EMERALD YANG TERPILIH - ERIMO

EMERALD YANG TERPILIH - ERIMO
HARGA BUKU : RM27.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366


Pertemuan Encik Boss dan si Mata Hijau bukan seperti pertemuan biasa. Ia disulami pelbagai soalan tidak puas hati, pergaduhan dan pertengkaran yang menjadikan hidup Emerald kacau bilau.

"Papa ni biar benar nak bagi aku aku kerja dengan budak tak cukup umur ni? Budak praktikal ke apa? Macam ni nak kerja. Dengan Hooksweater, jeans dan sneakers tu dah macam budak sekolah je.~ Bayu Muzaffar

Si mata sepet yang tenung orang macam nak tembus ni anak big boss ke? Habis cair segala lemak-lemak aku kena scan dengan mata laser sepet tu. Muka boleh tahan, tapi sombong melangit. Ingat sombong dia tu boleh bawa ke kubur ke. Walaupun aku comel, tapi kerja aku tip-top tau. Projek aku semua untung juta-juta lemon. Heh! ~Emerald Uzma

Ada sahaja yang tak kena dengan budak 'lelaki' comel itu. namun perangai Bayu yang macam 'Hitler' itu seringkali kalah dengan karenah keanak-anakan Emerald. Budak itu cukup gemar meninggalkan nota comel untuknya.

Bila Eme mula keluarkan suara manja, berbuih mulut Encik Boss berdoa biar ditetapkan hatinya. Namun kehadiran Eliza mengusutkan kepala Bayu.

"Hey 'jantan', aku tak suka kau ada hubungan dengan sesiapa yang ada hubungan dengan aku terutamanya lelaki bernama Bayu Muzaffar. Kalau aku tahu kau ada hati dengan dia, nahas kau!" ~Eliza

Emerald bukan minta lahir dengan mata hijau, Emerald bukan minta lahir tanpa akad. Dia hanyalah kesilapan yang bukan silapnya. jadi haruskah dia dihukum atas sesuatu yang bukan salahnya. Tapi dia harus menerima takdirnya kerana dialah EMERALD YANG TERPILIH.
*Kadang-kadang orang yang kita benci itulah orang yang paling faham kita.


TUAN DANIAL - AZIZAH AMI

TUAN DANIAL - AZIZAH AMI
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366


Cinta yang cuba di atur oleh keluarga tengku Ismahanim dengan jejaka yang tidak dikenali Bernama danial telah mendorongnya menyamar sebagai pembantu rumah. Dan alangkah ‘sengalnya’ menjadi pembantu rumah yang serba tidak tahu membuat kerja rumah. Terjalinkah cinta mereka? Bagaimanakah Danial menangani seorang maid yang serba tidak tahu?
“ini semua awak punya pasal Isketambola, kalau awak susun stoking saya dalam satu lipatan macam kak Hasnah buat pasti saya tak pakai stoking warna berlainan hari ni. Nasib baik setiausaha saya nampak.” Danial mendapatkan Is yang sedang membancuh teh di dapur. Bertaut kening Is mendengarnya. "mak aih, salahkan orang pula. Masa Tuan Danial sarungkan tadi tak perasan ke?" "Nak perasan apanya kalau awak tu sibuk suruh saya beli kuaci bunga matahari awak tu. Benda kecik macam tu pun nak makan," Danial menghulurkan plastik berisi dua bungkus kuaci ke tangan Is. Dengan bibir yang tersenyum lebar Is menjawab ... "Eleh, marah-marah pun sayang juga Tuan Danial pada saya, ye?" Sepatah perkataan pun tak mampu dilontar keluar oleh Danial tatkala mendengar ayat berani mati Is itu. Dia terus menapak naik ke tingkat atas dengan senyuman manis.


CINTA 11 SYARAT - MUNA MAHIRA

 CINTA 11 SYARAT
BAKAL DI SIARKAN DI ASTRO
DAPATKAN NASKAH MENARIK INI SEKARANG!




CINTA 11 SYARAT - MUNA MAHIRA

Harga : RM28.00

Jumlah muka surat : 800


RASYA – Pelajar tahun akhir yang bijak. Dia tidak pernah berkasih lagikan bercinta. Itu syarat ayahnya selagi dirinya bergelar pelajar. Tapi kenapa dirinya yang karam dibadai cinta pasangan lain? Tidak semena-mena kesuciannya diragut orang yang cukup dipercayainya. Kelam terus masa depan dek insiden hitam itu. Bertambah berat beban yang terpaksa dipikul kala diri dikhabarkan berbadan dua. Mana mahu diletakkan muka kala ceritanya sebagai perempuan sundal dicanang sekampung? Orang lain yang kecewa bercinta, dia pula yang terpaksa merana! Hidupnya yang tenang dan indah selama ini berputar 360 darjah...

HAZIQ aka KOMENG – Seboleh mungkin dia mengelak daripada perempuan-perempuan bebas di kota lantaran kerjanya yang sentiasa dihimpit perempuan sebegitu. Dahulunya sentiasa berbuat dajal namun tiba-tiba dia melamar Rasya biar nama itu sudah busuk sekampung. Lalu motifnya dipersoalkan. Manakan tidak, dia satu-satunya orang yang hampir membunuh Rasya. Bukan sekali tetapi dua kali!

BERSATULAH Rasya dan Haziq dengan meriah untuk mengelak salah faham orang kampung. Biarpun tidak dipersetujui oleh umi Haziq, dia tetap meneruskan rancangannya. Rasya pula akur setelah segala syarat untuk menidakkan lamaran Komeng dengan mudah dilaksanakan. Bencinya berkahwin dengan lelaki yang hampir menyebabkan dia mati! Antara takut, sakit hati dan budi Haziq, membuatkannya berada di persimpangan. Mahu marah sungguh-sungguh tetapi kata-katanya terikat pula. Namun, mahu melanjutkan satu semester yang tinggal, dia perlu akur 10 syarat Haziq yang nampak remeh tetapi menyesak dadanya. Bermulalah hidupnya kucar-kacir kerana syarat-syarat Haziq... Tetapi, tidak kepadaHaziq kerana syarat-syarat itu menambah ceriakan rumah tangganya dengan keletah Rasya yang sekejap manja, sekejap keras hati...

“Kalau Sya nak minta kebenaran peluk abang tiap-tiap malam... abang setuju sangat. Abang lagi suka.” Sengaja dia menyakat isterinya.
Rasya merengus geram. Lelaki ini memang suka menguji kesabarannya. “Hesy! Bukan fasal tulah. Tolong sikit. Erm... Sya...”
“Abang perasan yang isteri abang manja sangat semalam,” usik Haziq lagi.
“Abang... boleh tak jangan sebut fasal semalam lagi?”
“Tapi Sya nak cakap fasal semalam jugak, kan?” duga Haziq bersahaja.
“Ini hal lainlah. Fasal semalam tu...”
“Kenapa?” potong Haziq.
“Errr... semalam tu... jangan fikir sebab semalam kononnya kita dah okey. Sya tetap tak suka abang,” luah Rasya berani.
“Abang tahu.” Dia sudah dapat mengagak itu. Dan dia tidak mengharapkan apa-apa.
“But thanks for last night,” ucap Rasya ikhlas sebelum berlari anak masuk ke dalam rumah.



IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO

IST CLASS MISTRESS - SARA KYOKO
HARGA BUKU : RM25.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Mereka kata perangkap cinta itu boleh menyatukan dua insan yang berlainan jantina. Tapi, ini kisah lain. Kisah cinta antara Yusuf Dzulkarnain dan Jasmine Hannah. Bagaimanakah perangkap cinta itu boleh menyatukan mereka yang datang dari dua dunia berbeza?

“Entahlah... Jasmine mengingatkan aku kepada diri sendiri. Dia bagaikan biasan masa silam aku. Tiap kali aku pandang Jasmine, wajahnya itu, seolah-olah meminta aku untuk selamatkannya. Sekelip mata sahaja ada rasa dalam diri ini, rasa yang lahir untuk mempertahankan dan melindungi dia.” - Yusuf Dzulkarnain

“Perempuan baik untuk lelaki yang baik? Aku ni perempuan macam mana, Yusuf? Perempuan yang tak baik, kan? Bukankah itu maknanya aku cuma sesuai dengan lelaki yang tak baik? Macam Adam?” - Jasmine Hannah

Apabila dendam sebelas tahun yang lalu berjaya membelah waktu, dan akhirnya tampil menjadi penghalang kepada bahagia mereka yang baru dirasa, apabila ada manusia yang tampil hanya untuk mengingatkan tentang sejarah silam mereka yang penuh noda, benarkah cinta sahaja boleh mengatasinya? Atau mungkinkah hubungan yang baru terjalin itu bakal menemui titik noktahnya?

“Apa beza dunia kita dengan dunia Jasmine? Dongak ke atas, langit yang sama. Tunduk ke bawah, bumi yang sama. Manusia di tengah-tengah ini yang membeza-bezakan  antara satu sama lain. Insya-Allah, semua itu akan mampu kami tempuhi dengan kematangan.” - Yusuf Dzulkarnain

“Hasbunallahu wa ni’mal wakil. Cukuplah Allah sebagai penolong kami, dan Allah adalah sebaik-baik pelindung.” - Jasmine Hannah 

RINDU AWAK SEPARUH NYAWA - SITI ROSMIZAH

TERBARU DARI PENULIS PILIHAN RAMAI!

RINDU AWAK SEPARUH NYAWA - SITI ROSMIZAH
HARGA BUKU : RM40.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

“Kasih Maisara!!!”
Kemarahan papanya tidak diendahkan. Sikap angkuh dan sombong begitu menebal dalam diri. Ditambah pula dia menyalahkan papanya atas kematian arwah mamanya.
Pertemuan tanpa di duga dengan lelaki bernama Nazril Nazim membuka tirai baru dalam hidupnya. Maisara bertemu buku dengan ruas, keegoannya dicabar!
“Saya lagi rela kahwin dengan perempuan hodoh! Sebab kebahagiaan bukan pada paras rupa. Saya mencari isteri solehah bukan ratu cantik dunia!”
Bagai nak meletup jantung Maisara mendengarnya!
“Nazril! Kau sedang bermain dengan api! Dan api itu adalah aku! Aku akan bakar kau sampai hangus!”
Manusia itu tak sempurna pasti ada salah dan silapnya. Begitu juga Maisara, ketulusan cinta Nazril Nazim menyinar keinsafan dalam dirinya. Namun di kala kasih berputik, cinta bersemi, Nazril pergi begitu saja.
Maisara akur kesilapannya tapi kenapa tiada ruang kemaafan buatnya? Hati Nazril beku! Maisara memujuk! Maisara merayu! Sekelumit pun tidak terkesan di hatinya!
“Mulai hari ini, awak tutup pintu hati awak serapat-rapat untuk saya sebab Nazril Nazim tak akan terima awak sampai awak mati!”
Ya Allah! Begitu bisa setiap patah katanya.
“Awak jangan risau, saya tak akan kembali semula dalam hidup awak. Kalau ditakdirkan saya mati, saya akan bawa kata-kata awak sampai ke liang lahad! Cuma jika awak ada sedikit ehsan, buat terakhir kali imamkan jenazah saya. Bawa jenazah saya ke kubur, kebumikan saya dan kata Kasih Maisara saya dah buktikan saya tak akan terima awak sampai awak mati!” Jelas kelukaannya.
Kini, Kasih Maisara telah pergi. Keluar air mata darah sekali pun dah tak berguna lagi!
“Maafkan abang sayang, maafkan abang. Hati abang tak pernah mati buat sayang. Saralah nafas, nyawa dan bidadari syurga abang.”
Dalam hati dihimpit kekesalan, Nazril mendongak ke langit memandang bintang yang bertaburan.
“Kasih Maisara, rindu awak separuh nyawa,” bisiknya dengan deraian air mata.



CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN


CINTA UNLIMITED - FARAH HUSAIN

TERBARU DARI PENULIS PILIHAN RAMAI

LIMITED EDITION

TIADA DI JUAL DI KEDAI BUKU

HARGA TAWARAN : RM56.00(SEM) / RM62.00(S/S)

DAPATKAN SEBELUM KEHABISAN!!

HARGA TAWARAN BERBEZA DGN HARGA BUKU .. HARAP MAKLUM


Azrul Redza dan Nur Amani. Cinta terbit saat kali pertama mereka bertemu. Tapi semuanya musnah dek salah faham. 

“I ingatkan you ni berbeza. Rupa-rupanya, you’re as cheap as them...” – Azrul.
“You hold a mean grudge, Encik Azrul.” – Nani.
“Ya, kalau melibatkan soal hati dan perasaan, memang I berdendam!- Azrul.

Takdir tertulis, ada pertemuan seterusnya buat mereka. Mulanya Azrul berniat membalas dendam. Tapi, kalau memang jenis tak pernah buat kerja jahat, hatinya jadi tak tergamak. Sudahnya, dia ‘lepaskan’ sahaja Nani. Ingatkan selepas itu, hati akan lega. Tapi rupanya makin kacau dengan kehadiran Aaron.

“Dah awak dengan dia tak ada apa-apa. Tak salah saya ambil peluang kan? – Aaron.

Nani juga jadi serabut. Dia tak mahu berpaling pada Azrul tetapi dia juga tak mahu beri harapan pada Aaron. Hingga sampai satu tahap, dia terpaksa memilih Azrul untuk mendapatkan bantuan. Cumanya, bantuan Azrul bukan datang percuma! Ada terma dan syaratnya.

“Awak ni nak mengambil kesempatan ke, atau memang ikhlas nak tolong?” – Nani
“Ikhlas tu urusan saya dengan Allah. Come on, Cik Amani. Kalau nak diikutkan, dalam hal ni awak yang paling untung tau!” – Azrul

Untung ke kalau sekeping hati yang jadi pertaruhan? Kalau ikut kata Azrul, semuanya nampak mudah. Tapi hakikatnya, tak semudah yang difikirkan. 

Adakah Nani akan setuju dengan terma dan syarat Azrul? Jika setuju, cukup banyakkah cinta mereka untuk terus kuat menempuh ujian?

I LOVE YOU ABANG SINGA - ZAITON ABD RAHMAN

I LOVE YOU ABANG SINGA - ZAITON ABD RAHMAN
HARGA BUKU : RM28.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

“Buat apa pergi hotel bos? Bos nak apakan saya?”
“Ikut ajelah. Jangan banyak cakap!” dia jeling aku geram.
“Mana boleh main ikut aje bos. Nanti tah apa-apa tah bos buat pada saya. Baik bos hantar saya balik. Kalau tak, saya terjun dari kereta ni.” Pintu kereta aku pegang. Bersedia untuk membuka pintu kereta. 
“Apa yang awak merepek ni Aleesya! Nak bawa awak pergi makan pun kecoh sangat ni kenapa?” Ah, sudah... tinggi nada suara Tuan Emir.
“Cakaplah, bos nak bawa saya pergi makan. Tak adalah saya kalut sangat. Bos tak reti-reti ke nak beritahu saya awal-awal? Bukannya bos tak ada nombor telefon saya. Telefon ajelah, bukan susah sangat pun. Bos buat macam ni, sudah macam penyangak nak melarikan anak dara orang tahu tak!” 
“Apa awak panggil saya? Penyangak!” tinggi dan garang sahaja suara bos singa ni.
“Er… sorry bos... Saya tak sengaja. Takut punya pasal saya ter…”
“Baik awak diam. Jangan banyak cakap lagi. Nanti saya bawa awak lari betul-betul baru awak tahu. Kita nak pergi makan aje pun, bukannya nak pergi Siam!”



DERITA CINTA - AISYA SOFEA

DERITA CINTA - AISYA SOFEA
HARGA BUKU : RM30.00
BUKU : BARU

UNTUK BELIAN : WHATSAPP 0177342366

Cinta, perasaan itu tidak pernah diundang dan tidak pernah dijemput. Jika ia memberi kebahagiaan, pasti segalanya indah. Namun apa yang akan berlaku jika derita yang ditinggalkan?
Begitulah hidup Nur Amili Sofiya. Cinta yang hadir tidak pernah membahagiakan dirinya. Namun kehadiran Iman dalam hidupnya adalah cinta paling ikhlas dan jujur yang pernah dirasainya. Kemudian muncul Ghazi, lelaki yang menagih cinta darinya. Kesungguhan, ketulusan dan sifat bertanggungjawab Ghazi membuatkan Sofi kalah. 
Namun kebahagiaan yang dikecapi tidak lama bila Amri, kekasih pertama Sofi hadir menagih kembali kasih lama mereka. Ghazi terkejut bila mengetahui rahsia yang disimpan Sofi selama ini tentang siapa Iman sebenarnya. Yang hairannya kenapa Sofi perlu berahsia. Rahsia yang dibawa Murni itu sekali gus menghancurkan impian Ghazi dan Sofi untuk hidup bersama.
“Cinta Sofi pada abang, cinta sampai mati. You are my other half.  Takkan mudah Sofi nak hidup tanpa abang.”- Nur Amili Sofiya
“Abang bukan sekadar cintakan Sofi, tapi Sofi udara untuk abang. Sofi bulan dan matahari untuk abang. Abang tak boleh hidup kalau Sofi tak ada.” - Ghazi Hashim


CIK HOUSE KEEPING I LOVE YOU - DILLA AHMAD

CIK HOUSE KEEPING I LOVE YOU - DILLA AHMAD
HARGA BUKU : RM24.00
BUKU : BARU


“Saya ni bos awak!” jerkah Issac Daniel dengan geram. Agak kuat di telinga Aina hingga membuatkan bahu Aina terjongket sedikit.
“Hah?” Terus Aina jadi berani nak pandang wajah lelaki itu. Mata kelabu itu merenung mata hitamnya. Masing-masing bagai terkaku. Tak berkalih.
Bos dia? Jadi mamat ni ketua dia? Pengurus hotel ini? Pengurus hotel handsome yang selalu staf-staf bercerita? Aina memang tak pernah nak ambil tahu itu semua. Yelah, bukan urusan dia pun. Dan, dia tak pernah terfikir akan terserempak dengan encik pengurus hotel ini. Siapa nama dia? Aina cuba nak ingat kalau-kalau Hanina atau geng housekeeping ada sebut-sebut nama mamat ni.
“No more excuses. You are coming with me. I want you to clean my room now. Do you understand, Miss....” Mata kelabu itu dah pandang tag nama di dada kiri Aina.
“Miss Aina?” tanya encik bos. Bibir itu sudah senyum menyenget. Serentak pintu lif terbuka dan encik bos dah keluar dulu. Kaki Aina masih terpasak di situ. Dia terlupa nak tekan butang ‘G’! Niat nak berlari keluar tadi, hilang entah ke mana apabila mata terpegun memandang tingkat yang baru dia naiki ini.
“Apa tunggu lagi tu? Nak I bentang karpet merah? Dah ada dah ni. Cepatlah keluar, atau you nak I tarik dan paksa you keluar dari lif tu?” tanya bos yang dia tak tahu namanya.
Kereknya mamat ni. Aina mencebik dan melangkah keluar.