BAHASA HATI KITA - REHAN MAKHTAR

BAHASA HATI KITA - REHAN MAKHTAR
HARGA BUKU : RM26.00
BUKU : BARU

Satu ketentuan bila Qalam Azad a.k.a Que yang sinis dipertemukan dengan Dian Jehanna Puteri a.k.a Jed yang bengis. Bukan sekali dua, malah berkali-kali. Biar dielak, biar ditolak, tetap juga terjadi. “Kalau kau rasa aku nak layan kau macam puteri kat sini, silaplah. Boleh cari orang lain.” - Que. “Aku tak susahkan orang lain. Aku susahkan diri sendiri. Kau apa kisah?” – Jed Jed yang tersasar. Jed yang memberontak kerana marahkan orang tua. Hadirnya seorang Que dalam dunia kelamnya, membuka mata hati, menampakkan sinar cahaya. Dia harus berubah menjadi seorang bidadari besi untuk melayakkan diri sebagai isteri di sisi lelaki sehebat Que. Tapi..rasa seperti dia tak mampu. “Kau memang benci aku, kan?” tanya Jed pada Que. “Aku tak cakap aku benci...” “Tapi, kau tak suka aku,” cantas Jed. “Pun aku tak cakap aku tak suka...” Que renung Jed dua saat. “Kalau tak suka, aku tak luang masa dengan kau, aku tak dukung kau, bawak pergi hospital, siap tunggu lagi. Tak jadi orang bodoh kejar kau sampai ke Sungai Tua sana, bawak kau makan, bungkuskan nasi, nasihatkan kau...” Hati mereka mula berbicara. Bahasa sunyi itu hanya mereka saja yang mengerti. Bagi Que, tugasnya mendidik Jed menjadi seorang puteri akan berakhir bila wanita itu menjadi isteri. Tapi... ianya tidak semudah yang diinginkan. “Jauh lagi aku kena jalan untuk sampai tahap tu...” - Jed “Aku boleh temankan hingga sampai ke destinasi...” - Que. Mampukah seorang Qalam Azad membentuk Dian Jehanna Puteri menjadi sri kandi besi yang sentiasa teguh berdiri di sisi suami? Bahasa hati mereka ada jawapannya.


TARBIAH SENTAP - ADNIN ROSLAN

TARBIAH SENTAP - ADNIN ROSLAN
HARGA BUKU  : RM 25.00
HARGA BUKU TERMASUK POS :
RM30.00(SEM)/RM35.00 (S/S)
PEMBELIAN BUKU ; WHATSAPP 0177342366

" kadang kadang ummah hari ini perlu diberi SENTAPAN untuk mereka mereka yang lalai dan terlalu selesa dibuai mimpi, kembali bangkit menjadi singa !"


HENSHIN - AIMAN BANNA



#HENSHIN - AIMAN BANNA 
(From jahiliah to jannah)
HARGA BUKU : RM25.00
HARGA BUKU TERMASUK POS 
: RM30.00 (SEM) / RM35.00(S/S)
PEMBELIAN BUKU ; WHATSAPP : 0177342366 

Henshin? Apakah itu...?
Henshin = Hijrah, berubah.

Buku ini mengenai apa?

Sebuah manual untuk perjalanan keluar daripada jahiliah melalui proses henshin lalu menuju ke jannah.

"Ramai orang mahu berubah tapi mereka tidak tahu apa yang perlu diubah dan bagaimana cara hendak berubah.

Buku #Henshin ini bagi saya adalah satu buku yang mampu untuk menjawab segala persoalan dan kekeliruan anda!

Buku ini menggunakan bahasa yang santai, menyentuh perasaan pembacanya dan ada gaya yang tersendiri.

Saya yakin siapa sahaja yang membaca pasti akan tersentuh hati dan dapat mencetus diri untuk berubah, inshaAllah.


Henshin!" - Bro Adnin Roslan, Pengasas Tarbiah Sentap

DREAMCATCHER - MAYA ADIRA


DREAMCATCHER - MAYA 
HARGA : RM27.00
BUKU : BARU

Sinopsis
Bagaimana mahu mencintai orang yang sudah hilang cintanya. Perlukah diajar dia bahasa-bahasa rasa, degup-degup jeritan jiwa? Bagaimana? - Amni
Hatiku di mana? Matikah? Hancurkah? Kenapa kau datang tatkala ribut resah sedang berpusar? Jauh, menjauh sekarang! - Khalid
Dia lelaki pujaan. Cinta pertama yang aku idamkan. Dia terseksa, aku mahu menampal lukanya. Kau sekadar bunga menghiasi laman hati, tapi akulah wangian yang meresap dalam urat nadinya… - Syafiqa


MR LONDON MS LANGKAWI - HERNA DIANA

MR LONDON MS LANGKAWI
BAKAL DI TAYANGKAN
LAKONAN ZUL ARIFFIN DAN IZAIRAH AISYAH



MR LONDON MS LANGKAWI - HERNA DIANA
HARGA : RM21.00
POSTAGE : RM6.50 ( SEMENANJUNG)
BUKU : BARU

SERIOUS BUYER SAHAJA!
STOK TERHAD!

Aidid Mukhlis - Berpelajaran tinggi dan mempunyai kerjaya yang bagus. Dari kecil sudah menetap di luar negara membuatkan jiwanya seakan hilang rasa cinta pada kampung halaman. Akhirnya kerana dipaksa, dia pulang juga tanpa rela.

Nurul Liyana - Dia hanya gadis biasa. SPM pun setakat cukup makan. Memang dia dalam kategori bukan pelajar cerdik tapi jiwanya besar. Cintanya pada tanah air cukup menebal. Bila bertemu, mereka sentiasa berlaga angin. Seorang serius bukan main. Yang seorang lagi, nakalnya… Nauzubillah.

 "Macamlah bagus sangat Kota London dia tu," ejek Liyana penuh jengkel.
 "Memang bagus pun," jawab Aidid dengan nada yang menyakitkan hati.
 "Apa yang bagus sangat? Apa yang London ada, Malaysia tak ada? Cer cite....cer cite." Liyana melawan kata-kata Aidid.
 "Yang bagusnya, kat London tu tak ada mulut mak nenek macam kau!"

Hmm....asyik bertekak sahaja Mr. London dan Ms. Langkawi ini. Kata orang, perbezaan akan mewujudkan keserasian. Tetapi adakah keserasian akan wujud dalam jiwa Aidid Mukhlis dan Nurul Liyana?


DIA ISTERI LUAR BIASA - UMIE NADZIMAH

DRAMA DIA ISTERI LUAR BIASA 
SLOT AKASIA TV3
ADAPTASI DARI NOVEL UMIE NADZIMAH
DAPATKAN SEGERA SEBELUM KEHABISAN!




DIA ISTERI LUAR BIASA - UMIE NADZIMAH
READY STOCK!
HARGA BUKU: RM24.00
HARGA JUAL : RM30.00 
TERMASUK POSLAJU SEMENANJUNG

SERIOUS BUYER SAHAJA!
NO BOOKING!

Sinopsis
SINGLE is simple, double is trouble...
Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan!
Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…
Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB aka Nasi Ayam Bonda.
“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw . No husband anymore . Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA
Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan 'Suami Sementara' dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.
“Saya Amzar... errr ... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR
Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni?
Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai 'Suami Sementara'nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya?
Temui jawapannya dalam DIA... Isteri Luar Biasa , kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya.
SINGLE is simple, double is trouble...
Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan!
Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…
Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB aka Nasi Ayam Bonda.
“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw . No husband anymore . Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA
Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan 'Suami Sementara' dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.
“Saya Amzar... errr ... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR
Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni?
Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai 'Suami Sementara'nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya?
Temui jawapannya dalam DIA... Isteri Luar Biasa , kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya.


ENCIK SEDERHANA - REHAN MAKHTAR

YANG DIA MAHU 
ENCIK SEDERHAHA - REHAN MAKHTAR
TERCIPTA UNTUK DIA - EMY ROBERTO

LIMITED EDITION
TIADA DIJUAL DI KEDAI
YANG BETUL2 BERMINAT SILA WHATSAPP


*ENCIK SEDERHANA – Rehan Makhtar

Untuk menjadi isteri Fateh, Yuyu perlu penuhi tiga syarat :

1) Bertunang tak lebih 3 bulan

2) Hanya majlis kesyukuran saja
3) Tak boleh make-up


Yuyu melopong habis. Tapi, dia tak mahu kalah. Dia juga punya syarat :

1) Bertunang hanya 2 minggu

2) Tak boleh tidur bersama selama mana dia tak sedia.
Dan, Fateh jatuh rahang dengan syarat kedua bakal isterinya. Tapi, dia hanya senyum menerima kerana syarat dia itu adalah untuk syariat. Dia juga yakin, Yuyu akan mengerti. Biar bersederhana kerana dunia namun berlebih demi akhirat.


=======================================

*TERCIPTA UNTUK DIA – Emy Roberto

**********************************************

Didi dan Dian. Dua sahabat yang punya sejarah cinta berbeza.
Salah siapa jika cinta sudah beralih arah? – Didi vs Aladin
Nak ikut kata hati atau ikut apa saja yang papa mahu? – Dian vs Ameer


Masing-masing perlu memilih. Dan antara mereka akan ada yang harus menelan kecewa. Kata Didi, we can only choose one. Not even one and a half. Kata Dian, Andai ada jodoh, adalah. Andai tak ada, lupakan saja.