMAH LILY


DIA HELENA ISABELLA - AZIMAH LILY

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

HELENA ISABELLA gadis kacukan Melayu Sepanyol yang membesar di luar negara. Selepas tamat pelajaran, Helena mengambil keputusan bekerja di Malaysia. Atas faktor kerja, Helena menyewa di rumah sewa Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah sehingga projek syarikatnya di utara semenanjung tamat. Mulanya Helena kekok tetapi Helena belajar sesuaikan diri dengan suasana kampung yang begitu asing baginya.
Kehadiran tetamu di rumah Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah tidak disenangi oleh Helena. Lebih-lebih lagi tetamu itu buatkan Helena mengimbau kembali peristiwa hitam 17 tahun yang lalu yang menimpa dirinya.
“You again! I remember you. Airport? KLIA Airport, remember?” – AHMAD FALIQ
“Salah orang kut.” – HELENA ISABELLA
Helena berpura-pura tak mengenali Faliq. Dalam diam, gelagat Faliq sepanjang tinggal di situ diperhatikan. Helena mula syak yang Faliq ada niat tak baik pada Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah malah Helena bimbang jika Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah menerima nasib yang sama seperti dirinya.
“Kau dengar sini baik-baik, aku akan sentiasa perhatikan kau.” – HELENA ISABELLA
“Kalau macam ni selalu, macam mana aku nak laksanakan plan aku?” – AHMAD FALIQ
Sikap dingin Helena terhadapnya menyebabkan Faliq sendiri tertanya-tanya. Hanya Helena seorang saja yang tidak mengalu-alukan kedatangannya. Di mata Helena, apa saja yang Faliq buat ada saja benda yang tak kena.
Apakah sebenarnya tujuan Faliq datang ke rumah Tok Wan Daud dan Mak Tok Aishah? Mampukah Helena bongkar rahsia Faliq? Dan apa sebenarnya terjadi antara Faliq dan Helena tujuh belas tahun yang lalu?

KONTRAK CINTA - FARIESYA FAUZY


KONTRAK CINTA - FARIESYA FAUZY

HARGA BUKU : RM 26.00

WHATSAPP : 0177342366

Nur Syakhaira seorang gadis miskin yang bercita-cita untuk menjadi seorang doktor terjerat dengan cinta monyet bersama Iqram Muhaimin, pewaris IZE Holding yang terlalu mengikut telunjuk keluarganya. Mereka kemudian mengikat KONTRAK CINTA. Tempoh 8 tahun diberi untuk samakan jurang antara keluarga mereka.
“Iqram tahu Khaira cintakan Iqram seperti mana Iqram cintakan Khaira. Iqram nak kita setia pada plan kita. Lagi lapan tahun, kita jumpa balik di depan sekolah dan lepas itu kita tentukan hala tuju perasaan kita ni... Dalam tempoh tu, tolong jangan bagi hati Khaira pada sesiapa. Tolong…”- Iqram

Belum sampai setahun, Iqram dipaksa jalinkan hubungan dengan Ekin, rakan sekelas Khaira.

Cikgu Mikail, bekas guru Khaira meminatinya lalu melamar Khaira. Tetapi setelah kehadiran bayi Adam yang mirip Iqram, lamaran itu dibatalkan. Dia mula mendendami Iqram dan berprasangka buruk terhadap Khaira.
“Jawab! itu anak kau dengan Iqram kan... Patutlah emak engkau dibuang kerja, sebab kau mengandung rupa-rupanya. Itu anak Iqram ke anak Tuan Azman? Berapa juta mereka bayar kau, hah! Perempuan sundal...”- Cikgu Mikail.
Di kala hati Khaira sedih, Johan sahabatnya, sanggup terima Khaira dan Adam seadanya.
“Sya... kita dah lama berkawan dan aku sudah anggap Adam macam anak aku sendiri. Aku nak kita move ke next level. Hujung minggu ni aku ingat...”- Johan
Antara cita-citanya, Cikgu Mikail dan Johan, mana satu pilihannya. Di saat itu juga, Iqram hadir menuntut semuanya.
“Sudahlah! Lupakan semua ni... Khaira minta maaf. Khaira terpaksa gunakan nama Iqram. Iqram tahu kan siapa Khaira, Khaira harap Iqram tidak tanya lagi pasal Adam. Siapa Adam biarlah menjadi rahsia keluarga saya, usah awak desak saya lagi. Lagipun antara kita sudah tidak ada apa-apa lagi. Khaira harap awak move on. Saya sudah tertutup hati pada awak.”- Khaira.
Bagaimanakah kesudahan kontrak cinta monyet mereka? 
Dapatkan Iqram kembali menakluki hati Khaira?
Siapakah ibu bapa Adam?
Dapatkah keluarga mereka menerima cinta mereka?

CALL UPON HIM - MIZI WAHID


CALL UPON HIM - MIZI WAHID

HARGA BUKU : RM 55.00

WHATSAPP : 0177342366

We often find ourselves asking,"Why hasn't Allah s.w.t responded to my Du'a?"
We're told to bear patience but slowly our hope diminishes with each passing day.
Is there something wrong with they way we're making our Du'a?
Call Upon Him discusses 21 practical steps on how we can nurture our relationship with Allah through our Du'a. It teaches us how to strengthen our trust when we are required to stay in faith throughout the long wait after the Du'a has been made.
Written with the sole intention to inspire people to have unquestionable faith in Allah, Mizi Wahid shares his wisdom in understanding the real science of how prayer, our efforts and fate come together to determine our destiny in this life and hereafter.

THE ART OF LETTING GOD - MIZI WAHID


THE ART OF LETTING GOD - MIZI WAHID

HARGA BUKU : RM 50.00

WHATSAPP : 0177342366

Do you feel overwhelmed right now with all the pressures and uncertainties of life? 
Does the thought of your past failures, failed relationships and negative labels drag you down? 
Have you ever wished that you could just leave everything behind and start fresh? 
Are you ready to finally let go, move on and live a happy and joyful life?
If you keep bringing negative baggage from yesterday into today, it will eventually poison your future. Your problems are real. And you may have had an unfair past, but the truth is, you don't need to have an unfair future. 
You may have had a rough start in your marriage, your business, your career - but it's not how you start that matters most, it's how you finish. Let us begin the exploration of your journey towards "surrendering" in this book. And may we all find the strength to let go, the capacity to forgive, and the faith to move on.

ENSIKLOPEDIA FIQAH WANITA MUSLIMAH - SYEIKH ABU MALIK KAMAL BIN AS-SAYID SALIM


ENSIKLOPEDIA FIQAH WANITA MUSLIMAH - SYEIKH ABU MALIK KAMAL BIN AS-SAYID SALIM

HARGA BUKU : RM 55.00

WHATSAPP : 0177342366

Sesiapa juga yang melihat dunia pada hari ini dengan hati nurani, pasti memandang wanita sebagai sasaran musuh-musuh Islam. Wanita pada hari ini diumbang-ambing dan dibingungkan antara ajaran Islam dan kesesatan media massa. Bahkan seringkali ditemukan remaja puteri membesar tanpa pengetahuan tentang al-Quran dan hukum-hakam Islam. Tidaklan hairan kalau sebahagian dari mereka tidak mengenal hukum bersuci yang berkait rapat dengan sah atau tidaknya sembahyang dan tidak mengenal hukum sembahyang yang merupakan tiang kedua dalam Islam setelah dua kalimat syahadat. Demikian pula dengan ibadah dan muamalah yang lain. 
lni lebih ketara lagi dengan hilangnya ikutan di kalangan kaum wanita serta lemahnya kemahuan untuk melaksanakan kewajipan amar makruf nahi mungkar sesuai dengan nilai-nilai syariat. Hal ini boleh dilihat dengan meningkatnya kerosakan, merebaknya perkara-perkara yang melengahkan dan memancing syahwat. 
Bertolak dari sinilah, wanita lebih memerlukan aturan dan pengajaran berbanding lelaki. Keadaan menuntut agar wanita boleh berkarya dan menuntut ilmu yang berguna serta mengamalkan amal soleh. Hal seperti inilah yang mendorong penulis untuk menulis buku tentang hukum-hukum wanita. Walaupun kerosakan sudah sedemikian parah, tetapi masih ramai muslimah yang mahu membaca buku-buku agama yang ditulis berdasarkan al-Quran dan as-Sunnah. 
Hal ini tidak aneh dan menghairankan, kerana fitrah keimanan dan kecintaan kepada agama masih terpendam di dalam hati yang tertutup oleh debu-debu kelalaian. Sebaik sahaja debu tersebut hilang maka keimanan kepada Rasulullah SAW akan segera menyambut dan mengikutinya. 
Selain itu, hal yang mendorong penulis menulis buku ini adalah keinginan supaya buku ini menjadi rujukan bagi wanita dalam mempelajari hukum fiqah yang sering mereka pertanyakan dan perlukan. 
Justeru, perbincangan dalam buku ini, penulis tidak membatasi hanya pada hukum fiqah yang berkaitan dengan wanita sahaja, tetapi juga hukum-hakam yang berkenaan dengan masalah hubungan antara lelaki dan wanita. Walaupun ada sebahagian hukum yang khusus untuk wanita.

MUNAJAT CINTA - VIVIANUR AZURA


MUNAJAT CINTA - VIVIANUR AZURA

HARGA BUKU : RM 29.00

WHATSAPP : 0177342366

Susah memikat lelaki? Bagi Puteri Irdiana Nafisya, perkara itu di hujung jarinya. Tidak perlu bergadai body, berderet lelaki jatuh cinta dengannya. Senyum serta gelak tawa juga lentok manjanya, cumalah plastik semata-mata.

Dia tidak pernah kecundang dalam cinta kerana dia tidak pernah jatuh cinta. Hidupnya cuma punyai satu maksud, memburu si kasanova, menjerat dengan cinta plastik lalu meninggalkan mereka! Yang penting, dia berasa puas.

Irdiana Nafisya membekukan hati dari semua insan di sisinya. Harapan Amar Farhan tidak menjadi kudis buatnya. Namun mengapa titis air mata Qhairatunnissa, sahabat baiknya mengusik memori lampaunya?

“Puteri Irdiana Nafisya, sudikah Fisya menjadi isteri Amar? Berkongsi suka duka juga kegembiraan dengan Amar dan menjadi ibu kepada anak-anak Amar nanti?” - AMAR FARHAN

“Qiara hanyut dalam gelora cinta bersama Amar Farhan...” - QHAIRATUNNISSA

Kasih sayang dan perhatian Engku Narizah semakin menyusup masuk ke dalam lubuk jiwanya yang sekian lama ketandusan membuatkan Irdiana Nafisya makin keliru dengan isi hatinya. Juga sifat Hairul Nazren yang sering kali membuatkan jiwanya yang resah kembali tenang.

“Diana... Lupakanlah segala kenangan hitam yang terjadi dahulu. Mulakan langkah baru dengan tekad yang baru. Izinkan saya bersama Diana menempuhi cabaran yang mendatang serta berkongsi segalanya dengan Diana...” - HAIRUL NAZREN
Bisakah hati Irdiana Nafisya yang beku kembali mencair dengan kasih sayang? Atau perlukah dia bermunajat agar cinta mendatangi hidupnya lalu dia tidak lagi berpaling dari kenyataan?

MR. RACER ENCIK MEKANIK - ZURA RAHMAN


MR. RACER ENCIK MEKANIK - ZURA RAHMAN

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

Syarat-syarat pertaruhan :-

LEANNE: Tak boleh call/text/jumpa Adrian selama sebulan.
JUDE: Tak akan jumpa/flirt perempuan selama sebulan.
JIKA LEANNE MENANG : Jude tak akan jumpa/flirt selama sebulan lagi. Leanne boleh jumpa Adrian.
JIKA JUDE MENANG : Leanne tak boleh jumpa atau cakap dengan Adrian dan terpaksa ‘date’ Jude selama sebulan.

Ternyata Leanne terpaksa date dengan Jude selama sebulan selepas kalah dalam pertaruhan itu. Leanne, si gadis yang nampak lurus, seperti rambutnya yang lurus. Personalitinya jauh berbeza dengan abangnya Leo dan daddynya yang terlibat dalam dunia permotoran.

Jude, sebut sahaja namanya dalam dunia perlumbaan haram, semua orang kenal. Dialah the king of street racers. Malah, gelaran ‘player’ sinonim dengan lelaki itu. Semua orang tahu. Kerana fizikalnya dan juga perangai bad boynya. Perempuan pula berderet sekeliling pinggang.

Permulaannya date biasa-biasa sahaja, tapi lama-lama suatu rasa terbit dari hati masing-masing. Leanne mahupun Jude, mereka berkongsi rasa yang sama. Namun hubungan mereka tidak seperti pasangan lain. Leo dan daddynya tersangat anti dengan street racers. Jadi, mereka date sembunyi-sembunyi walau Jude seorang mekanik di syarikat daddy Leanne.

“Just... Stay away from him.” - LEO

“Daddy nak Leanne jauhkan diri dari Jude.” - UNCLE BEN

Kantoi.

Itulah reaksi Leo dan Uncle Ben apabila mengetahui hubungan Leanne dengan Jude. Kenyataan itu buat Leanne tergemap. Dia tidak sanggup berpisah dengan Jude. Dia yakin Jude akan berubah. Mampukah Leanne mempertahankan cintanya dengan seorang street racer seperti Jude setelah mendapat tentangan daripada keluarganya? Adakah Jude akan berubah sementelah race itu merupakan hobinya?  

MY MR. NANNY - DHIYNA


MY MR. NANNY - DHIYNA

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

“Nama Uncle, Ryan. Ali boleh panggil Uncle Ryan.” – ULTHAF DARYAN

Perkenalan singkat itu membuatkan Ryan dan Ali semakin rapat dan mesra. Dan melalui Ali juga lah Ryan bertemu semula dengan Aileen, selepas enam belas tahun berpisah. Rasa yang sekian lama terpendam di dalam hati terasa kembali segar dan menggebu.

Demi untuk Ali, Ryan sanggup bertukar menjadi Mr. Nanny. Menemani dan melayani Ali setiap hari tanpa jemu. Tumpahnya kasih dia pada Ali melimpah ruah. Aileen yang melihat kemesraan itu mula menyulam perasaan bahagia. Dia mula menagih rahsia hati Ryan yang sekian lama terpendam.

“Awak nak saya cakap apa lagi, Aileen? Yang saya sukakan awak… sayangkan awak… cintakan awak… sejak dari dulu lagi sampai lah sekarang. Begitu?” – ULTHAF DARYAN

“Hey, jiran sebelah. Terima kasih… untuk rasa yang ada di hati kita.” – AILEEN UFAIRAH

Di saat mula menyulam perasaan bahagia selepas berbelas tahun berpisah, mereka berdua dikejutkan dengan kemunculan Tuan Mejar Saad dan juga Raziman. Penjelasan ditagih dan hak dituntut.

Bersediakah Ryan dan Aileen untuk berdepan dengan kejutan yang tanpa disangkakan itu? Siapa Tuan Mejar Saad? Siapa Raziman? Dan, siapa pula Mak Eton?

“Burung pipit terbang tinggi, terbang tinggi di langit biru, sungguh rasanya tak tertanggung lagi, mohon Eton jangan lari tolong lah dengar dulu.” – TUAN MEJAR SAAD

JANJI YANG DINANTI - ALIA ALIZS


JANJI YANG DINANTI - ALIA ALIZS

HARGA BUKU : RM 28.00

WHATSAPP : 0177342366

Pertemuan singkat aku bersama Zahwan di bumi Borneo telah melahirkan rasa cinta tanpa pengetahuan Adil, abang kandungku. Zahwan telah berjanji akan setia kepadaku, tetapi akhirnya dia hilang tanpa berita. Kerana janji itu, aku setia menanti dan menutup pintu hati untuk lelaki yang ikhlas menghargai aku. Faliq... maafkan aku!
"Sanggup kau buat aku macam ni, Wan! Sanggup kau khianati persahabatan kita. Sampai hati kau nak rampas kebahagiaan aku."~Faliq.
"Aku tak rampas kebahagiaan kau, Liq. Aliaa bukan kekasih kau, bukan isteri kau. Selagi dia bukan milik orang lain, selagi tu aku ada peluang. Kali ini, aku takkan sia-siakan dia. Tu janji aku." - Zahwan.
Dalam masa yang sama, hubungan aku dan Faliq ditentang hebat oleh kakak Faliq, iaitu Asnida. Dendam Asnida kepada Adil menyebabkan kami menjadi mangsa keadaan. Kononnya, aku punca hubungan dia dengan abangku terputus di tengah jalan.
Berjayakah Asnida memisahkan aku dengan Faliq? Mampukah Faliq mempertahankan cintanya padaku? Apa pula tindakan Adil bila tahu aku menjadi rebutan antara Zahwan dan Faliq?
Oh, abang! Tolonglah... adikmu ini benar-benar tersepit. Antara abang, kawan dan kekasih.

BUKAN GADIS BIASA - LIZA NUR


BUKAN GADIS BIASA - LIZA NUR

HARGA BUKU : RM 24.00

WHATSAPP : 0177342366

Johana bukan gadis sembarangan. Rambutnya dicukur pendek. Kalau ada yang cuba mencari fasal, dia tidak teragak-agak melayangkan penumbuk. Jean dan kemeja menjadi teman akrabnya. Misinya hanya satu, memberi masa depan yang lebih baik untuk si kecil Aisya yang memanggilnya 'emak'.
"Jo cakap macam tu sebab Jo tomboi? Manusia boleh berubah, Jo. Saya boleh bimbing Jo kalau Jo mahu beri saya peluang. Saya boleh beri Jo masa depan yang lebih baik." ~ Amirul
Cinta adalah sesuatu yang asing baginya. Pertemuan semula Amirul dengan Johana membuatkan Amirul yakin tentang perasaannya. Hidup Johana sering kali bersimpang-siur dengan Rayyan, sepupu Amirul yang degil tetapi berprinsip.
"Kau boleh cakap kau bukan milik aku. Tapi, aku akan tetap beritahu satu dunia, aku milik kau." ~ Rayyan
Kemunculan adik Rayyan, Amer membuatkan Johana rasa terpukul. Si mata keranjang itu cuba mencari jalan fast track ke hatinya sedangkan Amirul yang terlebih dahulu ada masih setia menanti. Takdir memerangkap dirinya di antara hati tiga bersaudara. Mampukah dia terus menipu diri? Atau haruskah dia pulang kepada fitrah, memilih jalan bahagianya bertemankan sekeping hati yang lain?
"Apa? Kalau ada lelaki lain syok kat aku, kau nak buat apa? Nak bunuh semua orang yang cakap dia cintakan aku?" ~ Johana
"Tak. Aku akan cintakan kau lebih." ~ Rayyan

MEK SIAH - IZAM NOR


MEK SIAH - IZAM NOR

HARGA BUKU : RM 25.00

WHATSAPP : 0177342366

TIGA TAHUN TERLANTAR SAKIT DAN NAZAK TETAP TIDAK MEMEUTUSKAN NYAWA MEK SIAH.DALAM KEADAAN TUBUH YANG TINGGAL TULANG.MEK MNSIAH MASIH MEMPERTAHAN APA YANG DIMILKINYA.DIA MERASAKAN DIRINYA MASIH MUDA DAN KUAT.TIDAK MAHU PISAH DENGAN APA YANG MENGHUNI TUBUHNYA.
PADA WAKTU YANG SAMA PENJELASAN DEMI PENJELASAN DI ATAS KETERLANJURAN WAKTU SILAM SERING MENGHANTUI.DALAM KEADAAN YANG SEMAKIN LEMAH,MEK SIAH MAHU MENCARI PEWARIS UNTUK PENDAMPING YANG SUDAH SEKIAN LAMA BERKHIDMAT UNTUKNYA.
"CEPATLAH SEMBUH MAK.HANUM TAK DAYA DAH.HANUM BUKAN BENCIKAN MAK,TAPI KEADAAN MAK SELALU BUAT HANUM TERTEKAN.MAK TAK KESIANKAN HANUM KE?'-HANUM
TIGA TAHUN JUGA HANUM MENJAGA MEK SIAH DENGAN SABAR.BIARPUN HANYA SEORANG MENANTU,NAMUN DIA LEBIH TAHU APA YANG DITANGGUNG OLEH MENTUANYA.BAGINYA ,MEK SIAH BUKAN LAGI IBU MENTUANYA.ADA YANG SESUATU MENGHUNI JASADNYA.HANUM SERINGKALI BERHADAPAN DENGAN PERKARA YANG PELIK DAN MENYERAMKAN.TANPA SEDAR,DIRINYA SEDANG DIPERHATIKAN OLEH SEPASANG MATA YANG TAK LIHAT JASADNYA.DARAH HANUM YANG MANIS TURUT MENJADI IDAMAN MEK SIAH.ANTARA RELA DAN PAKSA,HANUM SETUJU MEWARISI APA YANG MENJADI MILIK MEK SIAH.
"TAK BOLEH TIDAK,SAAD.ESOK AKU KENA 'KERJAKAN' MEK SIAH.ENTAHLAH,SUSAH AKU NAK JELASKAN.TAPI AKU TERBAU MAYAT."-HAJI LAMIN
TIDAK SANGKA,KISAH PULUHAN TAHUN YANG LALU TERPAKSA DIBONGKAR.HAJI LAMIN SABAR MENCARI JAWAPAN BAGI SETIAP PERSOALAN.DIA DAPAT MELIHAT API DENDAM DALAM DIRI MEK SIAH.DIA MELAKUKAN SEMUANYA ATAS RASA IHSAN DAN DEMI MENGENANGKAN PERSAHABATANNYA DENGAN SUAMI MEK SIAH,DAUD.TEKAD HAJI LAMIN,KEADAAN MEK SIAH HARUS DIPULIHKAN.TIDAK MENGIRA SAMA ADA DALAM KEADAAN HIDUP ATAU MATI.APAKAH KESUDAHAN KISAH HIDUP MEK SIAH?PASTI AKAN MENGEJUTKAN ANDA!!!!

LELAKI SEPARUH ROMANTIK - FARAH DERAMAN


LELAKI SEPARUH ROMANTIK - FARAH DERAMAN

HARGA BUKU : RM 27.00

WHATSAPP : 0177342366

Cinta pertama Aira bersama Hakimi telah lama tersulam indah sejak zaman sekolah menengah lagi. Namun, impian mereka untuk ke jenjang pelamin musnah di tengah jalan bila mama Aira, Puan Azlinda bermati-matian menghalang dengan alasan Aira tidak akan bahagia menjadi isteri kedua Hakimi. Aira akur. Sementelah mamanya sendiri telah merasakan peritnya hidup bermadu. Tika pintu hati ditutup rapat untuk lelaki, Zafran hadir menawarkan sesuatu yang tidak masuk akal dan tidak pernah terlintas di benak Aira. " Aku tanya kau. Kau nak date yang macam mana?" - Zafran " Maksud kau?" - Aira " Yelah. Maksud aku.. date macam mana yang kau impikan? Satu. Romantik? Dua.Half romantic? Atau...tiga. Zero romantic? Pilih satu."- Zafran Menyedari diri sudah kalah dengan rencana Zafran, Aira beralah. Mungkin Zafranlah kebahagiaan yang dia cari-cari selama ini. Mungkin Zafranlah lelaki terakhir dalam hidupnya. Mengenali Zafran buat Aira percaya cinta terakhir itu lebih indah. Tika dirinya berada di ambang bahagia, badai hadir menguji untuk kali kedua. Kerana kisah hitam mamanya, Aira nekad membawa dirinya jauh dari cinta Zafran. "Aku tak sempurna, Zaf."-Aira Apakah kisah hitam mama Aira itu? Adakah Zafran bisa menjadi lelaki terakhir dalam hidup Aira? Ataupun... adakah Hakimi datang semula merayu cinta Aira setelah Aira meninggalkan Zafran?