HATI BERTANYA...SIAPA KAMU? - LISA MUHAMAD


HATI BERTANYA...SIAPA KAMU? - LISA MUHAMAD
HARGA : RM19.00 SEM / RM22.00 S/S
HARGA TERMASUK POS: RM21.00 SEM / RM24.00 S/S
BUKU : BARU

DAYANGKU INARA seorang gadis yang lari dari sebuah pernikahan! Lelaki yang dijodohkan dengannya bukan atas dasar pilihan sendiri. Kenal pun tidak! Dia menolak, ayahnya menerima. Dia tak suka, ayahnya berkenan! Apa pilihan yang dia ada? Nikah dan larilah! Seusai akad nikah, sebelum sempat menatap wajah suaminya, Dayangku Inara cabut lari...
“Siapa awak?” - DAYANGKU INARA
“Nama saya Gibran.” - GIBRAN EMIR
“Geram?” - DAYANGKU INARA
“Bukan geram, bukan gabra dan bukan juga gemuruh. Nama saya Gibran.” - GIBRAN EMIR
Satu kemalangan kecil menemukan Dayangku Inara dengan Gibran Emir. Namun sayang, si isteri tidak kenal si suami... Gibran muncul sebagai teman rapat abangnya. Sengaja disembunyikan status agar mereka dapat mengenali diri masing-masing.
“Awak kenal dengan lelaki tu?” - DAYANGKU INARA
“Siapa? Suami awak? Saya tak kenal dengan dia. Tapi, saya kesian dengan dia. Kesian sebab digantung tak bertali... Tak baik awak buat anak teruna orang macam tu...” - GIBRAN EMIR
Kerana suaminya itu, musnah impian dan masa depannya! Tanpa diduga, dalam satu pertemuan kecil di rumah Gibran, semua rahsia terbongkar pada saat Dayang membelek sebuah album perkahwinan. Cukup dengan hanya melihat pada helaian pertama, jemari dan matanya kaku di situ... Hati yang tertanya-tanya siapa suaminya terjawab!
“Awak penipu! Kaki putar alam, kaki kelentong!”
“Dayang… Gib memang bercadang nak berterus-terang dengan Dayang… Nak bagi tahu pasal kita…”
Ternyata Gibran tersalah langkah dalam misi memikat hati si isteri. Penipuan pertama mungkin boleh dimaafkan. Penipuan kedua? Diberi peluang lagi atau ditinggalkan? Mampukah Gibran Emir selamatkan rumah tangga mereka?

MEMBAKAR SYURGA , MENGGUYUR NERAKA - HANA ILHAMI

KARYA TERBARU HANA ILHAMI
DAPATKAN SEGERA..


MEMBAKAR SYURGA , MENGGUYUR NERAKA - HANA ILHAMI
HARGA : RM30.00 SEM/ RM33.00 S/S
HARGA TERMASUK POS : RM32.00 SEM/ RM35.00 S/S
BUKU : BARU


NAJIHA... Demi merealisasikan hasrat dan menggembirakan Dona, dia menghubungi Rahul yang  membawa diri ke Amerika selama tiga tahun. Demi kebahagiaan sahabatnya yang beragama Hindu itu, dia memujuk Rahul agar pulang ke pangkuan keluarga. Namun, siapa sangka niatnya menghubungi Rahul membawa episod baru dalam hidup Rahul.
“Kalau saya tahu hidup saya akan terganggu macam ni, tak ingin saya hubungi awak dulu.” - NAJIHA
“From now on, I'll follow you you like a shadow of your life, Jiha.” - RAHUL
RAHUL... Kepulangan Rahul menggembirakan seisi keluarga Dona tetapi tidak bagi Najiha. Hidupnya menjadi huru-hara setelah Rahul mengetahui Dona bukan sekadar merahsiakan tentang penyakitnya, tapi Dona mempunyai rahsia yang lebih besar daripada itu. Dona mahu memeluk agama Islam. Siapa lagi yang harus dipersalahkan selain sahabat baik adiknya, Najiha?
Perdebatan dan kesangsian Rahul terhadap Najiha luntur sedikit demi sedikit melalui penerangan dan sikap Najiha. Baginya, Najiha lain berbanding dengan perempuan beragama Islam yang pernah dicintainya suatu ketika dulu. Hatinya mula tertarik.
Tapi lain pula bagi Najiha. Cita rasanya cuma kepada lelaki gred A yang tahu menghormatinya. Dan syarat utama mesti Islam! Namun pada yang sama, Dona turut membuat permintaan.
“Kalau aku minta kau mengguyur neraka seseorang? Kau sudi tak?” - DONA
“Neraka siapa pula kau nak aku guyur ni?” - NAJIHA
“Rahul...” - DONA
Kehadiran Hadi, lelaki misteri yang mempunyai kecelaruan naluri turut menambahkan rasa dalam hatinya. Kehadiran Hadi yang muncul tiba-tiba membawa kesan terhadap perjuanganya.
“Sudikah kau mengguyur nerakaku?” – HADI
Demi sahabat dunia dan akhiratnya, haruskah Najiha memadamkan perasaannya terhadap lelaki gred A yang selama ini begitu didambakan? Bagaimana bila benci bertukar cinta? Mampukah Najiha menepisnya? Bila tiba-tiba lelaki songsang mahu menagih cinta, perlukah Najiha membuktikan jihadnya? Antara lelaki gred A, lelaki musyrik dan lelaki songsang... siapa sebenarnya yang bertakhta dalam hatinya?

MUHASABAH CINTA - QAULA SAFIYYAH


MUHASABAH CINTA - QAULA SAFIYYAH
HARGA : RM23.00
HARGA PROMO (SM) : 25.00- TERMASUK POSTAGE
                                       (S/S) : RM28.00 - TERMASUK POSTAGE

MEMANG Haziq tak sangka yang dia akan bertemu lagi dengan Hajira, perempuan garang yang pernah menyerang sahabatnya, Syafiq di ofis itu dulu.
“Ops... Sorry, tak sengaja.”
“Awak ni kan… Memang sengaja nak langgar saya, kan? Saya tahulah saya ni handsome. Perempuan... memang macam tu la, nak dapatkan perhatian lelaki.”
“Eh, eh awak ni, saya dah minta maaf, kan? Awak handsome? Saya rasalah kan... kambing belakang rumah mak ngah saya lagi handsome kut. Dasar lelaki perasantan.”
Hajira juga mula kurang senang dengan Haziq. Asalnya dia bergaduh dengan Syafiq sahaja, tup-tup, Haziq juga masuk campur dengan tiba-tiba merenung dan menjeling dia tanda tak puas hati. Siapa yang tak sakit hati?
Atas niat jahat Syafiq yang berpaksikan dendam lama, rancangan rapi diatur. Dia mahu Hajira hidup sengsara bersama orang yang dia benci dan juga membencinya. Sasarannya… Haziq!
“Dia tu pantang sikit kalau jumpa orang kaya ni, lebih kurang macam perempuan pisau cukur.”– Syafiq
Kerana fitnah, dua manusia yang saling tidak menyukai itu disatukan. Maruah Hajira rabak saat tiada siapa pun mempercayainya. Haziq yang sedia diracuni dengan kata-kata Syafiq, langsung tidak memberi ruang kepada hatinya untuk mencintai Hajira. Otaknya seperti telah diprogram, Hajira hanya inginkan hartanya. Namun hatinya berkata… “Kalau Hajira tak seburuk yang disangkakan, pasti aku akan mencintainya sepenuh hati.”
Bagi Hajira pula, dia telah berjanji kepada diri yang dia akan cuba belajar mencintai Haziq walau tidak dihargai oleh Haziq. Dia mahu menjadi isteri yang solehah... Menjaga maruah agama.
Begitu nekadnya dia, namun akhirnya sabarnya yang menggunung, kasih yang tulus buat Haziq terpaksa dipendamkan apabila Maisarah, bekas tunang Haziq muncul…
“Hajira... Saya sanggup bermadu dengan awak. Saya betul-betul sayangkan Haziq. - Maisarah
Rupa-rupanya, dialah punca hubungan Haziq dan Maisarah terkubur. Maisarah dengan rela hati memohon menjadi isteri kedua. Lalu … Saat fitnah itu terungkai, Hajira telah pergi dan tiada siapa tahu di mana dia berada. Saat itu barulah Haziq mengetahui bahawa Hajira ialah pengasas kepada Vila Kasih dan Teratak Kasih. Mana mungkin insan semulia itu ingin mengikis hartanya.
Mungkinkah hati merindui Dia saat hati hampa dan kecewa? Ke manakah Hajira bermuhasabah cintanya kepada Ilahi?

MR. AWESOME GUY - ANASTASIA QIRANA


MR. AWESOME GUY - ANASTASIA QIRANA
HARGA : RM21.00
BUKU : BARU

“Kalau saya, saya akan pilih tapak sulaiman.”

Sepotong ayat yang menggamit hati seorang Chyrill untuk mengenali seorang Fitrah. Si gadis didekati bukan dengan niat untuk menggatal atau memikat, tetapi kerana dia seronok mendengar patah kata gadis tersebut yang selalu tak terjangka oleh pemikiran lelakinya. Tanpa sedar, Chyrill menjadi tamak. Egonya berbisik yang petah bicara dan tawa Fitrah tidak boleh dilihat lelaki lain dan untuk itu, dia mahukan hak ke atas si gadis. Lalu dengan yakin, dia menyuarakan keinginan hati.

“Cintai pemilik hati saya terlebih dahulu, dan saya akan pertimbangkan lamaran Mr. Chyrill tu.”

Syarat yang menyebabkan Chyrill terkedu untuk seketika dan Fitrah bergidik gembira. Tetapi, Fitrah lupa, lelaki yang bernama Chyrill Benjamin ini tidak pernah pandai untuk mengalah selagi kemahuannya tidak tercapai. Jika itu yang diingini, itulah yang akan diusaha sehingga jadi. Akhirnya, Fitrah menjadi milik Chyrill, sebagaimana Chyrill ingini.

“Saya dah jumpa pemilik hati Fitrah. Dan saya datang tuntut janji kerana cinta saya pada pemilik hati gadis yang bernama Fitrah.”

Ternyata jodoh mereka kuat hingga termeterainya ikatan halal lagi suci. Tetapi hati galau seorang suami meladeni sikap si isteri yang suka menguji, hanya Chyrill yang merasai. Fitrah yang sebelum berkahwin dengan Fitrah yang bergelar isterinya, seperti dua orang yang berbeza. Yang sama, hanyalah sikap suka menguji sehingga kadangkala sukar untuk dia menelah isi hati orang yang dicintai.

“Jangan pernah panggil saya Fitrah, Mr. Chyrill. Saya bukan dia. Saya bukan Fitrah. Saya Nurani.”

Pening Chyrill dengan permintaan tak masuk akal tersebut. Dia mengaku, jika tak menguji, bukanlah Fitrah namanya. Namun dia optimis. Si isteri akan dipastikan menerima kenyataan dan hakikat yang terbentang di depan mata. Jika isterinya ingin bermain api, dia lebih ingin untuk menyemarakkannya, biar mereka sama-sama terbakar dalam satu ikatan yang suci.


PA UNTUK DIA - SYAMNURIEZMIL


PA UNTUK DIA - SYAMNURIEZMIL
HARGA : RM20.00
BUKU : BARU

Penantian itu menyeksakan...
Untuk melupakan, itu juga menyakitkan...
Tapi, tidak pasti dalam membuat keputusan, itu lebih perit!

 Ini semua tentang hati YARA AISYA YAZID. Dia seorang PA yang sangat komited dalam kerjayanya. Bagi Yara, tiada yang lebih seronok di dalam dunia selain mejadi PA kepada Tan Sri Wazir. Namun keseronokan Yara tersekat apabila Tan Sri Wazir jatuh sakit dan melantik anaknya, Hanania sebagai pemangkunya.

HANANIA WIDAD WAZIR seorang yang sangat serius  sehingga Yara sering merasa tertekan. Sejak itu, hidup Yara disaster. Kerja sebagai PA tidak lagi seindah syurga. Masalahnya, semua orang tidak berpihak kepada dia, namun hanya Onn saja yang memahami situasinya. 
ONN ANDRE OTHMAN, pengurus kedai kopi yang sering dikunjungi Yara. Selama setahun dia cuba mendekati Yara dan akhirnya, Yara nampak usahanya. Oleh kerana hubungan yang masih baru, dia cukup bimbang kalau  hati Yara beralih arah kepada Hanania Widad Wazir.

“Saya booking diri saya untuk awak. What I need from you... is patience.” - Yara
“Saya sudah lama menunggu, kalau hanya untuk sebulan lagi, saya masih boleh menunggu. Lagipun pejam celik, pejam celik, dah sebulan. Saya harap nanti awak bawa balik jawapan untuk saya, jangan tinggalkan harapan.” - Onn

Soal hati, susah untuk dimengertikan. Yara cuba untuk tidak memilih, tetapi... kalau dia dipilih, macam mana? Sewaktu berada di Kalimantan, hatinya sudah mula berbelah bagi. Karakter Hanania Widad, mula meragut hati. Habis, macam mana dengan Onn? Susah untuk mematahkan hati orang. Baik patahkan tulang sebab tulang ada 206 batang dalam badan, tapi hati dalam badan cuma hanya satu.

“I already make my decision. I choose you.” - Hanania

Kalaulah pilihan itu hanya sesenang memilih kopi dan teh. Mana satu yang akan dipilih?