UNTUK DIA & SUBHANALLAH AKU MENCINTAINYA - REHAN MAKHTAR

OUT OF STOK !

UNTUK DIA & SUBHANALLAH AKU MENCINTAINYA - REHAN MAKHTAR
HARGA : RM21.00

HARGA TAWARAN TERMASUK POS
RM30 (SEM) / RM35 (S/S)

***BUKU YANG TIADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

UNTUK DIA

MEMANG aku kasar tapi dalam hati tetap ada empat musim. Pertemuan pertama dengan dia membawa debar dalam hati. Biar bermusuh, bertekak dan bertegang urat, tapi aku cinta dia. Namun, semakin kami hampir, kami kian menjauh tapi Zafrin mengalah begitu dan aku juga haruslah mengalah begini. Tanpa aku sedar jodoh terus membawa kami mendekat hari demi hari biarpun usia kami dimamah waktu, dia tetap menungguku – Haqimah a.k.a Haqmi

“Mana-mana aku lepak, mesti ada kau. Kau buat apa kat sini? Menyakitkan hati aku jelah. Bawak sini nasi aku tu. Aku lapar ni dan aku tak halal kau makan nasi aku tu…” – Haqmi

“Kalau tak nak masak… aku makan kau jelah sampai aku kenyang tapi tempatnya bukan di sini tapi di atas…” - Zafrin

BILA bersua, ada cinta pandang pertama. Bila menjauh, ada rindu menyapa. Sesekali terkeliru, bila dia bagaikan kaum Adam? Apa yang pasti, dia tetap kaum hawa yang sejati bila berubah wajah tapi aku menerima dia seadanya dia bukan kerana dia berubah tapi kerana hatinya tetap mencintai dan setia padaku biarpun waktu berlalu. Mengheret janji kami dan melestarikan janji itu bila menjadi suri di hati. – Zafrin.

“Bukan macam tu, Rin… Aku dah ada kau. Segalanya ada pada aku ni untuk kau je. Untuk dia yang aku cinta iaitu Zafrin bin Zaini…” - Haqmi

“Nope. Jangan minta maaf. Seperti mana Mi pernah cakap pada abang, mencari ilmu ni ibadah dan jihad. Tetapkan hati, niat insya-Allah setiap langkah Mi diberkati. Begitu juga hubungan kita. Abang mampu bertahan dua tahun lalu, apa salahnya abang bertahan lagi untuk dua tahun akan datang, kan?” - Zafrin

ILMU mendidik cinta antara Zafrin dan Haqmi menjadi matang. Ada tangis, ada senyuman dan ada gelak tawa. Tak kurang rindu, tak hilang cinta. Janji dipadu bila Zafrin meminang. Keluh bertamu bila Haqmi menolak. Hingga akhirnya, mereka bertemu dalam janji lama yang utuh dan kian kukuh bila Tuhan sememangnya menciptakan mereka untuk bersama dalam mencari ilmu penyuluh hidup.


SUBHANALLAH, AKU MENCINTAINYA

HATI Zafrina sejak dulu milik Zayed namun bila Zayed bagaikan tidak mengerti atau buat-buat tidak mengerti, Zafrina mahu menarik diri. Dia yakin Zayed tahu akan rahsia hatinya. Bahasa tubuhnya jelas menggambarkan cinta buat seniornya itu. Namun, Zayed tetap begitu dengan layanannya bukan sekadar teman membuatkan hati Zafrina resah dan mahu mengalah.

“Sejak bila pandai panggil abang tanpa Abang Zayed? Sejak bila pandai panggil Zayed je?” – Ahmad Zayed

“Panggilan abang tu hanya untuk yang halal di sisi Rina. Dalam keluarga Rina pun, tak ada abang. Ada along, angah dan abah. Abang tu, insyaAllah sikit masa lagi kalau Allah hantar jodoh yang baik buat Rina…” – Zafrina

Seperti hati yang biasa yang telah Allah kurniakan, cinta hadir dalam diri Zayed buat Zafrina sudah sekian lama. Tidak pernah berubah malah semakin bercambah. Cuma, undang-undang Tuhan membataskan kerana bagi Zayed, cinta itu akan diucapkan setelah dia menjawab qabul menjadikan si gadis yang halal di sisi.

“Maafkan Zayed. Tapi, percayalah… kasih kita ni biarlah kasih Allah mendahuluinya kerana Dia yang menjadikan hubungan kita ini sejak dari azali biarpun baru hari ini ianya terbukti…”– Zayed

Lalu, akhirnya Zayed mengucapkan cinta dan Zafrina menerima pengakuan itu dengan airmata biarpun muncul Ziyad, penggoda kelas pertama yang mengasak jiwa wanita Zafrina.

“I ada Zayed dalam hati…” – Zafrina

“And I ada you dalam hati I…” – Ziyad

Zafrina dan Zayed tegar. Mereka setia biarpun kisah hati mereka dimamah masa, lalu mereka ucapkan, Subhanallah, Aku Mencintainya.


#Chenta - INCHE GABBANA

#Chenta
Koleksi Cerita Pendek Inche Gabbana
HARGA : RM30.00
BUKU : BARU


#Chenta adalah himpunan cerita-cerita pendek tulisan Inche gabbana yang menghimpunkan 21 cerpen lama yang boleh didapati di blognya, Angel Pakai Gucci dan 3 cerpen baharu. Cerpen yang dimuatkan di dalam #Chenta mengambil latar belakang yang beraneka macam dan watak-watak yang begitu berbeza di dalam setiap ceritanya.
Sesuai dengan tajuk buku ini, cerpen yang dimuatkan di dalam #Chenta menjadikan cinta sebagai temanya yang utama. Tidak kiralah cinta kepada Allah dan ar-Rasul, cinta sesama makhkluk cinta kepada dunia atau lain-lain jenis cinta, #Chenta cuba mengupas tema yang paling popular dalam sejarah ketamadunan manusia ini dengan sudut pandang yang sedikit berbeza. Pada masa yang sama, mesej-mesej tarbiah dan dakwah Islam tidak dilupakan untuk diselitkan sama.
Pelbagai sub-tema diketengahkan di dalam #Chenta; persahabatan, kekeluargaan, homoseksualiti, konflik identiti, perkahwinan, kerjaya dan bermacam-macam lagi. Sesiapa sahaja yang membaca #Chenta akan mendapati sekurang-kurangnya satu cerpen yang dekat dan kena dengan diri mereka.
Inche gabbana juga menggunakan pengalamannya belajar di luar negara untuk menjadikan jalan ceritanya lebih hidup dan menarik. Misalnya, Trem Merah Vienna mengambil latar belakang negara Austria dan Matryoshka pula menjadikan negara bekas Kesatuan Soviet, Russia, sebagai latar belakang utamanya.
Sekali pandang, buku ini mungkin menyasarkan para pembaca perempuan sebagai sasaran utama. Namun sehingga kini, maklum balas yang diterima daripada para pembaca lelaki amat positif dan menggalakkan.
#Chenta telah menjadikan lebih 2,000 orang jatuh cinta dan lebih ramai lagi yang bakal jatuh cinta dengannya.

AKU, DIA & HOT CHOCOLATE - PISTACHIO

AKU, DIA & HOT CHOCOLATE - PISTACHIO
HARGA : RM29.00
BUKU : BARU


“Bestnya hot chocolate ni….kalau dapat minum hari-hari lagi best…siapalah makernya ni?? Mesti makernya pun hensem kan….Eh, apasal aku fikirkan pasal makernya pulak? Ke aku dah jatuh cinta ni??? Cinta??? Oh, no…aku takkan jatuh cinta lagi…cinta dah pun mati dalam hidupku…buat apa kalau cinta aje, tapi hidup merana?? Aku memang takkan jatuh cinta…NEVER….” – HANY

“Hany, boleh tak awak ni jangan nak emo sangat? Kenapa awak jadi macam ni? Pleaselah….bukakanlah pintu hati awak tu…sekiranya bukan saya pilihan awak pun, tapi awak cubalah bukakan kunci hati awak tu pada yang selayaknya…saya memang sedar saya ni siapa…saya tak layak untuk awak…tapi saya tetap jua menyimpan angan agar awaklah rusuk kanan saya yang hilang itu….” –NIEL

“Eh Niel, kau jangan mimpilah Hany akan pilih kau...Hany milik aku! Milik aku!!! Kau faham tak?? Aku akan pastikan Hany tetap menjadi milik aku yang abadi…Tiada lelaki lain yang layak untuk dia selain aku…Langkah mayat aku dulu kalau kau berani menghampiri Hany… -KHAIRIL

“Apasal semua jantan sukakan kau, hah? Apa, aku ni tak cukup cantik ke?? Aku heranlah dengan kau ni, dahlah pergi annual dinner pun pakai sneakers….memang takde taste langsung….yang korang berdua ni sukakan perempuan ni kenapa?? Apa yang dia ada tapi aku takde….Aku lagi cantiklah…. – ZILA THE GEDIKS
 


PSMS (PINTA SAYANGMU SEDETIK) - ALINA HAIZAR

PSMS (PINTA SAYANGMU SEDETIK) - ALINA HAIZAR
HARGA : RM32 (SEM) / RM35 (S/S)

HARGA PROMOSI TERMASUK POS
HARGA : RM34 (SEM) / RM37 (S/S)NOVE

BUKU : BARU


Sinopsis:-
Naluri keibuan Syidah telah menimbulkan keinginannya untuk mempunyai anaknya sendiri. Tetapi sukar buatnya kerana dia mempunyai masalah fibroid yang serius dan dia bukanlah muda lagi. Sebelum tertutup terus peluang Syidah untuk mendapatkan zuriatnya sendiri, Syidah mesti kahwin dengan segera!
Akhirnya, Zulfakar (musuh ketat Syidah) sudi membantu Syidah merealisasikan impiannya. Dia sanggup menolong Syidah kerana dia ingin lari dari desakan Marissa dan Syafina agar berkahwin dengan mereka. Perkahwinan ini adalah jalan keluar untuknya. Dia akan dapat zuriatnya sendiri tanpa melibatkan soal hati dan perasaan dengan Syidah.
Perkahwinan ini menguntungkan kedua-dua belah pihak.
Namun, tak mudah menjalani hidup secara marriage of convenience ini.
“Apa?! Ingat aku takut dengan kau? Kau main tipu bolehlah. Depan-depan, kau ada berani?” balas Syidah balik. “Lelaki tak guna! Pengecut! Guna dadah bolehlah!”
“Heiii!” Zulfakar tidak tahan dengan mulut celopar Syidah. Patut dibiarkan sahaja Syidah kena dengan Adrian malam semalam. Baru kurang sikit keegoan dan keangkuhan dalam diri perempuan itu. “Kalau aku hilang sabar, sia-sia aje nanti!”
“Pak su… pak su… sabar, pak su. Sabar. Mak su ni bukannya betul-betul okey, pak su. Dia mamai lagi tu. Dadah tu ada kesan lagi agaknya.” Ain Safiah cuba menenangkan Pak Su Zulnya pula.
“Tak. Mana ada? Mak su dah okeylah! Hei, binatang! Mana memori kad? Mana video yang kau ambil? Bak sini!” tengking Syidah yang masih belum surut marahnya.
“Mak su, cuba mak su bertenang sikit. Mak su nikan… orang bersusah payah tolong mak su, mak su pergi marah pak su. Lepas tu mak su belasah dia. Apalah mak su ni…” keluh Ain Safiah.
“Belasah? Zul kena belasah? Hah? Ha ha ha!” Husin ketawa. “Cik Syidah belasah dia? Patutlah dia marah sangat. Ha ha ha!”
“Abang Husin ni kenapa gelak pulak? Orang serius ni…” tegur Ain Safiah. Geram pula dia tengok Husin ketawakan Pak Su Zulnya.
“Oh… tapi kenapa Cik Syidah belasah Zul? Dia dah bersusah payah tolong Cik Syidah dari semalam lagi,” ujar Husin yang sudah berhenti ketawa.
Yelah. Susah-susah pak su tolong mak su!” sokong Ain Safiah pula.
“Eh? Bukan dia ke yang bawa mak su ke sini? Bukan dia ke yang buat semua ni pada mak su? Habis tu macam mana mak su boleh berada di sini? Mak su yakin mak su nampak muka dia semalam. Mak su ingat dia yang tolak mak su dan … dan…” Syidah tidak meneruskan kata-katanya. Dia menjeling sahabat Zulfakar itu. Malu hendak cakap apa yang Zulfakar telah lakukan kepada dirinya semalam.
Kehadiran Khairul membuatkan Zulfakar ragu-ragu tentang kandungan Syidah dan nyawa Syidah terancam akibat diganggu oleh Marissa dan Syafina. Bolehkah Syidah dan Zulfakar mengharungi badai dan dugaan dalam marriage of convenience meraka ini?
“Sedetik aku kecapi bahagia ini bersamamu, selamanya akan kuhargai walaupun tanpamu di sisiku.”

AWAK SANGAT NAKAL! - SYAMNURIEZMIL

AWAK SANGAT NAKAL! - SYAMNURIEZMIL
HARGA : RM22 (SEM) / RM25 (S/S)

HARGA PROMOSI TERMASUK POS
HARGA : RM24 (SEM) / RM27 (S/S)

BUKU : BARU


Pertemuan antara Johan Rizqin dan Erine Johanna bermula apabila gadis itu ditinggalkan mama dan papanya selama sebulan di bawah jagaan orang gajinya, Mak Munah. Oleh sebab dia kebosanan duduk di kampung, Erine menjadikan Johan Rizqin, mangsa usikannya. 

“Eh, saya nak panggil awak apa eh? Johan Rizqin tu, nama yang panjang tu.”
“Jo..”
“Jo apa? Joe Jambul? Jongang? Joyah? Jongos?”

Masalahnya, Johan Rizqin sudah bertunang dengan Ain Humaira, anak angkat Mak Munah. Tetapi kehadiran Erine, menyebabkan Johan mula berubah hati. Entah kenapa, dia merasakan perasaannya lain sejak diusik Erine. Tetapi untuk mendapatkan Erine, Johan terpaksa berdepan banyak cabaran. 

Walaupun begitu, Erine masih tidak boleh menerima cinta yang Johan berikan. Bukan kerana soal hati, bukan kerana tidak cinta, tetapi kerana amanah arwah suami Mak Munah kepada Johan. Erine merasakan dia menjadi penghalang kepada amanah itu. 

Gara-gara kenakalan dan sikap ingin tahunya untuk mencari siapa yang diamanahkan kepada Johan, Erine berjaya merungkai seribu satu rahsia, teori dan konspirasi yang disimpan Mak Munah selama 23 tahun. Erine kemudian mula merancang dan membuat pakatan sulit untuk menyelamatkan Johan daripada dibunuh. Tapi, sehebat mana pun rancangannya, hebat lagi perancangan Allah SWT. 

Adakah pengorbanan Erine kepada Johan, tidak sia-sia? Atau, hidupnya berakhir dengan hukuman mati?

“Apa abang pula... Ini dia, depan abang ni, budak nakal. She turned her can’ts into cans, and her dreams into plans. She is Erine Johanna. Awak sangat nakal, tapi sebab itulah abang sayang.”

Kalau tak boleh... paksa sampai boleh!


SEHANGAT MATAHARI - TINTA ANA

SEHANGAT MATAHARI - TINTA ANA
HARGA : RM20.00 (SEM) / RM23 (S/S)

HARGA PROMOSI : RM22.00 / RM25
(TERMASUK POS)
BUKU : BARU


Secerah dan sehangat namanya, aku akan cuba sedaya-upaya untuk pergi jauh dan lebih tinggi.

Cinta dan cita-cita, mampukah digapai kedua-duanya? Percintaan Wirda dengan Razif Firman semakin hari semakin hambar apabila lelaki itu semakin berjaya dalam kerjayanya. Nak berjumpa pun kena buat janji temu.

“Kerja saya bukan macam kerja awak.”
“Setakat makan-makan tu, bila-bila pun boleh.”
“Sudahlah saya sibuk ni.” – RAZIF FIRMAN

Dalam masa yang sama, dalam pertemuan yang tidak dijangka mempertemukan Wirda dengan Adam Haikal.

“Jangan sesekali cakap awak menyusahkan saya sebab saya tak pernah rasa macam tu. Saya seronok dan ikhlas kalau dapat tolong awak walaupun untuk hal yang awak rasa tak penting.” -ADAM
“Tapi kenapa awak nak buat semua tu?” - WIRDA
“Sebab saya suka…pipi awak yang bulat!” - ADAM

Kemelut melanda satu per satu selepas Wirda menubuhkan Matahari. Adam setia di sisi, manakala Razif sibuk membina kerjayanya. Saat terlihat seorang wanita bersama Razif, Wirda masih tabah hingga akhirnya…
 


MISS PERFECT KAHWIN MR. MAID - ZANY EZATIE

MISS PERFECT KAHWIN MR. MAID - ZANY EZATIE
HARGA : RM28.00
BUKU : BARU

Terdesak kerana ayahnya memerlukan wang 50 ribu ringgit untuk pembedahan, Elias nekad merayu kepada CEO Hotel Grandstar, Edora yang berlagak macam dialah orang yang perfect di dunia. Kerana terhutang budi, dia rela gadai body. Jadi orang gaji minah tu.

Edora juga punya masalah besar. Tunang dia, Tengku Farhan curang! Dia tak nak kahwin dengan playboy Malaya itu. Dalam resah, dia dapat idea gila. Lamar Mr. Maid jadi calon pengganti pengantin lelaki.

“Emm. I nak lamar you. Jadi suami I.” - Miss Perfect
“Saya rasa Miss Edora dah melampaui batas kemanusiaan. Saya memang ada cakap saya nak tolong Miss Edora tapi bukan sampai tahap macam ni. Kahwin?
Tak masuk akal langsung.” - Mr. Maid

Direncana dengan permainan rapi, mereka akhirnya bersatu. Namun, di pertengahan mahligai permainannya, Edora tewas sendiri.

“Ya! I cintakan you? So, what? I cemburukan you dengan si Norain tu sebab I cintakan you. So, what?”

Namun, cinta yang disulam terasa seperti bertepuk sebelah tangan. Beribu ungkapan cinta diungkap, namun berbalas sepi oleh si suami. Kenapa? Adakah lelaki itu mencintai Norain, kawan sekampungnya?

Mampukah Edora menyempurnakan kisah cintanya sesempurna dia menjaga penampilan dan statusnya sebagai Miss Perfect, CEO Hotel Grandstar? Dan adakah benar Elias, Mr. Maidnya, memang tak mencintainya?
 


CINTA KITA - SUZANA SULAIMAN

CINTA KITA - SUZANA SULAIMAN
HARGA : RM23.00
BUKU : BARU

4.36/5 - rating

Lama hidup sendirian setelah pemergian Dahlia, Khalish jadi lupa cara bercinta sehinggalah Qistina hadir dalam hidupnya. Qistina yang matang, Qistina yang penuh dengan adab sopan dan yang penting Qistina kaya dengan kasih sayang menarik Khalish untuk jatuh cinta sekali lagi.

“I think I have fallen in love with you.”- Khalish

Qistina angkat muka dan air mata sudah mengalir di pipinya. Sungguh, dia memang mengharapkan ucapan itu dari Khalish.

“Please don't cry, Qis. Marrying me can't be that bad?” - Khalish

Perkahwinan mereka memang membahagiakan. Khalish yang penyayang, sering buatkan Qistina terbuai dengan setiap perlakuannya.

“Hmm.. bagi abang peluk sayang kejap. I need to recharge my batteries.” – Khalish

“I am truly blessed to have you. Abang tak pernah sangka yang rasa bahagia ini akan jadi milik abang sekali lagi.- Khalish

Namun, bahagia milik mereka hanya sampai dipertengahan jalan. Ujian yang melanda, hampir membuatkan mereka tewas.

“I want you to terminate the pregnancy. Faham tak ni?” - Khalish

“Qis faham. Tapi Qis tak boleh.” - Qistina

“Then you don't love me! It is as simple as that, Qistina.”- Khalish

Qistina sudah mula menggeleng. Tidak mungkin. Apa sebenarnya yang terjadi sehingga Khalish yang penyayang sanggup meminta Qistina menggugurkan kandungannya? Apa akan jadi bila Qistina tetap dengan pendiriannya dan Khalish mengambil keputusan meninggalkan rumah untuk mencari ketenangan?
 

YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

SPECIAL EDITION
KARYA TERBARU DARI PENULIS HANI FAZUHA
JADILAH YANG TERAWAL MENDAPATKANNYA!

YANG BERNAMA CINTA - HANI FAZUHA

UNTUK YG BETUL2 NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION 
***TIADA DIJUAL DIKEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis



Pulangnya jiran depan rumah dari luar negara buat sejarah lama yang cuba dilupakan Hani tersingkap kembali. Tapi peliknya, lelaki itu bagai lupa yang mereka pernah ada sejarah silam yang menyakitkan.

“Bagi nombor telefon.” – Hazril 
“Nak buat apa?” – Hani 
“Agak-agak nombor telefon tu boleh buat gulai tempoyak tak?” – Hazril

Perubahan drastik Hazril buat hidup Hani yang tenang-tenang selama ini bertukar huru hara.

“Semalam tu...sebab tangan aku macam dah mencabul kau. Senang cerita kita kahwin ajelah.” – Hazril
“Kau pernah tak sarapan dengan kaki kerusi? Kalau tak pernah, tolong hentikan bercakap benda mengarut.” Hani .

Jenuh mengelak, tapi.... api cinta yang Hazril tiupkan terlalu kuat. Kerana rasa itu memang sudah lama ada di situ, ianya sangat mudah dihidupkan. Sampai satu tahap, kerana cinta, dia sanggup apa saja walau berkahwin tanpa restu keluarga.

~ Saya panjat ikut tingkap, sembunyi-sembunyi masuk bilik awak ya? - Hazril
+ Jangan buat lawak boleh tak? Saya tengah sakit ni - Hani

Sampai bilakah mereka harus main sembunyi-sembunyi, intai-intai balik pintu? Apa akan jadi bila Hazril diharuskan berkahwin dengan wanita lain hanya kerana kesilapan silamnya sedang hubungan mereka masih menjadi rahsia?
Dan...tatkala setia yang diharapkan menjadi terlalu mahal harganya, luka lama yang sudah bertampal kembali berdarah.


PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA (SPECIAL EDITION)

DI PETIK DARI KATA-KATA PENULIS HANI FAZUHA

"Saya nampak banyak persoalan timbul tentang Pergi TAnpa Alasan ni. Di sini saya berikan penjelasan tentang perbezaan PTA versi lama dengan PTA versi baru.

** Cter yang sama saya rombak kembali susunan plotnya dan tambah sana sini untuk mencantikan lagi perjalanannya serta panjangkan endingnya menjadi 560 page (yang lama 500 page).
**Akan dicetak dalam jumlah yang terhad menggunakan bulky paper (kertas ringan tu).

Kalau rasa PTA lama anda dah suka susunan ceritanya. Tak payah beli yang ni pun tak apa. , " - Hani Fazuha


                 VERSI BARU                         VERSI LAMA

PERGI TANPA ALASAN - HANI FAZUHA

UNTUK YANG BETUL-BETUL NAK BELI SAHAJA

***BUKU SPECIAL EDITION

***TIDAK ADA DIJUAL DI KEDAI BUKU

WHATSAPP : 0177342366

Sinopsis 

Rihana dan Hakim, dua nama dari dua dunia berbeza, ditemukan dalam kancah penuh dosa. Bagi Hakim, Rihana itu tidak ubah seperti pelacur kelas atasan. Bagi Rihana, Hakim itu sama saja dengan lelaki kaya raya yang harus dilayan untuk mengeluarkan duit dari poketnya.

“Kahwin dengan I Rin, I’ll pay you two million.” - Hakim
“Dua juta tidak cukup untuk membeli maruah I, Hakim”- Rihana

Segalanya berubah apabila Rihana bertemu hidayah-Nya dan meninggalkan dunia kelam untuk berubah ke arah kebaikan. Hakim jadi panasaran mencari Rihana yang hilang.
Bertemu kembali setelah enam bulan berlalu dan melihat Rihana yang ‘baru’, Hakim jadi sedar yang dia mahukan Rihana bukan kerana nafsu tetapi kerana rasa yang satu itu sudah meresap meracuni hatinya.

Namun, melihat Rihana makin rapat dengan Ridzwan, jutawan muda yang tidak kurang kacaknya buatkan Hakim rasa tergugat. Biarpun Ridzwan itu teman baiknya, tidak bermakna Rihana juga harus menjadi teman baik lelaki itu.

Bijaknya Hakim memerangkap telah mengikat Rihana dalam sebuah perkahwinan yang sangat rumit. Kerana Hakim itu sudah menjadi tunangan Nelly, Rihana harus menjadi isteri secara sembunyi. Namun, apa akan jadi bila kisah silam Rihana dibongkar dan dikorek hingga ke akar umbi?

“Hakim, I rasa macam tak layak untuk you.”- Rihana
“Walau I harus mati kerana memilih you, I tetap akan pilih you.” Hakim

Kalau mati pun dia sanggup untuk Rihana, apalah sangat jika dia harus kehilangan seluruh hartanya demi wanita itu.

Mampukah perkahwinan mereka bertahan bila hidup diuji kesusahan? Sanggupkah Hakim melepaskan Rihana ke tangan Ridzwan demi merungkai segala kerumitan?

~ Rin… your love is the only thing keeping me alive ~ Hakim



NUH - WAWA TAUFIK

BAGI YANG DAH MEMILIKI 'L.U.T.H' JANGAN KETINGGALAN 
UNTUK MENDAPATKAN 'NUH' PULA..
STORY YANG SWEET DARIPADA CIK WAWA TAUFIK


NUH - WAWA TAUFIK
HARGA TAWARAN : RM38 (SEM) / RM43(S/S) 
BUKU : BARU

HARGA TAWARAN TERMASUK KOS PENGHANTARAN


Dia dan Hana mungkin berbeza.

Mereka berbeza tingkah juga cara.

Namun dia yakin, perbezaan itu hanya akan dapat dirapatkan jurang apabila mereka disatukan.

"Saya suka awak...awak suka saya...kita kahwin nak?"

Sudikah dia menerima lamaran seselamba itu?

Ada ke yang buat kerja macam tu?

Tengku Mariam pula bagaimana?

Adakah bondanya itu ada rancangan lain untuknya sama seperti yang diatur untuk Luth?

Kuatkah dia nak melawan seperti Luth?

Payah!

Kerana dia adalah Tengku Nuh Ebrahim. Anak bonda yang paling menurut kata.
 

LUTH ; LAMARAN UNTUK TEMAN HATI - WAWA TAUFIK


LUTH ; LAMARAN UNTUK TEMAN HATI - WAWA TAUFIK
HARGA : RM24.00
BUKU : BARU

Tinggal sebumbung dengan Tengku Luth Daniel a.k.a jejaka Idaman Malaya? Itu kejutan yang Uzma Haseena@Uma terpaksa terima demi mencari duit poket sementara cuti semester dan juga demi sahabatnya, Tengku Hasya.

Kali pertama melihat Uma, Luth tak rasa apa-apa. Hari-hari jumpa, di rumah dan pejabat, hatinya mula tergoda dan dia mula jalankan misi menggoda.

“Uma... please don't call me Tengku anymore.” - Luth

“Panggil Tengku lagi romantik...” - Uzma 

“Hah? Kalau nak romantik baik panggil I, sayang. Lagi I suka!” - Luth

Bila Uzma dah mula suka, ada pula halangannya. Bonda tersayang dah ada pilihan sendiri untuk si anak. Pilihan yang mereka berdua ada, hanya kahwin secara sembunyi.

“Luthhhh...” 

“Yes... I love you too, sayang...”

“No!!! I'm not telling you that lah... Hish!”

“Eh bukan ye?”

Luth memang nakal, tapi dia tahu kawal diri. Luth memang anak emak, tapi dia ada pendirian sendiri. Luth memang keras hati, tapi dia sweet dengan caranya tersendiri.

“Just stay with me. Whatever happens, I will always be with you, sayang!” – Luth

“Hmm... saya cuma ada masa sebulan je lagi nak bersama dengan awak, Luth.” – Uzma

Kenapa sebulan? Kenapa tidak selamanya? Apa sebenarnya yang terjadi pada perkahwinan mereka? Ikuti L.U.T.H untuk mengetahui kisahnya.

KERANA KAU BIDADARI - AZRI MISTI


KERANA KAU BIDADARI - AZRI MISTI
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU

Segalanya berlaku tanpa diduga. Sharif, samseng yang sememangnya di benci Emma tiba-tiba terperangkap bersamanya di sebuah pulau terpencil. Mereka diculik tatkala lelaki itu cuba menyelamatkannya daripada dibunuh pembunuh upahan.

Emma sedar bahawa dia memerlukan Sharif untuk terus hidup di pulau itu. Jadi, dia sering menggunakan kecomelan wajahnya demi mendapatkan sesuatu. Sharif juga tidak mahu kalah. Setiap bicaranya pasti menyakitkan hati.
“Lu nak air kelapa?” pelawa Sharif lembut.
“Nak!” jawab Emma riang.
“Panjatlah sendiri!” balas Sharif dengan tawa jahat. Puas hati.
"I hate you!"

Tetapi semakin kenal, semakin kagum Emma terhadap lelaki itu. Solatnya tidak pernah tinggal. Bertanggungjawab, makan minum dan keselamatannya di utamakan. Maka dalam diam hadir perasaan sayang di sanubari.

“Nak salam cakap. Nak cium tangan? Pipi?” usik Sharif nakal.
“Jangan nak mengada! Saya ingatkan tengah berjemaah dengan papa tadi. Terbawa-bawa pulak. Maaf.”
“Ingatkan tengah berjemaah dengan papa atau dengan suami?” soal Sharif seraya berdiri menarik daun pisang ke pinggir unggun api.

Namun, mereka tidak bersendirian di pulau itu. Terdapat satu kumpulan pengedar dadah terbesar di Asia bertapak di sana! Pelbagai aksi mendebarkan terjadi sepanjang diburu para pengganas tersebut. Dan sekali lagi Emma dikejutkan dengan kelincahan lelaki itu bertempur. Ibarat Rambo di medan perang!

“Siapa awak sebenarnya?”
Sharif membuang pandangannya jauh-jauh. Tak mahu menjawab.
“Awak bukan samseng. Saya yakin.”

Siapa Sharif sebenarnya? Siapakah lelaki-lelaki misteri berpakaian serba hitam yang menggelar Sharif sebagai Kolonel? Berjayakah pembunuh upahan itu ditangkap? Mampukah Sharif menunaikan janjinya kepada Emma untuk bersama-sama meloloskan diri dari 'pulau neraka' itu? Kerana Kau Bidadari, mungkin ke Emma mula bertakhta di hatinya?


SABARLAH DUHAI HATI - MIMIE AFINIE


SABARLAH DUHAI HATI - MIMIE AFINIE
HARGA : RM26.00
BUKU : BARU

Dugaan berat yang menimpa, merubah seluruh hidup Nur Syafira. Saat bergelut dengan ujian, dia tiba-tiba dilamar untuk Muhammad Affan. Sungguh, dia tak percaya. Tegur pun tak pernah, tiba-tiba nak jadikan dia isteri. Lagipun, dia masih tak lupa cerita lama. Cerita memalukan yang hanya mereka berdua saja yang tahu. Hatinya kuat mengatakan Affan terpaksa. Affan hanya menurut kehendak orang tua tanpa rela. Namun, kalau dah tertulis jodoh mereka, elak macam mana sekalipun, tetap bersatu juga. Walau dihati ada curiga, Fira tetap mengharap bahagia.
 “Sejak bila abang suka Fira?”
 “Sejak Fira curi hati abang.”
 “Abang kan pernah cakap, abang tak suka Fira. Abang takkan kahwin dengan Fira.” 
Tawa Affan memecah suasana hening malam. Kuat dan lama. Dalam suram cahaya lampu, Fira pandang suaminya. Geram dengan suara tawa itu.
 “Ini cerita tahun bila Fira bawa keluar ni?”
 “Tak kisahlah tahun berapa pun, yang penting abang pernah cakap macam tu, kan? Kecil hati Fira, tau!” “Kecik hati dengan abang la ni?” 
“Memang pun. Dah buat orang macam tu, pandai pulak ajak orang kahwin. Tak malu.” Fira mengejek. Lagi sekali Affan hamburkan tawanya. 

Bahagia yang disangka sampai ke petang, rupanya masih ada halangan dan rintangan. 
“Kalau you nak tahu, bukan Affan yang nak sangat kahwin dengan you tapi mak teh yang paksa dia. Sebabnya mak teh kesiankan you.” - Nadia 
Mampukah Fira terus memujuk hatinya supaya bersabar dan bertahan? Atau sudah sampai masanya untuk dia mengalah dan lepaskan segalanya?



PENGANTINKU JATUH DARI LANGIT - MIA KIFF


PENGANTINKU JATUH DARI LANGIT - MIA KIFF
HARGA : RM25.00
BUKU: BARU


RINIETA Aini - Gadis miskin yang mempunyai tabiat melatah dan lurus bendul. Dia disuruh oleh Opah Milah, neneknya berhijrah ke Kuala Lumpur untuk berdikari. Berbekalkan SPM yang hampir gagal semua mata pelajarannya, dia bangga bekerja sebagai cleaner di Menara Mercu Holdings.

WALAUPUN pekerjaannya dihina, dirinya dianggap bodoh, kelurusan dan kejujurannya banyak membantu hati dan jiwanya...


“Maaf ya, encik. Rasanya laluan lain banyak lagi. Boleh encik ke tepi? Saya ingin menjalankan tugas.”
Lelaki itu menanggalkan kaca matanya menampakkan biji mata yang terbeliak. Nampak merah padam mukanya. Menghadiahkan renungan yang cukup tajam.
Rinieta jatuh rahang. Alamak, Encik Arfylah.
“How dare you say this to me. Do you know who I am?” Tengking lelaki itu, bernada kasar.
Rinieta menggaru kepalanya. Alamak, speaking la pulak. “Sorry encik, I don’t understands one sepatah haram. Buat penat aje encik marah saya tadi. Saya bukannya faham bahasa orang putih. Cuba encik marah sekali lagi dalam Bahasa Melayu?” Pinta Rinieta, senyum tawar.
Arfy Qhairant menggeleng. Sabar sajalah menghadap pekerja bawahan seperti gadis ini.


NAMUN kerana salah faham dan tanpa dijangka, perempuan itu yang Tuk Mummy mahu jodohkan dengan Arfy. Datuk Khadijah menyangka Rinieta kekasih Arfy. Banyak perkara menjurus ke arah situ lalu plan menjodohkan cucu yang fobia mahu bernikah ini dijalankan…

“Cucilah otak Arfy bagi bersih. Banyak sangat kotoran dalam otak dia. Biar dia sedar sikit, langit itu tinggi atau rendah. Hanya cinta saja penawar segala masalah, cinta pada Allah, Rasul dan manusia. Jadilah cinta hati Arfy yang mampu menghilangkan belenggu yang memenjarakan dia selama ni. Bahagiakan hidup dia, ya.” – Tuk Mummy

“Kau dengar sini, sampai aku dapat segala harta yang aku nak, sehingga itulah kau akan menjadi isteri aku. Faham?” – Arfy Qhairant

“Jangan kita mencari kesempurnaan, tapi keikhlasan yang akan menyempurnakan kita,” – Rinieta Aini

BERJAYAKAH pertelingkahan hero ego yang punya A hampir semua subjek dengan heroin lurus bendul yang ada D hampir semua subjek tatkala sebumbung? Bagaimana pula perasaan dan tindakan Arfy apabila adik kesayangannya yang baru pulang dari luar negara jatuh cinta dengan ‘orang gaji’nya itu aka isterinya yang dianggap ‘alien’!
 



DIALAH CINTA HATIKU - AISYA SOFEA

DISKAUN 15%

DIALAH CINTA HATIKU - AISYA SOFEA
HARGA BUKU : RM27.00
DISKAUN : 15%
BUKU : BARU


Sinopsis
Bagi Julianna Isabelle, cinta hanya sekali. Sudah enam tahun dia bersama Rizan. Namun apa yang dirasa; Rizan bukan lelaki yang mengganggu mimpinya. Rizan juga bukan lelaki yang dia rindui. Nanar gelisahnya juga bukan kerana lelaki itu. Tapi siapa? Ada satu nama yang terukir di sudut hatinya. Megat Iskandar Zulkarnain! Akhirnya lelaki itu pulang membuka hijab cinta Julianna. Lebih tulus, lebih suci dan sangat bermakna buat mereka. Sayangnya, Megat adalah abang Rizan dan Julianna pula bakal ditunangkan dengan Rizan. Mana mungkin seorang abang sanggup merampas bakal adik iparnya sendiri? Megat nekad. Enam tahun yang dipersiakan harus ditebus semula. Julianna juga tekad. Dia redha menerima lafaz ijab kabul Megat biarpun ada hati yang terluka. Namun, perkahwinan yang baru berusia seminggu dihempas badai. Megat ada perempuan lain! Hanya air mata yang menceritakan seksa dan derita yang memamah sekujur tubuhnya.